Márki-Zay Péter hétfőn az ATV Híradójában kritizálta azokat a politikusokat, akik korábban Karácsony Gergelyt, visszalépése óta azonban Dobrev Klárát támogatják. A miniszterelnök-jelölt akkor úgy fogalmazott: ők „nemcsak Karácsony Gergelyt árulják el ezzel, hanem a hazánkat”. A hódmezővásárhelyi polgármester szavaira reagált Dobrev is, aki szerint Márki-Zay ezzel a mondatával átlépett egy „átléphetetlennek tartott” határt.
„Nem tartom hazaárulónak azokat, akik Karácsony Gergely tanácsát nem követve Dobrev Klárát támogatták” – mondta szombathelyi kampányállomásán a Mindenki Magyarországa Mozgalom miniszterelnök-jelöltje. Mint fogalmazott:
Mélyen szégyellem magam, és sajnálom, amiért figyelmetlen voltam, és egy hamis, rossz asszociációra adtam lehetőséget, rossz fogalmazással. Hiba volt, elnézést kérek és mélyen megkövetem azokat az érintett párbeszédes politikusokat, akik ezt elszenvedték.
Márki-Zay Péter hétfőn az ATV Híradójában kritizálta azokat a politikusokat, akik korábban Karácsony Gergelyt, visszalépése óta azonban Dobrev Klárát támogatják. A miniszterelnök-jelölt akkor úgy fogalmazott: ők „nemcsak Karácsony Gergelyt árulják el ezzel, hanem a hazánkat”. A hódmezővásárhelyi polgármester szavaira reagált Dobrev is, aki szerint Márki-Zay ezzel a mondatával átlépett egy „átléphetetlennek tartott” határt.
Itt az újabb csapás a Fideszre: hétfőn 18 órától a Facebookon sem jelenhet meg egyetlen politikai reklám sem
Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban.
október 6-án, közép-európai idő szerint este 6 órakor leállítja a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unióban.
A vállalat már nyáron közölte, hogy októbertől nem engedélyezi ezeket a reklámokat a Facebookon és az Instagramon, mert nem tudna megfelelni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozásnak, amely a politikai hirdetések átláthatóságát írja elő. A Meta – a Google-höz hasonlóan – ezért inkább teljesen lemond az ilyen típusú hirdetésekről.
A tiltás előtt a magyar politikai szereplők látványosan megemelték a költéseiket a Meta felületein. A Political Capital adatai szerint
Magyarországon arányosan és összességében is több pénz ment el politikai reklámokra, mint bármely más uniós országban.
A Meta hirdetéstárának adatai alapján július 3. és szeptember 30. között összesen mintegy 2,2 milliárd forintot fordítottak politikai hirdetésekre Magyarországon. Ebből szeptemberben 1,3 milliárd, az utolsó héten pedig 350 millió forintot költöttek el. A legtöbb pénzt a Fideszhez és kormányközeli szereplőkhöz köthető oldalak hirdetéseire fordították.
A legtöbbet Orbán Viktor oldalának reklámozására szánták: 426 millió forintot, ami a teljes magyarországi költés körülbelül ötöde. A második helyen a megafonos Apáti Bence által alapított Nemzeti Ellenállás Mozgalom állt 372 millió forinttal, a harmadik helyen pedig a Harcosok Klubja oldala. A tízes lista első nyolc helyén kormányközeli oldalak szerepeltek, a 9. és a 10. helyre a DK és Dobrev Klára oldala fért fel.
A TISZA Párt július és szeptember között 11 millió forintot költött politikai hirdetésekre a Meta felületein, ezzel a 33. legnagyobb hirdető lett.
Szeptemberre szűkítve az időszakot Orbán előnye tovább nőtt, miközben a DK és Dobrev Klára oldala a 6. és a 7. helyre került. Az utolsó héten is hasonló maradt a helyzet: ekkor is Orbán oldalára költötték a legtöbbet, a DK oldala pedig a negyedik helyre jött fel.
Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban. A magyar költés négyszerese volt a csehországinak, pedig ott október elején parlamenti választást is tartottak.
A magyar adat a svéd költés csaknem kétszerese, az osztrák hatszorosa, a görög tizenháromszorosa, a portugál pedig huszonháromszorosa volt.
Szeptemberben összesen 3,4 millió eurót, az utolsó héten pedig 900 ezer eurót fordítottak politikai reklámokra Magyarországon. Orbán Viktor oldalának hirdetéseire egy hét alatt 78 millió forintot, vagyis körülbelül 200 ezer eurót költöttek – ez önmagában több, mint amennyit 17 uniós ország összes politikai hirdetője elköltött ugyanebben az időszakban.
október 6-án, közép-európai idő szerint este 6 órakor leállítja a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unióban.
A vállalat már nyáron közölte, hogy októbertől nem engedélyezi ezeket a reklámokat a Facebookon és az Instagramon, mert nem tudna megfelelni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozásnak, amely a politikai hirdetések átláthatóságát írja elő. A Meta – a Google-höz hasonlóan – ezért inkább teljesen lemond az ilyen típusú hirdetésekről.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Nem a Coca Cola receptjét hoztuk nyilvánosságra” – A Mészáros-Orbán cikk miatt üzleti titoksértésért feljelentették a Direkt36-ot
A tényfeltáró portál szerint amit ők feltártak, az egyértelműen közügy. Még nem tudni, hogy lesz-e bármilyen eljárás a hatóságok részéről, és az mit fog jelenti számukra.
A Direkt36 szerint Mészáros Lőrinc egyik cége fedezetet adhatott Orbán Győző egyik beruházásához. Az oknyomozó portál egy nyilatkozatot mutatott be, és a vezető szerkesztő szerint a hatvanpusztai beruházásról lehet szó. A Transparency International szerint a dokumentum korrupció gyanúját veti fel. Pethő András, az oknyomozó portál vezető szerkesztője szerint: „Egy nagyon erős bizonyítéka annak, hogy van egy szoros pénzügyi összefonódás a miniszterelnök családja és Mészáros Lőrinc, az ország egyik, ha nem a leggazdagabb embere között.”
A portál hétfő délután már arról számolt be, hogy a cikkük megjelenése után feljelentették őket. Az írták:
"Csütörtökön jelent meg a cikkünk arról, hogy Mészáros Lőrinc egyik cége jelentős segítséget nyújtott Orbán Győzőnek, a miniszterelnök édesapjának egy milliárdos beruházáshoz - több jel szerint a hatvanpusztai építkezéshez.
Mészárosék azt nyilatkozták, hogy üzleti titok megsértése miatt feljelentést tettek. Tehát hatósági eljárást kezdeményeznek az ügyben, minden bizonnyal ellenünk irányulva"
- írják. Majd hozzátették:
"Talán magyarázni sem kell, hogy
amit mi feltártunk, az nem számít üzleti titoknak. Nem a Coca-Cola vagy a Nutella receptjét hoztuk nyilvánosságra. Hanem egy dokumentum révén bizonyítottuk, hogy az ország egyik leggazdagabb embere - aki jelentős részben az Orbán-kormány döntéseinek köszönheti a vagyonát - részese a miniszterelnök apja egyik milliárdos projektjének. Ez egyértelműen közügy".
A tényfeltáró portál eddig még nem kapott hivatalos értesítést a feljelentésről. Nem tudni még, hogy mi van benne, illetve, hogy "követi-e bármilyen eljárás a hatóságok részéről, és hogy ha igen, az mit fog jelenteni a számunkra".
A Direkt36 szerint Mészáros Lőrinc egyik cége fedezetet adhatott Orbán Győző egyik beruházásához. Az oknyomozó portál egy nyilatkozatot mutatott be, és a vezető szerkesztő szerint a hatvanpusztai beruházásról lehet szó. A Transparency International szerint a dokumentum korrupció gyanúját veti fel. Pethő András, az oknyomozó portál vezető szerkesztője szerint: „Egy nagyon erős bizonyítéka annak, hogy van egy szoros pénzügyi összefonódás a miniszterelnök családja és Mészáros Lőrinc, az ország egyik, ha nem a leggazdagabb embere között.”
„Már nem tudtuk hova tenni” – Lefolyóba öntötték az anyatejet, mert nem volt, aki elvigye a rászoruló babáknak
Az egyik édesanya szerint úgy érezte, hogy mindenhol le akarták pattintani. Egy újszülött-gyógyász pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a koraszülött kisbabáknak életmentő, hogy anyatejet kaphassanak.
Nem tudták megoldani az anyatej átadását, ezért több litert is a lefolyóba kellett önteni - mondta egy édesanya az RTL Híradónak. Két kismama is elmesélte, hogy az ígéretek ellenére sem mentek el hozzájuk az anyatej-gyűjtőállomásokról a lefejt tejükért, ráadásul kezdetben a védőnők sem tudtak segíteni az ügyben.
Egy anyuka elmondta, hogy neki 3,5 liter van itthon, de volt, hogy az egész fagyasztó tele volt, és már nem tudták hova tenni. Előfordult, hogy a tejben fürösztötték meg a babát. Ő azonban szeretett volna segíteni olyanoknak, akiknek nincs teje, ezért jelentkezett donornak.
"Én azt éreztem, hogy mindenhol le akarnak pattintani"
- mesélte. Először a Heim Pál Gyerekkórház anyatej-gyűjtőállomásán próbálkozott, de kiderült, hogy ott csak Budapesten belül mennek házhoz a tejért.
Azt pedig az anyuka nem tudta vállalni, hogy hetente kétszer, napközben nyolctól délig, minimum 200 milliliter anyatejet ő adjon le.
A házi gyerekorvos ezután a védőnőhöz küldte, aki viszont visszairányította a gyerekorvoshoz. Végül sikerült, és elvégezték a tej leadáshoz kötelező szűrővizsgálatokat. Utána nehezen, de helyben találtak tejtestvért.
Egy másik anya egy blogbejegyzésben írta le a saját hasonló történetét. Neki 35 kilométert kellett volna utaznia az újszülött baba mellett. Szerinte: "hülyének nézik az embert, mert van lehetőség hogy háztól kórházig elvigyék a tejet, mégis azt mondják, hogy próbálja megoldani az édesanya egy újszülöttel vagy még egy nagytesóval karjában a bejutást".
Az édesanyák szerint a védőnők próbálnak segíteni, de nekik sincs megfelelő információjuk.
A kórházfenntartó védőnői főosztályvezető a Híradónak azt mondta, hogy szerinte keverik az anyatejgyűjtő állomásokat a védőnői háztól-házig anyatej szolgálatatással és ez okozhat félreértést.
Az országos anyatejgyűjtő hálózat kb. 12.000 liter anyatejet gyűjtött be tavaly, így szerinte az anyatej eljut az édesanyákhoz.
Egy újszülött-gyógyász azonban azt mondta, hogy ez a mennyiség körülbelül 60 gyermeknek az ellátására lenne elég nullától 6 hónapos korig. A koraszülött kisbabáknak azonban életmentő, hogy anyatejet kaphassanak.
Ahhoz, hogy valaki anyatejdonor legyen szűrővizsgálatok kellenek, hogy megfelelő-e a teje. A leadott tejért jelenleg literenként 5400 Ft-ot a fizet az egészségbiztosító.
Nem tudták megoldani az anyatej átadását, ezért több litert is a lefolyóba kellett önteni - mondta egy édesanya az RTL Híradónak. Két kismama is elmesélte, hogy az ígéretek ellenére sem mentek el hozzájuk az anyatej-gyűjtőállomásokról a lefejt tejükért, ráadásul kezdetben a védőnők sem tudtak segíteni az ügyben.
Egy anyuka elmondta, hogy neki 3,5 liter van itthon, de volt, hogy az egész fagyasztó tele volt, és már nem tudták hova tenni. Előfordult, hogy a tejben fürösztötték meg a babát. Ő azonban szeretett volna segíteni olyanoknak, akiknek nincs teje, ezért jelentkezett donornak.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter október 23. kapcsán a közösségi oldalán írta meg, hogy miért tartja fontosnak az ünnepnapra szervezett eseményüket.
"A rendszerváltás óta talán még soha nem volt ekkora tétje október 23-nak, mint idén"
- írta a TISZA Párt vezetője. Magyarázatul hozzátette:
Egyszerű a választás:
1.) A korrupt orbáni hatalom, amely Európából és a NATO-ból kelet felé vinne minket vagy a TISZA, amely Szent István örökségét követve hazánk helyét Európában és a nyugati szövetségi rendszerben képzeli el.
2.) Az orbáni korrupció vagy a TISZA-kormány alatt a tiszta közélet.
3.) Az orbáni aljas, hazug propaganda vagy az őszinte, tiszta beszéd.
4.) Az orbáni működésképtelen és embertelen ország vagy egy működő és emberséges Magyarország.
Az ‘56-os hőseink nem maradtak otthon. 2025-ben is mindenkire szükség lesz.
1956 Forradalom - 2026 rendszerváltás
Találkozunk október 23-án 14.00 órakor Budapesten, a Nemzeti Meneten!
- áll a bejegyzésében. A rendezvény Facebook-eseménye ITT olvasható. A TISZA által szervezett Nemzeti Menet Budapesten, a Deák térről indul 14.00 órakor a Hősök terére. Azt írják: "a Nemzeti Menet nemcsak emlékezés, hanem közös kiállás a jövőnkért. Alkalom arra, hogy egymásra tekintsünk, és erőt merítsünk a jelenlegi embertelen rendszer elleni végső küzdelemhez. Találkozzunk október 23-án a Deák téren, ahonnan együtt vonulunk az Andrássy úton át a Hősök teréig."