HÍREK
A Rovatból

Kánikulában is fűteni kell a BKV-buszok egy részét, hogy ne álljanak le

A cég szerint az 1005 buszuk nagy része légkondicionált, és csak időszakosan állítják forgalomba a klíma nélküli, vagy régi buszokat.


A munkakörülmények javítására összeállított program felgyorsítását kéri három BKV-s szakszervezet is. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet közleménye szerint a járművek klímaberendezéseinek állapota rossz, több buszt is fűteni kell még a forróságban is, mert különben megállnának, és előfordul, hogy a sofőrök még a mosdóba sem tudnak elmenni a feszített menetrend miatt - írja a 24.hu.

A Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának címzett levélben arra figyelmeztetnek, hogy a cégnek kötelessége a megfelelő munkakörülmények megteremtése.

Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke szerint

több műszaki hibás busz is forgalomban van, ezek pedig csak akkor üzemelnek, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják a fűtést. "Vagy a klíma megy, vagy a busz" - ezt mondják a sofőrök, akik azt is elmesélték, hogy ilyenkor "pokoli a hőség".

A két menet között pedig alig van idejük a felfrissülésre, így előfordul, hogy a vezetőket a rosszullét kerülgeti. Kérhetnek ugyan rendkívüli pihenőt, erre van egy külön szolgálat, de tíz ember jut ezerre, ami nagyon kevés - véli az elnök, aki szerint egy megfelelő menetrendben a járművezetőket is meg lehetne védeni.

Azt is felhozta, hogy a szerelőműhelyekben is nehéz a helyzet, és az egyre gyakoribb hőség miatt sürgős lenne a körülmények javítása.

A BKV Zrt. a közösségi oldalán írt a buszok felszereltségéről. Eszerint: "1005 járművet számláló autóbuszparkunk 94%-a légkondicionált." A buszok mennyiségéről azt írják: "A BKV Zrt. flottájába kerülő járművek esetében több mint egy évtizede alapelvárás a klímaberendezés megléte. Ennek köszönhetően, tekintettel arra, hogy minden új busz egy régit vált ki, a klímaberendezést nélkülöző járművek kivezetése folyamatos, megfelelő források esetén 1-2 éven belül elfogynak a klímaberendezés nélküli járművek a flottából. Jelenleg a metrópótlás magas járműigénye miatt nagyobb szükség van a régi buszokra, de még ezzel együtt sem haladja meg - még a legnagyobb hétköznapi csúcsban sem - a 8-10%-ot a klíma nélküli buszok részaránya."

A klímák állapotáról megjegyzik: "Amíg az idősebb, de hosszabb távon üzemeltetni tervezett buszok esetében egy szükség szerinti teljeskörű klímafelújítás indokolható, addig

a legidősebb járművek esetében a koros klímaberendezés teljes felújítása többszörösen meghaladná az amúgy selejtezésre érett járművek értékét, így felelős közszolgáltatóként ezen járművek esetében csak szükség szerinti klímajavítást végzünk, amelyeknek az átfutási ideje miatt előfordulhat, hogy néhány napig a forgalom zavartalan fenntartása érdekében a jármű nem vagy nem hatékonyan működő klímaberendezéssel közlekedik."

Azt is közölték, hogy a klíma nélküli buszok csak időszakosan mennek a forgalomba: "A közlekedési szolgáltatást megrendelő BKK-val együttműködve úgy alakítjuk a járműbeosztást, hogy a legidősebb járművek a nap során a lehető legkevesebb ideig legyenek szolgálatban, így jellemzően olyan járműfordulókban teljesítenek szolgálatot, amelyek csak munkanapi csúcsidőben közlekednek. Éppen ezért a napközbeni, éjszakai vagy hétvégi időszakban elvétve, vagy egyáltalán nem is találkozni magaspadlós, vagy klímaberendezés nélküli járművel az utazás során."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Szűkszavúan reagált a külügyminisztérium a szerb határon vegzált, majd visszafordított magyarok ügyében
A minisztérium csak hivatalos bejelentésre ígér lépést. A diákok szerint eszközeiket elvették és papírt kaptak, hogy „nemzetbiztonsági fenyegetést” jelentenek.


Megszólalt a Külügyminisztérium a szerb határon feltartóztatott magyar diákok ügyében. A tárca szerint eddig nem érkezett hozzájuk bejelentés magyar állampolgároktól, és ha bárki jelzi az esetet, lépnek.

„Sem a szabadkai főkonzulátusunkra, sem a belgrádi nagykövetségünkre, illetve a Külügyminisztériumhoz sem érkezett semmilyen panaszbejelentés magyar állampolgárok részéről. A szerb hatóságok szintén nem tettek bejelentést az irányunkba.”

„Amennyiben bejelentés érkezik bármely fél részéről, természetesen megtesszük a szükséges lépéseket” – közölte Paczolay Máté külügyi szóvivő a 24.hu kérdésre.

A minisztériumi reakció előzménye, hogy magyar diákokat péntek délután és szombat hajnalban feltartóztattak, többeket pedig visszafordítottak a szerb határon. A fiatalok az éppen egy éve történt újvidéki vonatkatasztrófa miatt szervezett csendes megemlékezéshez csatlakoztak volna.

A Hallgatói Szakszervezet szervezője, Horváth Anna elmondta: a határőrök indoklás nélkül, hosszú procedúra után sem engedték be a csoportokat, és több eszközt – például walkie-talkie-kat, matricákat, kitűzőket – elvettek. Beszámolója szerint mindannyian kaptak egy dokumentumot arról, hogy a szerb állam szerint nemzetbiztonsági fenyegetést jelentenek, a határon mintegy három órát várakoztatták őket, két lányt fehérneműre vetkőztettek, és egy busz utasainak az összes telefonszámát felírták azzal az indokkal, hogy így átengedik őket.

A diákok bejelentése szerint ma Szerbia történetének legnagyobb megemlékező találkozóját tartják. A tragédia 16 áldozatot követelt, és egy éve tartó társadalmi-politikai válsághoz vezetett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Lázár kijelentése után az osztrák Szabadságpárt tisztázni akarja, van-e kapcsolat a TISZA és a Strabag között
Az FPÖ parlamenti kérdéseket nyújt be az osztrák külügyminiszternek címezve a Strabag, a NEOS, az uniós szervek és a magyar ellenzék közötti összes kapcsolat, találkozó és információáramlás nyilvánosságra hozataláról.


Az osztrák Szabadságpárt (FPÖ) felveti az ország parlamentjében azt a kérdést, hogy az Új Ausztria és Liberális Fórum (NEOS) nevű osztrák liberális párt, valamint a hozzá köthető üzleti körök – köztük a Strabag építőipari vállalat és annak tulajdonosa, Hans Peter Haselsteiner támogatták-e a TISZA Pártot – derül ki abból a közleményből, amelyet az FPÖ főtitkára, Christian Hafenecker tett közzé szombaton Bécsben.

Az MTI beszámolója szerint a főtitkár emlékeztetett Lázár János építési és közlekedési miniszter Strabagra vonatkozó megjegyzésére, miszerint:

„Pontosan tudjuk, hogy a TISZA Pártot pénzzel és közvélemény-kutatások megrendelésével támogatják”.

Ahogy megírtuk, a TISZA Párt cáfolta a miniszter állításait, azt közölték, hogy a párt sem állami, sem külföldi, sem céges támogatásban nem részesül. Azt is írták válaszul:

„Lázár János lop, csal, rombol, és akkor is hazudik, amikor kérdez.”

A Strabag szintén cáfolt: „Leszögezzük, hogy vállalatunk nem finanszíroz semmilyen politikai pártot Magyarországon, nem készít és nem támogat semmilyen közvélemény-kutatást, valamint nem áll semmilyen kapcsolatban a TISZA Párttal.”

Az FPÖ-t azonban ez nem nyugtatta meg, a bécsi parlamentben szeretnék tisztázni a TISZA és a liberális NEOS feltételezett kapcsolatait

„Ha egy osztrák nagyvállalkozó, aki évek óta a NEOS fő finanszírozójának számít, aktívan beavatkozik egy szomszédos ország választási kampányába, az első osztályú esete egy külpolitikai időzített bombának”

– fogalmazott a párt főtitkára.

Szerinte Beate Meinl-Reisinger külügyminiszternek – akinek pártja, a NEOS „szorosan kötődik Haselsteiner hálózatához” – haladéktalanul tisztáznia kell, mit tud ezekről a fejleményekről, és a minisztériuma vagy EU-közeli szervezetek valamilyen formában érintettek voltak-e az ügyben.

„Ausztriában állandó hisztéria övezi az állítólagos orosz befolyás kérdését, de közben szemet hunynak akkor, ha egy NEOS-főtámogató által vezetett osztrák cég maga próbál politikai befolyást gyakorolni Magyarországon. Úgy tűnik, a felháborodás csak addig tart, amíg azt a politikai érdekek megkívánják” – írta a főtitkár.

A politikus szerint a NEOS „Brüsszel és Kijev politikai irányvonalát képviseli”, ezért jogosnak nevezte a feltevést, hogy az EU-hoz vagy Ukrajnához köthető struktúrák is érintettek lehetnek az ügyben.

„Végső soron egy szuverén uniós tagállam politikai viszonyainak befolyásolási kísérletéről lehet szó”

– fogalmazott Christian Hafenecker.

Közölte, hogy az FPÖ parlamenti kérdéseket nyújt be a külügyminiszternek címezve a Strabag, a NEOS, az uniós szervek és a magyar ellenzék közötti összes kapcsolat, találkozó és információáramlás nyilvánosságra hozataláról.„Ausztria külpolitikája nem válhat a liberális hatalmi kartellek játszóterévé” – szögezte le.

A főtitkár kijelentette: Ausztria nem válhat a pártpolitikai befolyás exportőrévé, miközben „ugyanazok a körök itthon minden feltételezett »külföldi befolyás« miatt pánikba esnek. Ezt nevezik kettős mércének, és Meinl-Reisinger ennek a legjobb példája” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Azonnal nézd meg, nyertél-e! Itt vannak az ötöslottó nyerőszámai
Szépen, sorban mutatjuk a számokat, ráadásul emelkedő sorrendben. Annyit előre elárulunk, hogy a nyerőszámok között ott van az élet értelme.


Az év 44. hetében is kisorsolták az ötöslottó nyerőszámait. Ezek 2025. november 1-jén a következők voltak:

  • 11 (tizenegy)
  • 20 (húsz)
  • 29 (huszonkilenc)
  • 42 (negyvenkettő, azaz az élet értelme)
  • 55 (ötvenöt).
A címet elspoilerezve: nem, biztosan nem nyertél, mert öttalálatos szelvény nem volt.

Négytalálatos viszont igen, nem is egy, hanem mindjárt 21 darab: a szelvények tulajdonosai egyenként 2 135 390 forintot nyertek. A 2521 darab háromtalálatos 18 725, a 67076 kéttalálatos pedig 2 640 forintot tehet zsebre.

A jokerszám a 848374 volt.

Jövő héten a várható főnyeremény már eléri a bűvös egymilliárd forintot. A joker főnyereménye pedig – e heti nyeremény hiányában – 100 millió forint lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
WC-szünetet kellett tartani a debreceni InterRégió vonatnak, mert az egyetlen mosdó is elromlott
A MÁV meg is nevezte a hibásokat (spoiler: nem ők azok). Ugyanakkor közölték, hogy ilyen esetekben mindig biztosítanak mosdóhasználati lehetőséget.


Botrányosan indult a szombati nap a Nyugati pályaudvarról Debrecenbe tartó InterRégió utasai számára. Kiderült ugyanis, hogy az egyetlen működő WC is elromlott a vonaton. A helyzetet súlyosbította, hogy a vonat egyel kevesebb kocsival indult, így sokan állva voltak kénytelenek utazni.

A MÁV magyarázata szerint gyakran előfordul, hogy az utasok „idegen tárgyakat dobnak” a WC-be, ami dugulást okoz. A karbantartók az utóbbi időben „például rövidnadrágot, használt elemeket, műanyag zacskókat vagy alsóneműket találtak a mosdókban” – írta a Telex.

A kialakult helyzet miatt a vonat Szolnokon kényszerpihenőt tartott, hogy az utasok elvégezhessék a dolgukat. A MÁV közleményben tudatta, hogy „utasaink számára mindig biztosítunk mosdóhasználati lehetőséget – kizárólag – azokon az állomásokon, ahol a vonat menetrend szerint is megáll”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk