Környezettudatos bevásárlás: könnyebb, mint hinnéd!
Az internetes bevásárlások száma az elmúlt pár évben ugrásszerűen megnövekedett. 100-ból 6 magyar az ágyban vagy a kanapén fekve intézi online vásárlását, 13% rendelt már a vécén ülve, de gyakori az is, hogy tévénézés közben kattintgatunk a mobilunkon és vásárlunk meg valamit egy webáruházból - ez derült ki többek között a Mastercard idei Fizetési Élmény Riportjából.
A Kifli.hu három éve van a piacon, és a kezdetektől fogva igyekszik a vásárlóknak minél több fenntartható alternatívát kínálni, és saját működésével is példát mutatni. Legújabb kampányukban a Mastercarddal működtek együtt.
NÉZD MEG VIDEÓNKAT, AMELYBŐL KIDERÜL, HOGY ADRI HOGYAN TUDOTT FENNTARTHATÓ MÓDON BEVÁSÁROLNI!
7 tipp a környezettudatos vásárláshoz, a Kiflin keresztül
1. Kérd papírzacskó helyett, 100%-ban újrahasznosítható, PET-palackból készült öko-táskában a rendelésedet.
2. Válogass a "mentsd meg az élelmiszert" kategóriából. Itt közeli lejáratú, de még kifogástalan minőségű, és rendkívül akciós termékeket találsz.
3. Válaszd az "újratöltve" kategóriás termékeket. Ezek visszaváltható üvegcsomagolású, zero waste élelmiszerek és háztartási szerek.
4. A kiszállításnál válaszd a "zöld leveles" idősávokat. Így akkor kapod meg a rendelésedet, amikor amúgy is közeledben járna egy futár.
5. Válaszd a helyi kistermelők áruit. A "frissen szedve" kategória magyar termései szedéstől számítva akár 12 órán belül a földről az asztalodra kerülhetnek.
6. Csökkentsd a húsfogyasztásodat, és válassz húspótlókat és növényi alternatívákat.
7. PET-palackok helyett állj át a vízszűrő kancsóra, a szódakészítő gépre, vagy a visszaváltható csomagolású vizekre.
7 + 1. Érdemes elmentened a Mastercard kártyádat a profilodban, hogy utána biztonságosan és egyetlen kattintással kifizethesd a rendeléseidet.
Ha egy weboldalon lemented a kártyádat, annak technológiai és jogi követelményei vannak, ami már önmagában nagyobb védettséget ad. A kártyamentésnél nem a kereskedő menti le a kártyaadatainkat, hanem a bank, amelyik a kereskedő mögött van. A kereskedő semmit sem lát a kártyaadatainkból.
Ültessünk 100 millió fát!
A Mastercard két éve hívta életre a globális Priceless Planet Koalíciót, melynek célja, hogy saját partneri hálózatát aktivizálva 100 millió fát ültessen el világszerte. A munkát egy erre kijelölt, tudományos szempontok szerint gondolkodó csapat vezeti, hogy az elültetett fák olyan helyre kerüljenek, ahol a leggyorsabb idő alatt és a leghosszabb ideig fejtik ki jótékony hatásukat.
Ha szívesen olvasnál többet a programról, vagy akár csatlakoznál valamelyik akcióhoz, kövesd a mastercard.hu/ppc oldalt.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!