News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

8 milliót költött valaki az idei Black Fridayen

Nincs egyedül: mintegy 1,2 millió ember a karácsonyi ajándékok beszerzésében is számít a fekete péntek akcióira.
Kép: Pixabay - szmo.hu
2019. november 18.


Link másolása

hirdetés

Vannak, akik imádják az akciókat és kuponokat, másokat nem érdekel az ünnepek előtti tülekedés. Előbbiek közé tartozhat az a vásárló, aki az idei Black Fridayen mintegy nyolcmillió forintot tapsolt el.

A lelkes vevő rengeteget költött, ám cserébe valószínűleg jó sokat spórolt is. Egy nagyobb lakás teljes berendezéséhez szükséges cikkeket, konyhai gépeket, tévéket, számítógépet és házimozi-rendszert vett valaki az egyik nagy internetes áruház fekete pénteki akciójának keretében írja a Világgazdaság.

A lap idézi a GKI Digital és az Árukereső közös felmérését, amely szerint

az aktív magyarországi internetezők ötöde, azaz mintegy 1,2 millió ember a karácsonyi ajándékok beszerzésében is számít a fekete péntek akcióira.

Ugyanakkor a vásárlók elsősorban nem az év végi ünnepekre készülnek a Black Friday során, hanem saját, a kedvezményes időszakra halasztott beszerzéseiket valósítják meg.

hirdetés

Miután ezekkel végeztek, még átböngészik az ajánlatokat karácsonyi ajándékok után kutatva, de a meglepetéseket inkább a december eleji fizetés megérkezése után veszik meg.

Nemek szerint is különböznek vásárlási szokásaink: míg a férfiak jellemzően valamely konkrét termék akciós árát várják, a nők nyitottabbak, és inkább átnéznek minden akciós terméket, aztán döntenek a vásárlásról.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Esküvőzés inflációban és elszálló árak között: mennyi kerüljön idén a borítékba?
A 2022-es esküvőszezont kissé beárnyékolja a kétszámjegyű infláció és a tempós drágulás az élet minden területén. Ez pedig nemcsak a párok dolgát nehezíti meg, hanem azokét is, akik borítékba „csomagolt” ajándékokkal készülnek nekik.

Link másolása

hirdetés

Tekintettel arra, hogy vészesen közeledem a harminchoz, évről évre egyre több esküvőre vagyok hivatalos. Persze egy ilyen nagy nap a házasodni készülőknek a legnagyobb stresszforrás és számukra jár a legtöbb feladattal, kompromisszummal, kiadással, illetve izgalommal. De ahogy én tapasztalom, azért a vendégeknek is bőven akad dolga: ki kell találni, hogy mit veszünk fel, azt be kell szerezni, intézkedni kell az ajándék kapcsán, meg kell szervezni az eljutást, olykor a szállást is, és persze – tisztelet a kivételnek – valamivel elő kell állni a nagy kérdésre, miszerint neked miért nem volt még esküvőd.

Ezek közül idén különösen az ajándék-kérdés okozott gondot.

Történt ugyanis, hogy kiválasztottam online egy ruhát, amit tökéletesnek találtam arra az esküvőre, amire egy héttel később mentem. Sajnos akkor épp nem tudtam érte elmenni, mert azon a héten egy másik esküvőre voltam hivatalos, amire szintén készülnöm kellett több mindennel. Aztán amikor a következő héten eljutottam az üzletbe, felpróbáltam és már vittem volna haza a kiválasztott darabot, mikor kiderült, hogy addigra négyezer forinttal drágább lett. Ekkor tudatosult – függetlenül attól, hogy napi szinten olvasom a híreket –, hogy ugyanez történik az esküvőkön feltálalt ételektől kezdve a zenészek díján át a terembérlésig mindennel.

Itt merült fel bennem, hogy érdemes lenne revideálnom az előkészített borítékok tartalmát.

A témában Rózsa Diána esküvőszervezőt, a Boldogságod alapítóját kérdeztem, aki megerősített: 2022-ben már nem ugyanannyiba kerül megtartani a nagy napot, mint akár egy évvel korábban. „Azok a jegyespárok, akik még a tavalyi évben foglalták le a helyszínüket és állították össze a szolgáltatói csapatot, még viszonylag szerencsés helyzetben vannak a szerződéseiket illetően, mert ezek a megállapodások kötöttek. Viszont olyanok is vannak, akik nem feltétlenül tudják tartani a korábban kiajánlott árat, ők az élelmiszeripari szolgáltatók, például a cateringesek, a tortakészítők és az aprósüteményesek.” Hozzátette ugyanakkor, hogy a zenei szolgáltatók, a fotósok, a videósok és a ceremóniamesterek is emeltek az áraikon, átlagosan 10%-ot. És ez alapján már sokkal árnyaltabb, hogy mennyire legyen vastag az a bizonyos boríték.

„15-20%-kal lenne reális többet tennünk a borítékba egy idei esküvő alkalmával, mint az elmúlt két évben.”

Persze alapvetően azt sem egyszerű meghatározni, hogy mekkora összegnél adjunk X százalékkal többet. Az esküvőszervező szerint a szűk család minden esetben nagyobb összeggel járul hozzá a fiatalok házas életének indulásához, míg a távolabbi családtagok, barátok kevesebbet tesznek a borítékba – ezzel pedig a pár is tisztában van. Az összeg mértékét persze ezen kívül is rengeteg minden befolyásolhatja: például, hogy szükséges-e szállást foglalnia a vendégnek, vagy a pár felajánlja a segítségét és a költségét is átvállalják, vagy hogy milyen anyagi helyzetben vannak a násznép tagjai.

Konkrét összegekről annak ismeretében beszélhetünk, hogy mennyibe kerül a házasodni kívánó párnak egy fő vendégül látása.

„Az árakat tekintve nagyon széles a skála: vannak vidéki, csárdajellegű helyszínek, ahol 20.000 forint/fő körüli összegért már teljes ellátást adnak egy fő részére, ezzel szemben a legtöbb esetben 28.000-30.000 forint/főtől kell számolunk csak az étel- és italfogyasztást tekintve. Ehhez az összeghez még hozzáadódhat akár területhasználati díj és terembérleti költség is. Így azt gondolom, ha csak a fogyasztásunkat szeretnénk a párnak meghálálni, akkor 40.000 forintot minimum illik a borítékba tenni 2 fő esetén, ami ezen felül kerül bele, az a pár valós nászajándéka.”

hirdetés

Persze ha ennyit nem tudunk beletenni, akkor sem dől össze a világ. Diána azt tanácsolta, hogy ilyen esetben pótolhatjuk valamilyen kedves, tárgyi ajándékkal is a „hiányzó” összeget. Ha ezt a pár kifejezetten kéri, hogy ne tegyük, inkább vásároljunk nekik néhány sorsjegyet, ezzel nemcsak esélyt adunk arra, hogy nyerjenek, de pár izgalmas percet is szerzünk nekik.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Óriási a kereslet a kandallókra, klímát viszont alig veszünk az új rezsiszabályok bejelentése óta
A szárítógépek és bőröndök eladásai is csökkentek, megnőtt viszont a kereslet a napelemek, fogyasztásmérők és a több eszköz kikapcsolását egyszerűsítő hosszabbítók iránt.

Link másolása

hirdetés

Jócskán átformálta a keresletet az eMAG-nál a kormány júliusi 13-i bejelentése, amelyből kiderült, hogy augusztustól az átlagfogyasztás mértékéig lehet kedvezményesen áramot és gázt fogyasztani: az energiahatékonyságot célzó, segítő termékkategóriák forgalma kilőtt, más, a mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges termékeké pedig lecsökkent.

Nem kelendő a szárítógép, a medence és a klíma a bejelentés óta

A szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az előző héthez képest, ugyanakkor a bejelentés óta a korábbinál ötödével magasabb átlagáron veszik ezeket: felfújható medencére bruttó 44 ezer forintot, szilárd medencére 80 ezer forint körüli összeget költöttek idén nyáron a vásárlók.

Nagyjából a felére csökkent az eMAG.hu-n a szárítógépek eladása a bejelentést követően, de ugyanennyivel csökkentek váratlanul a bőröndök, utazótáskák eladásai,

ami azt jelzi, hogy sokan a nyaralás költségein spórolnak valamilyen módon.

Klímastop a bejelentés után

A klímaberendezések eladott darabszáma is csaknem 90 százalékkal visszaesett az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta.

Viszont mivel sok háztartásban épp egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében, az eMAG az eladások visszarendeződésére számít, hiszen a bejelentés óta eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A-osztályúnál fejletlenebb modell.

hirdetés

A tűzhelyek eladásai kapcsán érdekes jelenséget tapasztalt az eMAG: itt a bejelentést követően nem csökkent, hanem mintegy negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása (a többi kategória kárára). Sokan nyilván azért váltanak az utóbbira, hogy az áramfogyasztásuk ne legyen magasabb az átlagnál.

Az eMAG.hu-ról olyan sokan rendeltek fatüzelésű kandallót, hogy ebből ideiglenes készlethiány alakult ki

- és a nyári szezonban alapvetően nincs raktáron jelentős készlet e terméktípusból.

Napelem, fogyasztásmérő és okoskonnektor a bejelentés sztárjai

Értelemszerűen megnőtt a kereslet a bejelentést követően az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre az eMAG.hu-n:

a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megháromszorozódott, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest.

Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor, és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.

Mosószer, üdítő és pelenka: egyre többen rendelnek csomagautomatába

A napi fogyasztási cikkek (FMCG) ugyanakkor tavaly nyárhoz hasonlóan idén is jól fogynak online az eMAG.hu-nál. A nagy kiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak a legnagyobb számban, de a top 5 legnagyobb számban rendelt termék közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok (ásványvizek, mentes és szénsavas üdítők), kávék és állateledelek is. E kategóriák népszerűbbé válása annak köszönhető jelentős mértékben, hogy az eMAG alkalmazásból ingyen lehet eMAG easybox csomagautomatába rendelni, így jelentős cipekedéstől kímélhetik meg magukat a vásárlók fogyasztási cikkek beszerzésekor is.

Mivel csaknem két és félszeresére nőtt az easyboxok száma Magyarországon (550 helyszín) a tavalyi nyár első feléhez képest, egyre több vásárló találhat a közvetlen közelében csomagautomatát. Az easyboxba kért rendelések száma is megháromszorozódott az eMAG-nál (18 ezerhez képest közel 60 ezer rendelés) tavaly nyárhoz képest, és ugyancsak több mint háromszorosára nőtt (10-ről 32 százalékra) a csomagautomatás rendelések aránya az összes rendelésből.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
7 dolog, amit az élelmiszer-pazarlás ellen tehetsz
Ha csökkenteni akarjuk otthon a kukába kerülő ételmennyiséget, akkor újra kell gondolnunk a vásárlás, a főzés és az étkezés szentháromságát. Ehhez adunk tippeket!

Link másolása

hirdetés

Évente a világon megtermelt élelmiszerek egyharmada, azaz 1,3 milliárd tonna kerül szemétbe. Képzeld el egy pillanatra – ez olyan, mintha három zacskó élelmiszert vennél a szupermarketben, majd távozáskor egyet kidobnál. A fejlődő országokban, ahol nem fejlett a közlekedési infrastruktúra és nem hatékony a termelés, szállítás és feldolgozás, a legnagyobb veszteségek még az élelmiszerek kereskedelmi hálózatba kerülése előtt következnek be. Ezzel szemben a fejlett országok legnagyobb gondja a végső fogyasztói szinten – a háztartásokban – létrejövő pazarlás.

Tehát az élelmiszer-pazarlás egyik legfontosabb helyszíne a saját otthonunk - pedig rengeteget tehetnénk, hogy ez ne így legyen. Egy átlagos magyar 68 kg élelmiszert dob a szemetesbe évente. A kidobott ennivaló pedig kidobott pénz is, ami egy átlagos négyfős magyar családnál évente 50.000 Ft körüli összeget jelent. Hazánkban a kidobott élelmiszerek fele az elkerülhető kategóriába tartozik. Leggyakrabban a készételek, zöldségek és gyümölcsök, valamint kenyér és egyéb pékáruk mennek veszendőbe. Cikkünkben ehhez szeretnénk pár tippet adni, hogyan kerülhető el, hogy idő előtt az otthoni szemetesben landoljanak ezek a finom falatok.

Miért olyan fontos mindez?

A globális üvegházhatású gázok kibocsátásának 10%-a az élelmiszer-pazarlás közvetlen következménye. Ha az élelmiszer-veszteség egy ország lenne, a harmadik legnagyobb károsanyag-kibocsátó lenne Kína és az USA után. Tehát erős erkölcsi, társadalmi és környezetvédelmi okokat támasztunk az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett. Éppen ezért az ENSZ célja, hogy 2030-ra redukálja az élelmiszerpazarlást az egész világon.

1. Előzd meg a túlvásárlást!

Vásárlás előtt tervezd meg, milyen ételeket szeretnél főzni, milyen alapanyagokra van szükséged. Ehhez fontos, hogy írj cetlit, mivel ezzel védekezhetsz az impulzusvásárlás ellen, valamint ne indulj el a boltba anélkül, hogy ne néznél szét, mi van a hűtőben, fagyasztóban, kamrában, így nem kerül a kosaradba olyan élelmiszer, ami már van otthon.

2. Gondolkodj előre!

Ha tudod, hogy nem lesz időd főzni, vagy éppen egy utazás előtt állsz, lehetőleg ne tömd tele a hűtőt könnyen romlandó élelmiszerekkel. De ugyanilyen fontos azzal is tisztában lenned, hogy a bevásárlás után mennyi ideig tudod megfelelően tárolni az élelmiszereket. A nyári nagy melegben lehetőleg a lakóhelyedhez minél közelebbi helyen vásárolj, így rövid idő telik el, míg a hűtött vagy fagyasztott áruk újra hűtőbe kerülnek (ráadásul benzint is spórolsz).

hirdetés

3. Nem kell mindig mindenből a legnagyobb kiszerelést megvenni!

Lehetőség szerint kerüld el az „egyet fizet, kettőt kap” akciókat és a nagy kiszerelésű termékeket, hogyha nem nagy családban élsz! Ezek bár jól hangzanak bizonyos cikkek esetén, gyorsan romlandó élelmiszereknél már kevésbé. Ha végül a szemétben landol a megvásárolt étel, igazából egy forintot sem spóroltál, sőt.

Tipp: ha a cikk elolvasása előtt nem voltál ennyire tudatos és sikerült egy rakás ételt és terméket felhalmoznod azért ne ess kétségbe! Nézz körül a lakásban és kezdd el őket felhasználni, hiszen befőttként, fagyasztva vagy bepácolva is elraktározhatod őket. Nem beszélve arról, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket akár mártásként vagy smoothie formájában fogyaszthatod.

4. Tegyél különbséget a fogyaszthatósági idő és a minőségmegőrzési idő között!

Rendszeresen ellenőrizd a kamra, valamint a hűtő tartalmát, és használd fel a közeli lejáratú termékeket. Az eltarthatóság mutatói a „fogyasztható” és a „minőségét megőrzi” feliratok a termékeken. A “fogyasztható” kifejezést gyorsan romlandó élelmiszerek esetén használják (pl. hús, tojás, tejtermékek). A “fogyasztható” kifejezéssel feltüntetett dátumot követően nem ajánlatos a terméket fogyasztani. A “minőségét megőrzi” felirat a hosszabb ideig eltartható élelmiszereken szerepel (pl. gabonatermékek, rizs, fűszerek). A terméket ezen időpont után is lehet kockázat nélkül fogyasztani, azonban előfordulhat, hogy a termék ízét veszti, vagy megváltozik az állaga. Zöldségek, gyümölcsök esetén nincsenek irányadó dátumok, de itt nyugodtan hagyatkozzunk saját érzékszerveinkre. A fonnyadó zöldségek még kiválóak lehetnek a leveshez, túlérett gyümölcsök pedig a turmixhoz, süteményekhez.

5. Főzz annyit, amennyit biztosan megeszel!

Gondold végig, hányan fogtok étkezni, és általában mekkora adagok fogynak a családban. Próbáld meg kerülni a túl nagy adagokat, mert csak több lesz a maradék, hamar ráunhatsz majd.

6. Fagyassz le minden romlandó ételt, amit nem tudsz időben megenni!

A fagyasztó olyan akár egy STOP gomb, megvédi a romlandó élelmiszereket a kidobástól. Ha egyszerre többet főztél és nem fogy el, a maradékot nyugodtan fagyaszd le! Mindent, amit a fagyasztóba teszel címkézd fel és jelöld rajta a lefagyasztás dátumát és a doboz tartalmát.

7. Komposztálj!

Ha nincs más lehetőség, és ki kell dobni valamit, lehetőleg komposztálj! A környezetet is kíméled, és a kuka is kevésbé telik, ha komposztálsz. Amit biztosan tehetsz a komposztba: zöldség- és gyümölcshéjak, -szárak, -levelek, salátalevelek; teafű, teafilter, kávézacc. Amit viszont tilos komposztálni: hús és tejtermék

Az élelmiszer-pazarlás egy globális probléma, aminek a visszaszorítása kifejezetten rajtunk múlik, a mi háztartásainkból indul. Viselkedésünk és szokásaink változtatásával nemcsak a környezetünkkel teszünk jót, de a javak kiegyenlítettebb eloszlásához is hozzájárulhatunk.

A Tesco 5 éve folyamatosan csökkenti a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét

A Tesco öt éve dolgozik az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésén a termőföldtől az asztalig terjedő folyamat minden szakaszában. Az áruházlánc a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül elsőként, 2017-ben tette közzé először a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet Magyarországon azóta 69 százalékkal szorított vissza. Ez idő alatt közel 31 400 tonna élelmiszert mentett meg a kidobástól és ajánlott fel a rászorulóknak, amivel mintegy 100 500 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

„A Tesco több szeretne lenni, mint egy bevásárlóhely. Ezért folyamatosan egyre többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért. Az élelmiszer-pazarlás megelőzése most még fontosabb számunkra, mint valaha, mivel a klímaváltozás, a koronavírus-járvány, az ukrajnai háború és az emelkedő élelmiszerárak együttes hatása vásárlóinkat is egyre inkább érinti. Ezért is ösztönözzük a tudatos vásárlást, és indítottuk el többek között Árgarancia-kampányunkat, illetve vezettük be a Clubcard-árakat, Friss 5 akciónk keretében pedig hetente más-más öt frissárut kí­nálunk szintén nagyon kedvező áron. Büszke vagyok rá, hogy emellett belső folyamataink fejlesztésével és élelmiszermentő programunkkal már öt éve folyamatosan csökkenteni tudjuk az élelmiszer-felesleget, a működésünkben keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Új app bringásoknak: itt minden fontos, hasznos információt megtalálsz
A Kerékpárosbarát tartalmazza a bringabarát vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket, a hazai bringaparkokat, a vízvételi helyeket, a szervizpontokat, a bringás pihenőket, kezdőknek és haladóknak egyaránt izgalmas útvonalakat.

Link másolása

hirdetés

Elkészült a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) ingyenesen letölthető Kerékpárosbarát applikációja, amely tartalmazza a kerékpárosbarát vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket, a hazai bringaparkokat, a vízvételi helyeket, a szervizpontokat, a bringás pihenőket, kezdőknek és haladóknak egyaránt izgalmas útvonalakat: mindent, ami hasznos lehet a bringások számára.

Egyre vonzóbb Magyarországon is a kerékpáros turizmus, egyre többen pattannak nyeregbe és fedezik fel országunk gyönyörű térségeit két keréken. Egyre több és több, biztonságos és vonzó kerékpáros útvonal közül választhatunk, azonban az útvonal nem elegendő. A kerékpáros turizmus alakulásában jelentős szerepe van a térségi szolgáltatóknak is.

„Az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ megbízásából szövetségünk koordinálja az országos kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat létrehozását és működését. Célunk, hogy létrejöjjön egy országos lefedettségű hálózat, amelynek tagjai kielégítik a kerékpáros túrázók igényeit, magas minőségű szolgáltatást nyújtanak és ezáltal több vendéget, magasabb bevételt realizálhatnak” – mondta el Coates Ádám, a kerékpárosbarát hálózat projektvezetője.

Kerékpárosbarát szolgáltatók

A kerékpárosbarát hálózathoz mindazon szolgáltatók csatlakozhatnak, akik kerékpárosbarát szemlélettel fogadják a kerékpárral érkezőket, ezen felül megfelelnek az egyes szolgáltatástípusokra vonatkozó kötelező, illetve opcionális kritériumoknak. A hálózat tagjainak listája már nem csupán a MAKETUSZ honlapján található meg, hanem abban az új applikációban is szerepelnek, amely Kerékpárosbarát néven mind a Google Play áruházból, mind az App Store-ból ingyenesen letölthető android és ios alapú készülékekre egyaránt.

„Az applikációt folyamatosan bővítjük és fejlesztjük, annak érdekében, hogy a felhasználók minél széleskörűbben alkalmazhassák akár egy-egy túrára való tervezés, felkészülés során, akár közben, ha azonnali iránymutatásra, információra vagy segítségre van szükségük” – tudtuk meg Coates Ádámtól.

hirdetés

Minden infó egy helyen

A Kerékpárosbarát app a különböző szolgáltatók, szálláshelyek, vendéglátóhelyek, strandok, múzeumok stb. mellett tartalmazza a bringás pihenőhelyeket, az ingyenes vízvételi lehetőségeket, kutakat, forrásokat, szervizpontokat és a MAKETUSZ közreműködésével létrejött bringaparkokat, vagyis a gyerekek és felnőttek számára egyaránt élvezetes pumpapályákat is.

A felhasználók különböző a kerékpárosok számára hasznos, a hazai útvonalhálózatot megjelenítő alaptérképek, és térképrétegek közül választhatnak. Az egyes rétegek más-más plusz információval egészítik ki az alaptérképet, például a hőtérkép réteggel megnézhetjük, hogy az egyes kerékpáros útvonalakat mennyire intenzíven használják a bringások.

„A jövőre vonatkozóan is nagyon sok tervünk van. Amellett, hogy a tartalom napról napra gazdagodik, olyan új funkciók is elérhetővé válnak majd, amelyek segítségével közösségi bejelentésre is lehetőség nyílik. Ezáltal bárki bejelenthet egy pihenőhelyet, szervizoszlopot vagy akár ajánlhat a hálózatba kerékpárosbarát szolgáltatót is” – tette hozzá a Kerékpárosbarát hálózat projektvezetője.

Bringás vándortábor

Az öt éve működő MAKETUSZ küldetése a kerékpáros turizmus fejlesztése Magyarországon. Projektjeik a kezdetektől erre fókuszáltak, ennek szellemében szervezték a bringás vándortábort is, ami az iskolás korosztály számára kínál izgalmas programokat a nyári szünidőben.

„A bringás vándortábornak köszönhetően széleskörű kapcsolatrendszert sikerült kiépítenünk szerte az országban és testközelből megtapasztaltuk azt is, mire van szüksége egy kerékpárosnak kezdőtől egészen a profi szintig. Fontosnak éreztük egy olyan partneri hálózat kialakítását, ami segít egyrészt a szolgáltatóknak, hogy jobban megismerjék őket, másrészt a kerékpárosoknak is segít a könnyebb és gyorsabb információszerzésben és tájékozódásban” – fejtette ki Pénzes Erzsébet, a MAKETUSZ elnöke.

Az egyhetes vándortábor során minden este máshol szállnak meg a gyerekek, a napokat főként kerékpáron töltik, érdekes látnivalókat, kulturális intézményeket, és természetesen strandokat, szórakozási, élményszerzési lehetőségeket nyújtó helyszíneket is útba ejtve.

„A diákok és a tanárok is nagyon élvezik ezeket a táborokat, hiszen ritkán van alkalmuk ilyen aktív kerékpáros kalandban részt venni és olyan helyekre juthatnak el, ahova korábban sosem, hiszen az ország csodás, rejtett zugaiba kalauzoljuk el őket” – mondta el Pénzes Erzsébet.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: