ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

„A születési ábra egy térkép, az élet meg egy teljesítménytúra” – beszélgetés Polgár Andi asztrológussal

Miért lesz valaki asztrológus? Milyen tévhitek kapcsolódnak ehhez a szakmához? Mit tehet és mit nem tehet egy asztrológus? Az Asztromémek oldal létrehozójával beszélgettünk.


Az, hogy valaki viccelődik munka közben, még nem jelenti azt, hogy nem veszi komolyan a munkáját. Az, hogy valaki néha magát is kifigurázva poénkodik, nem jelenti azt, hogy komolytalan ember. És az, hogy valaki mémekkel kommunkiál a munkájáról, az sem jelenti azt, hogy az életnek csak a könnyed részét látná, és az élete csupa szórakozás volna.

Az Asztromémek oldalt vezető asztrológus, Polgár Andi pontosan erre példa. A munkája, a tanulás és a tanítás is ugyanolyan fontos számára. Emellett pedig vezeti a 30 ezres rajongótáborral rendelkező Facebook-oldalt, amit szinte naponta új tartalommal frissít.

Vele beszélgettem az asztrológiáról, és arról, hogy mit gondolnak erről a hivatásról a kívülállók.

- Az Asztromémek Facebook-oldal ötlete honnan származik? Honnan merítesz hozzá inspirációt?

- Láttam külföldi asztrológiai oldalakat, ahol csináltak anno mémeket, bár kissé más (nyersebb) stílusban, de az alapötlet megtetszett. Belevittem a tudásomat és elkezdtem kialakítani a saját stílusomat.

Azért tartottam jó ötletnek, mert az emberek jobban megismerik, megértik magukat és egymást, jót tudnak nevetni, elfogadóbbak lesznek. Jó kis tükörjáték ez.

Mivel egy teljes születési ábrát lehetetlenség megmémesíteni, maradtam a szimpla Napjegyeknél ("csillagjegyek"), kihangsúlyozva, hogy inkább "jellegek" ezek, mert lehet valakinek Mérleg Napja, ha mellette 3 bolygója van a Skorpióban, már Skorpió felé húz a karaktere. Illetve elkezdtem kialakítani a „páros mém” és a „belső párbeszéd” mappákat is. A páros mémekhez figurákat, mese vagy filmkaraktereket társítottam és olyan sorrendben tettem ki, ahogy „belülről” jött. A másik a „belső párbeszéd” mappa, amit majd most kezdek igazán felölteni, mert az egyetem mellett nem sok időm volt a kreativitásra. A mappa lényege a különböző selfrészeink egymással való kommunikációja.

A kreativitás forrása lehet sok minden más egyébként. Leginkább a kliensek. Ilyenkor mindig megkérdezem, hogy megmémesíthetem-e őket és ők boldogan felelik, hogy igen. Aztán van, hogy elkapok egy-egy párbeszédet az utcán vagy akár magamban ismerem fel egy pillanatra az ellentétes selfeket és azokat teszem ki. Néha megtetszik egy-egy külföldi asztromém, és azokat magyarítom.

Aztán ott van az is, hogy régen rengeteg filmet láttam és mivel alapvetően képekben gondolkodom, egy-egy mondatról eszembe jut egy filmjelenet.

A jelenetet aztán kikeresem a netről és azt feliratozom. Nagyon szeretem továbbá a Cartoon memes-eket, ezek is jó alapot adnak, és hát a cicák. A személyes oldalam üzenőfala tele van cicákkal, imádom őket. A különböző arcvágásokről, pózokról pedig beugrik egy-egy mondat és kész is a mém. A legújabb terveim között pedig a gifek és videók feliratkozása szerepel.

- Melyek a leggyakoribb tévhitek, amelyek a laikusokban az asztrológiával kapcsolatban élnek? Milyen tévképzetek élnek bennük?

- Ó, sok ilyen van. Talán a legfontosabb, hogy azt gondolják az emberek, hogy az asztrológia jóslásra való és az ember sorsa előre elrendeltetett. Nos, egyik sem. Én az asztrológián belül

alapvetően karakterológiával, személyiségelemzéssel foglalkozom és azt gondolom, hogy a jövő képlékeny, ahogyan Yoda mester is mondta a Star Warsban.

A jövőt a jelennel – és részben a múltunkkal – építjük.

A másik tévhit, hogy a Napjegy ("csillagjegy") határozza meg a személyiség egészét. Ez egyáltalán nem így van, és az asztrológia nem is állított ilyet soha.

Több személyiségjelölő van az asztrológián belül egyébként, ami utalhat az egyén jellemére, és ezek "összjátéka", egymással való viszonya adhat egy képet a személy főbb vonásairól, karakteréről az asztrológiai elmélet szerint. És hangsúlyzom: adhat egy képet erről, de semmiképpen sem határozza azt meg. Mint egy recept a szakácskönyben, amihez még esetleg egy kép is társul. „Így kellene kinéznie”, na de milyen is valójában?

- Milyen érzés asztrológusként belebotlani a magazinok 2 mondatos napi horoszkópjaiba?

- Teljesen semleges, egyáltalán nem foglalkozom velük. Egyébként jól megfogalmaztad: „horoszkóp”, ezeket pont így hívom. Az asztrológia az nekem mást jelent. Mindazonáltal szerintem mindenki tudja, hogy ezek hogyan készülnek. Valamivel ki kell tölteni az adott oldalt és hasraütésszerűen beírnak valamit.

- Hogyan lettél asztrológus? Mi vezetett a szakma felé?

- Az asztrológia gyerekkorom óta jelen volt az életemben. Már 8 évesen asztrológiai könyveket olvastam, és

nem érdekeltek olyan dolgok például, hogy kit hogy hívnak. Az érdekelt, mikor született, nekem az volt a "neve".

- Ezek voltak az első jelek, azt hiszem. Szerettem a misztikus témákat, érdekeltek a megfoghatatlan dolgok, sok sci-fit is olvastam. Ezek izgalmasabbnak tűntek, mint azok, amik az orrom előtt voltak. Nem a direkt dolgok érdekeltek, hanem amit kutatni, "túrni", felfedezni kell. Ennek ellenére viszonylag későn váltam hivatalosan is asztrológussá. Magam sem tudom, hogy miért, de nem akartam ebből hivatást csinálni. Aztán egyre inkább afelé terelt az élet, s egy idő után már csak erre összpontosítottam.

- Mivel telik egy asztrológus napja?

- Felkelek, megnézem a bolygóállásokat… Áh, dehogy, el ne hidd… :D Az utóbbi időszakban kevés időm volt a szakmámat gyakorolni, mivel közben egyetemre jártam és az most előnyt élvezett. Pszichológiát végeztem és nem akartam tingli-tanglizni, jól akartam tanulni, ezért mindent megtettem. Így, hogy a kérdésedre válaszoljak, nagyjából heti 3 nap ment el az asztrológiára és a magánéletemre, 4 nap pedig az egyetemé volt.

Ha dolgozom, akkor klienseket fogadok és/vagy tanítok; ha van időm, írok cikkeket, illetve az Asztromémek oldalhoz gyártok tartalmakat. Külsős cikkek írására sajnos nem volt időm, pedig több helyről is kaptam felkérést, ezeket most fogom pótolni. A pszichológiai tanulmányaimat pedig folytatom tanácsadás irányban, illetve gondolkodom szervezetpszichológia irányban is, mert nagyon érdekel az ergonómia, a karriertanácsadás és a szervezetfejlesztés. Ha épp egyetemi szünet van – mint most is -, akkor többet dolgozom, több klienst tudok fogadni, mint egyetemi időszakban.

- Hogyan zajlik egy konzultáció?

- Attól függ, milyen kérdéssel jönnek vagy milyen elemzési formát választanak. A kiindulópont és legfontosabb dolog a kliens pszichés és mentális jóléte. Az elemzésen belül alapvetően az önismeretre helyezem a hangsúlyt. A self több részből tevődik össze, ezt a pszichológia úgy hívja, hogy selfkomplexitás.

A különböző selfrészekről, illetve működésükről kapok egyfajta képet a születési ábrán keresztül, például hogyan kommunikál vagy cselekszik az illető, milyen megélései lehetnek szülőként, hova teszi a legtöbb energiát az életében, hogyan dolgozik, milyen irányba tart, stb. Sok mindenről adhat képet egy születési ábra.

Fontos, hogy a klienssel közösen, együtt dolgozom. Az asztrológia egyébként analógiákban és nem konkrétumokban gondolkodik

- a dolgok konkretizálása szintén egy tévhit az asztrológiával kapcsolatban. A mindenkori cél az, hogy az ún. aktuális, ideális és "kellene" self között minél kisebb távolságot alakítsunk ki. Nálam a fejlesztésen van tehát a hangsúly, hogy a kliens hogyan tudja magából kihozni a legtöbbet a személyiségének egy vagy több részével kapcsolatban vagy egy adott életterületen (munkahely, család, stb.).

- Mire kíváncsiak a leggyakrabban azok, akik hozzád fordulnak? Betegségekre? Párkapcsolatra? Mikor érkezik végre a nagy szerelem az életükbe? Vagy arra, hogy meddig tart majd az életük?

- Leginkább önismereti konzultációra, de elég gyakori a gyermekelemzés is. Utóbbinál is szigorúan a karakter az elemzés tárgya. Van olyan szülő persze, aki arra kíváncsi, hogy a 4-5 éves gyermeke mivel fog foglalkozni, ha felnő. Erre azt szoktam mondani, hogy a mostani óvodásokból 10-ből 5 olyan hivatást fog választani 20-25 év múlva, amilyen foglalkozás most még nincs is, így ezen nem érdemes gondolkodni.

Ezen kívül jönnek még párkapcsolati elemzésre, ilyenkor a két születési ábrát vetem össze, ami megmutatja a közös fejlődési lehetőségeket és esetleges nehézségeket. De arra már nem ad választ, hogy a másik-e az igazi, a „nagy ő”, mert azt mi alakítjuk, formáljuk.

A halálról annyit, hogy az asztrológusi esküben benne van, hogy arról információt nem adunk. Egyébként sem vizsgálom ezt a témát, mert a születési ábra az élet lehetőségeit mutatja meg.

- Mi a legnehezebb ebben a szakmában?

- Nem tapasztalok nehézséget a szakmámmal kapcsolatban.

- Nem ítélnek meg az emberek a szakmádért?

- Nem foglalkozom az előítéletekkel. Ha meg is ítélnek, az nem én vagyok, hanem ők.

- És mi a legszebb ebben a szakmában? Illetve számodra melyek voltak a legszebb/legfelemelőbb pillanatok?

- Azok a helyzetek, mikor a kliensek visszajeleznek, hogy megfogadták a tanácsomat és megváltozott pozitív irányban az, amiről konzultáltunk. De sok a visszatérő kliens is. Néha az az érzésem, hogy már nem is azért jönnek, mert problémájuk van, hanem csak beszélgetni. Szeretnék elmondani, hogy mi az, ami velük történt, az a változás, amin átmentek és miben mások, mint mondjuk egy éve. Tehát, beszélgetni jönnek és élményt átadni. És látom, hogy boldogok.

- Mi mindent kell tudni, mi mindenhez kell értenie annak, aki valóban jó és hiteles asztrológus szeretne lenni?

- A tudás attól függ, hogy az asztrológia melyik területén tevékenykedik. Az a lényeg, hogy bármelyik területet is választja, abban törekedjen a maximumra. Legyen alázata tanulni és legyen alázata a kliens felé.

Tudni kell a kliensek nyelvén beszélni. Tehát nem úgy adok át információt tartalmilag vagy stílusban, ahogy én akarom, hanem úgy, ahogy azt a kliens megértse, javát szolgálja és hasznosítani tudja. Nagyon fontos továbbá az empátia és az ítéletmentesség, illetve a kompetenciahatárok felismerése. Bizonyos esetekben nagyon összetett problémával érkeznek a kliensek és ilyen helyzetekben

tudni kell felismerni azt, hogy mi az, amiben asztrológusként tudunk segíteni és mi az, amiben már nem és más szakember segítségét kell kérni. Jómagam többször segítettem pszichológus kollégát keresni egy-egy problémára.

Példa erre az az eset, amikor a kliensnek fokozódó kényszeressége / kényszerbetegsége már megnehezítette a mindennapjait. Egy ilyen helyzetre lehetnek utaló jelek egy születési ábrában, de ez nem azt jelenti, hogy ezen ne lehetne változtatni. De ebben én már nem vagyok kompetens és ilyenkor van az, hogy tovább kell küldenem az ő érdekében.

- Gyakran hangzik el, hogy az asztrológia butaság/nem tudomány/okkult praktika/értelmetlen. Erről mi a véleményed?

- Úgy gondolom, hogy a butaság és egyéb jelzők a felszínes információfeldolgozásból fakadnak.

A tudományosságát valóban nehéz bizonyítani, de egyrészt ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen (csak lehet, hogy még nincs meg rá a megfelelő mód),

illetve egyébiránt fontosnak tartom ugyan a tudományt, de túlzottan lekeretezettnek gondolnám magam, ha csak azt fogadnám el, ami már bizonyítva van. Ennél én sokkal nyitottabb személyiség vagyok. És persze ne felejtsük el azt, hogy a pszichológiai törvények működtek már akkor is, mielőtt a pszichológiát tudománynak minősítették volna (hivatalosan alig 140 éve számít annak). Egyébként Amerikában fokozatosan születnek tanulmányok és kutatások az asztrológiával kapcsolatban. Még egészen gyerekcipőben jár, pl. sok a módszertani hiba, de legalább már megmozdult valami. Jómagam több ilyen kutatást is olvastam. Nagyon örülök ezeknek, függetlenül a hibáktól. Nyugaton egyébként sokkal elfogadóbbak és nyitottabbak az asztrológiával kapcsolatban, mint itthon.

- A laikusok időnként felteszik ezt a kérdést: "Ha minden meg van írva a csillagokban, hogyan irányíthatjuk az életünket? És van-e szabad akarat?”

- Nincs megírva minden a csillagokban és van szabad akarat. Én abban hiszek, hogy

a főbb keretek vannak „előre megadva”, például az, hogy merre tartunk, melyek a fontosabb feladatok, amelyeket véghez kell vinnünk.

Hogy aztán azokat milyen tartalommal töltjük fel, már rajtunk múlik.A klienseknek azt szoktam mondani, hogy

a születési ábra egy térkép, az élet meg egy „teljesítménytúra”.

A térképen fel vannak tüntetve a főbb feladatok, lehetőségek, útvonalakkal kijelölve (több opció van) és mi döntünk, merre megyünk, hogy érjük el azokat, mennyit időzünk ott és milyen eszközöket használunk erre.

- Neked miben segített életed során az, amit asztrológusként tanultál? Milyen gyakorlati hasznod volt belőle? Személyiségfejlődésben segített? Konkrét élethelyzetekben?

- A sok konzultáció és tanítás fejlesztette a kommunikációmat. Régen csak írni szerettem, beszélni nem igazán. Ez nagyot fordult. Amit nagyon szeretek még ebben, hogy látom az emberek színességét, hogy hányan hányfélék vagyunk. Tudom humorral kezelni a karaktereket, hiszen az Asztromémek is erről szól. A humor pedig segít nyitni magunkra és másokra egyaránt. Segíti az elfogadást is. Az analógiás gondolkodás pedig „kitágítja az ember belső univerzumát”.

A saját bolygóállásaimat egyébként nem igazán szoktam már nézni. „A bölcs uralkodik a csillagain” – ahogy tartja a mondás, bár ezzel nem azt akarom mondani, hogy hú de nagy bölcs lennék, de ismerem az aspektusaimat és igyekszem mindig fejlődni, kitekinteni, magasabb szintre lépni. Ezt jelenti tehát a „csillagokon való uralkodás” az, hogy az ember képes irányítani a saját sorsát.

- A honlapodon az szerepel, hogy foglalkozol oktatással is. Erre mennyire fogékonyak ma Magyarországon az emberek?

- Alapvetően fogékonyak, de figyelembe kell(ene) venni, hogy az asztrológiát nem lehet 3-6 hónap alatt megtanulni. Az asztrológia ennél sokkal összetettebb. Nagyon fontosak a betonbiztos alapok, mert arra lehet csak elkezdeni építkezni. És hát az analógiás gondolkodás, a második számú legfontosabb tényező az asztrológiai alapok után.

Ki kell tudni lépni a sémákból. Dahlke: Függőleges világkép című könyve igazi kiindulóalap erre. Az analógiás gondolkodás egyébként a pszichológián belül a kognitív pszichológia területe, itt is érdemes olvasgatni, hogy az analógiák szerkezetét, osztályozását, erősségét, szerepét jobban megértsük és alkalmazni tudjuk. Sokat vacilláltam, hogy ebből vagy személyiségpszichológiából írjam-e a szakdolgozatomat, végül az utóbbi mellett döntöttem.

- Mi a terved a jövőre nézve, van olyan, amit el szeretnél érni?

Az asztrológia jó, sok mindenben segítség, de nem ez életem „főműve”. Úgy érzem, hogy az asztrológiából kivettem már azt, ami érdekel és amit hasznosítani tudok. Pár év múlva szeretném letenni, persze nem végérvényesen. Jön velem a „mellényzsebben”, mert lényegében elfér, de a fő profilom a pszichológia lesz.

A pszichológiát nagyon szeretem és a különböző ágai folyamatos fejlődést és tanulási lehetőséget biztosítanak. Nekem ez a belső mechanizmusom. Mindig kattog bennem valami megállíthatatlan: tanulni és menni előre. De hát Bak MC-m van, ura a Szaturnusz pedig a Szűzben (aki érti, érti).


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hány éves korukban bírják legtovább a férfiak az ágyban
Friss kutatásban vizsgálták meg, hány percig tartanak az együttlétek különböző korosztályokban.


Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.

2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –

a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.

Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.

A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.

„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”

– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.

A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.

A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.

A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.

Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.

A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.

A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.

A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.

Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.

„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”

– hangsúlyozza a szakértő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kipróbáltam a latex vákuumágyat és a korbácsolást – Az ország legnagyobb fetish rendezvényén jártam (+18)
Sosem éreztem magam nagyobb biztonságban, mint a Freedom Fetish 800 fős, felszabadítóan szexpozitív partiján. Íme a perverziót nem csak nyomokban tartalmazó, edukatív beszámolóm – fotógalériával.


Rendkívül izgatottan készültem hazánk leggrandiózusabb fetish bulijába a Freedom Fetish szervezésében, amelyet nem a szokásos klubjukban tartottak – mivel ezen négyszer annyian vettek részt, mint amennyit a törzshely elbír –, hanem ezúttal egy Pest külterületén található rendezvényhelyszínen. Már előre elolvastam a részletes, öltözködésre és kulturált viselkedésre kiterjedő szabályzatot, illetve a programlistát, úgyhogy nem ért váratlanul, amikor a bejáratnál leragasztották a mobilom kameráját egy matricával, valamint egy szívélyes transzvesztita ellenőrizte (sőt, meg is dicsérte) a dresscode-omat. Utcai ruhában tilos a belépés, úgyhogy aki nem kocsival érkezett, nem feltétlenül találta komfortosnak, hogy az utcán például szegecses testhámban és platformtalpú, lakk combcsizmában flangáljon – ezért az alsó szinten található öltözőt sokan igénybe is vették.

Alapvetően magas az ingerküszöböm, de belépve a rendezvényre elfelejtettem pislogni egy ideig, és a pupillám akkora lett, mint az a részletesen megmunkált szájpecek, amelyet az egyik bőrdíszműves kínált a vásártéren. Már a ruhatárosokon sem volt túl sok ruha, de a közönség nagy része csupán egy-egy falatnyi kiegészítőt viselt, például bimbótapaszt, rafinált tangát vagy bőrszíjakat. Ami pedig más eseményeken a welcome drink szerepét tölti be, az itt egy dupla élőtál volt, azaz többféle bonbon és macaron meztelenül fekvő emberekre felszolgálva, komoly gasztronómiai igényességgel.

– Tiéd itt a legszebb farok! – nevettem fel hangosan, miután megláttam egy tetőtől-talpig rókajelmezes férfit, akinek realisztikusan mozgott hátul a méteres rókafarka. Mint kiderült, applikációval vezérelte a farok mozgását.

Akadt Borat-tangás férfi is békatalpakkal, ugyanakkor frakkot viselő úriember is, sőt, péniszketrecet, valamint heresúlyt vagy análdugót viselő fazonok is felbukkantak.

De a személyes kedvencem hatalmas ördögpatát, szőrős lábvédőt, mellkas-hámot és busómaszk-szerű álarcot viselt. Egy gazellavékony, szép lány áttetsző fűzőt viselt, és láttam egy vagány, idős hölgyet is nevetni egy sarokban ülve (végre valaki, aki nem az SZTK-ban ücsörög panaszkodva, éljenek az ilyen nyugdíjasok!). Minden látogató végtelenül békés, kedves és udvarias volt, mintha egy szupermarketben sétálgatnánk a polcok közt. Fontos tudni, hogy a fetish partikon a szokásosnál szigorúbban veszik, hogy minden közeledéshez szóbeli jóváhagyást kell kérni és kapni.

Kifejezetten érdekes látnivalónak bizonyult a felnőtt játszótér, ahol kipróbálható szexbútorok voltak kihelyezve szép számban, például ketrecek, paskolók, András-keresztek és tantra-fotelek. Izgalmasnak tűnt továbbá a bondage helyiség is, ahol egymást kötözgethették az emberek kényükre-kedvükre, akár profi segítséggel.

Erre a tematikára egyébként felfűztek egy önkötöző performance-t is, amelyben egy mosolygós hölgy hajóinasokat megszégyenítő módon függesztette fel magát japán shibari kötelekkel.

További előadások is követték egymást BDSM, erotikus légtornászat és korbácsolás fókusszal a színpadon.

Kíváncsivá tett a kihelyezett „touch box”, amelybe beleállhattál inkognitóban, vagy bele is nyúlhattál a szűk, semmit nem láttató lyukakon keresztül. Itt is élt a szabály, miszerint ha valaki bent eltakarja magát egy testrészén, azt kerüld el. Az egyik legfurcsább programnak az állatsimogatót találtam, amely gyakorlatilag egy állatjelmezes embersimogató: egy boci-maskarás hölgy láhatóan élvezte, hogy fedetlen kebleit cirógatják az arra járó fetisiszták. A tánctéren pedig végig kiváló hangulat uralkodott a profi DJ-knek és az UV-fénytől látványos neonfüggönyöknek köszönhetően.

A személyzet folyamatosan rendelkezésre állt, ha kérdésed vagy problémád akadt volna, de mindenhol ki is volt függesztve a házirend, például hogy nem érhetsz hozzá másokhoz engedély nélkül. Tanúsítom, hogy valóban senki nem zaklatott, szólt be vagy tapogatott az este folyamán – nem úgy, mint sajnos egyéb divatos szórakozóhelyeken –, mindössze egyetlen tisztelettudóan feltett kérdést kaptam egy karika-nyakörves férfitól: „te sub vagy, vagy dom?”

Az egyik ott dolgozó, Ádám nevű srác elmesélte nekem, hogy az évek alatt mindössze párszor kellett kikísérnie valakit hasonló rendezvényről, például tiltott fotózás vagy félreértés miatt.

Dicsérendő, hogy volt HIV- és szifilisz-gyorsszűrés a helyszínen, valamint a kizárólag pároknak fenntartott szex-szeparé elé egy kosár óvszer volt kihelyezve. De az egyedül érkezők számára is akadt lehetőség huncutkodni a dark roomban, ahol nevéhez híven tényleg nagyon sötét volt.

És hogy mi a különbség egy swingerbuli és egy fetish parti között? Erre az egyik főszervező, Molli válaszolt nekem:

„Míg a swinger klubba a direkt szexért mennek az emberek, a fetish bulikban a szabad partizás a cél, és a szex csak egy lehetőség. Mi szexpozitív partinak hívjuk ezt: a szexualitás megjelenése teljesen elfogadott, itt is van, aki szexel, van, aki más erotikus játékot játszik, de legtöbben csak azért jönnek hozzánk, hogy táncoljanak, ismerkedjenek, beszélgessenek egy izgalmas, nyitott és elfogadó közösségben.

Olyan ez, mint a nachos a moziban. Moziba elsősorban a filmélményért mennek az emberek, és az, hogy lehet nachost is venni, az csak egy lehetőség, és így is a legtöbben simán a popcornt (a mi esetünkben a szabadon bulizást) választják, és köszönik, nem kérnek mást, hiába a lehetőség.”

Ami a saját élményeimet illeti, elsőként az álló vákuumágyat próbáltam ki, amelyhez két kifeszített latexponyva közé kellett bemásznom – cipő és hegyes kiegészítők nélkül –, és megfognom belül kétoldalt az oszlopokat. Egy kis köralakú nyíláson bújtattam ki a fejem, hogy kapjak levegőt. A segítő kollegina rendkívül empatikusan érdeklődött a hogylétem felől, és hogy indíthatja-e a vákuumozást, valamint jelezte, hogy bármikor leállíthatja, és kiszállhatok. Aláírtam egy nyilatkozatot is arról, hogy a hivatalos fotós lefotózhat ebben egy belső használatra készülő galériához.

Amikor rácuppant a testemre elöl-hátul a latex, de úgy, hogy a kisujjam végét se tudtam volna megmozdítani benne, egyszerre volt kiszolgáltatott és felszabadító: a kontrollvesztésnek ezt a fajtáját még nem éltem át, de kifejezetten extatikus volt, ahogyan a kiengedés is, ahogy hirtelen visszakaptam a testem.

Ám itt nem értek véget a kalandjaim aznapra: a saját dark zenei szubkultúrámból már ismertem pár arcot a közönség soraiban, és az egyikőjük – immár kétgyerekes édesanya – elárulta, hogy azért jött ide, hogy megkorbácsolják a fenekét. Én pedig „miért ne” alapon fogtam magam, és neki is láttam az elnáspángolásnak, hiszen egy jó úttörő ott segít, ahol tud. A háttérben szóló elektronikus zene ritmusára korbácsolás meglepően szórakoztatott, közben néha megkérdeztem, hogy ilyenre gondolt-e, illetve gyengébben vagy erősebben szeretné.

Miután végeztem a bravúrral, rájöttem, hogy vannak itt igazi feketeövesek is: egy ötvenes éveikben járó pár hölgytagja olyan intenzíven fenekelte el a párját, ráadásul egy büntetőbíró szigorával az arcán, egy pillanatra sem esve ki a szerepből, hogy már nekem fájt a látvány.

„Általában a vendégeink fele a párjával vesz részt egy ilyen buliban – foglalta össze Molli a statisztikákat –, most a legutóbbi Freedom Fetish után kiküldött kérdőívünk alapján ez 52% volt, 20% jött egyedül, a többiek pedig barátokkal. A közösség összetételéről elmondható, hogy nagyon vegyes, 18-tól a 60-asokig minden korosztály képviselteti magát, ezen belül legnagyobb számban a 30-asok vannak, alatta és felette pedig nagyjából egyenlően oszlanak el az emberek.

A nemi arányokat tekintve szinte fele-fele a fiú és lány megoszlás, épp csak egy kicsit billen a mérleg a fiúk javára, de szép számban vannak a magukat be nem soroló, queer emberek is. A szexuális irányultsági skáláknak is minden tagja jelen van, sőt, az aszexuális vendégeink körében is kifejezetten kedveltek a fetish események.

Mindig vannak külföldi vendégeink is, a Freedom Fetish 2019-es indulása óta elég jó hírrel van benne az európai kinky köztudatban, sokan kifejezetten emiatt az esemény miatt látogatnak el Magyarországra.”

Egyszóval hiába szólt minden az erotikáról, kicsit sem éreztem magam kellemetlenül vagy feszélyezve ezen a bulin, ami a szervezésnek, valamint az intelligensen viselkedő közönségnek egyaránt köszönhető. Technikailag senkihez nem értem hozzá, és más sem ért hozzám, mégis rengeteg ingerrel és önreflexióval gazdagodtam. A Freedom Fetish tehát egy olyan partisorozat, ahol bárki szabadon, korlátok nélkül jól érezheti magát, méghozzá ítélkezés és zavaró tényezők nélkül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Jelentős változás a boltokban: nem minden tejföl lesz tejföl a jövőben
A kormány megelégelte a trükközést, és rendet tesz a tejtermékek piacán. Hamarosan alaposan meg kell néznünk, mit teszünk a kosarunkba.


Az Agrárminisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta a Magyar Élelmiszerkönyv tejfölre vonatkozó előírásának módosítását – írta a Portfolio. A javaslat értelmében

a jövőben csak azokat a termékeket lehet „tejfölnek” nevezni, amelyek megfelelő számú tejsavbaktériumot tartalmazó élőflórával rendelkeznek. Az utóhőkezelésen átesett termékek nem viselhetik többé ezt a megnevezést, azokat „utóhőkezelt savanyú tejszínkészítmény” néven kell majd forgalmazni.

A tervezet 15 napig véleményezhető, a gyártók és forgalmazók pedig a rendelet hatálybalépése után egyéves türelmi időt kapnának az átállásra.

A javaslatcsomag az élelmiszer-adalékanyagok jelölését és alkalmazását is pontosítja a tejtermékeknél, a fogyasztók egyértelműbb tájékoztatása érdekében. A várható piaci hatások közé tartozik, hogy a hőkezelt termékeket gyártó márkáknak le kell cserélniük a címkéiket, termékmegnevezéseiket és marketinganyagaikat. Bár ez rövid távon átállási költségekkel jár, középtávon a vásárlók számára átláthatóbb lesz a kínálat, és egyértelműbben megkülönböztethetők lesznek a valódi tejfölök a tejföl-alternatíváktól.

A mostani szigorítás illeszkedik a kormány 2025-ös élelmiszer-szabályozási törekvéseibe.

Márciusban a minisztérium már módosította a tejtermékekről szóló előírásokat, szigorítva többek között a „kecskesajt” és a „félzsíros tej” megnevezését, valamint egységesítve a laktózmentes jelölést.

Októberben külön rendelet született a trappista sajtról, amely részletesen meghatározta annak összetevőit, érzékszervi tulajdonságait, és korlátozta a hasáb alakú tömbök forgalmazását. A trappista szabályozását a szakmai szervezetek, köztük a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Tej Terméktanács is üdvözölték.

A tejtermékekre vonatkozó kormányzati tervezetek az Európai Unió előzetes bejelentési eljárásán mennek keresztül a véglegesítés előtt. A kormányzat a mostani javaslatot is a fogyasztóvédelemmel, a minőségi és hagyományos termékek védelmével, valamint a megtévesztés csökkentésével indokolja. Az iparági szereplők részéről felmerülhetnek kritikus szempontok, mint az átállás költségei vagy a névváltás miatt „lefokozott” termékek versenyképességének romlása. Konkrét állásfoglalások a gyártóktól és kereskedőktől a most futó véleményezési időszakban várhatók.

A következő hetekben dől el a társadalmi egyeztetés eredménye, és ezt követően jelenhet meg a végleges rendelet, amely a hatálybalépés pontos dátumát és az átmeneti időszak hosszát is tartalmazni fogja. A szabályozás olyan gazdasági környezetben érkezik, amikor a tejtermékek világpiaci ára jelentősen ingadozik, a tejföl hazai ára pedig 2025 több hónapjában is csökkent. A kategóriaszabályok szigorítása ilyen helyzetben a minőségi alapú piaci szegmentációt erősítheti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
„A boszorkányság egyszerre tudomány és művészet” – interjú Saddie LaMorttal, aki harminc éve foglalkozik okkultizmussal
A magyar előadó-zenész szerint manapság inkább naivitást társítanak a boszorkányokhoz, mintsem gonoszságot. Saddie mesélt nekünk közérthető módon a wicca nevű misztériumvallásról és a szabadkőművességről, hogy eloszlasson néhány tévhitet.
Tóth Noémi - szmo.hu
2025. november 01.



Saddie LaMort saját bevallása szerint szabadkőműves, az Ordo Templi Orientis, és a gardneriánus Wicca avatottja, valamint az egyetlen magyar nyelvű, Aleister Crowley okkultista mágus életét és munkásságát feldolgozó könyv egyik szerzője. Előadásait Rómától Hamburgig, az ELTE BTK könyvtárától a prágai Károly Egyetemig szeretettel fogadták.

– Nemrég a viktoriánus kor okkult reneszánszáról tartottál előadást Budapesten, de Európa-szerte sokfelé voltál már vendégelőadó – nem alaptalanul, hiszen bő három évtizede foglalkozol okkultizmussal. A köznyelvben szokás egyenlőségjelet tenni a boszorkányság és az okkultizmus közé, mennyire helytálló ez az összemosás?

– Az „okkult” azt jelenti, rejtett, titkos. A boszorkányság innen nézve valóban az okkultizmus egy fajtája, hiszen titkos tanokat, rejtett tudást kapunk meg és adunk át. Többfajta boszorkányság létezik, a titkos dolgok tanulása ezek mindegyikére jellemző motívum. Azonban az okkultizmust, mint kifejezést, elsősorban a középkori varázskönyvek hagyományaira szokták használni, ezek viszont nem minden boszorkányságnak részei. Annak, amit én képviselek, igen.

– Te magad az úgynevezett wicca vallást gyakorlod, amely egy természeti pogány ősvallás. Melyek eme vallás főbb alapkövei, azaz hogyan mutatnád be a wicca irányzatot egy laikus számára néhány mondatban?

– Ezt a vallást egy Gerald B. Gardner nevű angol író dolgozta ki. Nagyon érdekelte a történelem, a néprajz, a népi mágia. Több különböző olvasmányélmény hatására hozta létre a világ első, bizonyíthatóan vallás jellegű boszorkányságát. Eredetileg a vallásunk neve boszorkányság, a követőket boszorkánynak hívjuk, a követők összessége a Wicca, s ezt a szót úgy használjuk, ahogy a „Testvériség” kifejezést (a Wicca ugyanis egy mágikus család). Egy istenpárt tisztelünk: a Holdistennőt, és az Agancsos Istent. Rítusaink a természet ritmusát követik – az aratásokat, a nap-éj egyenlőségeket, a napfordulókat, illetve a teliholdakat. Vallásunk része a mágia, mellyel segíteni igyekszünk az arra rászorulóknak, és a természetnek.

– Sokan kizárólag ártó, gonosz tevékenységeket társítanak a boszorkánysághoz – hogyan szoktad ezeket a prekoncepciókat felülírni?

– Számomra is meglepő, de viszonylag kevés olyan emberrel találkoztam az elmúlt harminc évben, aki így gondolt volna a boszorkányokra. Általában inkább túlzott jóságot, naivitást feltételeznek rólunk. Van egy mondat, ami rendszeresen megjelenik velünk kapcsolatban, és ezt gyakran még a magukat wiccának valló emberek is hajlamosak félreérteni. Ezt úgy hívjuk, hogy Intelem, s így szól: „Ha azzal nem ártasz, azt tégy, amit akarsz.” Sokan hiszik, ez azt jelenti, ne árts. Ha azonban a mondatot értő módon olvassuk, rájövünk, csak annyiról szól, tudatosan végezzük dolgainkat, folyamatosan gondolva arra, vajon árt-e valakinek. Szóval sokkal inkább azt a prekoncepciót kell felülírnunk, hogy nem lesz következménye, ha valaki minket, vagy szeretteinket bántja.

– Szükséges a boszorkányság gyakorlásához az ezoterikus és spirituális érdeklődésen túl felül valamiféle speciális, például természetfeletti képesség?

– A boszorkányság egyszerre tudomány és művészet. Bárki el tud sajátítani eleget ahhoz, hogy megkönnyítse saját és környezete életét. Vannak, akiknek tehetségük is van, ők megfelelő szorgalommal sokkal többet tudnak elérni. Azonban szívesebben tanítok valakit, aki nem annyira tehetséges, de szorgalmas, mint egy lusta tehetséget – a kitartás, a szorgalom mindig többet ér a tehetségnél.

– Azt a tényt is megosztottad a közönségeddel, hogy szabadkőműves beavatott vagy, illetve hogy máig vannak Magyarországon ilyen beavatások. Mit jelent pontosan az avatás, illetve milyen hatása vagy jelentősége van manapság a szabadkőműves páholynak?

– A szabadkőművesség az első olyan rendszer volt, amely a mai napig létezik, és szimbólumokon, misztériumokon keresztül adja át tanításait. Minden modern misztérium-irányzat vagy innen vett át elemeket, vagy az alapítók avatottak voltak, és a létező fokozatokat gondolták tovább. Aki komolyan foglalkozik a mágia hiteles rendszereivel, nem tudja megkerülni.

Az avatásokat sok szempontból lehet vizsgálni. A legfelszínesebb szinten egy olyan rituális színház, amely élettanácsokkal látja el az avatottat, és olyan szimbólumokat ad neki, amelyek segítenek jobb emberré válni. Ha egy kicsit mélyebben vizsgáljuk, mitologikus, vagy vallási jellegű jeleneteket dolgoznak fel ezek az avatások, és ezen keresztül az avatott közelebb kerül az isteni mivolthoz. Olyan természetes folyamatokat dolgoznak fel, mint a születés, a termékenység, illetve a halál, amelyek az emberiség egészének közös tapasztalata – olyan módon, amely megmutatja a világ isteni jellegét. Már az ókori misztériumvallások avatottjai is abban értettek egyet, hogy egy avatott halálélménye gyökeresen más lesz, mint egy avatatlané.

A szabadkőművesség célja jó emberekből jobb embereket faragni. Olyan emberek találkozhatnak a páholyban, akik amúgy soha nem ismerték volna meg egymást, ezáltal a beszélgetések és előadások során a sajátunktól akár radikálisan különböző véleményeket is megismerhetünk olyan környezetben, ahol mindenki a legjobbat feltételezi a másikról, és jóindulattal áll hozzá. Ennek eredménye egy olyan szellemi közösség, amely minden tagját gazdagabbá teszi. Két téma van, amiről nem beszélünk: a politika és a vallás, mindkettő mindenkinek a saját lelkiismeretére van bízva.

– Akit ezek a témák bővebben érdekelnek, legközelebb milyen időpontokban és helyszíneken lehet téged meghallgatni?

– November 2-án az Európai Élő Folklór Egyesület rendezésében a Dürer Kertben lesz egy Boszorkányfesztivál, ahol a druidizmusról, a gardneriánus wiccáról, a teozófiáról és a szabadkőművességről is lesz előadás, majd kerekasztal-beszélgetés keretein belül közös értékeinkről fogunk eszmét cserélni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk