FELFEDEZŐ

6 hétig feküdt holtan a hajón az olasz kapitány, mert nem engedték kikötni a járművet

A kapitány vélhetően a koronavírusba halt bele, amely a család szerint elkerülhető lett volna.

Link másolása

Hat hétig feküdt a kapitány holtteste a hajó egyik kabinjában, miután a járványhelyzet miatt egy kikötő sem engedte kikötni a hajót. A 61 éves olasz férfi családja igazságot követel - írja a CNN.

Angelo Capurro márciusban indult Olaszországból újabb megbízatásra, egy 25 napos ázsiai útra az Ital Libera nevű olasz teherhajóval. A 61 éves kapitány március 27-én indult Triesztből, ahol előtte negatív koronavírus-tesztet produkált. Onnan Dohába majd Johannesburgba repült, végül Durban kikötőjéből indult útra a hajójával Szingapúr felé április elsején.

Capurro másnap rosszul lett: köhögni kezdett, mellkasi fájdalmai és légzési nehézségei voltak.

Családja telefonon tartotta vele a kapcsolatot, elmondásuk szerint a férfi képtelen volt köhögés nélkül beszélni, és állapota gyorsan romlott. Néhány nappal később már ki sem tudott szállni az ágyából, a szobájában különítették el a többiektől, ahová az egyik kijelölt matróz vitt neki gyógyszert és élelmet. A kezelést az is nehezítette, hogy a járművön nem utazott hajóorvos, a kijelölt egészségügyi felelős pedig éppen Capurro volt. A kapitány paracetamollal próbálta kezelni magát, valamint oxigént is talált a hajón. A család jelezte a hajót birtokló cégnek, az Italia Marittimának - amely épp annak az Evergreen Marine Corporationnek az olasz hajóosztaga, amely a Szuezi-csatornában elakadt Ever Givent is birtokolja -, hogy a kapitány állapota rohamosan romlik, és orvosi segítségre van szüksége. A feleség kérését állítása szerint elutasították. Capurro közben a hajón elvégzett egy gyorstesztet, amely negatív eredményt mutatott. A kapitány két nappal később meghalt.

A hajó ekkor három napnyira volt Szingapúrtól, a feleség pedig ismét telefonálgatásba kezdett, hogy férje holttestét hazajuttassa.

"Ezzel kezdetét vette egy groteszk és embertelen kálvária"

- mondta el a lapnak Raffaella Lorgna, a család ügyvédje.

A hajót ugyanis a járványügyi helyzet miatt egy kikötő sem akarta fogadni. Az Italia Marittima közleménye szerint az olasz külügyminisztérium és több olasz nagykövetség is megpróbálta elintézni, hogy valamely közeli ország kikötője fogadja a hajót, ám a szigorú járványügyi előírásokra hivatkozva egyik kikötő sem engedte partra szállni a 20 fős legénységet. Indonézia, Szingapúr, Malajzia, Thaiföld, Vietnam, Dél-Korea, a Fülöp-szigetek és a Dél-afrikai Köztársaság sem engedte be a legénységet. A hajó Malajzia fővárosában, Jakartában horgonyozott, ám a legénység itt sem szállhatott partra, és a kapitány teste is a hajón maradt. További bizonytalanságra adott okot, hogy nem volt ismert, hányan kapták el a kapitánytól a hajón a betegséget. A cég közleménye szerint végül 14 napos karanténba került az egész legénység, mivel többen pozitív tesztet produkáltak. A karantén leteltekor a kapitány holtteste már hatodik hete feküdt egy raktárhelyiségben, mivel a hajón nem volt más módja a holttest elhelyezésének.

A család tudomása szerint a holttest nagyon rossz állapotban volt, és előfordulhat, hogy emiatt a boncolás sem fogja tudni kideríteni, miben is halt meg pontosan a kapitány.

Ezt követően tudták átvenni a holttestet, amelyet aztán vissza kellett juttatni Olaszországba. A hajó új kapitányára azonban szintén egyhetes izoláció várt, így végül csak május 26-án indulhattak vissza. A hajó a kapitány holttestével június 14-én futott be az olasz Tarantóba, ahol már a család is várta érkezését.

"Megéltük ezeket a megpróbáltatásokat, két hónapot vártunk erre a pillanatra, és végre hazai földön tudhatjuk őt, miután partra szállhatott a teste arról a hajóról, amely az élete volt, és végül ez vált a halála helyszínévé is"

- mondta el Ezio Succa olasz lelkész beszédében, amikor a kapitányt a hajókürt szavára ünnepélyesen leszállították a hajóról.

A család most jogi útra tereli az ügyet, és kivizsgálást kérnek, úgy vélik ugyanis, hogy egyrészt orvosi segítséggel elkerülhető lett volna a tragédia, másrészt a cég egyáltalán nem kezelte megfelelően az esetet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Vérfoltok, összetört autók, sérültek – hajtóvadászatban fogták el a Buckingham-palota elszabadult lovait
Az elszabadult lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, amiknek fontos szerepe van állami és közfeladatok ellátásában.

Link másolása

Szerda reggel lovak szabadultak el a londoni Buckingham-palota környékéről – írja a 444. A hatóságok állítása szerint a lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, és olyan állami, valamint közfeladatok ellátásában vesznek részt, akár például a koronázás.

A rendőrség és a hadsereg a délelőtt folyamán együttes erővel kutatták fel a lovakat,

amik teljes felszerelésben okoztak károkat a brit fővárosban. Több balesetet is okoztak az elszabadult állatok, egy autó szélvédőjét betörték, legalább négy ember pedig megsérült.

A hatóság közleménye szerint mostanra az összes lovat befogták: kettőt a Limehouse-nál található autópályán. Az egyik lovon súlyos sérülés nyomait fedezték fel, de az összes hátas állatorvosi ellátásban részesül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor 3 év után lecserélte profilképét, mutatjuk, mire
A magyar kormányfő legutóbb 2021. december 23-án változtatta meg a profilképét a Facebookon.

Link másolása

Lecserélte a profilképét a Facebookon Orbán Viktor csütörtökön. A magyar kormányfőnek ezentúl ez a képe lesz a közösségi-oldalán:

Orbán legutóbb 2021. december 23-án cserélt profilképet a Facebookon.

via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Brutális, 53 milliós telefonszámlát kapott a svájci vakáció után egy floridai férfi
A 71 éves férfi ellátogatott abba a svájci városba, ahol felnőtt. Könnyen elképzelhető, hogy a világ legdrágább nyaralós képeit küldte haza az ismerőseinek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

143 ezer dolláros, vagyis közel 53 millió forintos telefonszámlát kapott egy floridai férfi, miután hazatért háromhetes európai vakációjáról, írja a Unilad. Rene Remund eredetileg Svájcból származik, ezért feleségével együtt úgy döntöttek, hogy felkeresik az a várost, ahol felnőtt.

Az utazás előtt a férfi elment a T-Mobile-hoz, ahol azt mondták neki, hogy minden rendben, biztosítva van - jelentsen ez bármit -, és kapcsolódjanak ki nyugodtan. A nyaralás ezek után pompásan sikerült, sok fotót készítettek a csodás helyeken, ahol jártak, csakhogy a képeket átküldték ismerőseiknek is. Ennek pedig utólag borsos ára lett.

A férfi az utazás alatt 9,5 gigabájtnyi adatot használt el, ami nem több, mint az átlagos havi adatforgalma, csakhogy a 71 éves férfi és 65 éves felesége mindezt roamingozva érték el, amire extra díjat számolt fel a szolgáltató. Remund nem hitt a szemének, amikor kézhez kapta a következő telefonszámlát.

Azonnal hívta a T-Mobile-t, hogy hátha valami tévedés történt, de kiderült, hogy semmit nem írtak el, a számla tökéletes. A férfi ezután ügyvédet fogadott, és még a telekommunikációs cég igazgatójának is írt levelet az ügyben, de választ egyelőre nem kapott.

Az ügyvéd végül eljuttatta a számlát és Remund történetét egy helyi lapnak, amire reagált a távközlési cég is. A válasz alapján úgy tűnik, hogy talán elengedik a férfi tartozását.

A T-Mobile felhívta a figyelmet arra, hogy utazás előtt mindenki ellenőrizze a mobiltelefonos csomagját, különös tekintettel a régi előfizetőkre, akiknek a díjcsomagja nem biztos, hogy tartalmazza a nemzetközi roaming adatforgalomra vonatkozó kitételeket. Ezen felül azt is javasolják, hogy amikor csak lehet az emberek használjanak egyszerre repülőgép-üzemmódot és wifit, amivel biztosan elkerülhetik a helyenként rendkívül drága mobilos adatforgalmat.

A férfi történetéről az ABC is beszámolt.


Link másolása
KÖVESS MINKET: