hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Zaklatás, szexualitás, titkolózás – ilyen a tinik élete a neten

A fiatalok csaknem fele naponta négy óránál többet tölt a világhálón. Az is kiderült, hogy felüktől kértek már erotikus fotót is.

Link másolása

hirdetés

A tinik felétől kértek már erotikus fotót a neten, ahol nagy részük napi négy óránál is többet tölt. 10%-kal többen vannak azok, akik olvasnak online híreket, mint két évvel ezelőtt, és a TikTok népszerűsége is megugrott: már a harmadik leggyakrabban használt csatorna a fiatalok körében. Többek között ez is kiderült a „Magyar Tinik a neten 2021” online felmérésből, amelyet a Be Social digitális ügynökség készített el.

Az online kérdőívet csaknem 5000 14-25 éves fiatal töltötte ki, az adatok elemzésében pedig dr. Bernschütz Mária egyetemi adjunktus, generációkutató is segített. „Két évvel ezelőtt futottunk neki először a feladatnak, hogy feltérképezzük a tinédzserek online szokásait. Most, hogy a járványhelyzet miatt a fiatalok is digitális oktatásra, bezártságra kényszerültek, különösen fontosnak tartottuk leszűrni a tapasztalatokat, és újra megkérdezni a magyar tiniket, mivel is töltik idejüket a neten” – mondja Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezetője.

A felmérés legfontosabb eredményei, tematikusan:

Időtöltés

A válaszoló tinik

csaknem fele (49%) naponta négy óránál többet lóg a neten

– a járványhelyzet alatt szükségessé vált digitális oktatáson kívül. Két évvel ezelőtt még csak 40%-uk vallott be 4 óránál is több netezést.

hirdetés

És hogy mit csinálnak a tizenévesek a szabadidejükben? Az biztos, hogy nem rádióhallgatással töltik az idejüket: 5% alatti azok aránya, akik naponta több mint egy órát rádióznak. Helyette inkább a telefonjukat nyomkodják,

első helyen ugyanis a közösségi média használata áll, de szorosan követi ezt a chatelés.

Csak a harmadik helyre futott be a barátokkal való személyes találkozás. Negyedik helyen szerepelnek a családi programok, ötödik legnépszerűbb elfoglaltság pedig a streamingcsatornákról sorozatok, filmek nézése.

A videójáték megosztó elfoglaltságnak bizonyul: minden ötödik tini (20%) napi két óránál is többet játszik vele naponta, míg 55% egyáltalán nem tölt vele időt.

Online kommunikáció és tájékozódás

A megkérdezett tinik 57%-a csak ritkán, leginkább hivatalos ügyekben ír e-mailt. Csak minden hetedik válaszoló használ e-mailt levelezésre. Kommunikációra leginkább a chatcsatornákat veszik igénybe, a Messenger népszerűsége még a közösségimédia-platformokat is beelőzi.

A szülők egyik gyakori félelme, hogy a gyermeküket idegenek környékezik meg a világhálón. Nem alaptalan ez a félelem, ugyanis a válaszolók 89%-a mondta azt, hogy előfordult már vele, hogy olyan személytől kapott üzenetet, akit igazából nem ismer. Ráadásul 44%-kal ez gyakran megtörténik.

További aggodalom a felnövekvő generációval szemben, hogy már egészen másképp tájékozódnak, nem jellemző rájuk a klasszikus médiafogyasztás. Jó hír, hogy a tinik azért még nem mondtak le az online hírek böngészéséről: 43% olvas szívesen híreket, minden érdekli őket – ami 10%-kal magasabb arány, mint két évvel ezelőtt (33%). Ugyanakkor minden negyedik tizenéves (26%) azt válaszolta, hogy egyáltalán nem olvas híreket, szórakoztató tartalmúakat sem.

Az ország politikai helyzete a megkérdezett tinédzserek 56%-át foglalkoztatja. 16%-uknál gyakori beszédtéma a politika, míg közel egyharmaduk (30%) soha nem beszélget a barátaival politikai témákról.

Közösségi média

Messenger, Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, Snapchat. Ez a sorrendje az egyes közösségi platformoknak a használati gyakoriságuk szempontjából. Fontos változás, hogy két évvel ezelőtt a TikTok még csak a hatodik helyen szerepelt, akkor még a Facebook is beelőzte – azóta feljött a dobogós helyre.

Az influencereket nemcsak szívesen követik a tinik, de életmódjukat is másolnák: a megkérdezettek 30%-a azt válaszolta, hogy jó lenne, ha belőle is influencer lenne később. Két évvel ezelőtt ez az arány még csak 24%-os volt.

Biztonság a neten

Minden második tini (51%) érezte már úgy, hogy valaki zaklatja a közösségi média felületek valamelyikén. Ez 7%-kos növekedés a két évvel ezelőtti adatokhoz képest – akkor 44% mondta azt, hogy érzékelt már zaklatást.

A zaklatás egy további lépcsőfoka lehet, ha a fiataloktól erotikus fotót kérnek. A válaszolók több mint fele (51%) szembesült már ilyen esettel – az összes megkérdezett 12%-a teljesített is már ilyen kérést. Még többen vannak azok, akik kaptak már erotikus fotót chaten – 56% az arányuk. A megkérdezettek több mint egyharmadával (34%) több alkalommal is megesett ez.

Az erotikus fotókat tekintve sokat változott a helyzet a két évvel ezelőtti felméréshez képest: akkor még csak a tinik 39%-ától kértek erotikus fotót a neten – most csaknem 12%-kal nagyobb ez az arány. Akkor még csak 7% válaszolta azt, hogy küldött is erotikus fotót magáról annak, aki kérte, most 4%-kal többen ismerték be, hogy tettek már ilyet.

A virtuális világ hatása az „én”-re

Ki ne látott volna már szelfiző fiatalokat? A megkérdezett tinik fele (53%) hetente többször is készít magáról szelfit. Közülük minden negyedik rendszeresen meg is osztja ezeket a fotókat valamelyik közösségi média felületen.

A fiatalok 36%-a úgy gondolja, hogy kifejezetten boldogabbá teszi őt az online világ. A legtöbbjük (57%) számára közömbös a közösségi média, míg 7% szomorúbbnak érzi magát tőle.

Vannak olyan dolgok, amikről könnyebb chatben beszélni, mint élőben – a válaszolók 74%-a legalábbis így van ezzel. 29% kifejezetten úgy érzi, hogy sok ilyen dolog van, amiről chatben bátrabban beszél.

Tudatosaktól az exhibicionistákig

Dr. Bernschütz Mária, egyetemi adjunktus, generációkutató, az új média használati szokásainak szakértője négy jól beazonosítható csoportot vélt felfedezni a felmérés eredményeiből. Ezek a csoportok jól illusztrálják, mennyire különböző szokásaik vannak a fiataloknak, milyen eltérően viszonyulhatnak a közösségi médiához, mennyire másként kommunikálnak.

Digitálisan tudatosak (23%)

Jellemzően idősebbek, inkább nőies típusok. Ha a tartalmak korlátozásáról, mások tiltásáról van szó, akkor meglehetősen szigorúak. A közösségi médiával szemben leginkább közömbösek. A Messenger használata mellett náluk a Facebook jobban preferált, mint a többi csoportnál. Online nem igazán olvasnak. Kevés influencert követnek, épp ezért nem is nagyon jellemző rájuk, hogy influencer hatására vásárolnának, és ők szeretnének a legkevésbé influencerek lenni. A politika jobban érdekli őket, mint a többi csoport tagjait.

Offline élménykeresők (17%)

Családias, barátkozós típus. Ritkán posztol, kevésbé szerkeszti a tartalmait. A közösségi média számára inkább közömbös. A Messengert használja leginkább. A tévénézés, rádióhallgatás, online portálok követése rájuk jellemző leginkább. A családdal, barátokkal is ők töltenek legtöbb időt. Könyveket, újságokat is leginkább ők olvasnak.

Online harcosok (33%)

Ebben a csoportban a legtöbb a fiú. Ők azok, akik rendszeresen, naponta akár több órát videójátékoznak – míg a többiek egyáltalán nem. Bár a szelfikészítés nem izgatja őket, influencerek azért szívesen lennének. Könyvet, újságot alig olvasnak, inkább chatelnek. Az online trendekben jártasak, a virtuális adatbiztonságra odafigyelnek, a legnagyobb arányban ők élnek a kétlépcsős azonosítással. Lelkes streaming-fogyasztók, és YouTube-rajongók. Sok virtuális barátjuk van.

Digitális exhibicionisták (25%)

Ebben a csoportban viszont döntő többségben lányok vannak, akik szórakoztató tartalmakat keresnek a neten. A közösségi média boldoggá teszi őket, aktívan használják is, a fontos dolgaikról is inkább chaten kommunikálnak, mint élőszóban. Szeretnek szelfit készíteni, hashtageket használni, szívesen lennének influencerek. Idegenek gyakran küldenek nekik üzenetet. Könyvet és újságot alig olvasnak, az Instagram és a TikTok a kedvenc felületük. A Snapchat-használat is rájuk jellemzőbb, gyakrabban is posztolnak oda. A politika nem érdekli őket.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Környezetbarát termékeket keresel? Ezeket a jelzéseket figyeld!

A bevásárláskor egyre többen nézik azt is, hogy az adott termék lehetőleg környezetbarát legyen. Ebben különféle jelölések is segítenek a csomagolásokon, de gyakran nem könnyű eligazodni köztük. Most megmutatjuk, mire figyelj, ha zöld termékeket keresel a boltok polcain.

Link másolása

hirdetés

Hordasz magaddal vászontáskát? Külön tárolóba gyűjtöd a használt sütőolajat? Próbálsz mindenből csak annyit vásárolni, amennyit el is használsz? Jó törekvések! 2021-ben már megkerülhetetlen kérdéssé vált, hogy lépnünk kell, ha szeretnénk elkerülni egy klímakatasztrófát. Mindenki elkezdheti kicsiben, a saját háztartásában, például úgy, hogy olyan termékeket keres, amelyek előállításánál szempont a fenntarthatóság.

Nemrég készítettünk egy felmérést, amelyből az derült ki, hogy a vásárlók egyre inkább előtérbe helyezik a környezetbarát termékeket. A háztartási papíráruk esetén például a lakosság közel 64 százaléka igényli, hogy az adott termék újrahasznosított anyagból készüljön, míg a válaszadók több mint fele tartja fontosnak, hogy az áru biológiailag lebomló anyagokat tartalmazzon, és újrahasznosítható legyen a csomagolása. Szinte minden második embernek fontos, hogy az árucikk ne tartalmazzon allergént.

Na de akkor mit is érdemes levenni a polcról, ami megfelel ezeknek a szempontoknak?

A gyártók különféle jelöléseket tüntetnek fel a csomagoláson, hogy jelezzék, az adott termék környezetbarát, vegán, nem tartalmaz allergént, esetleg teljesen, vagy bizonyos százalékban újrahasznosított csomagolású, azaz az adott termék előállításakor milyen szempontokat tartottak szem előtt. A címkék között azonban nem mindig könnyű eligazodni, ezért hoztunk egy kis segítséget.

Újrahaszonosított csomagolóanyagok jele

Különböző jelölésekkel is találkozhatunk, leggyakrakabban az egymásba forduló nyílak utalnak arra, hogy a termék csomagolása újrahasznosítható. Ez már csak azért is fontos információ, mert nem mindegy, hogy melyik kukába kerül a csomagolás, lehet-e még belőle újabb csomagolóanyag.

hirdetés

PEFC

A PEFC (Pan European Forest Certification Schee) egy tanúsítás, amely tulajdonképpen azt jelzi a fa- és papírtermékek csomagolásán, hogy ha valaki ilyen jelzéssel ellátott terméket vásárol, az a fenntartható erdőgazdálkodást támogatja.

FSC

Az FSC (Forest Stewardship Council) egy nemzetközi nonprofit szervezet, amelyet 1993-ban hoztak létre a világ erdőinek felelősségteljes gazdálkodásának előmozdítása érdekében. A szervezet szabványokat állapít meg az erdészeti termékekre, valamint környezetbarát tanúsítvánnyal és címkével látja el őket.

Recyclable paper back / bag /

Aki a környzettudatos életmód kialakításában még nem jutott el a menstruációs bugyi használatáig, de szeretné, ha a havonta elhasznált tisztasági betéteivel nem növelné nagy mértékben ökológiai lábnyomát, az keresse a csomagolásokon ezeket a jeleket: arra utalnak, hogy a termékek gyártását 50%-ban megújuló forrásból származó műanyagból, cukornádból oldják meg. Így készül például a Libresse intim betét is.

Papíráru a fő termék, mégis környezettudatosságra törekszik a cég - hogyan?

„Az Essity szinte mindegyik márkacsaládjánál észrevehető a változás. Termékeink gyártása során kevesebb alapanyag felhasználásával dolgozunk, elsősorban megújuló és/vagy újrahasznosított anyagokat használunk annak érdekében, hogy a szárazföldi ökoszisztémák, tiszta vizek védve legyenek. Vállalatunk olyan technológiába invesztál, ami például megújuló búzaszalmából állít elő cellulózt. A búzaszalma cellulóz segít, hogy alacsonyabb legyen a környezeti lábnyomunk, mivel ennek a feldolgozása kevesebb vizet és energiát igényel. Továbbá nagy figyelmet fordítunk arra is, hogy termékeink alkotórészei újrahasználhatóak, újrahasznosíthatóak vagy komposztálhatóak legyenek. Büszkék vagyunk rá, hogy alapanyagaink nagy része öko tanúsítványokkal rendelkezik” - mondja Nagy Réka, az Essity Customer marketing menedzsere.

Biodegradable fibres from natural origin

„Ez a felirat azt jelenti, hogy az adott termék biológiailag lebomló, természetes eredetű rostokból készült. Ez azt jelenti, hogy a rostok faalapú cellulózból állnak, amelyek természetes módon megtalálhatóak az erdőkben. A papír biológiailag lebomló. Ilyen jelzéseket találhatsz például a Zewa Natural Soft termékcsalád csomagolásain.”

European Ecolabel

Ez a logó a Európai Bizottság és független, pártatlan, országos szervezetek által kiadott európai tanúsítvány jele. Az EU Ecolabel garantálja, hogy a papírgyártás nagyon alacsony hatással van a környezetre, levegő- és vízszennyezése alacsony, gyártása során az elektromos energia felhasználása csökken, a hulladékok újrahasznosítása nő, és az emberi egészséget védő intézkedések történtek.

A cikk az Essity Hungary Kft. támogatásával készült.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Három dolog, amit minden dohányosnak tudnia kell

Unalomig ismételt tény, hogy a dohányzás káros az egészségre, azonban arról kevesebbet hallani, hogy a természetre is negatív hatással van, illetve a nemdohányzók egészségét is veszélyezteti. Mutatjuk, hogy miért közös érdekünk az ártalomcsökkentés!

Link másolása

hirdetés

Annak ellenére, hogy már vizsgálatok tömkelege mutatta be a dohányzás káros hatásait, még mindig több mint egymilliárd ember dohányzik a Földön, és az előrejelzések szerint ez a szám a közeljövőben nem változik számottevően. A dohányzás káros hatásaitól pedig a törvények a nemdohányzókat is igyekeznek védeni: ma már nem lehet cigarettázni többek között az éttermek belső helyiségében, de nem lehet rágyújtani a repülőkön, a mozikban, a színházakban vagy például a buszmegálló közvetlen közelében sem. A dohányosok mégis sokszor védekeznek azzal, hogy a dohányzás magánügy. Mutatjuk, hogy miért nem az!

1. A kifújt füst a nemdohányzókat is érinti

A dohányzás minden formája káros az egészségre. Ma már tudjuk, hogy a dohányzás számos betegség kialakulásáért felel, és ezek a negatív hatások nemcsak magát a dohányost érik, hanem a környezetében lévőket, az úgynevezett passzív dohányosokat is. Ennek oka a dohányfüstben keresendő. A legújabb kutatások szerint ugyanis, annak ellenére, hogy a nikotin egy erős függőséget okozó anyag, ami egyéb negatív hatásai mellett megemeli a vérnyomást, valamint a szívfrekvenciát is, mégis az égés során keletkező füst és kátrány felelős elsősorban a dohányzással kapcsolatos megbetegedésekért. Az FDA, az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszer-engedélyeztetési Hivatala szerint több mint 7000 vegyi anyag található meg a füstben, és ezek közül több mint 93-ról már bizonyították, hogy káros vagy potenciálisan káros az egészségre. Ráadásul a füstben található káros anyagoktól nehéz megszabadulni: ha valaki zárt térben dohányzik, akkor még hosszú hónapokig éreztetheti a hatását a füst. Kutatások szerint ezeknek a vegyi anyagoknak a maradványai 2 hónappal azután is megtalálhatók voltak olyan ingatlanokban, ahonnan dohányos költözött ki.

2. A környezetet is károsítja

A dohányzás az emberek egészsége mellett a környezetre is ártalmas. A cigarettacsikkekben műanyag is van, nagy részük ugyanis cellulóz-acetátból készült füstszűrőket tartalmaz. A csikkekből pedig kemikáliák és nehézfémek is kerülhetnek a környezetbe. A European Environment Agency adatai szerint az európai tengerpartokon 2014 és 2017 között leggyakrabban talált szemét a cigicsikk volt. Ráadásul a cigaretták szűrőjének évtizedekre van szüksége ahhoz, hogy végleg lebomoljon. Ha ehhez azt is hozzátesszük, hogy egy kutatás szerint évente mintegy 4,5 ezer milliárd cigarettacsikket dobálnak el világszerte, akkor könnyen belátható, hogy jelenleg ez a műanyagszennyezés egyik legelterjedtebb formája.

3. Csökkenthetjük az ártalmakat!

A dohányzáshoz kapcsolódó kockázatok minimalizálásának legbiztosabb módja természetesen az, ha egyáltalán nem dohányzunk. Ha már dohányzunk, akkor fontos, hogy minél előbb leszokjunk, hiszen hosszú távon csak így csökkenthetők 100 százalékban a dohányzás ártalmai. Azoknak a felnőtt dohányosoknak, akik valamilyen okból mégsem szoknak le, ma már számos, a cigarettánál alacsonyabb károsanyag-kitettséggel járó, füstmentes alternatíva áll rendelkezésére, amelyekkel csökkenthetők az ártalmak a cigarettázással összehasonlítva.

Ilyenek a különböző füstmentes technológiák is. Az égés nélkül működő dohányt és/vagy nikotint tartalmazó technológiák használatakor ugyanis nem jön létre sem füst, sem hamu, így ezek az alternatívák – akár 70-95 százalékkal – kevesebb káros anyagot bocsátanak ki, mint a cigaretta. A károsanyag-kibocsátás mértéke azonban nem áll egyenes arányban az egészségkárosító hatás mértékének csökkenésével.

hirdetés

A füstmentes technológiákban közös, hogy füst és égés nélkül működnek, azonban a hatásuk teljesen eltérő, még a hasonló elven működő technológiákon belül is nagy eltérések lehetnek, így a különböző technológiákra való áttéréssel különböző fokú ártalomcsökkentés érhető el. Füstmentes technológia például az elektronikus cigaretta és az egyéb, kémiai reakcióval működő vagy a hevítéses technológia. A hevítéses technológiák olyan hőmérsékletre hevítik a dohányt, ami már elég ahhoz, hogy a dohány- és nikotinpára felszabaduljon, de még nem történik égés. Az elektronikus cigaretták és az egyéb, kémiai reakcióval működő technológiák dohány helyett nikotintartalmú folyadék vagy nikotinsó felhasználásával állítanak elő nikotinpárát.

Azonban fontos tudni, hogy a füstmentes technológiák sem kockázatmentesek, hiszen egyrészt a hosszú távú hatásuk egyelőre nem ismert, másrészt – egyéb összetevők mellett – így is jut nikotin a szervezetbe. A legfontosabb még mindig az, hogy aki nem dohányzik, az ne is szokjon rá, illetve aki már dohányzik, az minél hamarabb szokjon le. Hosszú távon ugyanis csak a nikotin- és dohánytartalmú termékek végleges elhagyásával szüntethetők meg teljesen a dohányzás ártalmai.

A hiteles forrásból történő tájékozódás elengedhetetlen. Tájékozódjon a megújult www.fustmentes.hu gyűjtőoldalon!

A cikk társadalmi célú reklám, megrendelője a Philip Morris Magyarország Kft.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

A pornó sötét oldala: miért lesz öngyilkos egyre több pornósztár?

Depresszió, internetes trollok és gyötrő gondolatok állnak legtöbbször a háttérben.

Link másolása

hirdetés

Június utolsó napján Dahlia Sky, a hónap elején pedig Dakota Sky vetett véget önkezével az életének, míg július első napjaiban egy orosz pornószínésznő vetette a mélybe magát egy toronyház 22. emeletéről. A felnőttfilmes iparban dolgozó nőkre egyre nagyobb nyomás nehezedik, amit sokan nem tudnak feldolgozni, ez vezet végül tragédiához, írja a Daily Star.

Az életüknek véget vető pornósok többsége valamilyen mentális egészségügyi problémával küzd halála előtt, másoknak a kábítószerekkel gyűlik meg a baja, de sokan közülük egyszerűen képtelenek megbirkózni az internetes trolloktól feléjük áradó gyűlölettel.

Az amerikai Dahlia Skyt június 30-án találták holtan a saját autójában. A mindössze 31 éves pornós a rendőrök szerint egy fegyverrel vetett véget az életének. Sky a halála előtt állítólag depressziós volt, mert negyedik stádiumú mellrákot diagnosztizáltak nála. A nővel együtt dolgozó producer szerint a betegség súlyosan rányomta a bélyegét a pornószínésznő életének utolsó időszakára.

Hetekkel korábban Dakota Skyra találtak holtan Kaliforniában. A 27 éves amerikai pornószínésznőt azután találták meg az online trollok, hogy félmeztelenül pózolt egy George Floydot ábrázoló falfestmény mellett. A támadások egyre csak szaporodtak és agresszívebbek lettek, ez vezethetett a fiatal nő öngyilkosságához. Egyik barátja szerint az, aki nem az iparágban dolgozik, el sem tudja képzelni, milyen nyomást kell elviselni a lányoknak.

hirdetés



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

TikTokon ad bőrápolási tippeket egy amerikai apáca, szerinte felejtsük el a bolti termékeket

Az 55 éves Monicát rendszeresen harmincasnak nézik.
Fotó: nunsenseforthepeople/TikTok - szmo.hu
2021. július 23.


Link másolása

hirdetés

Óriásit ment a TikTokon az az apáca, aki a bőrápolási rutinját osztotta meg a követőivel - írja a Daily Mail. Az 55 éves Monica nővért sokan kora harmincasnak nézték a bőre állapota miatt, és rengetegen kíváncsiskodtak, hogy lehet ennyire ránctalan.

A New Jersey-be valósi anglikán nővér szerint a szépségipar célja, hogy minél több terméket sózzon a nőkre, és a legtöbb bolti kence valójában csak kiszárítja a bőrt.

Az apáca az angol This Morning című tévéműsorban elmondta: őt elrettenti a krémek ára, és a szép bőr titkának elsősorban az alacsony cukor- és szénhidráttartalmú diétát, a meditációt, az alkoholmentességet és a direkt napfény kerülését tartja.

“Szerintem a nagy cégek tudatosan tartják függőségben a nőket, hogy megvegyék a termékeiket, amik inkább kivonják a bőrből a tápanyagokat. Igaz, ez lehet csak az én összeesküvés-elméletem” - mondja a nő, aki 2012-ben hagyta ott fotószerkesztői munkáját, hogy apáca legyen.

Monica soha nem jár szoliba, sőt, a napfény ellen mindig napernyőt használ, az arcát pedig zabpelyhes babaszappannal mossa. A TikTokon mostanra több mint 66 ezren követik, a videóit többmillióan látták. Azon pedig mindig jót nevet, amikor feltételezik, hogy a fiatalos bőr titka a férfiak távoltartása.

“Nem fogok hazudni, szerintem az tényleg segít, hogy nincsen párkapcsolati stressz az életemben” - vallotta be.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: