Egy turisztikai portál alapítására adta az MTÜ a vendéglátást segítő uniós támogatás közel harmadát
Az Európai Unió 1,7 milliárd forintot biztosított a magyar turizmus helyreállítására, miután a szektor nehéz helyzetbe került a koronavírus-járvány miatt. A 24.hu szerint a támogatásokat a Magyar Turisztikai Ügynökség osztotta szét.
A lap szerint az állami ügynökség ugyanakkor az összeg több mint harmadát nem a vendéglátósok közvetlen megsegítésére fordította, hanem gyakorlatilag a saját társaságának, a Hellohungary Turisztikai Szolgáltató Kft.-nek utalta.
A 24.hu megkeresésére a cég ügyvezetője azt írta,
A Hellohungary a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány tulajdonában áll, amit a 24.hu szerint erős szálak fűznek az állami tulajdonú MTÜ-höz. Az alapítvány első támogatója, egyben kiemelt partnere a turisztikai ügynökség, vezetője Princzinger Péter Gábor, aki korábban vezető beosztásban volt az MTÜ-nél, a kuratórium tagja Könnyid László pedig jelenleg is az MTÜ vezérigazgató-helyettese - írja a lap.
A támogatásból egyébként 23 céget, illetve egyéni vállalkozót segített a turisztikai ügynökség. A lap szerint
Ennek összegét viszont még az Európai Unióval sem közölte az MTÜ - jegyzi meg a lap.
A 24.hu megkereste a Magyar Turisztikai Ügynökséget, de érdemben nem válaszoltak arra a kérdésre, hogy milyen szempontok alapján ítélték oda a pénzt, és, hogy mekkora összeget kapott a Magyar Divat & Design Ügynökség. Válaszukban azt írták, hogy az MTÜ uniós támogatást nem nyújtott, de az uniós adatok szerint a támogatást nyújtó hatóság a Magyar Turisztikai Ügynökség volt.