Egy Európai Selyemút segítheti a járvány utáni helyreállást
A beruházás megvalósítása és finanszírozása érdekében a bécsiek azt javasolják, hogy
hozzák létre az Európai Selyemút Trösztöt (ESRT): az eurozónába tartozó országok, más uniós tagállamok, valamint az Európai Selyemút építéséhez csatlakozni kívánó országok tulajdonában álló részvénytársaság lehetővé tenné az infrastrukturális beruházások költségvetésen felüli finanszírozását.
Míg az ESRT a hosszú lejáratú kötvények kibocsátásakor állami garanciára támaszkodhat, jelenleg nulla vagy akár negatív kamatlábak mellett, hivatalosan a magánszektorhoz fog tartozni, különös tekintettel arra, hogy elegendő önálló jövedelmet eredményezne a magánügyfelek részéről, például a használati díjakból.
A jelentés az európai infrastruktúra-hálózat fejlesztéséhez is javasol alternatív megoldást, mely inkább az utasok mozgását szolgálná: az úgynevezett ultragyors vasút (URT) új, kétvágányú, nagysebességű vonalakból állna és a már meglévő hálózathoz kapcsolódna. Ezzel a rendszerrel is lehetne kapacitásokat felszabadítani a teherszállítás számára – adja hírül a Rail Freight.