hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Nagyszabású nyereményjátékkal várnak a Magyarország Újratöltve kampányban részt vevő cégek

A nyertes közel 50 000 Ft értékű nyereménycsomaggal lesz gazdagabb.
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. november 16.

hirdetés

Lezárult a „Magyarország Újratöltve” idei országjáró körútja melynek zárásaként egy nagyszabású nyereményjátékkal kedveskednek a kampányban részt vevő cégek. A nyertes közel 50 000 Ft értékű nyereménycsomaggal lesz gazdagabb. A játék november 16 – november 22-ig tart. Nem kell mást tenni, mint az influencerek Gökler Krisztina és Görbe Palkó facebook oldalára kattintani és követni az utasításokat.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. 2020-ban is sikeresen zárta közösségi marketing kampányát. A kampány célja az volt, hogy a fiatalokkal megismertesse és megszerettesse a védjegyes magyar termékeket. Influencerek a Renault Zoé elektromos autói segítségével fedezték fel hazánkat, helyi szokásokat, a magyar termékeket gyártó cégeket.

Elsőként a Duna-Dráva Cement Kft- hez látogattak. A cég megbízható munkáltatóként működik két hazai cementgyárában: Beremenden és Vácott. A Váci Gyár 2013-ban ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját, míg a beremendi cementgyártás 110 éves jubileuma idén, 2020-ban esedékes. Magyarországon, magyar munkaerővel és magyar alapanyagokból állítják elő cementtermékeit, amelyért 2014 őszén 7 termékük megkapta a rangos Magyar Termék, 4 cement termékük pedig a Hazai Termék minősítést.

Az influencerek nagy izgalommal várták a Pápai Hús Kft fejlesztését, az új vegán terméküket. A húsfogyasztók sokszínű étrendre törekvését és a vegán termékek térhódítását vette figyelembe a cég, amikor úgy döntött vegán termékek fejlesztésébe kezd. Kétféle szendvicsfeltétet és burgerpogácsát dobott a piacra, amelyek nem tartalmaznak állati fehérjét, ebből fakadóan laktózmentesek, egyben szója-és gluténmentesek is. Természetesen egyéb húskészítményiek továbbra is a hazai piac élvonalában találhatók.

Vegán vonalon maradva a Ceres Vegán Vekni terméke is kiemelkedő szerepet kapott az idei kampányban. Kriszti és Palkó isteni szendvicsket készített belőle. A vekni olyan speciális zabkovásszal készül, ami ízletes zöldségdarabkákat (sárgarépát, paszternákot, zellert, paprikát, vöröshagymát) és előfőzött, puhított napraforgómagot és lenmagot is tartalmaz. A különleges hozzávalók miatt a kenyér tovább megőrzi frissességét és puhaságát. A Ceres évek óta a hazai sűtőipar meghatározó szereplője széles körű termékkínálatával.

hirdetés

Nagy sikert aratott a fogyasztók körében az Eisberg Magyarország terméke is, mely Az Ország Salátája névre hallgat. Idén úgy döntött a cég, hogy bízva a magyar salátafogyasztók ízlésében, átadják nekik a stafétát. A piros, fehér, zöld szalaggal átkötött fóliába végül a jégsaláta, római saláta, sárgarépa, kukorica és az édes frizé saláta került a szavazatok alapján. A felhívás remek lehetőséget biztosított arra, hogy kiderüljön, mely alapanyagokat kedvelik leginkább a hazai salátafogyasztók és Az Ország Salátája termék megvásárlásával ráadásul magyar munkavállalókat és – amikor csak lehet - a hazai termelőket támogatják.

A védjegyhasználók között nemcsak élelmiszeripari cégekkel találkozhatunk. A Sofidel papíripari cég a csoport törekvéseinek megfelelően a korábbi Forest magyarországi márkát a nemzetközi ’Regina’ márkára váltotta. Az új arculat kialakításánál törekedtek arra, hogy a Forest hagyományos értékeit megtartva a termékek felismerhetőek maradjanak, de érezhető legyen a magasabb minőség irányába való elmozdulás is. A vállalat kiemelt célja, egy fenntarthatóbb jövő megteremtése és megóvása, ezért minden egyes termékük FSC tanúsítvánnyal rendelkezik. Továbbá idén a Regina Blitz háztartási papírtörlő csomagolása a hagyományos polietilén csomagolás helyett új, növényi alapú, könnyen újrahasznosítható anyagból készül.

Rendhagyó módon a kampány végén az influencerek a Dunakanyar Fővárosát fedezték fel, Esztergomban jártak. A város egyedülálló mennyiségű kulturális és történelmi látnivalóval, programmal rendelkezik. Akár egy napra is érdemes oda látogatni. A termelő és régiség piac keretein belül lehetőségünk van beszerezni antik tárgyakat, valamint kiváló minőségű helyi termékeket. Ha pedig megéheznénk látogassunk el a Prímás Pince éttermébe, egy isteni ebédre.

A kampányban részt vevő cégek fontosnak tartják, hogy együtt hívják fel a figyelmet a magyar termékek vásárlásának és a magyar munkahelyek támogatásának a fontosságára, különösen ezekben a nehéz időkben, ezért a kampány 2021-ben is folytatódik a gyártók igényeihez igazodva.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Farsangi fánk és diéta. Tényleg üti egymást a kettő?

Hogyan lehet „mentes” de mégis ízletes a fánk?
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2021. január 25.

hirdetés

Manapság igen sok embert érint valamilyen ételérzékenység, vagy allergia. Egyre többen kényszerülnek gluténmentes, tejmentes tojásmentes diétára, mások pedig cukorbetegség, inzulinrezisztencia miatt kerülik a cukrot. Természetesen olyan is előfordul, hogy egyesek „csupán” egészségtudatosság, vagy környezettudatosság miatt bojkottálnak bizonyos alapanyagokat a konyhájukból, mint a vegánok és a fogyókúrázók.

Amikor a hétköznapokban szóba kerül egy-egy ilyen diéta, a legtöbbünknek azonnal valamilyen iszonyatos, ehetetlen, furcsa ízű, esetleg száraz péksütemény képe ugrik be, vagy furcsa állagú, ízetlen főételek. Sokszor előkerül a sajnálat is egy-egy ilyen beszélgetésben, mint: „Uram Isten, én a helyedben kiszaladnék a világból, hát mit eszel te?”. A legtöbben úgy gondolják, hogy ami mentes, vagy diétás az csakis rossz lehet.

Valóban így van ez?

Nem is gondolnák, milyen nagy tévedés a fenti állítás. Annak ellenére, hogy valami esetleg több mindentől is mentes, még lehet szuperfinom és remek étel. Szerencsére az élelmiszeriparban igen sokan alkalmazkodnak már a reform táplálkozáshoz és kiváló termékeket, remek alternatívákat hoztak létre, hogy ne a lemondásokról szóljon minden egyes nap. Mit szólnál ha azt mondanánk; lehetséges változatosan, egészségesen finomakat étkezni. Legalábbis az Eden Premium termékei ezt ígérik.

A márka Bake-Free néven futó lisztkeverékei egytől-egyig glutén-,tej-,tojás-,szója-, és cukormentesek, valamint a lassú felszívódású szénhidrátok táborát erősítik. Ez így együtt mesésen hangzik, ugye?

hirdetés

A farsang időszaka hagyományosan a mulatságokról és a torkoskodásról szól. Amikor diétázunk valami miatt, akkor általában szomorúan nézzük az asztalon roskadozó finomságokat és nagyokat nyelve irigykedünk a többiekre. Sokan azért sem fognak bele az ünnepi finomságok elkészítésébe, mert nincsen idejük hosszasan keleszteni, gyúrni, szaggatni. Mostantól ennek nem kell így lennie, mert a Bake-Free lisztkeverékekkel szinte gyerekjáték a mentes sütés-főzés, és az íncsiklandozó ízekből sem kell hiányt szenvedni.

Az ünnepi időszakra való tekintettel kiemelnénk a Lángos-Fánk lisztkeveréket, amiből szuper gluténmentes és cukormentes fánkokat dobhatsz össze percek alatt. Amikor azt írjuk: percek alatt, akkor komolyan gondoljuk. Akár már negyed óra alatt ott illatozhatnak a friss fánkok a tányérodon. Ha gyermekeid vannak, akkor tudod, hogy az idő kincset ér, ezért ez a termék egyszerű elkészítése révén egy igazi csoda alapanyag lehet minden család konyhájában.

Ezt a lisztkeveréket nagyon hamar szívünkbe zártuk és ezzel nem csupán mi vagyunk így, hiszen a Bake-Free Lángos -Fánk lisztkeverék két egymást követő évben is elnyerte a Mentes-M díjat, mely a minőségi mentes termékek versenye. Ha pedig épp nincs kedved lángosozni vagy fánkozni, semmi baj, hiszen rendkívül sokoldalúan felhasználható. Próbáltuk már melegszendvicsként, nachosként, tortillaként is és minden szerepben kiválóan helytállt.

Kedvcsinálónak hoztunk egy ínycsiklandozó receptet is, mely tuti siker lesz a nem „mentesező” rokonok, barátok körében is.

Hozzávalók:

1 darab alma (hámozva, magtalanítva 100 g)

60 g Bake-Free lángos-fánk lisztkeverék

10 g Eden Premium eritvia

60 g langyos víz

fahéj

pár csepp citromlé

Eden Premium kókuszolaj a sütéshez

Elkészítés:

Hámozzuk meg az almát és reszeljük le nagylyukú reszelőn. Szórjuk meg fahéjjal és keverjük hozzá a többi hozzávalót is. Hagyjuk állni 5 percig, majd olajos kanállal szaggassuk forró olajba és süssük arany barnára. Tálaláskor szórjuk meg fahéjas por eritrittel.

Jó étvágyat!

Linkek:

https://edenpremium.hu/product-category/termekeink/?kategoriak=bake-free-lisztkeverekek

https://edenpremium.hu/blog/langos-fank-lisztkeverek-receptek/almafank

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Végre kiderült, hogy mire jók a McDonald's pohárfedőinek tetején található púpok

Néha egy, máskor kettő, olykor pedig akár négy púpot is benyomnak a dolgozók a pohárfedőkön. De vajon miért?
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. január 19.

hirdetés

A Redditen kérdezte meg a Meki dolgozóitól egy vendég, hogy melyik púp benyomása mit jelent az italok műanyag fedőin, írja a Mirror. A kíváncsi vendégnek szerencséje volt, mert a gyorsétterem-hálózat több alkalmazottja is válaszolt, amiből kiderült: ugyan a púpok benyomása mindenhol ugyanazt a célt szolgálja, de jelzések mégsem teljesen azonosak.

Amikor valaki több különböző italt rendel a McDonald's-ban, gyakran úgy kapja meg az üdítőket, hogy a műanyag fedélen található púpok közül némelyiket benyomják az alkalmazottak. Az sem nagy titok, hogy az egyik púpot leginkább akkor szokták benyomni, ha a vásárló valamilyen cukormentes italt vásárol.

De mire jó a többi púp, és mi van akkor, ha egyszerre többet is benyomnak? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk.

A közösségi oldalra írt kommentekból kiderül, hogy a műanyag gombokhoz feliratok is tartoznak, így ha valaki koffeinmentes italt rendel, akkor elvileg a 'No Caff', ha diétás vagy cukormentes üdítőt, akkor a 'Diet/Light' púpot nyomják be, de a pohárfedőn látható egy '1' illetve '2' jelzésű gomb is.

A kíváncsi vendég a posztban leírja, hogy ő konkrétan két üdítőt is rendelt, egy sima és egy diétás kólát. Amikor megkapta a rendelést, csak az egyik fedő volt benyomva, ráadásul nem a várt 'Diet/Light' gomb, hanem az '1'-es.

A válaszokból kiderül, hogy még a dolgozók sem igazán figyelnek a nagy hajtásban a jelzésekre. Amikor a vendég diétás kólát rendel, akkor az éppen kezük ügyébe eső első gombot nyomják be, ha pedig Coke Zerót kér, akkor két vagy négy púpot nyomnak be.

Sokkal gyorsabb ugyanis a véletlenszerű púpnyomkodás, mintha még azzal is időt kellene tölteni, hogy a megfelelő gombot kibogarásszák a pohárfedőn.

hirdetés

Egy másik mekis dolgozó még egyszerűebben fogalmazta meg: az ő éttermükben az a szokás, hogy egy púp benyomása diétás üdítőt jelez, míg bármely két egymás mellett benyomott púp a Zero italokat jelenti.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Pandémiának akarta elnevezni lányát egy pár

Ehhez a névhez nem sikerült engedélyt kapni, de akad számos érdekes hangzású az újak között.
Fotó: Christian Abella / Pixabay (illusztráció) - szmo.hu
2021. január 21.

hirdetés

A 2020-as évben feltűnően sok keresztnevet szerettek volna engedélyeztetni a szülők Magyarországon, majdnem dupla annyi kérelem érkezett a Nyelvtudományi Intézethez, mint a korábbi években - írja a 24.hu.

