ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

A márkaépítés fejlődése: életstílus-eladás és termékelhelyezés

Naponta több ezer reklámmal találkozunk. A márkaépítés hogyan érte el azt a kimagasló helyet a kultúrában, amit manapság betölt? Mutatjuk!


Akár tudatában vagyunk, akár nem, mindennapi gondolkodásunkat márkák befolyásolják. Naponta több ezer reklámmal találkozunk. Ez lehet egy plakát, egy filmelőzetes, amit egy film előtt meg kell néznünk, vagy akár valami olyan egyszerű dolog, mint egy ruházatba hímzett márkanév.

6989709481_7029d08fa4_b

Ez a cikk azt foglalja össze, hogy a márkaépítés hogyan érte el azt a kimagasló helyet a kultúrában, amit manapság betölt.

 

A márkaépítés evolúciója

Hetven évvel ezelőtt egy cégnek elég volt egy jó minőségű termékkel előállnia ahhoz, hogy sikeres legyen az üzleti életben. A fogyasztó akkor még egyszerűen meg tudta különböztetni a jó és a rossz minőségű termékeket, ezért amíg a cég figyelt rá, hogy a terméke jobb minőségű legyen, mint a versenytársaié, versenyben tudott maradni. Ma már ez közel sem igaz. A korábbi piacvezetők (pl. a Coca Cola vagy a Procter & Gamble) azonban még mindig jelen vannak. Ez véletlen lenne? Aligha. Ezek a vállalatok azért állták ki az idő próbáját, mert megfelelő marketingstratégiát és márkaépítést alkalmaztak.

18429151513_0e632f2f7f_b

 

Az egyszerű termékekről márkákra való átálláshoz hozzájárult a 20. század közepén lezajló minőségi szabványosítás is, minek következtében sokkal több jó minőségű termék került piacra. Ezután a cégeknek új módot kellett találniuk arra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. A nagyvállalatok ekkor kezdték el a tudatos márkaépítést (vagy ahogy ma hívjuk marketinget). Márkamenedzserek a jó minőségen kívül érzelmi értékkel is felvértezték a termékeket, identitást kapcsoltak hozzájuk, amelyek egyértelműen megkülönböztették őket a versenytársaik hasonló termékeitől.

creativity-395357_640

A marketing 50 évvel ezelőtt kapott igazán lendületet, amikor előtérbe került a fogyasztók jobb megértése. Innentől kezdve a vállalatok már nemcsak márkákat, hanem teljes márkacsomagokat dolgoztak ki, amelybe az áron és a logón kívül a csomagolás, a promóció és a reklám is beletartozott. Ezek együttesen gondoskodtak a termék megfelelő pozícionálásáról a piacon.

Az utóbbi három évtizedben azonban a piaci verseny tovább fokozódott, ezzel párhuzamosan a marketing is továbbfejlődött. Ma már nemcsak a nagyvállalatoknak, hanem a kiskereskedelmi cégeknek is van marketing osztálya. A nagyvállalatok pedig ismét stratégiáváltásra kényszerültek. A Nike reklámkampánya például filmes, mozgó és rendkívül hatékony reklámokból áll. Míg korábban marketingjük a termékek egyes karaktertípussal vagy jó minőséggel való asszociációjára épült, újabban már sokkal inkább egy életstílust próbálnak eladni. Egy olyan életstílust, amelyre a célközönség vágyik. Ennek köszönhetően mára már a reklámok komoly filmművészeti alkotássá fejlődtek ki.

Hasonlóképpen jár el a PokerStars, a híres online pókerterem, kereskedelmi televíziója is, amikor az akciófilmekre emlékeztető speciális beállításból felvett képeket, panorámaképeket és jeleneteket alkalmaz arra, hogy felhívja magára a közönség figyelmét. A "Mi vagyunk a póker" című videóban például professzionális pókerjátékosok sétálnak keresztül a tömegen nagy magabiztossággal, mintha mozisztárok lennének. Míg minden más pókerjátékos hagyományos környezetben, az épület alsó szintjén játszik, a Pokerstars játékosai a felhőkarcoló tetejére mennek. Az onnan nyíló fantasztikus kilátás megerősíti a reklám üzenetét, miszerint a Pokerstars játékosai a csúcson vannak. A vállalat azt is kiterjesztette kínálatát a közelmúltban, hozzáadásával legnépszerűbb kaszinó játék a PokerStars Casino platform, ezért próbálják megragadni a figyelmet egy nagyobb részét a játékos közösség.

Megfelelő termékelhelyezés

Ma már nem elég, ha egy termék és egy reklám jó, jól is kell azt elhelyezni. A különböző cégek egyre okosabban és intelligensebben teszik ezt, és sikeres termékelhelyezéssel szinte észrevétlenül juttatják el márkanevüket a tudatalattinkba. A legjobb magyar reklámokat itt lehet megnézni.

A termékmegjelenítés egyik leghíresebb karaktere James Bond, akiről mindenki tudja, hogy Aston Martint vezet, Omega karórát hord és amikor éppen nem Martinit kortyolgat, akkor Heinekent iszik.

A termékelhelyezési verseny kiélezettségét mutatja az is, hogy az Apple is nemrég egy új termékelhelyezési taktikát vetett be. A népszerű Modern Család sorozat egyik része egy hatalmas, félórás – reklámokkal megszakított – Apple-reklám lesz, ugyanis az egész epizód egy MacBook Pro kijelzőjén játszódik majd. Az epizód folyamán a szereplők az Apple különböző kommunikációs szolgáltatásai – pl. FaceTime, iMessage – segítségével beszélnek egymással.

A marketing jövője

A következő lépés a még célirányosabb marketing lesz, mivel fogyasztói szokásainkat egyre jobban ismerik a reklámügynökségek és a vállalatok. „Vettél egy sportmelltartót az Amazonon? Esetleg ezeket a sportfelszereléseket is érdekesnek találhatod!”– javasolja az oldal különféle sportfelszerelések képeit mutogatva.

e-commerce-402822_640

A márkaépítés mára egy művészeti formává vált, amely kétségtelenül továbbra is hatással lesz az életmódunkra és a fogyasztói szokásainkra. A vállalatok továbbra is új stratégiákat fognak bevetni annak érdekében, hogy beférkőzzék magukat a gondolatainkba, és a technológia minden bizonnyal nagy szerepet fog játszani a hirdetések egyre fokozottabb személyre szabásában.

Érdekes lesz látni, milyen messzire mennek/mehetnek ezzel. A néhány üzlet által már bevetett arcfelismerő technológia meglehetősen vegyes fogadtatásra talált a vásárlók körében, a beleegyezés kérdése továbbra is problémás. Meglátjuk, hogy a jövő hoz-e erre megoldást. Egy dolog azonban biztos: a jövőben márkatudatosabbak leszünk mint valaha!

Ha érdekes volt a cikk, nyomj egy lájkot!

 


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
5 hasznos tanács, hogy a pihenés valóban gondtalan legyen - Így óvd meg a pénzügyeidet nyaralás közben
Egy gyanús telefonhívás a bankod nevében, egy hamis fizetési oldal vagy akár egy zsebtolvajlás. Elmondjuk, mit tehetsz, hogy mindezek ne árnyékolják be az utazásodat és felkészülten indulhass útnak.


A nyári utazások idején nemcsak az útvonalat, a szállást és a programokat érdemes előre megtervezni, hanem a pénzügyeink biztonságát is.

Egy óvatlan kattintás vagy egy figyelmetlen pillanat elég ahhoz, hogy illetéktelenek hozzáférjenek érzékeny adatainkhoz, és ez komoly kellemetlenséget okozhat – akár még a pihenésünket is tönkreteheti.

Az OTP Bank és a Visa segítségével most összegyűjtöttünk öt hasznos tanácsot, amelyekkel elkerülheted a leggyakoribb pénzügyi buktatókat a nyaralás alatt. Ezeket nemcsak itt olvashatod, hanem egy videóban is megnézheted, hogy felkészülten, biztonságban élvezhesd a nyári élményeket.

KATTINTS ÉS NÉZD MEG VIDEÓNKAT A TIKTOKON!

@szeretlekmagyarorszag.hu 5 hasznos tanács, hogy a pihenés valóban gondtalan legyen - Így óvd meg a pénzügyeidet nyaralás közben #otpbank #visahun #biztonsagosfizetes #penzugyitippek #reklam ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Lássuk, hogy mi is az öt legfontosabb tanács, amit érdemes szem előtt tartanod!

1. Ne kattints gyanús linkekre!

Előfordulhat, hogy akár egy jól ismert szállásfoglaló oldal nevében kapsz üzenetet, amelyben arra kérnek, hogy egy külön linken keresztül intézd a fizetést.

Ez könnyen lehet egy hamis felület, amelyen illetéktelenek megszerezhetik az adataidat.

A biztonság érdekében a szállást mindig az eredeti, hivatalos foglalási felületen vagy a helyszínen fizesd ki és semmiképp ne kattints ismeretlen linkekre.

2. Ellenőrizd, kivel beszélsz telefonon!

Biztos te is hallottál már olyan esetről, amikor valakit telefonon hívtak azzal, hogy most azonnal cselekedniük kell, menekíteni a pénzt a számlájukról. A csalók gyakran a bank nevében telefonálnak, hogy érzékeny adatokat csaljanak ki. Tartsd észben, hogy a bankod soha nem fogja megkérdezni a bankkártyád adatait vagy a netbanki belépésed jelszavát – bárki ilyesmit kér tőled, legjobb, ha nem válaszolsz. Ha gyanús hívást kapsz, ellenőrizheted valós időben az OTP Mobilbank alkalmazásban, hogy valóban ügyintézővel beszélsz-e. Amennyiben kiderül, hogy nem, azonnal szakítsd meg a hívást.

3. Használd a push-értesítéseket és kezeld tudatosan a limiteket!

A MobilBankban bekapcsolt push-értesítések segítségével azonnal értesülhetsz minden tranzakcióról, így a gyanús pénzmozgásokat is gyorsabban kiszűrheted. Érdemes alacsonyabb vásárlási és készpénzfelvételi limiteket beállítani, majd szükség esetén – például egy nagyobb értékű foglalásnál – ideiglenesen megemelni, és utána visszaállítani az eredeti értékeket.

4. Óvatosan a nyaralási fotókkal!

Bár a legszebb pillanatokat sokan szeretnénk megosztani, fontos óvatosnak lenni: egy beszállókártyán, belépőjegyen vagy okmányon megjelenő adat az adathalászok számára is érték lehet. Mielőtt közzéteszel egy képet, gondold át, nem tartalmaz-e ilyen információt.

5. Digitális fizetés: praktikus és biztonságos

Zsúfolt turistalátványosságoknál vagy a strandon jobb elkerülni, hogy a pénztárcánkat magunkkal vigyük. Helyette fizess digitálisan – kártyával, mobiltelefonnal vagy okosórával.

Ha a Visa kártyádat hozzáadod a telefonodhoz, a kártyaadatokat a Visa egy egyedi számsorral helyettesíti, ami csak az adott eszközön érvényes.

Ez pedig a biometrikus azonosítással kiegészítve, extra védelmet nyújt. Ha a telefonod netán eltűnik, elég csak a digitalizált kártyát letiltani – a fizikai kártyád továbbra is használható marad.

Ha ezeket a tanácsokat szem előtt tartod, sokat tehetsz azért, hogy biztonságban tudd a pénzedet, és a nyaralás valóban a feltöltődésről szóljon.

A cikk az OTP Bank és a Visa támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Jön a nyár leglátványosabb meteorraja, mutatjuk, mikor érdemes az eget kémlelni
A Perseidák meteorraj augusztus 12-én hajnalban éri el maximumát. Ebben az időben óránként akár 100 hullócsillagot is láthatunk.


A Perseidák meteorraj augusztus 12-én hajnalban éri el maximumát, óránként 50-70 hullócsillaggal - tájékoztatta a Svábhegyi Csillagvizsgáló csütörtökön az MTI-t; az obszervatórium augusztus 9-től több napon át különleges csillagászati programokkal várja a látogatókat.

A közleményben úgy fogalmaztak, hogy bár a telihold fénye idén zavarni fogja a "meteorlest", a meteorzápor megfigyelése így is szép élménynek ígérkezik.

A Perseidák meteorraj a maximum idején óránként akár 100 hullócsillagot is produkál. A rajból származó csillaghullás várhatóan augusztus 12-én hajnalban lesz a legsűrűbb. Hajnali 4-kor a raj radiánsa, azaz a hullócsillagok kisugárzási pontja a Perseus csillagképben, kb. 65 fok magasan helyezkedik majd el, így ideális pozícióban lesz a megfigyeléshez

- írták a szakemberek, hozzátéve, hogy

a Perseidák radiánsa már este 22 órakor is 25 fok magasan jár, így egész éjszaka láthatóak lesznek hullócsillagok.

A sajtóanyag szerint a Perseidák aktivitása július 17-től augusztus 24-ig tart, így az érdeklődők a maximum előtt és után is megfigyelhetnek Perseida meteorokat.

Mivel a hullócsillagok szabad szemmel látszanak, nem szükséges távcső a megfigyelésükhöz. Különösen sötét, fényszennyezéstől mentes helyről nézve szépek. A meteorok az égbolt bármelyik részén feltűnhetnek - olvasható a tájékoztatóban, amelyben arra is kitértek, hogy a Svábhegyi Csillagvizsgáló augusztus 9-től több napon át különleges csillagászati programokkal várja a látogatókat. Az érdeklődők nemcsak hullócsillagokat láthatnak, de távcsővel a nyári este legszebb csillaghalmazait és a hold sugárkrátereit is megfigyelhetik - olvasható a tájékoztatóban.

A szakemberek hozzátették, hogy augusztus 12-én hajnalban a Vénusz és a Jupiter is egészen közel, alig egy fok távolságra kerülnek majd egymástól, az év leglátványosabb bolygóegyüttállását rajzolva az égre. Úgy fogalmaztak, hogy "a két legfényesebb bolygó egy erőteljes fénnyel világító "csillagpárost" formáz majd, közel 15 fokkal a látóhatár felett". Mint írták, a jelenség augusztus 11-én és 13-án is látványos közelségből lesz megfigyelhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Ez hogy lehetséges? Kétszer született meg egy csecsemő Texasban
A szükségszerű beavatkozás miatt a babát 23 hetesen kiemelték az anyaméhből, majd a műtétet követően visszahelyezték. Három hónappal később a baba újra megszületett.


A texasi Margaret Boemer ikreket várt, de a terhesség első trimeszterében elvesztette az egyik babát, írja cikkében a CNN. Egy későbbi vizsgálaton az orvosok észrevették, hogy a másik magzat, Lynlee, egy sacrococcygealis teratoma nevű ritka daganatot növesztett. Ez a daganat a magzat vérét vonta el, ami súlyos szívproblémákat okozhatott volna.

A daganat majdnem akkora volt, mint maga a baba, és az orvosok szerint mindössze egy a 30–70 ezer élve születésből fordul elő ilyen eset. Lynlee túlélési esélyét 50 százalékra becsülték.

Margaret a CNN-nek így mesélte a döntést: „A 23. héten a daganat leállította a szívét, és szívelégtelenséget okozott, így választanunk kellett, hogy hagyjuk a daganatot átvenni az uralmat a teste felett, vagy esélyt adunk neki az életre. Könnyű döntés volt számunkra: életet akartunk neki adni.”

A terhesség 23. hetében tehát, amikor Lynlee mindössze 0,53 kilogrammot nyomott, az orvosok kiemelték az anyaméhből, hogy eltávolítsák a daganatot. A műtét közben a szíve majdnem leállt, miközben a levegőben tartották. A daganat nagy részét sikerült eltávolítani. A beavatkozást követően a babát visszahelyezték az anyaméhbe, és a méhet összevarrták.

Margaret a terhesség hátralévő részét ágyban fekve töltötte. Lynlee 13 héttel később, június 6-án, császármetszéssel született meg, 2,4 kilogrammos súllyal. Nyolcnapos korában újabb műtétet végeztek rajta, hogy eltávolítsák a daganat maradékát a keresztcsont környékéről.

Ma, kilenc évvel később, Lynlee egészségesen él.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kétszer érkezik a családi pótlék augusztusban, és az is kiderült, hogy miért
A júliusi összeget augusztus elején, az augusztusit a hónap végén utalják. Szeptemberben ennek okán már nem lesz újabb kifizetés.


Augusztusban kétszer érkezik a családi pótlék. A júliusi hónapra járó összeget augusztus elején, várhatóan 2–4. között utalja a Magyar Államkincstár, míg az augusztusi juttatást már a hónap végén, várhatóan 23–27. között kapják meg a jogosultak – számolt be róla az atv.hu.

Az iskolakezdés sok család számára jelentős kiadással jár a tanszerek és az iskolatáska megvásárlása miatt, ezért a szeptemberre járó családi pótlékot előrehozzák augusztusra.

Az előrehozott utalás következtében szeptemberben már nem érkezik újabb családi pótlék.


Link másolása
KÖVESS MINKET: