Így keltek új életre a legendás magyar termékek
A napokban jelent meg az Eurobarométer legújabb felmérése, melyből az derült ki, hogy bár egy főre vetítve az egyik legtöbb EU-forrást hazánk kapja, a magyarok egyharmada mégsem hallott a környezetében megvalósult Európai Uniós fejlesztésről. Cikkünkben olyan híres magyar márkákat és termékeket mutatunk be, melyekről kevesen tudják, hogy jelentős uniós támogatásban részesültek.
A híres magyar Márka

A legrégebbi magyar üdítő, a Márka 2019-ben kapacitásfejlesztésbe vágott, hogy fenntarthatóvá tegye gyártását. Ennek keretében új rendszert hoztak létre az üdítő gyártása során keletkező szennyvíz hatékonyabb elvezetésére, összhangban az Európai Unió által is kitűzött fenntarthatósági célokkal. A beruházást emiatt az EU is támogatta, összesen 50 millió forint vissza nem térítendő forrással.
A támogatott fejlesztés nemcsak, hogy zöldebbé tette a Márka üdítő gyártását, de a gyártókapacitást is növelte. A felújított üzem a korábbi 30 millió helyett 60 millió palack késztermék előállítását és gyors piacra juttatását teszik lehetővé, mely elengedhetetlenné vált a Márka üdítő sikerességének egyik kulcsához, azaz a termékpaletta bővítéséhez.
Ryan Gosling is ezt a 19. századi magyar találmányt viseli

Mi a közös Madonnában, Scarlett Johanssonban és Ryan Goslingban? Mind pécsi kesztyűt hordanak! A magyarországi kesztyűgyártás az 1800-as években honosodott meg, épp Pécsett, ahol Hamerli János nyitott műhelyt- meglehet, ő állította üzembe hazánk első varrógépét. Az 1900-as években már számottevő volt az üzem export-kereskedelme, tucatnyi Nyugat-Európai országban elérhetővé vált a magyar kesztyű, a szocializmus idején még Japánba is eljutott. Ahhoz, hogy a termék hírneve minél szélesebb körbe eljuthasson, egy tucat pécsi és Pécs környéki kesztyűgyártó összefogott és megalapították a Pécsi Kesztyű Klasztert. Az Európai Unió több tízmillió forintnyi támogatásának köszönhetően nem csak idehaza, de külföldön is fennmaradhatott a pécsi kesztyű, ami Ryan Gosling állandó kiegészítője a Drive című filmben.
Univer

Ha külföldi turisták látogatnak Magyarországra, szinte biztos, hogy hazavisznek egy üveg Erős Pistát, ami persze a magyar háztartásokból sem hiányozhat. A méltán népszerű paprikakrémet gyártó Univer az egyik legrégebbi hazai alapítású vállalat, 1948 óta létezik, termékeik mára elválaszthatatlanul összefonódtak a magyar konyhával.
Kevesebben tudják, hogy a hagyományos termékek előállítása mellett az Univer fűszerpaprika-nemesítéssel, valamint a paprika és a paradicsom termesztésének tökéletesítésével is foglalkozik. A cég a jelenleg is futó kutatási projektjére több mint 530 millió forint uniós támogatást kap, ennek célja olyan új fűszerpaprika fajták nemesítése, melyeknek a baktériumokkal szembeni rezisztenciája szövetmegtartáson alapul és erős fertőzéses nyomás esetén is tünetmentes marad, így biztosítva még újabb évtizedekre anyagot az Univer krémjeihez.
Manna szappan

Natúrkozmetikumok megfizethető áron Magyarországból! Varga-Darabos Andrea 2010-ben indította el a Manna szappant, amely ma is a legnépszerűbb, kizárólag természetes anyagokból készült, bőrkímélő termékcsalád Magyarországon.
A cég 2010-ben alapított cég története rendkívül inspiráló, tulajdonosa, Varga-Darabos Andrea első gyermeke születése után kezdett vállalkozásba, miután a Gyesről visszatérve nem vették vissza korábbi munkahelyére. Kezdetben egyedül készítette a Manna készítményeket, amelyek olyan sikeresnek bizonyultak, hogy már néhány hónap múlva elindult a bővülés, és munkába álltak az első alkalmazottak. Andreának pár év múlva már egész vállalati struktúrát kellett menedzselnie, ezért elindult egy vállalatirányítási rendszer fejlesztéséről szóló, az Új Széchenyi Terv keretében meghirdetett uniós pályázaton. A sikeres pályázást követően a Manna Natúr Kozmetikum 3,2 millió forintot nyert el egy személyre szabott cégirányító informatikai rendszer fejlesztésére.
Új ötletek megvalósításának támogatása, testre szabott finanszírozás és programok az élet minden szakaszában, intelligens hitelezés további beruházások elindítására, célzott finanszírozás a modernizálás, fejlesztés és összekapcsolás előteremtéséhez... Számos finanszírozási és befektetési tevékenysége révén az Európai Unió célja a gazdaság élénkítése, a növekedés ösztönzése, munkahelyteremtés és a magánszektorból származó tőke vonzása az uniós polgárok jobb jövőjének megteremtése érdekében.
Az uniós beruházások célja, hogy mindennapi életünkben jelentős javulást eredményezzenek, és hogy a jövő kihívásaival is foglalkozzanak: a jobb oktatás, a korszerűsített egészségügyi ellátás, a megújuló energia, az új közlekedési infrastruktúra, a fejlett technológia csupán néhány példa erre. Az Európai Bizottság Kommunikációs Főigazgatósága által 2017 februárjában elindított InvestEU nyilvános tájékoztató kampány célja, hogy láthatóvá tegye azokat a kézzelfogható eredményeket, melyeket az Európai Unió befektetési tevékenységei gyakorolnak valódi projektekre és emberekre. Az Ön közelében lévő uniós beruházások előnyeinek felfedezéséhez látogasson el az https://europa.eu/investeu/home_hu weboldalra.