Ilyen is lehetne a jövő Budapestje
A BKK honlapján tette közzé azoknak a korábban már betervezett fejlesztéseknek a látványterveit, melyek megvalósítása egy fővárosi döntés után megkérdőjeleződhet. Bár a tervezés és engedélyeztetés folyamatban van, nagy kérdés, hogy ezek közül mi és mikor valósulhat meg egyáltalán az új, 2015. január 15-én létrejövő Budapesti Városigazgatóság Zrt. irányítása alatt.
Az elképzelések közül a legérdekesebbeket válogattuk össze nektek:
Az M1 metró beruházás legfontosabb elemei:
- Új, korszerű járművek beszerzése.
- A vonal meghosszabbítása mindkét irányban.
- Az átszállási lehetőségek fejlesztése.
- A vonal akadálymentesítése.
Bővebben ITT olvashattok róla.
A fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztése:
- 1-es villamos vonalának meghosszabbítása Kelenföldig.
- A Bajcsy-Zsilinszky úti villamos kiépítése.
- A 3-as villamos vonalának északi meghosszabbítása.
- A 2-es és a 24-es villamos összekötése.
- Rákóczi út–Thököly út villamostengely kialakítása.
- A nagykörúti villamosközlekedés kiterjesztése Hűvösvölgy irányába.
- A 2-es villamos vonalának északi meghosszabbítása.
- A trolibuszhálózat fejlesztése.
Ezek közül 2020-ig az alábbiak megvalósítása elképzelhető:
- Trolibusz-hálózat fejlesztése (77-es, 83-as trolibuszok útvonalának meghosszabbítása).
- Észak-déli tengely kialakítása a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton keresztül.
- Külső villamos körgyűrű északi irányú meghosszabbítása.
- Astoria – Újpalota villamosvonal kialakítása.
Bővebben ITT olvashattok róla.
A Budai fonódó villamoshálózat
Célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak, új átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között.
A beruházás részei:
- A 17-es villamos felújítása.
- A Széll Kálmán téri ágon átkötés épül a Frankel Leó utca és a Margit körút között, ezáltal a Széll Kálmán tér és Óbuda között átjárható villamospálya létesül, lehetőség nyílik hosszú vonalak létrehozására.
- Bem rakparti ágon új villamospálya épül a 17-es villamos Margit hídi és a 19 és a 41-es vonal Batthyány téri végállomása között, egy közbenső megállóval a Bem téren.
Bővebben ITT olvashattok róla.
A Kossuth Lajos utca-Rákóczi út rekonstrukciója
- A Hegyalja út forgalmi átalakítása a BAH-csomóponttól a Döbrentei térig a tömegközlekedési járművek előnyben részesítésével.
- P+R parkoló létesítése a BAH-csomópontnál.
- Középen kialakított buszsáv az Erzsébet hídon pesti irányban.
- Új középperonok a középre helyezett buszsávok mentén a nagy csomópontokban.
- Az Astoria és a Blaha Lujza téri aluljáró szerkezeti és belsőépítészeti felújítása.
Bővebben ITT olvashattok róla.
Megújul a Határ úti metróállomás környéke
- A buszvégállomás átépül, több lesz a gyalogosok által használt terület, a metróállomásnál parkosított, díszmedencével tarkított, rendezett teret alakítanak ki.
- A busz- és villamosvégállomások akadálymentesített térkőburkolatot kapnak, eltűnik a városképet csúfító bódésor.
Bővebben ITT olvashattok róla.
Az M2-es metró és a H8-as hév összekötése
A tanulmány azt vizsgálja, hogyan lehetne összekötni az M2-es metrót és H8-as hévet az Örs vezér terénél, és ehhez kapcsolódva megvizsgálja egy új, a Rákosfalva–Rákoskeresztúr központ közötti szárnyvonal kialakításának lehetőségét.
Bővebben ITT olvashattok róla.
Amennyiben kíváncsiak vagytok a további fejlesztési tervekre is, KATT ide.
Ha érdekes volt az összeállítás, nyomj egy lájkot!