Milyen az A kategóriás irodaház?
Az üzleti élet nem csak a pontosságot, a megbízhatóságot, és a gyors reagálást követeli meg azoktól, akik sikeresek szeretnének lenni a területükön, hanem a hatékony munkakörnyezetben való tevékenykedést is. A cégéről kialakított kép nagymértékben függ attól, hogy milyen irodaházat választ a mindennapi munkavégzéshez. A regus.hu szerint az iroda bérlés Budapest pénzügyileg és gazdaságilag frekventált területein csak jó választásnak bizonyulhat.
Természetesen az sem utolsó szempont, hogy milyen szolgáltatásokat kínál az irodaház, és kialakítását illetően mennyire felel meg a felé támasztott követelményeknek. Egységes szabályozás vonatkozik arra, hogy az egyes irodaházak színvonalának besorolása milyen tényezők alapján történjen.
Lássuk most, hogy mely paraméterek döntőek a minőséget illetően!
Az épületbe való 24 órás bejutás éppen olyan feltételnek számít, mint a korszerű fűtő/hűtő-rendszer, valamint a szellőztetésről való megfelelő gondoskodás, ami nem feltétlen ablakokon keresztül kell, hogy történjen. Az elhelyezkedéstől függően az irodaház méretéhez illeszkedő parkoló számmal kell rendelkeznie az épületnek. Az építészeti kialakítást illetően a kábeleket emelt padlón, álmennyezeten, energiaoszlopokon, vagy az ablak alatt futó kábelcsatornán célszerű elhelyezni, ezzel biztosítva, hogy falbontás nélkül megoldható legyen a gyengeáramú kábelfektetés.
Természetesen a burkolás, a világítás és a hangszigetelés tekintetében is követelményeket támaszt a szabályozás, vagyis magas kopásállósággal rendelkező, nem éghető padlóburkolat, szőnyegpadló javasolt, és mind a falaknak, mind az álmennyezetnek hangszigeteltnek kell lennie.
A Regus úgy véli, hogy iroda bérlés során igényes érdeklődőként mindenképpen ajánlott a következő szempontokat is figyelembe venni, hiszen mindegyike hozzájárul a kényelemhez és az eredményes munkavégzéshez – legalább közvetett módon. Elvárás a nagy sebességű lift, éppen úgy, mint a presztízst sugárzó recepció. Ez utóbbi jelentősen befolyásolhatja a cégéről kialakított képet, hiszen az elsőként Önhöz érkező ügyfelek, partnerek az épületbe lépve a recepcióval találják szembe magukat. Fontos a kialakítás, és az alkalmazott munkaerőn is sok múlik.
További követelmények az építészeti megoldásokkal kapcsolatban a legalább 2,65 méteres tiszta belmagasság, a megfelelő fényellátás, a rugalmas válaszfalak alkalmazása, valamint a hang-, és hőszigetelő dupla vagy tripla üvegablak. A Regus arra is felhívja a figyelmet, hogy iroda bérlés előtt tudja meg, van-e az irodaházban, vagy annak közvetlen közelében posta, bankfiók, esetleg fitnessterem, de az elérhető étkezési lehetőségek, a büfé, vagy egy igényes kínálattal rendelkező étterem is olyan pozitívumoknak számítanak, melyek sokat nyomhatnak a latba a leendő munkahelyszín megtalálásakor.
A tárgyaló és konferenciaterem bérlés sok cég munkája során szükségessé válhat, ha tehát olyan irodaházat választ, mely ezekkel és természetesen a hozzájuk szükséges technikai háttérrel is rendelkezik, nem fordulhat elő, hogy fennakadás lesz a munkavégzés során. Az épület minőségi kivitelezése, megjelenése cégének presztízse szempontjából nagyon nem mindegy, érdemes tehát ezt is szem előtt tartani, mielőtt leteszi voksát egyik vagy másik lehetőség mellett.