News here

HÍREK

Bedurvult a Ryanair: Ez nem különadó, hanem országúti rablás

Mégpedig „egy olyan kormánytól, ami teljesen elszakadt a valóságtól.” A vezérigazgató szerint a gazdaságfejlesztési miniszter elfelejtette a közgazdaságtant.
Címlapkép: Pixabay - szmo.hu
2022. június 14.


Link másolása

Május végén jelentette be a kormány, hogy "extraprofitadót" vet ki nagyobb cégekre, köztük a légitársaságokra is, melyektől 30 milliárd forint bevételt várnak.

Múlt héten kiderült, a

Ryanair ezt áthárítja az utasokra,

így akik júliusra vagy későbbi időpontra foglaltak jegyet Budapestről, azoknak visszamenőleg ráterhel a légitársaság még 3900 forintot (10 eurót) a jegyárra.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter erre úgy reagált, hogy a kormány a leghatározottabban elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra. A légitársaság ellen azóta fogyasztóvédelmi vizsgálat indult.

Hétfőn a HVG arról írt, nemcsak a Ryanair, hanem az EasyJet is az utasokra hárítja a különadót, ezért náluk is drágulni fognak a jegyek.

A Ryanair korábban sem fukarkodott a kemény szavakkal a különadó kapcsán, korábban például ostobaságnak nevezték a döntést.

Keddi közleményükben azonban még keményebb hangnemet ütöttek meg, sőt, kérdéseket küldtek Nagy Mártonnak is. A gazdaságfejlesztési minisztertől arra várnak választ:

  • „A légitársaságokat a magyar családok védelmében terhelik az új adóval, miközben a szektor a koronavírus és az orosz-ukrán háború miatt rekordveszteségektől szenved.
  • „Miért kell a magyar családoknak és az ideutazóknak magasabb jegyárat fizetniük, amikor a magyarországi légiközlekedés is két éve szenved a Covid és Ukrajna miatt?
  • „Hogyan segíti a magyar családokat a légiközlekedési adó?

    Azt is írják, hogy

    ez a különadó nem extraprofit-adó, hanem egy országúti rablás egy olyan kormánytól, ami teljesen elszakadt a valóságtól.

    A légitársaság szerint miközben más európai kormányok csökkentik a légiközlekedést terhelő adókat annak érdekében, hogy segítsék a forgalom helyreállását, a turizmust és a munkaerőpiacot a járvány után, Magyarország adót vet ki a veszteséges légitársaságokra, mint a Wizz Air és a Ryanair, tovább rontva a magyarországi légiközlekedés és turizmus versenyképességét.

    A Ryanair üdvözli az ellene indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot, de szerintük

    a vizsgálatot arra is ki kellene terjeszteni, hogy hogyan vethet ki a magyar kormány „extraprofit-adót” egy veszteséges iparágra.

    Mint írják, amikor a veszteséges légitársaságok megpróbálnak talpra állni, a legutolsó dolog, amire nekik, vagy az utasoknak szükségük van, az egy újabb adó.

    „Az érthető, hogy Magyarország miért vet ki extraprofit-adót az olaj-és gázszektorra, amely az orosz-ukrán háború miatt váratlan nyereségre tett szert. De az, hogy az extraprofit-adót a légiközlekedési szektorra kiterjesztik, ami küzd a talpra állásért a 2 évig tartó koronavírus-járvány és az ukrán háború után, azt mutatja, hogy Nagy miniszter úr elfelejtette a közgazdaságtant” - idézik Michael O’Leary vezérigazgatót, aki még azt is felajánlotta, hogy elküldi Nagy Mártonnak a Közgazdaságtan tökfejeknek című könyvet.

    O’Leary szerint ezeket az adókat a nehéz helyzetben lévő utasok és a veszteséges légitársaságok nem fogják tudni elviselni, ezért

    a magyarországi légiforgalom drámai mértékben vissza fog esni egy olyan időszakban, amikor a turizmus fellendülőben van.

    A vezérigazgatót ezért azt kéri Nagy Mártontól, hogy vonja vissza ezt az „ostoba” adót, vagy legalábbis korlátozza azt az olyan iparágakra, mint az olaj vagy a gáz, amelyek váratlan nyereséget termelnek, és ne a légitársaságokra, amelyek rekord veszteséget jelentenek.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

  • Címlapról ajánljuk

    Címlapról ajánljuk


    HÍREK
    33-Ft-tal olcsóbban adja az Auchan a benzint – állítják, minden kútjukon van elég belőle
    Nagyot kaszálhat a hipermarket, ismét hatalmas sorok várhatók.

    Link másolása

    Valamennyi Auchan benzinkút átállt már a piaci árra, és mindegyiken elegendő üzemanyag áll a rendelkezésre, hogy kiszolgálják a vevőket – írta az Auchan PR-ügynöksége a Portfoliónak.

    Azt is elárulták, hogy milyen áron kínálják az üzemanyagot,

    • a 95-ös benzin literjét 599 forintért,
    • a gázolajat 699 forintos literenkénti áron értékesítik.

    Ezek az árak péntek éjféltől lépnek érvénybe valamennyi Auchan töltőállomáson - olvasható a tájékoztatásban.

    Korábban mi is írtunk róla, hogy a MOL csökkenti az üzemanyagok árát. A holtankoljak.hu oldal szerint amennyiben a kutakon érvényesítik az árváltozást, akkor az átlagárak így alakulnak majd:

    • a 95-ös benzin litere 632 forint,
    • a gázolajé pedig 695 forint lesz.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

    HÍREK
    Lázár János továbbra is tájsebnek tartja a MOL ma átadott új, 143 méter magas toronyházát
    Hernádi Zsolt szerint viszont nem is látható olyan sok helyről, a történelmi belvárosból például egyáltalán nem.

    Link másolása

    Átadták Budapest és Magyarország legmagasabb irodaházát, az új MOL-székházat. A Kopaszi-gátnál épült 143 méteres toronyházról az átadón azt mondták: az ország egyik legkorszerűbb irodaháza, amelynél odafigyeltek a takarékosságra is.

    Az építkezést évekig viták övezték, sokak szerint a torony belerondít a főváros dunai látképébe.

    Lázár János még kancelláriaminiszterként bírálta a projektet, ma az RTL Híradó megkeresésére is azt írta: „megvalósulása után is tájsebnek tartja azt”.

    „Pont egy gázolaj- és üzemanyag-kereskedőnek kellene arra törekednie a 21. században, hogy ökológiailag viselhető és sebet nem ejtő épületeket hozzanak létre. Egy 120 méteres épület Budapesten tájseb lesz”

    – véli az Építési és Közlekedési Minisztériumot vezető miniszter.

    Vele ellentétben Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója úgy véli: „nagyon kevés helyről lehet majd látni az úgynevezett történelmi belvárosból, történelmi városközpontból”, így szerinte nem mondható ki, hogy az épület rontana Budapest látképén.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:


    HÍREK
    „Nincs értelme annak”, amit a magyar kormány mond az üzemanyaghiány ügyében az Európai Bizottság szerint
    Magyarország mentesítést kapott a jelenlegi olajembargó alól, mégis erre fogja az üzemanyaghiányt a kormány.

    Link másolása

    A HVG szerint az Európai Bizottság vezető szóvivője, Eric Mamer a testület csütörtöki sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet arra, hogy az Oroszországgal szembeni olajembargó csak a tengeri szállítmányokra vonatkozik, Magyarország pedig felmentést kapott a vezetékes szállításra, így ez nem lehet magyarázat a magyarországi üzemanyaghiányra.

    „Nincs értelme annak, amit a magyar kormány mond az üzemanyaghiány ügyében. Magyarország bűnbakként használ bennünket”

    – közölte.

    Csak a következő szankció fogja érinteni Magyarországot, február 5-től ugyanis az üzemanyag szállítását is megtiltják a tagállamok között. Addig viszont korlátlanul érkezhet a pozsonyi olajfinomítóban előállított, orosz eredetű üzemanyag.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:


    HÍREK
    A Rovatból
    Bulgáriát és Romániát sem veszik fel a schengeni övezetbe
    Horvátország felvételét viszont megszavazták.
    Címlapkép: Pixabay - szmo.hu
    2022. december 08.


    Link másolása

    Az Európai Unió Bel- és Igazságügyi Tanácsa csütörtökön szavazott Bulgária, Románia és Horvátország schengeni csatlakozásáról – írja a Transtelex.

    Míg Horvátország felvételét egyhangúlag megszavazták, addig Románia és Bulgária kérelmét elutasították.

    Románia és Bulgária schengeni csatlakozása ellen Ausztria és Hollandia szavazott. A hollandok ellenszavazata annak köszönhető, hogy Romániáról és Bulgáriáról összevonva szavaztak, Hollandia Románia csatlakozása mellett, viszont Bulgária csatlakozása ellen szavazott.

    Horvátország csatlakozása viszont azt jelenti, hogy 2023. január 1-től megszűnik a határellenőrzés Horvátország és a többi schengeni tagállam szárazföldi határain. A horvát repülőtereken pedig 2023. március 26-tól nem lesz több ellenőrzés.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET: