ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Utánajártunk, hogyan készül a szaloncukor és hogy mik az idei kedvenc ízek

Ellátogattunk a Szamos üzemébe, ahol a Tesco Finest szaloncukrok is készülnek. Nézd meg videónkat, hogy megtudd, hogy készül a népszerű édesség!


Gondolkoztál valaha is azon, hogyan készül a szaloncukor? Igaz, karácsonyig még több hét van, azonban a szaloncukorgyártás már ősszel elkezdődik, hogy időben rendelkezésre álljanak a készletek. Hogy felfedjük a szaloncukorkészítés rejtelmeit, ellátogattunk a Szamos üzemébe, és megnéztük, hogyan készülnek a Tescóban kapható Tesco Finest szaloncukrok.

Megmutatjuk, milyen lépésekből áll a szaloncukorkészítés, és kiderül az is, mik a legnépszerűbb ízek. Vajon a te kedvenced köztük van?

A pilisvörösvári Szamos üzemben 1996 óta gyártják a szaloncukrot, és évek óta itt készülnek a Tesco Finest szaloncukrai és bejglijei is hamisítatlan Szamos minőségben. Egy szezonban 200 tonna szaloncukrot gyártanak, amiből nagyjából 5 tonna kerül a Tesco polcaira. A Tesco és a Szamos között nagyon jó partneri kapcsolat van, magas minőségű termékeivel a Szamos megbízható beszállítója az áruházláncnak.

Az üzemben Kelényi-Kovács Dóra, a Szamos fejlesztési vezetője, illetve Dragon Károly üzemvezető, beszerzési vezető kalauzolt bennünket, és érdekes kulisszatitkokat árultak el a szaloncukorgyártás folyamatáról.

Nézd meg a Szamos üzemében készült videónkat, amiben felfedjük a Tesco Finest szaloncukrok készítésének rejtelmeit, és kiderül az is, mik idén a legnépszerűbb ízek.

A Szamos Csokoládégyárat Szamos Mátyás alapította 1935-ben, majdnem 100 évvel ezelőtt, és a mai napig családi cégként működik. Mielőtt kikerülne egy adott termék a polcra a család megkóstolja, és

csak a család által jóváhagyott ízek kerülhetnek forgalomba.

Látogatásunk során megtudtuk, hogy az üzemben jelenleg több mint 200 féle terméket gyártanak. Egy műszakban általában egy-, de előfordul, hogy ötféle termék is lejön a gyártósorokról egy nap.

Itt készülnek a Szamos szívdesszertek, marcipánfigurák, islerek és bejglik, ám az őszi időszakban főleg a szaloncukoré a főszerep. Ilyenkor a gép maximális kapacitását kihasználva körülbelül

2 és fél tonna szaloncukrot gyártanak le egy műszakban.

Látogatásunk napján éppen meggyes szaloncukrok gördültek le a gyártósorokról.

Mik vajon a legnépszerűbb ízek?

Kelényi-Kovács Dóra elárulta nekünk, hogy több mint 20 féle szaloncukrot gyártanak, és a választék évről évre bővül. Az idei év egyik újdonsága a mézeskalács ízű szaloncukor, ami Dóra személyes kedvence is egyben.

Beszélt arról is, milyen különleges Szamos szaloncukrokkal találkozhatunk, és mik a mindenkori kedvencek: vannak süteményes ízek, úgy mint isler, Eszterházy és dobostorta, illetve különböző csokis típusok.

A legkedveltebb szaloncukor azonban a klasszikus mandula-marcipános, mely a Tesco üzleteiben is elérhető évek óta. A zselés szaloncukor is ott van a kedvencek között örök klasszikusként.

Ha ételérzékenységed van, vagy csak odafigyelsz a helyes táplálkozásra, akkor sem kell lemondanod a szaloncukorról. Ilyen esetben a Szamos hozzáadott cukor nélküli mandulás szaloncukor lehet jó választás, laktózérzékenyek pedig az étcsokoládéba mártott verziókat fogyaszthatják.

Melegből hidegbe, avagy a szaloncukorgyártás fázisai

Az üzemben megismertük a szaloncukorgyártás lépéseit is. Emberi kéz csak a folyamat elején és végén fogja meg a termékeket. A marcipánok 12 kilós tömbökben érkeznek az üzembe. Ezeket kézzel töltik a gépbe, ezt követően azonban teljesen automatizáltan készülnek a szaloncukrok.

A gyártás első fázisában a gép megformázza a marcipánt, majd teljesen automatikusan adagolva töltelékkel tölti meg. Ezt követően szintén automatikusan adagolva kerül a termékre a csokoládébevonat. Minden szaloncukrot magas kakaótartalmú belga csokoládéba mártanak.

A Szamosnál nagyon jó minőségű belga csokoládét használnak a tej-, ét- és fehércsokoládé-bevonat esetében is.

Az, hogy milyen bevonat kerül a szaloncukorra, természetesen összhangban van a töltelékkel. Ahol megjelenik egy fanyar gyümölcsös íz, oda az étcsokoládét szokták választani. Az olajos magvaknál, például a mogyorókrémnél vagy az édes-sós mandulanugátnál viszont általában a tejcsokibevonatot részesítik előnyben.

A szaloncukorgyártás sajátossága, hogy a folyamat elején meleg van, a végén pedig hideg. Az első részlegben nyári hőséget éreztünk, a csokoládé ugyanis 30°C körül olvad, ilyen hőmérsékleten kell mártani a szaloncukrot. Ezek után viszont egy jóval hidegebb részlegbe sétáltunk át, ahol a gép 12°C-ra hűti le a szaloncukrokat.

A csomagolás már egy másik helyiségben történik. Először a gép csomagolja egyesével papírba a szaloncukrokat, de a dobozba rendezéshez már emberi kéz kell. A gyártósor nem képes olyan precízen és szépen csomagolni, mint az emberi munkaerő, így a munkafolyamat ezen része kézzel történik.

Minőségi alapanyagok a csokitól a szaloncukor dobozáig

Az üzemben nagy hangsúlyt fektetnek a minőségellenőrzésre és a fenntarthatóságra is.

A Tesco Finest szaloncukorhoz hasonlóan csak olyan termékre kerülhet rá a Szamos logó, ami megfelel a magas minőségi követelményeknek.

A bevonathoz használt csokoládé RFA-tanúsítvánnyal rendelkezik, így a belőle készült szaloncukrok is.

Külön ember foglalkozik az üzemben a teljes technológiai folyamat ellenőrzésével. Ő az, aki a különböző gyártási fázisokban ellenőrzi a termékek formáját, súlyát, és kiszűri azokat, amik esetleg nem megfelelőek.

A csomagolásra használt dobozok minden esetben FSC-tanúsítvánnyal rendelkeznek. Éppen ezért a Tesco Finest szaloncukrokat is fenntartható csomagolás jellemzi, aminek dizájnján általában 2-3 évente változtatnak.

Látogatásunk során azt is megtudtuk, hogy a szaloncukrokat már hónapokkal az ünnepek előtt leszállítják a boltok raktáraiba. Így hamarosan te is találkozhatsz az itt gyártott Tesco Finest szaloncukrokkal a Tesco polcain.

A cikk a Tesco Magyarország támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Itt a nyár szenzációja: máris póló készült Mészáros Lőrinc „Gondolom, nem gyalog" mondatával - mutatjuk, hogy néz ki a trendi ruhadarab
Arról egyelőre nincs hír, hogy a fekete felirattal ellátott, valóban egyedi póló kereskedelmi forgalomba kerül vagy nem, de a magyar cég egy játék erejéig kihasználja a milliárdos vállalkozó immár legendás aranyköpését.


A Dorko villámgyorsan lecsapott Mészáros Lőrinc két héttel ezelőtt, Münchenben elhangzott „Gondolom, nem gyalog" aranyköpésére, és már meg is alkotta a nyár várhatóan egyik legtrendibb pólóját, adta hírül a Blikk.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a fekete felirattal ellátott, valóban egyedi póló kereskedelmi forgalomba kerül vagy nem,

de a magyar cég egy játék erejéig kihasználja a milliárdos vállalkozó mondatát. „Kommenteld, te kivel gyalogolnál egy jót, és nyerjetek ma egy-egy pár új Dorko cipőt!” – olvasható a Dorko játékfelhívásában. A történethez hozzá tartozik, hogy a sportos vállalkozás a "nem" szót áthúzta a pólón.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Mészáros Lőrinc barátai társaságában tekintette meg Münchenben a Paris Saint-Germain - Internazionale labdarúgó Bajnokok Ligája döntőt. Magyarország leggazdagabb embere az utat előbb a Liszt Ferenc Repülőtérig magánhelikopterrel, majd onnan magángéppel tette meg, ráadásul a francia csapattal egy szállodában szállt meg.

A 444 stábja itt próbálta megszólaltatni Mészárost, és feltették neki azt a kérdést is, hogy mivel érkezett Münchenbe. Az üzletember száját pedig ekkor hagyta el az azóta klasszikus magasságokba emelkedett „Hát, ööö, gondolom, nem gyalog” mondat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Véletlenül egy orgiaházban szállásolták el a British Airways személyzetét – 24 órán át nem tudtak aludni
A repülőtársaság személyzetének tagjai alig tudtak pihenni, mert egész éjjel nyögések, drogüzletek és prostituáltak zavarták őket. Egy 24 órás orgia is zajlott a motelben.


Legalább 12 munkatársnak foglaltak szállást a British Airways-nél egy milánói szexhotelben, miután tévedésből összekeverték a MO.OM Hotelt a közelben található Motel MO.OM-mal – számolt be róla a Daily Star. Az óránként fizetős szálláshelyen olyan felszerelések voltak, mint vagina alakú kád, tükrös mennyezet, kötözőkészletek, bőr hámok és emberi kutyaketrecek.

Egy névtelen forrás szerint „nyilvánvaló volt, hogy a stábnak nem ezen a helyen kellett volna lennie”.

A beszámoló szerint a személyzet tagjai alig tudtak aludni, mivel egész éjjel nyögéseket hallottak, és tanúi voltak egy 24 órás orgiának,

valamint drogügyleteknek és prostitúciónak is.

A forrás szerint az eset egy komikus, de komoly következményekkel járó hiba volt.

A kialvatlanság miatt a dolgozók másnap nem tudtak munkába állni,

ugyanakkor késésekről vagy járatkimaradásokról nem érkezett hír.

A British Airways a történtek után közleményt adott ki:

„A személyzet egy kis részét nem jóváhagyott hotelszobákban helyezték el a tudtunk nélkül, miután a szokásos szolgáltatónknál elérhetőségi problémák merültek fel. Sürgősen kivizsgáljuk az esetet, hogy többször ne fordulhasson elő ilyen.”

A Daily Star cikke emlékeztetett arra is, hogy az elmúlt hónapokban több hasonló eset is történt a légitársaság dolgozóival. Egy légiutas-kísérőt letartóztattak, miután meztelenül táncolt az egyik járaton, míg egy korábbi pilótájukat 2023-ban azért bocsátották el, mert felszállás előtt kokaint szippantott egy nő melléről. Ő azóta egy másik légitársaságnál újra repülhet.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Grillre fel! – Ezekért az újdonságokért érdemes várni a napsütést
A nyár nem is lenne igazi egy-egy klassz grillparti nélkül. És bár a grillrácsról nem hiányozhatnak az örök klasszikusok, mint amilyen a hamburgerpogácsa vagy a pácolt sertéstarja, ha te is megnézed a Lidl új kínálatát, könnyen úgy döntesz, hogy itt az ideje az újításnak.


Bár az időjárás még nem döntötte el, hogy májust vagy októbert írunk, a grillszezon előbb-utóbb hivatalosan is beköszönt. Sőt, bizonyára köztetek is vannak olyanok, akik már túl vannak az idei első kerti sütögetésen – ők azok a hősök, akik a tavaszi zápor ellenére is begyújtják a grillt. Ha te inkább kivárnád a napsütést, van egy jó hírünk: a Lidl idén is full extrás kínálattal készül a kerti sütögetések időszakára.

Több mint 60 féle grillcucc a kínálatban – húsimádóknak és ínyenceknek

Aki már most előrelátóan készül a nyári hétvégékre, annak érdemes csekkolnia a Lidl hűtőpultjait, mert több mint 60 féle grilltermék sorakozik fel az idei szezonban. A klasszikus marinált csirke- és sertésszeletek mellett hamburgerpogácsák, grillkolbászok, hot dog alapok, roládok, sőt még fokhagymás-chilis garnéla is bekerült a válogatásba. Nem kizárt, hogy az ínycsiklandó illatok miatt még a szomszédjaid kedve is megjön a grillezéshez.

A grillezés népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy

tavaly április végétől szeptember elejéig közel 6 milliárd forint értékben vásároltak grillterméket a Lidl boltjaiban.

A szabadtéri sütögetés nemcsak menő, de közösségi program is – és úgy tűnik, egyre többen választják ezt a közös kikapcsolódás formájának.

Jönnek a különlegességek – csak a Lidlben

A Lidl idén is csempészett a kínálatba néhány exkluzív újdonságot: például a Faluvégi vízibivaly grillkolbászt, vagy a Kométa bajor és Salsiccia al Vino változatait, amelyek csak náluk kaphatók. Akik szeretik az extra ízeket, azoknak ott van a jalapenos, tacos vagy koriander-lime-os vonal, míg a chilli cheese grillrolád és a bajor grillkolbász (ami semmilyen adalékanyagot nem tartalmaz) a természetesebb ízek kedvelőinek szól.

A Lidl kínálatában nemcsak a húsok, hanem a komplett grillélmény is megtalálható: friss zöldségek, fűszernövények, grillsütők, faszén és praktikus kiegészítők is lapulnak a polcokon.

Szóval ha eljön a „na most már tényleg tavasz van” pillanat, csak egy bevásárlókosárra lesz szükséged, és kezdődhet a sütögetés.

Fotó: Pixabay, Lidl


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Elindul az OTP Junior Piacralépők – tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintért
A nyertes saját vállalkozása fejlesztésére fordíthatja a pénzt.


Az OTP Bank új műsort indít OTP Junior Piacralépők címmel, amelyben fiatal vállalkozók versenyeznek egy 10 millió forintos fődíjért. A műsor célja, hogy támogassa a fiatalokat a vállalkozásindításban, és valós példákon keresztül mutassa be az ehhez szükséges tudást és kihívásokat.

A fiatalok karrierútjai változatosak, egyre többen választják a vállalkozói utat

A GUESSS nemzetközi kutatás magyar adatai alapján a friss diplomások többsége (71,1%) közvetlenül a diploma megszerzése után alkalmazottként képzeli el a jövőjét. Öt év elteltével azonban ez az arány 51,8%-ra csökken, miközben a vállalkozást tervezők aránya 13,8%-ról 32,9%-ra nő.

A Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának docense, Sáfrányné Gubik Andrea szerint a fiatalok először tapasztalatot gyűjtenek alkalmazottként, majd később bátrabban vágnak bele saját vállalkozásba.

A kutatás szerint a képzési terület és a családi háttér jelentős befolyással van a vállalkozói hajlandóságra:

a gazdasági, jogi és művészeti szakos hallgatók nyitottabbak a vállalkozásindításra, míg a természettudományi, informatikai és matematikai szakokon tanulók inkább a biztos alkalmazotti karriert részesítik előnyben. Emellett azok a fiatalok, akiknek szülei vállalkozók, nagyobb eséllyel indítanak saját vállalkozást.

Itt a Piacralépők – YouTube-műsor, ami elindíthat a siker felé

Az OTP Junior Piacralépők című műsor 2025. június 18-án indul az OTP Bank YouTube csatornáján.

A nyolcrészes sorozatban tíz, pályája elején járó vállakozó mutatja be vállalkozási ötletét, és három hónap alatt valós üzleti feladatokon keresztül mérettetik meg.

A fődíj 10 millió forint, amelyet a győztes a vállalkozása fejlesztésére fordíthat.

A műsort szakmai mentorálás kíséri. A versenyzőket három tapasztalt vállalkozó segíti:

- Cserháti-Herold Janka – Hormonmentes.hu

- Tóth Simon – Simon’s Burger

- Wettstein Albert – Munch

A mentorok saját tapasztalataik megosztásával, tanácsadással támogatják a résztvevőket. A nézők számára a sorozat közérthető és szórakoztató módon kínál vállalkozói ismereteket, gyakorlati példákon keresztül.

A műsor célja a fiatal vállalkozói generáció támogatása

„A fiatalok körében egyre fontosabbá válnak azok az ismeretek és kompetenciák, amelyek egy vállalkozás elindításához, eredményes és fenntartható működtetéséhez szükségesek. Az OTP Bank azzal a céllal hívta életre az OTP Junior Piacralépők vállalkozói versenyt és műsort, hogy ezek elsajátításában támogassa az ambiciózus fiatalokat” – mondta Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kivállalkozói üzletágának vezetője.


Link másolása
KÖVESS MINKET: