FELFEDEZŐ
A Rovatból

A fél arcát letépte egy medve, majd sarat kellett kiszednie a légútjából, hogy lélegezni tudjon

Wesley-t megtámadta egy grizzly Alaszkában, és szétmarcangolta az arcát. Megmentették, azóta ugyanúgy vadászik, nem ijedős típus.

Link másolása

Wesley Perkins 2011 májusában vadászaton volt az alaszkai hegyekben, amikor egy hatalmas, több mint kétméteres grizzly medvével találkozott. Az állat egy barlangból rohant ki, és éles karmaival megsebezte a férfit, akinek odaveszett a nyelve, összetört az állkapcsa és majdnem megfulladt, mire lelőtték az állatot.

Wesley azt mondta, hogy a medve túl gyors volt, és nem volt ideje semmire.

"Szabaddá kellett tenni a légutamat, mert benne volt egy csomó sár – az arcom teljesen fel volt szakadva –, elvesztettem a fogam, a nyelvem, az állkapcsom"

- mondta még.

Barátja, Dan ezután lőni kezdett a medvére, amely ellene fordult, Dan fia végül lelőtte.

"Valószínűleg én mentettem meg Wes életét, a fiam pedig az én életemet" - mondta Dan.

Mivel Wesley egész arca fel volt szakadva, Dan azt mondta neki, hogy mozdulatlanul kell maradnia.

"Nagyon kevés vér volt. Wes végig eszméleténél volt" - mondta. "Azt mondtam neki, maradj nyugodt, csak tartsd az arcod a hóban."

Wesley a segítségükkel be tudott sétálni a mentőhelikopterbe is.

Az egykori tűzoltóparancsnok számos műtéten esett át, titánlemezeket kellett behelyezni az arcába, és merevítőt az állkapcsa köré.

Mások esetleg többet a környékre se mennének, ám Wes továbbra is aktívan vadászik medvékre és jávorszarvasokra.

Mindent megcsinálok, amit korábban. Igaz, nem tudom becsukni a számat, nem tudok úszni, és nehéz futni vagy kocogni, mivel az állkapcsom kiugrana, annyi izmot veszítettem. De a fenébe is, ezek apró dolgok az életben. Minden mást meg tudok csinálni."

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
„Milyen napja van ma, uram? – A feleségem haldoklik...” – nagyon kellemetlen helyzethez vezetett egy pénztáros beszédessége
A brit lánynak azt tanácsolta a főnöke, hogy mindegyik vevővel váltson pár szót, mert lehet, hogy mással nem is beszélnek aznap. Azonban volt, amikor így túl sok információt tudott meg ismeretlenektől.

Link másolása

A TikTokon számolt be róla egy brit lány, hogy milyen tanácsot kapott annak idején a főnökétől, amikor a Tescóban dolgozott - írja a The Sun.

"Amikor a Tescóban dolgoztam, a főnököm azt mondta, hogy mindenkivel próbáljak meg beszélgetni, aki nálam fizet. Mert sosem lehet tudni, lehet én leszek az egyetlen ember, akihez aznap szólnak" - mondta Louisa.

@louisasheringham been a while. storytime of how i embarassed myself when working in a supermarket i guess x #storytime #tesco ♬ original sound - louisa sheringham

Bár a szándéka természetesen jó volt, ez vezetett néhány kellemetlen beszélgetéshez is.

"Jó napot! Mást nem kér?" - kérdezte az egyik vásárlójától.

"Nem, ez minden" - válaszolta a férfi.

"És milyen napja van ma, uram?" - folytatta a lány a beszélgetést.

"A feleségem haldoklik" - közölte a vásárló.

"... Oh, sajnálom. Van Klubkártyája?" - kérdezte zavarában az eladó.

"Nem" - válaszolta a férfi.

A kommentelők között volt, aki hasonló élményekről számolt be, mivel túl sok személyes információt tudtak meg a vásárlóktól ismeretlenként. Mások viszont azt fejezték ki, hogy nem szeretik a felszínes csevegéseket, és inkább az önkiszolgáló kasszákat választják.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Brutális fejfájása lett egy korty bortól, ledöbbent, amikor kiderült, hogy súlyos beteg
Korábban nem gondolta volna, hogy 23 évesen bárki rákos lehet. Most arra biztat másokat, hogy ha problémájuk van, azonnal vizsgáltassák ki magukat.

Link másolása

A 23 éves Izzy Fletcher az angliai Derbyben él. Tavaly egyik nap munka után beült valahova inni egy pohár bort, de annyira megfájdult a feje, hogy azonnal el is indult haza - írja a LADBible.

"Valamilyen bort rendeltem, de ahogy beleittam, azonnal megfájdult a fejem. Nagyon furcsa volt. A mellkasom összeszűkült, és azt hittem, fel fog robbanni a fejem"

- mesélte a lány. Az is megfordult a fejében, hogy az ital valamelyik összetevőjére, vagy egyenesen az alkoholra lett allergiás.

Miután megállíthatatlanul köhögni kezdett, azonnal orvoshoz ment, ahol több vizsgálat után kiderült, hogy kettes stádiumú Hodgkin-limpfómában szenved.

A Hodgkin-limpfóma a nyirokrendszer daganatos megbetegedését jelenti.

Először 2022 márciusában fordult orvoshoz, mióta pedig kiderült, mi a baja, kemoterápiával kezeik.

"Most már hat hónapja tart a kemó. Nagyon-nagy esélyem van arra, hogy meggyógyuljak" - nyilatkozta.

Azóta többször is megosztotta a történetét, mivel arra szeretne inspirálni másokat, hogy ne várjanak, ha valami problémájuk van, hanem azonnal menjenek orvoshoz.

"Számomra a legnagyobb tanulság az, hogy ha valami aggaszt, akkor azt azonnal ki kell vizsgáltatni. 23 évesen persze nem gondoltam arra, hogy azonnal mennem kell a háziorvosomhoz, hiszen az ember azt hiszi, hogy ebben a korban úgysem lehet komoly problémája. Arra senki sem számít, hogy 23 éves korában rákos lesz"

- mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
Mi történik, ha 10 000 liter kólába szódabikarbónát dobunk? Egy orosz youtuber bemutatta
Kipróbálta, hogy senki másnak ne kelljen.

Link másolása

Elég nagyban próbálta ki a kóla-mentos kísérletet egy orosz youtuber, aki tízezer liter kólát változtatott több méter magas gejzírré.

Maxim Monakhov, aki Mamix néven vezeti Oroszországban elég sikeres vlogját, két évvel ezelőtt arra vállalkozott, hogy kipróbálja a híres kólás-mentosos kísérletet, csak épp nem egy üveggel, hanem több ezerrel.

Csapatával egy mezőn állította fel a szerkezetet, amely egy összetákolt fémtartály volt. A 10 ezer liter kóla kamionnal érkezett a helyszínre, ezt öntötték bele a tartályba, amelynek a tetejére mintegy kupakként került a szódabikarbónát tároló kisebb edény. Egy kar segítségével engedték bele az anyagot a kólába, hogy aztán pár másodperc múlva kitörjön a több méter magas barna gejzír.

Maxim a videóban elmondja, hogy azért használt mentos helyett szódabikarbónát, mert sokkal olcsóbb, igaz, a hatás is más egy kicsit - sokkal látványosabb.

Volt is oka min spórolni, a kísérletre ugyanis 700 ezer rubelt, azaz nagyjából 3,5 millió forintot költött.

Szerencsére úgy látszik, hogy Youtuber-szemmel mérve nem volt felesleges pénzkidobás, a videója már 27 milliós nézettséggel büszkélkedhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
4500 dollárt vontak le tőlük két kávéért a Starbucksban, le kellett mondani a nyaralásukat
Vissza fogja kapni a pénzét az amerikai pár, de már elbuktak egy thaiföldi rokonlátogatást, és a megtakarított pénzükre is várniuk kell.

Link másolása

Jesse és Deedee O'Dell Oklahomában az elmúlt 16 évben minden reggel elmentek a Starbucksba, és ugyanazt a két italt rendelték: egy jeges americanót és egy cappuccinót.

Ez általában olyan 10 dollárba kerül nekik, ám a múlt hónapban 4456,27 dollárt (1,6 millió forint) számláztak ki nekik legnagyobb megdöbbenésükre. Vagyis 4444,44 dollár borravalót számoltak fel nekik a szokásos kávérendelésükön felül - írta a Unilad.

Ebben az a legfurcsább, hogy emlékeztek arra, hogy a "nem adok borravalót" (No Tip) opciót ütötték be a terminálon.

Deedee ráadásul csak napokkal később vette észre az egészet, mert annyira megszokott volt a folyamat, és nem figyelt oda, mit vont le a kártyájáról a cég. Akkor tűnt fel neki, amikor a bevásárlóközpontban tartózkodott négy gyerekével, és a kártyáját elutasították.

Utánamentek persze a dolgoknak, és a bank után Jesse kapcsolatba lépett a Starbucks kerületi vezetőjével, és azt mondták nekik, hogy a terminál hálózatban lehetett hiba.

Valószínű, hogy kétségbeesésükben 30-40 alkalommal keresték fel az ügyfélszolgálati vonalat aznap, mire egy vezető biztosította őket, hogy új számlát küldenek nekik – bár ezek még nem érkeztek meg.

Nagyobb baj, hogy Jesse, Deedee és gyermekeik utazást terveztek Deedee szülőföldjére, Thaiföldre, hogy meglátogassák nővérét, akit évek óta nem látott, a párnak le kellett mondania a vissza nem térítendő utazást.

Most a tulsai rendőrséggel dolgoznak a probléma megoldásán, és kérik a Starbucks többi vásárlóját, hogy minden alkalommal ellenőrizzék a nyugtát, amikor bármit rendelnek.

"Ez olyan dolog, ami nagy problémát okozott a családunknak, és remélhetőleg másoknak nem kell keresztülmenniük ilyesmin" - mondta Jesse.

A Starbucks egyik képviselője a CBS-nek azt mondta, hogy a cég tisztában van Jesse és Deedee helyzetével, és már kommunikáltak a házaspárral, akiknek a postán kell várniuk visszatérítést, valamint emberi mulasztásnak nevezte az esetet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: