Nem júliusban fogy a legtöbb fagyi, és már egy lángosért is inkább kártyával fizetünk
Fagyit a belvárosban vagy lángost a Duna-parton nemcsak nyáron lehet kapni, de egyértelmű, hogy ilyenkor jóval nagyobb irántuk a kereslet. Ahogy a szabadtéri termálfürdő sem csak június és augusztus között várja a vendégeit, mégis ezekben a hónapokban bonyolítja az éves forgalmának több mint felét.
Ezeknek a kérdéseknek jártunk most utána, felkeresve egy fagyizót, egy lángosozót és büfét, valamint egy termálfürdős strandot.
A RÉSZLETES KÖRKÉPÉRT NÉZD MEG VIDEÓNKAT!
A Mamo Gelato első egységét a Ráday utcában nyitotta, majd jött a Tompa utca és az Andrássy út. Ők különleges olasz fagylaltokat árulnak, az alapanyagokat is onnan szerzik be.
Nagy hangsúlyt fektetnek a szezonális gyümölcsökből készült fagylaltokra, mint amilyen most az őszibarack és a sárgadinnye, ezek csak kizárólag gyümölcsből készülnek.
A fagyizó egész évben nyitva van, de meglepő módon nem a nyár közepén, hanem májusban és júniusban pörög igazán a forgalom. Persze ez az időjárástól is függ, egy melegebb áprilisi napon akár egy átlagos júliusi vendégszámot is tudnak hozni, ha pedig hűvösebb napokkal érkezik a május, akkor nem nő a szokott mértékben a fagyi iránti kereslet.
A legnagyobb kihívást a munkaerő megtalálása jelenti számukra, főleg a nyári időszakban, amikor a fagyizók akár este 10-ig is nyitva tartanak.
Leányfalun 1972-ben épült strandfürdő, miután négy évvel korábban termálvizet találtak a területen. A Leányfalui Termálfürdő jelenleg hat medencével üzemel, és egész évben nyitva tart, nyáron 100%-os kapacitással - amire szükség is van, mert az éves forgalmuk több mint fele a nyári hónapokra koncentrálódik.
A Budapest-közelség vonzó a látogatók számára, akik között – főleg a vakáció idején – sok a kisgyerekes család.
Hekk, lángos, gofri, pulled pork szendvics, főtt kukorica – minden, mi szem-szájnak ingere kapható a XI. kerületi Duna Party Megállóban, ahol délelőtt főleg a közelben dolgozó irodisták veszik birtokba a helyet, hétvégén pedig a családok és a szórakozni vágyók is szívesen betérnek.
A vendégigényekre kifejezetten figyelő vállalkozás most már három, különböző választékú pulttal készült fel a vendégek fogadására:
19 éve működnek, és minden évben akár október közepéig nyitva tartanak, ha az időjárás kedvezően alakul. Az őszi időszakra általában szűkítik a kínálatot, és rövidebb nyitvatartással működnek.
Manapság teljesen megszokott, hogy egy fagyiért vagy egy lángosért is kártyával fizetünk. Az egyes vendéglátóhelyeken is azt tapasztalják, hogy a terminál napjainkban már elengedhetetlen a vásárlók kiszolgálásához.
A fagyizó kereskedelmi vezetője, Cselik Judit elmondta, hogy míg eredeti üzletükben négy éve elérhető a bankkártyás fizetés, az új egységeik esetében már a nyitásra felkészültek terminálok rendelésére, hiszen
A belvárosi helyeken a sok külföldi turista már gyakran nem is vált készpénzben forintot, így náluk ez duplán indokolt. De ha valaki kutyasétáltatás közben dönt úgy, hogy fagyizna egyet, akkor is egyszerűbb valamilyen okoseszközzel (például telefonnal) fizetnie.
Csernát Alexandra, a Duna-parti vendéglátóhely üzletvezetője kiemelte, hogy
Balogh Zoltán strandvezető azt is hozzáteszi, hogy a bankkártyás fizetés nem csak biztonságosabb, de a bejutás gyorsaságán is lendít, ami a nyári kánikulában nem elhanyagolható tényező, hiszen senki sem szeret a hőségben sokáig sorban állni.
Azt szinte mindhárman hangsúlyozzák, hogy a legtöbben már nem is feltétlenül kártyával, hanem telefonnal vagy okosórával fizetnek.
A vásárlóknak kényelmet, a kereskedőknek biztonságot és mindenkiek gyorsaságot ad a kártyás fizetés
A három üzletvezető tapasztalatait erősíti meg az OTP Bank felmérése* is, amely alapján a hazai vállalkozások jelentős többsége, 73 százaléka készpénzes és elektronikus fizetési módot is kínál a vevőinek. Mindössze 3 százalék azoknak az aránya, akiknél csak készpénzzel fizethetnek a vásárlók, míg 23 százalék nem tud készpénzt elfogadni. A kkv-szektor szereplői is egyre nyitottabbak tehát az elektronikus fizetési módokra, amely a válaszadók háromnegyede szerint azért kényelmesebb, mert nem kell a készpénzzel foglalkozni, ezen belül váltópénzt kezelni, a visszajáróval bajlódni, 100-ból 70-en pedig a biztonságot tartják a legfontosabb előnyének.
"Az elektronikus fizetés nagyobb biztonságot ad a kkv-knek is. További előnye, hogy kényelmes, gyors, ráadásul a vevőknek is választási lehetőséget biztosít. Az elfogadóhelyek ma már több elektronikus fizetési megoldás közül válogathatnak; az OTP Bank partnerként abban nyújt segítséget, hogy megtalálják a működésüknek leginkább megfelelőt” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője, aki kiemelte, hogy a bank széleskörű elektronikus fizetési megoldásokat nyújt a vállalkozásoknak, a hagyományos POS-termináltól a Simple Pay – Telefonos POS applikációig.
* Forrás: Az OTP Bank megbízásából készült, a mikro-, kis- és középvállalkozások körében végzett, fizetési szokásokról szóló Pulzus kutatás, 2023. december