ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Humusz Szövetség: Javít a helyzeten a visszaváltási díjas rendszer, de vannak komoly hibái

A Humusz Szövetség szakmai javaslatokkal finomítaná a január 1-jétől életbe lépő visszaváltási díjas szabályozást.

Link másolása

A jövő év január 1-jétől érvénybe lépő visszaváltási díjas szisztéma ugyan hatalmas mennyiségű szeméttől óvja meg a környezetet, és jobb minőségű újrahasznosítható csomagolóanyaghoz juttatja a gyártókat, ám ezzel párhuzamosan ellenérdekeltté teszi a többutas csomagolóanyagok használatában a kiskereskedőket, illetve a MOHU-t – ellehetetlenítve hosszú távon az újratöltést. A Humusz Szövetség szakmai javaslatokkal finomítaná a szabályozást.

A magyar kormányzat hosszú ideje készült arra, hogy jelenlegi betétdíjas megoldás helyett bevezesse a visszaváltási díjas rendszert az újratölthető italcsomagolásokra, egyúttal kiterjessze azt az egyszer használható, eldobható csomagolásokra (PET, alumínium, üveg). Az italcsomagolások visszaváltását szabályozó rendelet 2023. október 4-én jelent meg – hívja fel a figyelmet a Humusz Szövetség.

Így működik majd a gyakorlatban a visszaváltási díjas rendszer

2024. január 1-jétől 50 forintot kell majd fizetnünk az egyszer használatos, 0,1–3 liter űrtartalmú italcsomagolások (a PET-palack, az alumínium doboz és az üveg palackok, kivéve a tej és tejalapú italtermékek csomagolásai) után. Az összeget akkor kapjuk vissza, ha visszaváltjuk a csomagolásokat a nagyobb élelmiszerüzletekben elhelyezett mintegy 2000 automata egyikében. A legalább 400 négyzetméteres eladóterű boltok számára kötelező lesz az automaták üzembe helyezése esőtől, széltől védett helyen – a bolt nyitvatartási idejében. A visszaváltási pontokat meghibásodás esetén – akár kézi erővel is – kötelező lesz működtetni.

A csomagolásokon vonalkód és logó jelöli majd a visszaválthatóságot. Az újratölthető termékeknél (többutas üvegpalackok) más módon tüntetik fel a visszaválthatóságot, és a gyártók határozzák meg, mennyi pénz jár a fogyasztóknak, ha visszaviszik a palackokat. Az automaták a terméken elhelyezett vonalkódot olvassák le, ezért csak az ép csomagolásokat fogadják el, cserébe beváltható utalványt kapunk.

Nagy segítség lehetne a betétdíjas rendszer

A Humusz Szövetség üdvözli az új rendszer bevezetését, hiszen Magyarországon hatalmas mennyiségű újrahasznosítható hulladék került a kukákba. A Reloop 27 európai országot összesítő vizsgálata azt mutatta, hogy 2017-ben hazánkban volt a legmagasabb a nem a szelektív kukákba kerülő egyszer használatos italcsomagolások egy főre jutó mennyisége. 2019-ben már fejenként évente 211 PET-, alumínium-, és üveg italcsomagolással szennyeztük a környezetünket. A hatékony betétdíjas rendszerben ez akár 83 százalékkal is csökkenthető, és az új szisztémában jobb minőségű újrafeldolgozott alapanyaghoz lehet majd hozzájutni.

Ám a visszaváltási díjas rendszernek számos hátránya van, melyekre a Humusz Szövetség már több cikkben és állásfoglalásában is felhívta a figyelmet, továbbá az illetékes minisztérium és a hulladékbegyűjtést végző MOHU felé is jeleztük meglátásainkat írásban, illetve személyes tárgyalásokon.

Az újrahasználható csomagolás lenne a megoldás

A visszaváltós rendszer nem támogatja az újrahasználható (többutas) csomagolóanyagok gyártását, forgalmazását, visszagyűjtését, hiszen a rendelet például nem írja elő a kiskereskedők számára, hogy kötelező telepítenie újratölthető palack visszaváltására alkalmas gépet is. A többutas palackokért nem csak hogy nem jár kezelési díj – ellenérdekeltté téve ezzel a kiskereskedőket a kezelésükben –, de csak azokban az üzletekben lehet majd visszaváltani a csomagolást, ahol árusítják is azokat. Mindez évtizedes távlatban megágyazhat annak, hogy megszűnjön az újratöltés.

A vissza nem váltott csomagolások után kifizetett 50 forintok a MOHU-nál maradnak, ami magát a koncesszort is ellenérdekeltté teszi a gyűjtés maximális felfuttatásában, vagyis a keletkezett hulladék mennyiségének csökkentésében.

A Humusz Szövetség az önkéntes visszaváltási rendszerek működőképességének hosszabb távú megőrzése, bővítése érdekében több javaslatot tesz.

Humusz Szövetség: ez kellene, hogy legyen a megoldás a palackok visszaváltására

Az újrahasználatra kerülő üvegpalackok behozatala és első forgalomba hozatala legyen EPR-díjmentes (az EPR a kiterjesztett gyártói felelősség rövidítése), de legalábbis biztosítson a kormány egy 50-80 százalékos kedvezményt! Ha az általa importált üvegpalackokat a belföldi forgalmazó visszaváltja, térítsék vissza számára az EPR-díjat! A kiskereskedők ne önkéntesen dönthessenek az újrahasználatra is alkalmas palackok visszaváltásáról, legyen ez kötelező számukra! A kiskereskedők ne csak a saját termékkínálatukban szereplő újratölthető palackokat visszaváltását tegyék lehetővé! Célszerű volna szabályozni, hogy az újratölthető palackok és rekeszek kezelésével és tárolásával kapcsolatos többletköltségeket a kiskereskedő az egyutas italcsomagolások kezeléséért kapott térítés mértékéig érvényesíthesse a gyártóval szemben. Szintén jogszabályban kellene rögzíteni, hogy azokban az ital szegmensekben, amelyekben elérhető vagy elérhető lesz újratölthető csomagolás, a kiskereskedő tartsa kötelezően választékban a termékeit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
"Nagy marhaság ez a YOLO" - Balogh Petyát kérdeztük legújabb videónkban: hogyan legyen elég pénzünk nyugdíjasként?
Balogh Petya angyalbefektetővel beszélgettünk arról, hogy miért gondolja, hogy az első befektetésünk önmagunk vagyunk, és hogyan legyen idős korunkra stabil anyagi hátterünk.

Link másolása

A YOLO, vagyis az “Élj a mának” filozófia manapság nagyon elterjedt a fiatalok körében. De vajon milyen kilátásokra számíthatunk, ha nem foglalkozunk holnapi önmagunkkal?

Magyarország legismertebb angyalbefektetőjével, Balogh Petyával beszélgettünk arról, mit tanácsol a fiataloknak, hogy idős korukra stabil anyagi hátterük legyen.

Nézd meg a videónkban, mit üzen Balogh Petya a fiataloknak!

Balogh Péter (Petya) szoftverfejlesztő és angyalbefektető, vagyis olyan üzletember, aki fiatal, innovatív ötleteket megvalósító startupokba fekteti vagyonát. 2019 óta egy népszerű magyar üzleti televíziós show-műsor szereplője is, amelyben befektetők, vagyis „cápák” fektetnek be vállalkozásokba, cégekbe.

Videónkban a befektetési gurut arról kérdeztük, hogy ha egy időcsavarral pályakezdő énje bekerülne a műsorba, akkor bizalmat szavazna-e fiatal önmagának.

Kérdésünkre Balogh Petya elárulta, hogy támogatná 25 évvel ezelőtti önmagát, mert

benne már fiatalon is megvolt az az attitűd, amit a jelentkezőkben most is keres: mindig is valami nagyot akart építeni.

Jelenleg is azokat a vállalkozókat keresi, akiknek nagyon nagy az ambíciója, és cserébe hajlandók nagyon sokat dolgozni, és sok időt, energiát befektetni.

Mit tanult az angyalbefektető az évek során az üzleteiből?

Befektetői tézise, hogy nem az unalmas, egyszerű sztorikat keresi, hanem a nagy durranásokat, ám ezek nyilván nagy rizikóval is járnak. Az ilyen kockázatos befektetéseket egyébként senkinek nem ajánlja. Hiszen, mint mondja, ha valaki csak egy-két ilyen üzletet futtat, elbukhatja az össze pénzét.

Elmondása szerint ő minden befektetést egy tanulási folyamatnak él meg, ami évekbe, sokszor akár évtizedekbe is telhet. Ez idő alatt pedig folyamatosan tanulja, hogy a döntései vajon jók voltak-e, illetve mi kell egy jó üzlethez, hogyan épül fel egy sikeres cég.

Balogh Petya elmesélte azt is, hogy már fiatal korában biztos volt abban, hogy nem munkával akar pénzt keresni. Ehelyett

munkával akar létrehozni olyan eszközöket, amelyek pénzt keresnek neki.

Később jött rá, hogy ezt hívják befektetésnek. Mint elmondta, a befektetés nem csak azt jelenti, hogy ha már van 100 millió forintunk, akkor kire bízzuk. A befektetés a munkánkat vagy a megtakarításainkat is jelentheti.

“Olyan helyre teszem a munkámat, a pénzemet és az energiáimat, aminek van esélye később megtérülni és pénzt hozni. Mert hosszú távon a jövőmet ezzel tudom építeni”

- állítja a vállalkozó.

"Nagy marhaság ez a YOLO!"

Balogh Petya kifejtette azt is, mennyire nem ért egyet az “élj a mának” filozófiával, ami nagyon elterjedt manapság. Szerinte is jó dolog megélni a pillanatot, de ugyanakkor hibás döntés az, ha emiatt nem gondoskodunk a holnapi önmagunkról.

Szerinte ahhoz, hogy később jobb legyen, ma kell úgy bánnunk a pénzünkkel, az időnkkel, a munkánkkal, hogy az megtérülhessen.

Bevallása szerint már fiatal korában is hosszútávon gondolkodott. Sok időt fektetett abba, hogy jó legyen a szakmájában, illetve olyan dolgokat tanuljon, amiknek nagy a piaci értéke, és ezt javasolja a fiataloknak is. Rávilágított, hogy

az egyik első befektetésünk, önmagunk vagyunk.

Balogh Petya arra is kitért, hogy öreg korában nem szeretne kiszolgáltatott helyzetbe kerülni. Rá kellett jönnie ugyanis, hogy ha idős korában is azt az életszínvonalat szeretné fenntartani, amit jelenleg élvez, azt nem az állami nyugdíj fogja biztosítani.

Meglátása szerint, ha a fiatalok eljutnak addig a felismerésig, hogy a mai énjüknek érdemes befektetnie a holnapi énjükbe, akkor jó irányba haladnak.

A fiataloknak azt tanácsolja, hogy cselekedjenek, ha biztos jövőt szeretnének nyugdíjas korukra. Hiszen magunkkal tolunk ki, ha mindent felélünk. A legjobb, amit tehetünk, hogy elkezdünk megtakarítani, és gondoskodni a saját jövőnkről, a saját idős önmagunkról.

Hiszen ahogy Balogh Petya is figyelmeztetett bennünket a videó végén:

Ne feledd: az az öregember igazából te leszel!”

Egy tipp, hogyan legyen biztonságos, kiszámítható nyugdíjunkAz OTP Nyugdíjpénztár, mint az egyik legismertebb hazai önkéntes nyugdíjpénztár, közel 30 éves fennállása óta támogatja új és meglévő ügyfeleit a nyugdíjcélú megtakarítások tervezésében. Az ÖNKÉNTES NYUGDÍJPÉNZTÁRI számlára egyénileg és a munkáltató által befizetett összegek, valamint jóváírt támogatói adomány után adó-visszatérítést igényelhető. Ennek mértéke 20%, de legfeljebb 150.000 forint évente. A taggá válás az online ügyintézésnek köszönhetően egyszerű.

A cikk a OTP Nyugdíjpénztár támogatásával készült.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Az 5 leggyakoribb átverés, amivel a Temu felhasználóit veszik célba
Az ESET kiberbiztonságra szakosodott szoftvercég szakértői összegyűjtötték azokat az átverési praktikákat, amikkel a Temun vásárlókat veszik célba különböző csalók.

Link másolása

A Temu maga nem átverés, a csalókat viszont vonzzák a népszerű, sok felhasználóval rendelkező oldalak, és ez alól ez a népszerű webáruház sem jelent kivételt - állapították meg az ESET kiberbiztonsági szakértői. Összegyűjtötték az öt legjellemzőbb csalást, aminek áldozatul eshetnek a Temu vásárlói.

1. Hírességek meztelen fotóinak “kiszivárogtatása”

A Temu felületén levásárolható összeg vagy kupon szerezhető, ha másokat is vásárlásra ösztönzünk az oldalon, és ők felhasználják az ajánlói kódunkat. A csalók a közösségi médiában trükkös megoldással gyűjtenek maguknak krediteket. Például fotókat tesznek közzé egy hírességről a Twitteren vagy a TikTokon egy olyan üzenettel, ami arra utal, hogy a felhasználók a sztárok aktképeihez férhetnek hozzá, ha beírják a kódot a Temu oldalán. Képek természetesen nincsenek, a csalók egyszerűen kedvezményeket gyűjtenek.

2. Fortnite/Roblox kedvezmények

A fenti taktikához hasonlóan a csalók gyakran ingyenes Roblox Robux ajándékkártyát hirdetnek a közösségi médiában, amellyel a felhasználók fejleszthetik avatárjukat vagy különleges képességeket vásárolhatnak a játékplatformon. Ehhez mindössze annyit kell tenniük, hogy beírják az ajánlókódjukat a Temu felületén. Szintén népszerű a ritka Fortnite karakter kinézetek, azaz skinek megszerzésének ígérete, amiből persze semmi sem igaz. A csalók csupán kihasználják a közösségi média felhasználók kíváncsiságát, valamint azt a tényt, hogy a Temut nem ismeri mindenki.

3. Hamisított termékek

Noha a Temu testvérvállalata, a Pingduoduo szerepel azon a listán, amelyen az Egyesült Államok a szellemitulajdon-hamisító piactereket veszi sorra, jelenleg nincs arra utaló bizonyíték, hogy a Temu kizárólag hamisított termékeket forgalmazna. Születtek viszont beszámolók olyan másolatokról, amelyek a hamisítás határát súrolják, de nem lépik át azokat. Ha egy felhasználó rákeres például egy Apple-termékre, akkor az eredetihez hasonlító termékeket talál, töredék áron, ami azért gyanúra ad okot.

4. Együttműködés hírességekkel

A Temu népszerűségét használja ki az a taktika is, amely során a csalók hírességek nevében tesznek közzé bejegyzéseket, mintha az adott sztár kereskedelmi partnerségben állna a webáruházzal. A cél az, hogy rávegyék a rajongókat a posztban szereplő ajánlókód beírására a Temu oldalán, cserébe pedig azt ígérik, hogy kedvezményes áron vásárolhatnak a kollaboráció termékeiből. Természetesen mindez hazugság, a kódok beírásával csak a csalókat gazdagítjuk.

5. 90%-os kedvezményt ígérő átverések

Azokkal a weboldalakon látható és e-mailekben érkező reklámokkal is érdemes óvatosan bánni, amik hatalmas kedvezményeket ígérnek a Temu széles termékkínálatára. Klasszikus social engineering technikákat alkalmaznak, például a rövid ideig tartó jelentős kedvezmények meghirdetésével. Az ilyen reklámokban szereplő linkek egy adathalász oldalra vezetnek, ahol a hackerek megszerezhetik a bankkártyaadatainkat, mi viszont sosem kapjuk meg a rendelésünket.

A kiberbiztonsági szakemberek tippeket is adnak, hogy kerülhetőek el az ilyen átverések:

Az online hirdetett Temu ajánlatokra ne kattintsunk közvetlenül, inkább keressünk rá a vállalat hivatalos webáruházában.

Ne mentsük el a fizetési adatainkat a felhasználói fiókunkban. Emellett állítsunk be kétfaktoros hitelesítést (2FA) is, hogy plusz biztonsági réteg védje a fiókunkat a jelszavunkon túl. A Temun már van lehetőség az SMS-alapú hitelesítésre, amely bár nem olyan biztonságos, mint a hardveres biztonsági kulcsok vagy az erre a célra kifejlesztett telefonos hitelesítési alkalmazások, mégis nagyobb védelmet jelentenek.

Ne dőljünk be olyan ajánlatoknak, amelyek ajánlókód felhasználását kérik a Temu oldalán – különösen azoknak ne, amelyekben hírességek is szerepelnek.

Mindig vizsgáljuk meg alaposan, hogy mit vásárolunk, elkerülve a későbbi csalódásokat.

A Temu különleges kedvezményeket és alacsony árakat kínál. Ugyanakkor a hihetetlennek tűnő kedvezmények átverések is lehetnek. Nézzünk utána az interneten, hogy mit írnak máshol az adott kedvezményről, és milyen vásárlói visszajelzések születtek.

Érdemes a platform weboldalán vásárolni, ne az alkalmazásban tegyük ezt.

Lehetőleg ne a közösségi média fiókunkkal jelentkezzünk be a Temuba, illetve kerüljük a más fiókokkal való összekapcsolást.

Használjunk bizonyos összeggel feltölthető virtuális kártyákat vagy olyan fizetésközvetítési szolgáltatót, mint a PayPal, hogy megóvjuk az igazi bankkártya adatainkat.

Az otthoni címünk helyett kérjük a rendelést postafiókba, csomagpontra vagy csomagautomatába.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
"Nagy marhaság ez a YOLO" - Balogh Petyát kérdeztük legújabb videónkban: hogyan legyen elég pénzünk nyugdíjasként?
Balogh Petya angyalbefektetővel beszélgettünk arról, hogy miért gondolja, hogy az első befektetésünk önmagunk vagyunk, és hogyan legyen idős korunkra stabil anyagi hátterünk.

Link másolása

A YOLO, vagyis az “Élj a mának” filozófia manapság nagyon elterjedt a fiatalok körében. De vajon milyen kilátásokra számíthatunk, ha nem foglalkozunk holnapi önmagunkkal?

Magyarország legismertebb angyalbefektetőjével, Balogh Petyával beszélgettünk arról, mit tanácsol a fiataloknak, hogy idős korukra stabil anyagi hátterük legyen.

Nézd meg a videónkban, mit üzen Balogh Petya a fiataloknak!

Balogh Péter (Petya) szoftverfejlesztő és angyalbefektető, vagyis olyan üzletember, aki fiatal, innovatív ötleteket megvalósító startupokba fekteti vagyonát. 2019 óta egy népszerű magyar üzleti televíziós show-műsor szereplője is, amelyben befektetők, vagyis „cápák” fektetnek be vállalkozásokba, cégekbe.

Videónkban a befektetési gurut arról kérdeztük, hogy ha egy időcsavarral pályakezdő énje bekerülne a műsorba, akkor bizalmat szavazna-e fiatal önmagának.

Kérdésünkre Balogh Petya elárulta, hogy támogatná 25 évvel ezelőtti önmagát, mert

benne már fiatalon is megvolt az az attitűd, amit a jelentkezőkben most is keres: mindig is valami nagyot akart építeni.

Jelenleg is azokat a vállalkozókat keresi, akiknek nagyon nagy az ambíciója, és cserébe hajlandók nagyon sokat dolgozni, és sok időt, energiát befektetni.

Mit tanult az angyalbefektető az évek során az üzleteiből?

Befektetői tézise, hogy nem az unalmas, egyszerű sztorikat keresi, hanem a nagy durranásokat, ám ezek nyilván nagy rizikóval is járnak. Az ilyen kockázatos befektetéseket egyébként senkinek nem ajánlja. Hiszen, mint mondja, ha valaki csak egy-két ilyen üzletet futtat, elbukhatja az össze pénzét.

Elmondása szerint ő minden befektetést egy tanulási folyamatnak él meg, ami évekbe, sokszor akár évtizedekbe is telhet. Ez idő alatt pedig folyamatosan tanulja, hogy a döntései vajon jók voltak-e, illetve mi kell egy jó üzlethez, hogyan épül fel egy sikeres cég.

Balogh Petya elmesélte azt is, hogy már fiatal korában biztos volt abban, hogy nem munkával akar pénzt keresni. Ehelyett

munkával akar létrehozni olyan eszközöket, amelyek pénzt keresnek neki.

Később jött rá, hogy ezt hívják befektetésnek. Mint elmondta, a befektetés nem csak azt jelenti, hogy ha már van 100 millió forintunk, akkor kire bízzuk. A befektetés a munkánkat vagy a megtakarításainkat is jelentheti.

“Olyan helyre teszem a munkámat, a pénzemet és az energiáimat, aminek van esélye később megtérülni és pénzt hozni. Mert hosszú távon a jövőmet ezzel tudom építeni”

- állítja a vállalkozó.

"Nagy marhaság ez a YOLO!"

Balogh Petya kifejtette azt is, mennyire nem ért egyet az “élj a mának” filozófiával, ami nagyon elterjedt manapság. Szerinte is jó dolog megélni a pillanatot, de ugyanakkor hibás döntés az, ha emiatt nem gondoskodunk a holnapi önmagunkról.

Szerinte ahhoz, hogy később jobb legyen, ma kell úgy bánnunk a pénzünkkel, az időnkkel, a munkánkkal, hogy az megtérülhessen.

Bevallása szerint már fiatal korában is hosszútávon gondolkodott. Sok időt fektetett abba, hogy jó legyen a szakmájában, illetve olyan dolgokat tanuljon, amiknek nagy a piaci értéke, és ezt javasolja a fiataloknak is. Rávilágított, hogy

az egyik első befektetésünk, önmagunk vagyunk.

Balogh Petya arra is kitért, hogy öreg korában nem szeretne kiszolgáltatott helyzetbe kerülni. Rá kellett jönnie ugyanis, hogy ha idős korában is azt az életszínvonalat szeretné fenntartani, amit jelenleg élvez, azt nem az állami nyugdíj fogja biztosítani.

Meglátása szerint, ha a fiatalok eljutnak addig a felismerésig, hogy a mai énjüknek érdemes befektetnie a holnapi énjükbe, akkor jó irányba haladnak.

A fiataloknak azt tanácsolja, hogy cselekedjenek, ha biztos jövőt szeretnének nyugdíjas korukra. Hiszen magunkkal tolunk ki, ha mindent felélünk. A legjobb, amit tehetünk, hogy elkezdünk megtakarítani, és gondoskodni a saját jövőnkről, a saját idős önmagunkról.

Hiszen ahogy Balogh Petya is figyelmeztetett bennünket a videó végén:

Ne feledd: az az öregember igazából te leszel!”

Egy tipp, hogyan legyen biztonságos, kiszámítható nyugdíjunkAz OTP Nyugdíjpénztár, mint az egyik legismertebb hazai önkéntes nyugdíjpénztár, közel 30 éves fennállása óta támogatja új és meglévő ügyfeleit a nyugdíjcélú megtakarítások tervezésében. Az ÖNKÉNTES NYUGDÍJPÉNZTÁRI számlára egyénileg és a munkáltató által befizetett összegek, valamint jóváírt támogatói adomány után adó-visszatérítést igényelhető. Ennek mértéke 20%, de legfeljebb 150.000 forint évente. A taggá válás az online ügyintézésnek köszönhetően egyszerű.

A cikk a OTP Nyugdíjpénztár támogatásával készült.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Nem jött be a 4 napos munkahét a Telekomnál, elárulták, miért kellett megszüntetni
A cég - bár befejezi a tesztelést - de továbbra is keresi a megoldási lehetőségeket, hogy megtalálják a magánélet és a munka közti egyensúlyt.

Link másolása

Kísérleti jelleggel vezettek be 4 napos munkarendet a Magyar Telekomnál 2022-ben.

Másfél év után azonban az derült ki, hogy ez a modell nem alkalmazható minden területen, ezért befejezik a programot, de keresik a megoldást arra, hogy lehetne a munka és magánélet egyensúlyát javítani

- írják közleményükben, melyet a Pénzcentrum közölt.

A magyar piacon egyedülálló kyérletben 300-an vettek részt, a cég teljes egészét lefedve. Volt ügyfélszolgálatos, értékesítő, hibaelhárító is a próbaüzemben.

Nézték, hogy mennyit vátozott a munkatársaik teljesítménye, hangulata, a fluktuáció mértéke, a betegségek ideje. Vizsgálták azt is, hogy milyen hatással volt mindez a munkáltatói márkára. Kérdőíveken és mélyinterjúkban gyűjtötték az adatokat.

A kezdeti pozitív jelzések után kiderült, hogy nem egyformán hatékony a munka. Volt, aki azonnal hatékonyan dolgozott, de többen nem tudták az új kihívásokat teljesíteni.

Másfél évnyi tesztelést követően világossá vált, hogy nem lehetséges egy olyan megoldás bevezetése, amellyel egységesen minden munkavállaló tud élni az egyéni vagy munkafolyamati megkötések miatt, a 4 napos és az 5 napos munkarend párhuzamos működése pedig hosszú távon üzleti kockázatokat jelentene - derült ki a Telekom közleményéből.


Link másolása
KÖVESS MINKET: