ÉLET-STÍLUS

Kisokos: minden, amit tudnod kell a Mastercard újonnan induló azonnali fizetési szolgáltatásáról

A technológiai cég nemrég jelentette be, hogy a kártyalapú fizetési megoldások mellett az azonnali fizetési rendszer előnyeit kiaknázó számlalapú szolgáltatása is elérhetővé vált. Ez a Pay by Account, amivel a vásárlók a kártyás és mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, biztonsággal és egyszerűséggel fizethetnek majd.

Link másolása

A készpénzt lassan kiszorítja a bankkártya, de az elmúlt egy-két évben a kártyás fizetés alternatívájaként egyre többször merült fel a mobilfizetés lehetősége is, ennek az innovatív fizetési módnak a népszerűségét pedig jól jelzi, hogy a Mastercard adatai szerint egy év alatt (2019. és 2020. szeptembere között) háromszorosára nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon. A technológiai cég nemrég jelentette be, hogy a kártyalapú fizetési megoldások mellett az azonnali fizetési rendszer előnyeit kiaknázó számlalapú szolgáltatása is elérhetővé vált. Ez a Pay by Account, amivel a vásárlók a kártyás és mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, biztonsággal és egyszerűséggel fizethetnek majd.

A Pay by Account fizetési lehetőség a világon minden olyan kereskedőnél elérhetővé válik, ahol elfogadnak bankkártyát vagy QR kódos fizetést.

De mi is az a Pay by Account?

A Pay by Account a Mastercard, számlaalapú azonnali fizetési megoldása, melynek lényege, hogy bolti vagy internetes fizetés során a vásárló közvetlenül a bankszámlája terhére fizet. A szolgáltatást bárki használhatja, aki számára a számlavezető bank elérhetővé teszi a szolgáltatást. A szolgáltatást önálló alkalmazásként vagy a mobilbanki applikáció funkciójaként is használhatod – ez a számlavezető bankon múlik.

Hogyan fizethetek vele?

Mivel a szolgáltatás a mobilfizetés kapcsán megismert NFC-s, érintésmentes technológiával működik, ugyanúgy használhatjuk, mintha a bankkártyával vagy mobiltárcával fizetnél, érintésmentesen a POS terminálnál. A különbség annyi, hogy nem a bankkártyád, hanem a bankszámlád vesz részt a tranzakcióban. Ha online vásárolsz, akkor pedig a Mastercard Pay by Accountot kiválasztva a megszokott módon, az internetes kártyaterminál oldalán indíthatod el a fizetést.

Miben más ez, mint más azonnali fizetési megoldások?

A legtöbb ilyen szolgáltatás QR-kód alapú rendszeren működik, vagyis a vásárlónak a fizetés során egy QR kódot kell leolvasnia telefonjával, majd véglegesítenie a fizetést. Ez sok hétköznapi helyzetben lassíthatja a fizetési folyamatot, kényelmetlen lehet, ráadásul az adatok biztonsága is sok esetben kérdéses lehet. A Pay by Account a QR kódos fizetést is kezelni tudja, de alapvetően az érintésmentes fizetések kapcsán ismert NFC-technológiával működik, így nem kell a kód beolvasásával bajlódni, a telefonodat a POS terminálhoz érintve fizethetsz, úgy ahogyan a mobiltárcák esetében. Emellett a Pay by Account szolgáltatással nemcsak Magyarországon, de a világon bárhol fizethetsz, ahol elérhető a bankkártyás fizetés.

Miért érdemes igénybe venni ezt a szolgáltatást?

A szolgáltatás a kártyás fizetés alternatívája, ami sok esetekben segíti kerülni a készpénz használatát. Jó megoldás azoknak, akiknek nem tartozik bankkártya a számlájukhoz, fizetés előtt szeretnék látni a számlaegyenlegüket, vagy egyszerűen fontos számukra, hogy a másik fél azonnal megkapja a kifizetett összeget.

Mennyire biztonságos?

Joggal merülhet fel a kérdés mindenkiben, hogy mennyire is biztonságos maga a szolgáltatás, azonban ezen nem kell aggódni, a Mastercard több mint 50 éves szakértelmen alapuló biztonság-technológiai tudását alkalmazva itt is gondoskodott a megfelelő védelemről. A mobilfizetés kapcsán már ismert tokenizációs megoldást biztosítják, amelynek lényege, hogy a szolgáltatás a bankszámla adatokból egy tokent generál és ezek a tokenek vesznek részt a tranzakciókban. A vásárlók biztonságát a Mastercard Zero Liability elve is szavatolja, vagyis a vásárló minden olyan esetben visszakapja a pénzét a banktól, amikor visszaélés áldozata lett, vagy ha nem azt a terméket, szolgáltatást kapta, amelyet szeretett volna. Tehát a Mastercard a kártyás fizetés kapcsán megismert plusz előnyöket a Pay by Account fizetéseknél is biztosítja.

Ennek köszönhetően mostantól tényleg elférhet minden a zsebben a mobilodon és nem kell bosszankodni, ha például futás közben megállnál vízért, de nincs nálad apró.

Persze ahhoz, hogy valóban ki tudjuk használni a szolgáltatás előnyeit, arra is szükség van, hogy a kereskedőknél is tudjunk elektronikusan fizetni. Január 1-től azonban minden online kasszával rendelkező vállalkozó köteles elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani az ügyfelei számára, így várhatóan rengeteg helyen levehetik majd az ajtóról a „csak készpénzes fizetés” feliratot.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Ezeket a dolgokat bánják meg a legtöbben a halálos ágyukon
Egy ápolónő összegyűjtött öt dolgot, amire a leggyakrabban gondolnak, ha közeleg a vég.

Link másolása

Bronnie Ware ápolónő palliatív ellátással foglalkozik, vagyis olyan betegeket gondoz, akik valamilyen súlyos, életet rövidítő betegségben (pl. végső stádiumú daganatos megbetegedés) szenved – írja az UNILAD.

Munkáját körbeveszi tehát a halál, s éppen ezért összegyűjtött 5 dolgot, amit az emberek többsége az utolsó pillanataiban sajnálni kezdenek.

Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat!

Bronnie az egyik leggyakoribb megbánást a munkával kapcsolatban hallotta.

Ugyanis a legtöbben - főként a férfiak - túl sok időt szenteltek a munkának, és jóval kevesebbet a szeretteiknek.

Bárcsak a saját életemet életem volna, ahelyett, amit mások elvártak.

Haláluk perceiben sokan úgy érzik, elnyomták valódi vágyaikat, és nagyon sajálják, hogy nem valósították meg az álmaikat.

Sajnálom, hogy nem ápoltam jobban a baráti kapcsolataimat!

Ahogy idősebb lesz az ember, annál elfoglaltabb, és egyre nehezebb fenntartani a barátságokat.

Egy tavaly készített felmérés szerint az Egyesült Államokban a válaszadók nyolc százaléka mondta azt, hogy nincsenek közeli barátai.

Ki kellett volna mutatnom az érzéseimet!

Bronnie szerint nagyon sok ember, aki elmondta neki az utolsó szavaival, mit érez, hozzátette azt is, hogy egész életében elfojtotta az érzéseit, hogy békében legyen másokkal.

Bárcsak boldogabb lettem volna!

Az ápolónő páciensei gyakran tették fel azt a kérdést: vajon tényleg tudjuk értékelni a boldog pillanatokat? A válaszuk pedig a halálos ágyukon érte őket: a boldogság egy választás lehet, amivel érdemes volna élnünk.


Link másolása
KÖVESS MINKET: