Több tucat magyar utasát hagyta Londonban a Wizz Air
Az utasok úgy maradtak le a gépükről, hogy már órákkal a felszállás előtt kimentek a reptérre, de nem kerültek sorra a check-in, illetve poggyászfeladó pultoknál.
Szeretlek Magyarország -
szmo.hu
2021. március 08.
Több tucat magyar utas maradt le a Wizz Air vasárnap esti, Lutonból Budapestre tartó járatáról, pedig már órákkal a felszállás előtt kimentek a reptérre. Az AIRportal.hu cikke szerint a magyar utasok nem kerültek sorra a check-in, illetve poggyászfeladó pultoknál.
Az egyik utas az Indexnek azt mondta, hiába voltak időben a reptéren, a becsekkolásukat halogatták, folyamatosan „hátrébb küldték őket”. Végül bezárták a kapukat.
"Körülbelül 35 magyar ember maradt a repülőtéren, válaszok és kártérítés nélkül. Van köztünk hét hónapos terhes utas, és egy kerekesszékes magyar is, akinek a bőröndje ugyan elment a géppel, de ő szintén itt ragadt. Többen vagyunk, akik hazaköltözés miatt repültünk volna, azaz nincs hova visszamennünk, saját költségünkön vettünk ki egy hotelszobát, és vásároltunk újabb repülőjegyet szerdára. Ma újra a reptéren jártunk, de csak annyit mondtak, hogy a felelősség a Wizz Air légitársaságé"
- mondta a lapnak a szerencsétlenül járt utas.
Az AIRportal.hu megkereste a légitársaságot, ahonnan azt a választ kapták:
"a Wizz Air megerősíti, hogy utasainak egy csoportja, akik a W6 2202 számú, London-Luton és Budapest között közlekedő, 2021. március 7-i járatra váltottak jegyet, sajnálatos módon lemaradtak a járatról. A légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért.
Az eset kapcsán teljes felelősséget vállalunk, azt azonban fontos látni, hogy a folyamatosan változó utazási korlátozások miatt a kollégáink és a partnereink naponta több ezer dokumentumot ellenőriznek azért, hogy megbizonyosodjanak róla: a légitársaság és az utasok egyaránt megfelelnek az összes aktuális utazási feltételnek. Ez a folyamat pedig számos esetben hosszas sorbanállást okozhat a beszállópultoknál.
hirdetés
Az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek WIZZ pontokban.
A károsult utasok a 261/2004/EK számú rendelet alapján a visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be. A légitársaság ezúton is elnézést kér a kellemetlenségekért, és ígéri, hogy mindent megtesz azért, hogy hasonló eset többé ne fordulhasson elő."