Felmérés: ezt szeretik a magyarok a legjobban az online vásárlásban
Ma már szinte a világ bármely pontjáról vásárolhatsz otthonodból, egy fotelben ülve, és a legtöbben szívesen is éltek ezzel a lehetőséggel, sokan már a karácsonyi ajándékokat is így szerzitek be. Nemrég egy kérdőívet tettünk közzé oldalunkon, ahol arról kérdeztünk benneteket hogyan intézitek a bevásárlásaitokat. Bár a felmérésünk nem reprezentatív, sok érdekes adat kiderült belőle. Most leleplezzük a válaszaitokat!
A kérdőívet 1300 töltöttétek ki, amit ezúton is köszönünk. Első körben arra voltunk kíváncsiak, mennyire tartjátok magatokat tudatos vásárlónak. A legtöbben 784-en, a kicsit középutas választ adtátok meg, mely szerint talán valamennyire tudatos vásárlónak tartjátok magatokat, ezt követték azok a válaszadók, akik a nagyon is opciót jelölték meg. Csupán 46-an vallották azt, hogy egyáltalán nem tartják magukat tudatos vásárlónak.

Bár sokan válaszoltátok azt (449), hogy előre eltervezitek, hogy mit, hol és mennyiért vesztek meg, a legtöbben azt a választ adtátok meg arra a kérdésre, hogy „mi jellemző rád leginkább, ha vásárlások intézéséről van szó?”, hogy bár van, hogy előre eltervezitek, de hagytok helyett az (amúgy legkevesebb jelölést kapott) spontán döntéseknek is ha arról van szó elvisztek-e valamit a kasszáig.
Ha egyáltalán elmentek fizikailag is a kasszához, ugyanis nagyon sokan vásároltok rendszeresen online, vagy ha nem is gyakran, de előfordul, hogy inkább virtuálisan intézitek a vásárlásaitokat. Csupán 142 jelöltétek azt, hogy tartotok az online vásárlástól.
Ez azért előnyös szerintetek, mert nincs sorban állás, nincs dugó (776), ki se kell mennetek a lakásból, mert házhoz hozzák a csomagot, bárhol válogattok az árucikkek között és egyszerűbben összehasonlíthatóak az áruházak ajánlatai.
Ha pedig a kényelemről van szó, legtöbben úgy gondoljátok, a vásárlás kényelmesebbé tételében leginkább a webáruházak szerepelnek jól (482), de közel ugyanennyien örülnétek egy applikációnak, ahol követhetitek hol tartotok a bevásárlásban és a paypassos fizetés is sokat gyorsít a beszerzési folyamaton.

Az érintéses fizetés egyébként ma már több pénzügyi szolgáltatónál a mobilon is elérhető, mi pedig rá is kérdeztünk, ha tehetnétek használnátok-e a mobilotokat a pénztárca helyett. A válaszokból kiderül, hogy sokan kipróbálnátok és néhányotok már használjátok is.
Nyiss számlát online az MKB Banknál, töltsd le Andoridos, NFC képes okostelefonodra az MKB Pay alkalmazást, és virtualizáld a – fizikai valójában még el sem készült – bankkártyád. Ezért a pár egyszerű lépésért az MKB most 5000 forintot ír jóvá új ügyfelei új bankszámláján!
Költsd el megkötések nélkül következő internetes vásárlásodnál, vagy ha már kicsekkoltál a webshopból és a bevásárlást intézed, akkor kapd elő okostelefonod a kasszánál és fizess gyorsan egyérintéssel az MKB Pay segítségével. Részletek és további feltételek itt.
Ha már túl vagyunk a nagy karácsonyi ajándékozási hullámon, arra is kíváncsiak voltunk ti vajon hogyan oldottátok meg az ajándékvásárlást. A válaszadók többsége úgy fest, idén nagyon felkészült volt és már hetekkel, hónapokkal korábban elkezdte a vásárlást (493), de azoknak sem kellett 24-én fejvesztve a plázában rohangálniuk, akik amit tudtak, inkább megrendelték online. Persze olyanok is akadtak, akik pár óra alatt a plázában igyekeztek megoldani a feladatot, vagy még az utolsó napokban is a speciális kívánságok miatt rohangáltak, esetleg egyáltalán nem is törődtek az ajándékozással. Ők jelentették a válaszadók között a kisebbséget.

Arra is megkértünk benneteket, hogy állítsatok fel egy sorrendet az általunk adott szempontokból aszerint, melyik, mennyire fontos a vásárlásaitoknál. Ezek szerint a legfontosabb, hogy nagy legyen a választék, ezt követi az, hogy ne kelljen sokat utazni miatta, lényeges még, hogy kedvezményeket is igénybe vehessetek, majd a bankkártyás fizetést jelöltétek, a legkevésbé fontos elem a listán pedig az volt, hogy ki lehessen próbálni a választott árut fizetés előtt.
Ugyanígy, azt is kértük, hogy a legbosszantóbb dologokat is listázzátok. A legtöbbetek attól akad ki, ha udvariatlanok az eladók (554), vezető ok még a bosszúságok között, ha nem találjátok a keresett terméket, mert folyton átrendezik a boltot. A kevésbé idegesítő dolgok egyike, hogyha nincs magyar nyelvű tájékoztatás a termék dobozán, a legkevesebben pedig azon bosszankodtok, ha nem lehet kártyával fizetni.