HÍREK

„Ez az árstop a kommunista Orbánt idézte” – olvasóink véleménye a hatósági üzemanyagár megszüntetéséről

A többség szerint szükséges volt kivezetni az ársapkát, de sokan úgy gondolják, már korábban itt lett volna az ideje.


Mint arról mi is beszámoltunk, kedden 23 órától megszűnt az üzemanyag-árstop, vagyis mostantól már csak piaci áron lehet tankolni Magyarországon is. Tavaly novemberben vezette be a kormány a 480 forintos hatósági árat a 95-ös benzinre és a gázolajra, az intézkedést pedig többször is meghosszabbította. Az ársapka december 31-ig maradt volna érvényben, ám az elmúlt hetekben kialakult, és főleg az elmúlt napokban kritikussá vált üzemanyag-ellátási helyzet miatt a kormány kénytelen volt azonnali hatállyal kivezetni. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter az uniós szankciókat tette felelőssé a döntés miatt.

A bejelentés hírére már az ellenzék és a külföldi sajtó is reagált. Szerda reggel olvasóinkat is megkérdeztük arról, szerintük jó döntés volt-e megszabadulni a hatósági üzemanyagártól.

A többség szerint egyértelműen szükséges volt meghozni ezt a döntést, de sokan úgy gondolják, már korábban itt lett volna az ideje. Többen írták azt is, hogy nem a magas üzemanyagárakkal van a gond, hanem a magyar fizetésekkel, amelyek nem követik az áremelkedéseket. Sokan úgy vélik, hogy csökkenteni kellene az üzemanyag áfáját és jövedéki adóját, hogy megfizethető legyen.

Szép számmal érkeztek kommentek a Facebook-posztunk alá, ezekből idézünk most néhányat.

„Nagyon helyes hogy megszüntették az ársapkát. Én örülök neki.”

„Szerintem ez most elkerülhetetlen volt... a kormány sok eddigi elhibázott lépésével van a nagyobb baj, amit pl már Matolcsy is beismert.”

„Nem jó, de szükséges. Árstopot nem lehet sokáig alkalmazni, az egy átmeneti, rövid tűzoltási megoldás.

Az persze más kérdés, hogy a piaci ár bevezetésének ritmusa és időpontja a lehető legrosszabb. Most indult újra Szászhalombatta, jön a karácsony, mi meg beszopjuk. De előtte persze meg kellett várni, hogy gond legyen a kutakon.”

„Be sem kellett volna vezetni. A többivel együtt. És akkor talán nem lenne hiány mindig mindenből meg ekkora áremelkedés.”

„Nagyon jó döntés! Ez az árstop a kommunista Orbánt idézte. Ha nem lenne áfa meg jövedéki adó, csökkenne a benzinár.”

„Egyetlen árstop sem lehet jó, hosszú távon meg különösen. A mostani döntést a félelem generálta, annak semmi köze a szankciókhoz. Még is, ma ez volt az egyetlen elfogadható döntés.”

„Most dönthet a kisember, hogy tankol, csak azért hogy munkába járjon, vagy fizeti a megemelkedett rezsit és eszik, neadjisten még albérletben is van. Semmi gond azzal, hogy eltörölték az ársapkát. Csak akkor az emberek kapjanak bérkompenzációt, mert ennyi mindent nem tudunk fizetni.”

„Igen. Majd kevesebbet autóznak az emberek, max annyit, amennyit kell. Bulira nem kell autóval járni. Akinek szüksége van rá vagy a munkájához elengedhetetlen stb., az autózik. Ez csak így fog működni.”

„Korábban kellett volna. Ezt pont az ünnepek előtt... Szép, mondhatom.”

„Már régebben el kellett volna törölni. A sok adót kellene csökkenteni, ami az üzemanyagot terheli. Már kész cirkusz volt az egész. Vidd be a forgalmit, keress kutat, ahol tudsz tankolni, nem tudsz annyit tankolni, amennyit akarsz...”

„Engem már nem érdekel, jó lesz a 641 ft. Csak ne kelljen 5 kutat végig járni, hogy hol lehet teletölteni a tankot, hanem bármelyik kút ki tudjon szolgálni.”

„Mindenki tisztában volt azzal, hogy ez nem tartható fenn sokáig! Most jött el az idő, hogy vége. Akkor mi is a gond ezzel?”

„Nem eltörlés! Eddigi segítség! 13 hónapig. Köszönjük!”

„Köszönjük, hogy 13 hónapig a legalacsonyabb áron tankolhattunk! Ezt csak azok nem értik, akik nem akarják érteni.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Orbán kirúgja Polt Pétert, és Tuzson Bence lesz a legfőbb ügyész
Polt Péternek 2028-ig tart a megbízatása. A Tisza Párt vezetője korábban még arról írt, hogy Szájer József lehet a poszt várományosa.


„Orbán rövidesen kirúgja a haverját, Polt Péter legfőbb ügyészt, akinek 2028-ig tartott volna a megbízatása” - írta szombat délután Magyar Péter a Facebookon. A Tisza Párt vezetője azt is megnevezte, aki tudomása szerint Poltot követheti a posztján.

„A korábbi hírekkel ellentétben nem Szájer Józsefet, hanem Tuzson Bence jelenlegi alibi igazságügyi minisztert helyezi Orbán a számára és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere számára életbe vágó pozícióba.”

„Polt kirúgása egyrészt Pintér Sándor belügyminiszter teljes elszigetelődését mutatja, másrészt azt is, hogy a bukás előtt álló miniszterelnök már a legközelebbi erős embereitől is tart és igyekszik a választás előtt minden fontos pozícióba új, zsarolható és így irányítható szereplőket helyezni” - tette hozzá Magyar.

„Az nyilván fel sem merül, hogy Polt Péter a feleségének a Nemzeti Bank kirablásában való esetleges felelőssége miatt távozik megalázó módon, a megbízatásának lejárta lelőtt.

Tuzson Bencének és a kapkodva kinevezésre kerülő további Orbán-janicsároknak azt üzenem, hogy ne tervezzenek hosszú távra” - zárja a bejegyzést a politikus.

Magyar Péter decemberben még arról posztolt, hogy értesülései szerint Szájer József lehet a következő legfőbb ügyész:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Pogátsa Zoltán: Ha kilépnénk az EU-ból, Orbán presztízse az észak-macedón miniszterelnökének szintjére csökkenne
A közgazdász szerint a magyar EU-tagság gazdasági előnyökkel jár, és a kormányfő befolyása is csökkenne, ha az ország hátat fordítana az uniónak.


Pogátsa Zoltán közgazdász a Népszavának adott interjújában arról beszélt, hogy szerinte Orbán Viktor nem akarja kiléptetni Magyarországot az Európai Unióból. Úgy véli, a kormányfő számára is előnyös, ha az ország az unió tagja marad.

A közgazdász azzal indokolta ezt, hogy a kínai befektetők is azért jönnek Magyarországra, mert így elkerülhetik az európai importvámokat. Hasonló okokból jelentek meg a német autógyártók is: nemcsak az olcsó munkaerő miatt, hanem azért is, mert innen vámok és kvóták nélkül lehet árut szállítani az unió más tagállamaiba, ráadásul határellenőrzés sincs.

Pogátsa úgy fogalmazott:

„Ha kilépnénk az EU-ból, Orbán presztízse az észak-macedón miniszterelnökének szintjére csökkenne.” Hozzátette: „Márpedig ki tudja ma megmondani internetes keresés nélkül, hogy ki a macedón miniszterelnök?”

A beszélgetésben szóba került Ukrajna uniós csatlakozása is. Pogátsa szerint erre belátható időn belül nincs esély, mivel senki nem gondolkodik abban, hogy egy háborús ország belépjen az EU-ba. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: ő maga a világot járva még nem találkozott „nemet váltó” óvodással sem, miközben ez a téma korábban fontos szerepet kapott a magyar közbeszédben. Úgy fogalmazott: „Az előbbiekkel kapcsolatos állítások legfeljebb blöffnek tekinthetők.”

A gazdasági kilátásokat is értékelte. Szerinte az egymillió új munkahely programja kifulladt. Véleménye szerint előrelépni csak intenzív gazdaságpolitikai eszközökkel lehetne, ha a magyar munkavállalók magasabb hozzáadott értékű állásokban dolgoznának. Ehhez azonban humántőke-fejlesztésre lenne szükség: jó minőségű oktatásra, egészségügyre és infrastruktúrára. Mint mondta, „valamilyen rejtélyes okból Orbán amióta kormányon van nem akar csinálni” ilyen fejlesztéseket.

Pogátsa azt is megemlítette, hogy a magyar gazdaság jelenleg nem éli fénykorát: az idei első negyedéves GDP-adat elmaradt a várakozásoktól.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Kezdődik a balatoni rémálom: máris lerobbant a Tópart IC, leszállították az utasokat
Szombat délelőtt már két Tópart IC is lerobbant, az utasokat Szabadbattyánnál leszállították. A MÁV szerint műszaki hiba okozza a 30–70 perces késéseket.


Szombat délelőtt több nehézség is adódott a balatoni vasúti közlekedésben. A MÁV közlése szerint

a Nagykanizsáról 9:19-kor a Déli pályaudvarra induló Tópart InterCity (IC 857) műszaki ok miatt 30–35 perces késéssel közlekedik.

Később a másik irányba tartó járatnál is probléma lépett fel.

A Déli pályaudvarról 11:35-kor Nagykanizsára induló Tópart InterCity (IC 844) Székesfehérvártól 50–70 perces késéssel közlekedik, szintén járműhiba miatt

– írta a vasúttársaság a honlapján.

A 24.hu egyik olvasója arról számolt be, hogy Szabadbattyánnál leszállították az utasokat a vonatról.

A tapolcai sebesvonat sem úszta meg a műszaki problémákat: ott mentesítő autóbuszokat kellett beállítani a járat pótlására.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Videó: ukrán drónhajó semmisített meg egy orosz vadászgépet
A támadásról készült videón jól látszik a végzetes találat pillanata. A rakétát egy titkos ukrán egység indította.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. május 03.



Az ukrán védelmi hírszerzés különleges egysége, a 13. csoport egy drónhajóról indított rakétával csapott le egy orosz Szu–30-as vadászgépre Novorosszijszk kikötőjénél – jelentette a DIU. A támadásról videó is készült, amelyen jól látható a találat, valamint a lángba borult roncs zuhanása is.

A közlemény szerint a támadáshoz egy R–73-as légiharc-rakétával felszerelt ukrán drónhajót (USV) használtak. A rakéta eltalálta a gépet, amely a levegőben kigyulladt, majd a tengerbe zuhant.

„Történelmi csapást hajtottak végre a 13. csoport, a DIU különleges egységének katonái, egy felszíni platformról indított rakétával. Az agresszor orosz állam többcélú vadászgépe, amelynek becsült költsége mintegy 50 millió dollár, a levegőben lángba borult, és végül a tengerbe zuhant, egyenesen a kegyetlen Neptun birodalmának fenekére”

– olvasható az ukrán hírszerzés közleményében.

Az Ukrainska Pravda emlékeztetett: a DIU tavaly hivatalosan bejelentette, hogy megkezdte az infravörös irányítású, szovjet gyártmányú R–73-as rakéták integrálását a Magura típusú drónhajókra. Ez a fejlesztés már tavaly decemberben is sikeres volt, amikor két orosz Mi–8-as helikoptert semmisítettek meg vele.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET: