A kis SUV-ok között szállt harcba az Audi
Évek óta dübörög az SUV-szegmens, a gyártók pedig minden apró rést próbálnak betömni modelljeikkel, hogy még véletlenül se legyen olyan terület, ahol a konkurensek vásárlót vehetnek el egy adott márkától. A prémium kategória esetében is igaz az állítás: a Mercedes, a BMW és az Audi sem szeretne lemaradni, így sorra jelennek meg négykerekűikkel a szabadidő-autók között is. A legnépszerűbbnek a kisterepjárós méret számít, az Audinál pedig korábban nem volt olyan modell, amely itt versenyzett volna. A tavalyi év végén bemutatott Q2 viszont ide érkezett, és a BMW X1, a Mercedes GLA és a MINI Countryman ellenfeleként szállt harcba a vásárlókért (a lista még kiegészíthető a CX3-mal is), bár hozzáteszem: méretbeli különbségek ugyan akadnak a felsorolt példányok között, de reálisan ezekkel hasonlítják össze a vásárlók az Audi kicsi terepesét.
A kis Audi egyébként a Q3 és az A3 Sportback között helyezkedik el a négykarikás kínálatban: húsz centivel rövidebb e két modellnél, szélességben a Q3 hét centit ver a kocsira, az A3 e szempontból nem tér el igazán, magasságban a Q2 viszont a kettő közé fér be: a Q3 tíz centivel nagyobb, az A3 nyolccal kisebb.
A Marc Lichte vezette dizájn csapat alkotta meg a Q2 formáját, amely magán viseli a márka jellegzetes arculati elemeit: az orr ezáltal robosztus a relatíve kis méret ellenére is, szögletesek a formák, méretesek az első légbeömlők. Oldalnézetből csapott a kocsi, szűkek az ablaknyílások, a döntött C-oszlop pedig igen erőteljes, melynek színét is mi választhatjuk ki. A kocsi legbékésebb része az autó fara, amely épp ezért talán nem is annyira karakteres, mindenesetre beleillik az összképbe.
Az utastérben a minőségre nem lehet panasz, kellemes tapintású anyagok fogadnak minket. A dizájn fiatalos, a funkciók egyértelműek, bár - az egyébként gyönyörű rajzolatú - műszerfal kezelésére érdemes időt fordítanunk, mert számtalan lehetőségünk akad a beállítására. Ha akarjuk, például nagy méretben látjuk a kilométerórát és a fordulatszámmérőt - középen a fedélzeti számítógép adataival-, de dönthetünk úgy is, hogy a kijelzőket csak kis méretben szeretnénk figyelni, ellenben a navit a műszerfal szinte teljes szélességében követnénk. Ügyes megoldás, szép kivitelezés, ami igaz a középen elhelyezett navira is. A középkonzolon ideálisan kevés a gomb, a fűtésszabályozó fölött egy-két alapszabályozót helyeztek csak el (pl. drive select, start-stop, tolatóradar kapcsoló).
A belső méretek azonban kissé szűkösek, az első üléseken még kényelmesen utazunk, hátul azonban szorosan ülünk, egyrészt az útitársaink vállai, másrészt a lábtér miatt. Éppen ezért egy gyerekkel is nehezen férünk el, a babaülés nem minden esetben passzintható be a sofőr mögé. A csomagtartó 405 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1050 literig bővíthetjük azt.
A Q2 piaci bevezetésekor a benzines palettán az 1.0 literes TFSI (85 kW/116 LE), az 1.4-es TFSI (110 kW/150 LE) és a 2.0 literes TFSI (140 kW/190 LE), a dízel kínálatban az 1,6-os, 116 lóerős változat, és a 2.0 literes TDI 150 és 190 lóerős változata található, amelyből mi a 150 lóerős benzinest vezettük. Ez a motor attól különleges, hogy részterheléskor, - tehát amikor nincs teljesítményigény -, a négyből lekapcsol két henger, ezáltal pedig csökken a fogyasztás. A ki-bekapcsolás egyébként érzékelhetetlen, amikor rálépünk a gázra, egyből reagál a rendszer. A hatfokozatú manuális sebességváltó alternatívájaként az Audi mindegyik motort a kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú S tronic váltóművel is kínálja. Az S tronic váltómű szinte az erőfolyam megszakítása nélkül kapcsolja fokozatait, így érzékelhetetlenül tette a dolgát tesztautónkban is.
Az Audi Q2 minimálisan hétmillió forint alatt indul, az alap dízel bő négyszázezerrel drágább. Az extrák száma természetesen szinte végtelen, így fordulhatott elő, hogy tesztautónk ennek pont a duplájába került, persze tele plusz felszereltséggel és vezetéstechnikai rendszerekkel.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1395 cm3
Teljesítmény: 150 LE)/5000
Nyomaték: 250 Nm/1500
Széndioxid kibocsátás: 135 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Végsebesség: 212 km/h
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
A modell alapára: 6.900.000 Ft