Dr. Raátz Judit tudományos főmunkatárs tájékoztatása szerint ennek az oka talán az lehetett, hogy a szülők jobban ráértek a neveken gondolkozni a járvány alatt.

„Egy szülőpár a Pandémia nevet szerette volna a kislányának bejegyeztetni. Természetesen a nevet nem javasoltuk anyakönyvezésre”

- mesélte el a legfurcsább esetet a nyelvész.

Raátz szerint a kérelmezett nevek nagy többsége külföldi eredettel bír. „Ezek közt jellemzőek az olyan nevek, amelyek már anyakönyvezhetők, de csak a magyar helyesírásnak megfelelően. A szülők ehelyett az idegen írásmódot szeretnék használni” - tette hozzá.

Pandémia nevű kislánnyal tehát nem futhatunk össze a jövő játszóterein vagy iskoláiban, de elfogadták a kérelmet az Elefteria, Nabila és Szkott nevekre.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Így faragj üres csevegésből tartalmas beszélgetést

Mind jól ismerjük azokat a bizonyos helyzeteket, amikor összekerülünk egy vagy több emberrel és hát valamit kéne mondani. Lehetnek kellemetlenek az ilyen helyzetek, akár unalmasak is, de némi felkészüléssel megkönnyíthetjük a dolgunkat.
Forrás: Eszmetár blog - szmo.hu
2021. január 15.

hirdetés
Az Eszmetár blogon főként olyan cikkeket, írásokat találhatsz, amelyekbe különböző külföldi oldalakon futott bele a blogger és elég érdekesnek is találta ahhoz, hogy lefordítsa őket – hátha érdekelnek téged és/vagy másokat is.

"Mivel engem személy szerint sok minden vonz, így az írások tematikája is elég széles skálán mozog, bár persze akadhatnak olyan időszakok, amikor egy adott téma jobban előtérbe kerül, mert éppen úgy jön ki a lépés. Főként azonban pszichológiai, társadalmi és kommunikációs témájú írásokra számíthatsz itt, többnyire gyakorlati oldalról közelítve meg a dolgokat."

Mind jól ismerjük azokat a bizonyos helyzeteket, amikor összekerülünk egy vagy több emberrel, és hát valamit kéne mondani, már csak illendőségből is. Lehetnek kellemetlenek az ilyen helyzetek, akár unalmasak is, de némi felkészüléssel és céltudatossággal (cél: közös témát találni, amiről aztán már valóban érdemben lehet beszélgetni) máris nagyban megkönnyíthetjük a dolgunkat:

Beetetés - ráharapás

Nem más ez, mint egyszerűen apró részletek, érdekességek – “morzsák” – elhintése, amelyekkel felmérheted, mi iránt érdeklődik a másik; előbb-utóbb “rá fog harapni” valamelyikre, és máris kezdődhet az érdemi beszélgetés. Ennek lehet egy módja például az, hogy ha megkérdik tőled, hogy “hogy vagy/hogy mennek a dolgaid?”, akkor beleszőhetsz a válaszodba valamilyen érdekesebb részletet a közelmúltból; mondhatsz például valami olyasmit, hogy “Remekül; délelőtt csináltam egy kisebb biciklitúrát, ami szuper jól sikerült.”

Minden alkalommal, amikor megosztasz magadról valami ilyesféle kis apróságot, alapvetően kétféle választ kaphatsz: vagy egy közömbös “ó, remek”-et, vagy pedig érdeklődő rákérdezést, hogy milyen volt, hogy ment, stb. Ha pedig az illető akár csak részben is osztja a lelkesedésed, úgy máris van egy vezérfonal, amelynek mentén beindíthatod a beszélgetést. Aztán ha az első morzsára nem harap rá, akkor természetesen lehet elhinteni újabbakat; előbb-utóbb lesz kapás.

Gerd Altmann képe a Pixabay -en.

hirdetés
Tanulj meg kérdezni!

Magunkról beszélni általában még nem okoz gondot; de az érdemi beszélgetésnek természetesen része a másik iránt való érdeklődés is. A Psychology Today több tippet is ad ehhez, de az alapja mindennek az, hogy aktívan odafigyelsz arra, amit a másik mond:

Túlságosan is gyakran követjük el azt a hibát, hogy ha először találkozunk valaki számunkra addig ismeretlennel, azzal igyekszünk elkerülni a kínos hallgatást, hogy magunkról kezdünk beszélni. Ennél sokkal jobb azonban az, ha megcseréljük a sorrendet: előbb hallgassuk meg, mit mond a másik, és csak aztán beszéljünk mi magunk. Valakinek persze be kell indítania a társalgást, de ha mindketten valóban odafigyeltek egymásra (és nem azon aggódtok, hogy jaj, most mit mondjatok), úgy máris természetesebben folyik majd a beszélgetés.

Ha tehát már kaptál egy körülbelüli képet a másikról ill. annak pillanatnyi helyzetéről, úgy abból kiindulva elkezdhetsz rákérdezni további részletekre. Csak arra ügyelj mindig, hogy valóban releváns, az adott témához kapcsolódó kérdéseket tegyél fel – ne pedig magadhoz tereld vissza megint a beszélgetést.

Tárazz be hasznos témákat!

Általában hálás témát, jó beszélgetési alapanyagot jelentenek a hírek. Érdemes tehát felkészülni néhány friss témával, amiket adott esetben szóba lehet hozni. A The Art of Manliness jól megfogalmazza ennek a legegyszerűbb módját:

Ha nem ismered a rád váró társaságot, gondold végig, hogy mi érdekelheti őket. Érdeklődj a lakóhelyük jellegzetességei felől (pl.: “Láttam idefelé jövet egy érdekes szobrot; annak mi a története?”), nézz utána egy kicsit a cégnek, ahol dolgoznak (pl.: “Hallom, nemsokára beindítjátok a külföldi terjeszkedést; hogy megy a készülődés?”), ill. faggathatod hasznos háttérinformációkért a közös ismerőseiteket is.

Gerd Altmann képe a Pixabay -en.

Itt tehát az a cél, hogy legyen betárazva pár olyan hasznos témád, releváns információmorzsád, amelyekkel új, érdekesebb irányba terelhetsz egy esetleg már lanyhulóban lévő beszélgetést.

Mesélj, ha kérdeznek!

Az ismerkedő beszélgetések leggyakoribb nyitó kérdései közé tartoznak azok, amelyekkel a munkád/tanulmányaid vagy épp a hobbijaid felől érdeklődnek. Ez valóban egy jó módszer a másik jobb megismerésére, azonban attól függően, hogy pontosan mivel is foglalkozol, a válasz nem feltétlenül lesz egyszerű.

Nekem például alig volt még olyan munkám az életemben, amelynél a pozícióm megnevezése ténylegesen elmondta volna már önmagában is, hogy mivel foglalkozom. Ahelyett tehát, hogy az ilyen kérdésekre egyszerűen azt felelném, hogy “Cikkeket írok a Lifehacker-re”, általában hozzáfűzök még egy-két részletet is – hogy például milyen témákról írtam ezen a héten, vagy valamilyen konkrét érdekességre térek ki egy kicsit, amivel nemrég találkoztam. Próbálj meg tehát ne egyszerűen csak a pozíciód hivatalos megnevezésével válaszolni, hanem egy-két érdekesebb, szemléltető példát is hozzácsapni.

Értelemszerűen ugyanez a helyzet a hobbik témakörével is. Ne csak azt mondd, hogy “Hát, szeretek túrázni” (vagy bármi egyebet csinálni), hanem mesélj el röviden egy érdekesebb élményt is, amiben részed volt nemrég a hobbid révén, mint pl.: “Múlt hétvégén is kirándultunk egyet az erdőbe és láttunk egy szarvast.”

Amint azt mostanra már nyilván észrevetted, e javaslatok mindegyikének az a célja, hogy olyan fogódzókat találhass a beszélgetésben, amelyeket megragadva elterelheted a beszélgetést egy mindkettőtök számára érdekes irányba. Ehhez pedig nemcsak magadról kell mesélned, hanem arra is jól odafigyelned, amit a másik mond, rákérdezni a részletekre, és felmérni, hogy mi az, ami őt is érdekli.

Az eredeti cikket ITT olvashatod el, szerzője: Thorin Klosowski

Ha tetszett, amit olvastál, keresd az Eszmetár blogot a Facebookon is!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: