BUDAPEST
A Rovatból

Így nézne ki autómentes Lánchíd és környéke, ehhez azonban a budapestiek is kellenek

A főváros vezetése bemutatta a látványterveket, de Karácsony Gergely szerint a budapestiek kezében van a döntés.

Link másolása

A főváros vezetése és a tervezők hétfőn mutattak be arról egy látványtervet, hogy nézne ki a Lánchíd környéke, ha autómentes maradna a híd. Az enbudapestem.hu oldalon megjelent erről egy részletesebb bemutató és néhány látványterv is.

A látványtervekhez szorosan kapcsolódik, hogy egy hete indított szavazást a főváros vezetése arról, hogy autómentes maradjon-e a Lánchíd, vagy visszaengedjék a gépkocsikat a Belvárosba.

A döntést budapesti lakosok hozhatják meg a Karácsony Gergely főpolgármester által elindított Lakógyűlés szavazási oldalon.

A Clark Ádám tér, a József Attila utca, a Széchenyi tér látványterveit Erő Zoltán főépítésszel és Grabner Balázs tájépítésszel, a Korzó Tervezési Stúdió vezető tervezőjével mutatta be a főpolgármester. A képeken az látható, hogy a hídra felvezető utakat mindkét oldalon kétsávosra szűkítenék, a Széchenyi tér nagy részét pedig korzóvá és parkká alakítanák.

A Telex cikke emlékezetett rá, hogy a bemutatott tervek már 2015 óta megvannak, de a Lánchíd autómentesítéséhez még nincs közösségi jóváhagyás.

Ha lesz is jóváhagyás, pénz nincs, és az is bizonytalan, hogy lesz-e pénz mindezek megvalósítására, ráadásul a terület jelentős része nem is a fővárosi önkormányzat, hanem az állam tulajdona.

A tervekről Karácsony Gergely is írt a Facebook-oldalán.

„A BKK és a Főváros álláspontja egyértelmű, de most a budapestiek kezében van a döntés”

– emelte ki közösségi oldalán a főpolgármester.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
14 ezret fizetett egy lángosért a karácsonyi vásárban egy turista, teljesen kiakadt
Egy Budapestre utazó amerikai turista a Facebook-oldalán akadt ki, hogy mégis miért kellett ennyit fizetnie. Később frissítette a posztját, és leírta, hogy azért került ennyibe ez az étel, mert összesen három főétel volt rajta.

Link másolása

Idén is megrendezik a szokásos karácsonyi vásárt a Vörösmarty téren, ahol elképesztő árak vannak. Eddig ugye az volt az általános nézet, hogy ezek a vásárok már évek óta nem a magyar közönségnek vannak kitalálva, és inkább a fővárosba látogató turistáknak, de ez az elmélet is megdőlni látszik: már a turisták is kiakadnak a brutális árakon.

Egy Budapestre utazó amerikai turista, Ken Pedersen most konkrétan beszámolt arról a Facebook-oldalán, hogy mennyire túl vannak árazva ezek az ételek. A posztja szerint egy káposztás-kolbászos lángosért konkrétan 40 dollárt, azaz nagyjából 14 ezer forintot fizetett.

A felháborodott bejegyzésben feltette ő is a kérdést, hogy biztos, hogy ez korrekt így?

Az igaz, hogy ez egy különleges lángos volt, amin töltött káposzta, tejföl és hurka is szerepelt feltétként, de ezt az árat már ő is soknak találta.

A turista később frissítette is a posztját, és leírta, hogy azért került ennyibe ez az étel, mert összesen három főétel volt, melyek árát összeadva valóban kijön a 14 ezer forint.

Egyébként azt is hozzátette, hogy a lángos nagyon finom volt, de egy embernek azért túl sok.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Leesett a hó, elesett a budapesti tömegközlekedés – mutatjuk a részleteket
Elég nagy problémákat okozott a havazás: 17 busz terelve vagy csak szakaszosan közlekedik.

Link másolása

Az intenzív havazás miatt 17 busz terelve vagy szakaszosan közlekedik a fővárosban - közölte a Budapesti Közlekedési Központ csütörtök reggel a BKK Info Facebook-oldalon.

Jelentős változások a budapesti tömegközlekedésben, csütörtök délelőtt elég sok buszt kellett terelni vagy a járatát megváltoztatni.

A tájékoztatás szerint a 16-os autóbusz a Deák Ferenc tér és a Clark Ádám tér között nem közlekedik.

A 40-es, a 40B, a 88-as, a 88A, a 140-es, a 140A, a 188-as és a 240-es autóbusz terelve az autópályán közlekedik, a Sasadi út és a Károly király utca között nem közlekedik a havazás miatt.

A havazás miatt az 58-as, a 141-es, a 158-as és a 250-es autóbusz nem közlekedik a Mára Terézia utca és a Pannónia utca között.

A 27-es, a 60A és a 60B autóbusz nem közlekedik, az 53-as autóbusz a Márton Áron tér és a Sasadi út között nem jár

- tudatta a BKK.

(via MTI)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Alig lehet használni a leválasztott budapesti kerékpársávokat, oda tolják a hókotrók a havat
Össze-vissza kacsázott a hatalmas hóban egy budapesti kerékpáros. Kisebb csoda, hogy végül nem esett el.

Link másolása

Kis híján óriásit esett a hatalmas hóban egy egy bringás az Üllői úton. A hókotrók ugyanis a pollerekkel leválasztott kerékpársávba tolják a havat, amit még nem takarítottak le, így a biciklisek alig tudják használni a nekik kijelölt sávot.

„A téli időszakban a havat a kotrógép a karókkal elválasztott biciklisávra tolja - mert úgy van megszerkesztve, az a kotrólapát logikája, hogy az út széle felé tolja le az úttestről” – írja a videóhoz posztjában Kőrösi Koppány.

A fejlesztéspolitikai szakértő hozzáteszi:

„Ezt a karózást alkalmazzák a mintaként vett nyugati nagyvárosokban is - erről tett fel videót Karácsony Gergely is -, de ott egyrészt célgépekkel - kisméretű járdatisztítókkal - megoldják a kerékpársáv tisztítását, másrészt csak a lámpáknál, kereszteződéseknél használják ezeket a karókat, és csak nagyon kivételesen. Ott, ahol nem tudnak különálló biciklisávot építeni.”

A biciklis csúszkálást itt lehet megnézni:

Az FKF ugyancsak a Facebookon posztolva közölte, hogy milyen sorrendben haladnak a havas fővárosi utak takarításával:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Kiderült hogyan mérnek majd az új budapesti traffipaxok
Hogy az új traffipaxok pontosan hol lesznek majd, azt továbbra sem tudni, mert a helyszínekről az érintett szervek (Fővárosi Rendészeti Igazgatóság, ORFK, BRFK, Budapest Közút) folyamatosan egyeztetnek.

Link másolása

Augusztus óta nem történt jelentős előrelépés a fővárosi traffipaxok kihelyezésében, mostanáig csupán pilot jelleggel két kamerát üzemeltek be a korábban megrongált Váci úti sebességmérők közvetlen közelében .

Ez derült ki Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalnak a válaszából, amit a 24.hu-nak küldtek.

Budapest nemrég elfogadott közlekedésbiztonsági stratégiájában szerepel, hogy ha törik, ha szakad, sebességmérő kamerák telepítésével fellépnek az eszelős gyorshajtók ellen.

A főpolgármesteri hivatal sajtóosztálya korábban azt írta a 24.hu-nak, hogy első lépésként a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága közbeszerzési értékhatár alatt 45 sebességmérésre alkalmas, fix telepítésű kamerát vett bérbe, amelyek felszerelésének helyszínét a technikai adottságok és a közlekedésbiztonsági veszélyek figyelembevételével lehet kijelölni.

Az újabb válaszból kiderült, hogy nem 45 helyszínre, hanem „45 forgalmi sávban való sebességmérést lehetővé tevő kamerára” szerződtek le.

Hogy az új traffipaxok hol lesznek majd, azt továbbra sem tudni, mert a helyszínekről az érintett szervek (Fővárosi Rendészeti Igazgatóság, ORFK, BRFK, Budapest Közút) folyamatosan egyeztetnek.

Link másolása
KÖVESS MINKET: