Rágógumi-mintás koporsót akar egy amerikai háborús veterán – és teljesülhet a vágya
Mégis teljesülhet annak a második világháborús amerikai veteránnak a kívánsága, aki kikötötte: ha eljön az ideje, akkor olyan koporsóban szeretne nyugodni, ami úgy van kifestve, mintha egy csomag Juicy Fruit rágó lenne - írta meg a bizarrnak tűnő, de rendkívül kedves történetet a Ladbible.
A 94 éves Suttie Economy nem csak azért szeretne rendhagyó koporsóban feküdni, hogy kitűnjön a tömegből, tényleg rendkívül fontos eleme életének a rágógumi - azon belül is a sárga csomagolású Juicy Fruit. A férfi még a második világháborúban szerette meg a Juicy Fruitot, akkor ugyanis az amerikai katonák ellátmányukban ilyen rágógumit is kaptak. Érdekesség, hogy az ezt gyártó Wrigley's nem tudott eleget gyártani termékeiből a világháború alatt, ám sem a katonákat nem akarta cserben hagyni, sem a minőségből alább adni, így a civil piacról a háború alatt kivonta a rágógumit.
Hogy a katonasággal mennyire összefonódott a Juicy Fruit, azt pont Suttie példája mutatja jól: elmondása szerint azóta függő, és számára egyfajta szimbóluma is ez a háborús helytállásnak.
Később azzal vált ismertté virginiai lakóhelyén, hogy nagy szeretettel osztogatott mindenkinek kedvenc rágógumijából.
A 94 éves férfi egészsége az utóbbi években megromlott, jelenleg egy veteránoknak fenntartott intézményben kezelik. Nemrégiben aztán egyik jóbarátjával, Sammy Oakey-vel beszélgetett az elkerülhetetlen elmúlásról, aki nem mellesleg egy helyi temetkezési vállalkozó. Vele osztotta meg ötletét:
halála után akkor nyugodna a legnagyobb békében, ha a koporsója úgy nézne ki, mint egy nagy csomag Juicy Fruit.
"Suttie-t mindenki úgy ismeri évtizedek óta, hogy a fickó, aki mindenkinek Juicy Fruitot osztogat: az orvosoknak, az éttermekben, a temetkezési vállalkozóknak, a tűzoltóknak, mindenkinek, akit csak lát. Valószínűleg több ezer rágógumit vett már élete során."
- mondta.
Oakey úgy döntött, tesz egy próbát, és felkereste a Juicy Fruitot gyártó Mars Wrigleyt, akik elutasították azt, hogy a márkajelzésűk ott virítson egy koporsón. A közösségi média ereje azonban segített: a temetkezési vállalkozó arra kérte Facebook-oldalán a követőiket, hogy írjanak a Mars Wrigleynek, kérjék őket, hogy tegyenek kivételt. Ennek megfelelően a cég kapott is jókora adag kérlelő üzenetet, Suttie pedig sok-sok csomag rágógumit, a melegszívű követők ebben a formában is gondoltak rá.
Az erőfeszítéseknek meg is lett az eredménye: Oakey hamarosan
kapott egy levelet a Mars Wrigleytől, miszerint kivételt tesznek Suttie-val, és teljesülhet majd a nagy kívánsága, azaz ha eljön az ideje, egy nagy csomag rágóguminak fazonírozott koporsóban nyugodhat békében.