HÍREK
A Rovatból

Márki-Zay: „Rogán Antal úgy döntött, hogy kénytelen beszállni Dobrev Klára választási kampányába”

A miniszterelnök-jelölti verseny adok-kapokjának újabb állomásaként a hódmezővásárhelyi polgármester kijelentette, hogy „a Fidesz teljes propagandasajtójának a célja az én lejáratásom”.


Történelmi esemény az előválasztás második fordulója - ezt mondta ma reggel Márki-Zay Péter, a Mindenki Magyarországa Mozgalom miniszterelnök-jelöltje a Facebookon közvetített élő beszédében.

„1956-ban hazánk, nemzetünk szabadságáról volt szó (…), most azt kell mondanom a nemzetnek, hogy ugyanilyen történelmi napokat élünk, és most is megjelentek, mozgósították azokat a csapatokat, akiknek nem érdeke a változás” – fogalmazott.

„Rogán Antal úgy döntött, hogy kénytelen beszállni Dobrev Klára választási kampányába. Már az előző heteken észrevettük, hogy a Kossuth rádióban, az állami médiában, közmédiában nemhogy nem támadják, hanem kimondottan dicsérik, ott is velem kapcsolatos kritikus hírek, vagy Karácsony Gergelyt lejárató hírek jelentek meg oly sokáig”

– mondta a hódmezővásárhelyi polgármester Márki-Zay, aki megemlítette a Magyar Nemzetet, amiben Dobrev Klárát méltató cikk jelent meg, és a Pesti Hírlapot, amelyben szerinte teljes címlapos hirdetésben gyalázták őt, és „próbáltak gyermekverőként beállítani. A Fidesz teljes propagandasajtója beállt Dobrev Klára kampányába, amelynek a célja az én lejáratásom.”

Márki-Zay úgy véli, hogy az MSZP-nek a „tisztákhoz” kell állnia, és erre kérte a Párbeszédet, az LMP-t, a Jobbikot is, mert szerinte "a DK és a Fidesz összefogott".

„A DK és Rogán Antal egyesítette erejét akkor, amikor hagyjuk, hogy kiénekeljék a kezünkből a győzelem lehetőségét, a valódi reményt egy rendszerváltásra”

– mondta végül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Itt az újabb csapás a Fideszre: hétfőn 18 órától a Facebookon sem jelenhet meg egyetlen politikai reklám sem
Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban.


A Meta

október 6-án, közép-európai idő szerint este 6 órakor leállítja a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unióban.

A vállalat már nyáron közölte, hogy októbertől nem engedélyezi ezeket a reklámokat a Facebookon és az Instagramon, mert nem tudna megfelelni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozásnak, amely a politikai hirdetések átláthatóságát írja elő. A Meta – a Google-höz hasonlóan – ezért inkább teljesen lemond az ilyen típusú hirdetésekről.

A tiltás előtt a magyar politikai szereplők látványosan megemelték a költéseiket a Meta felületein. A Political Capital adatai szerint

Magyarországon arányosan és összességében is több pénz ment el politikai reklámokra, mint bármely más uniós országban.

A Meta hirdetéstárának adatai alapján július 3. és szeptember 30. között összesen mintegy 2,2 milliárd forintot fordítottak politikai hirdetésekre Magyarországon. Ebből szeptemberben 1,3 milliárd, az utolsó héten pedig 350 millió forintot költöttek el. A legtöbb pénzt a Fideszhez és kormányközeli szereplőkhöz köthető oldalak hirdetéseire fordították.

A legtöbbet Orbán Viktor oldalának reklámozására szánták: 426 millió forintot, ami a teljes magyarországi költés körülbelül ötöde. A második helyen a megafonos Apáti Bence által alapított Nemzeti Ellenállás Mozgalom állt 372 millió forinttal, a harmadik helyen pedig a Harcosok Klubja oldala. A tízes lista első nyolc helyén kormányközeli oldalak szerepeltek, a 9. és a 10. helyre a DK és Dobrev Klára oldala fért fel.

A TISZA Párt július és szeptember között 11 millió forintot költött politikai hirdetésekre a Meta felületein, ezzel a 33. legnagyobb hirdető lett.

Szeptemberre szűkítve az időszakot Orbán előnye tovább nőtt, miközben a DK és Dobrev Klára oldala a 6. és a 7. helyre került. Az utolsó héten is hasonló maradt a helyzet: ekkor is Orbán oldalára költötték a legtöbbet, a DK oldala pedig a negyedik helyre jött fel.

Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban. A magyar költés négyszerese volt a csehországinak, pedig ott október elején parlamenti választást is tartottak.

A magyar adat a svéd költés csaknem kétszerese, az osztrák hatszorosa, a görög tizenháromszorosa, a portugál pedig huszonháromszorosa volt.

Szeptemberben összesen 3,4 millió eurót, az utolsó héten pedig 900 ezer eurót fordítottak politikai reklámokra Magyarországon. Orbán Viktor oldalának hirdetéseire egy hét alatt 78 millió forintot, vagyis körülbelül 200 ezer eurót költöttek – ez önmagában több, mint amennyit 17 uniós ország összes politikai hirdetője elköltött ugyanebben az időszakban.

Forrás: Lakmusz


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
„Nem a Coca Cola receptjét hoztuk nyilvánosságra” – A Mészáros-Orbán cikk miatt üzleti titoksértésért feljelentették a Direkt36-ot
A tényfeltáró portál szerint amit ők feltártak, az egyértelműen közügy. Még nem tudni, hogy lesz-e bármilyen eljárás a hatóságok részéről, és az mit fog jelenti számukra.


A Direkt36 szerint Mészáros Lőrinc egyik cége fedezetet adhatott Orbán Győző egyik beruházásához. Az oknyomozó portál egy nyilatkozatot mutatott be, és a vezető szerkesztő szerint a hatvanpusztai beruházásról lehet szó. A Transparency International szerint a dokumentum korrupció gyanúját veti fel. Pethő András, az oknyomozó portál vezető szerkesztője szerint: „Egy nagyon erős bizonyítéka annak, hogy van egy szoros pénzügyi összefonódás a miniszterelnök családja és Mészáros Lőrinc, az ország egyik, ha nem a leggazdagabb embere között.”

A portál hétfő délután már arról számolt be, hogy a cikkük megjelenése után feljelentették őket. Az írták:

"Csütörtökön jelent meg a cikkünk arról, hogy Mészáros Lőrinc egyik cége jelentős segítséget nyújtott Orbán Győzőnek, a miniszterelnök édesapjának egy milliárdos beruházáshoz - több jel szerint a hatvanpusztai építkezéshez.

Mészárosék azt nyilatkozták, hogy üzleti titok megsértése miatt feljelentést tettek. Tehát hatósági eljárást kezdeményeznek az ügyben, minden bizonnyal ellenünk irányulva"

- írják. Majd hozzátették:

"Talán magyarázni sem kell, hogy

amit mi feltártunk, az nem számít üzleti titoknak. Nem a Coca-Cola vagy a Nutella receptjét hoztuk nyilvánosságra. Hanem egy dokumentum révén bizonyítottuk, hogy az ország egyik leggazdagabb embere - aki jelentős részben az Orbán-kormány döntéseinek köszönheti a vagyonát - részese a miniszterelnök apja egyik milliárdos projektjének. Ez egyértelműen közügy".

A tényfeltáró portál eddig még nem kapott hivatalos értesítést a feljelentésről. Nem tudni még, hogy mi van benne, illetve, hogy "követi-e bármilyen eljárás a hatóságok részéről, és hogy ha igen, az mit fog jelenteni a számunkra".


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
„Már nem tudtuk hova tenni” – Lefolyóba öntötték az anyatejet, mert nem volt, aki elvigye a rászoruló babáknak
Az egyik édesanya szerint úgy érezte, hogy mindenhol le akarták pattintani. Egy újszülött-gyógyász pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a koraszülött kisbabáknak életmentő, hogy anyatejet kaphassanak.


Nem tudták megoldani az anyatej átadását, ezért több litert is a lefolyóba kellett önteni - mondta egy édesanya az RTL Híradónak. Két kismama is elmesélte, hogy az ígéretek ellenére sem mentek el hozzájuk az anyatej-gyűjtőállomásokról a lefejt tejükért, ráadásul kezdetben a védőnők sem tudtak segíteni az ügyben.

Egy anyuka elmondta, hogy neki 3,5 liter van itthon, de volt, hogy az egész fagyasztó tele volt, és már nem tudták hova tenni. Előfordult, hogy a tejben fürösztötték meg a babát. Ő azonban szeretett volna segíteni olyanoknak, akiknek nincs teje, ezért jelentkezett donornak.

"Én azt éreztem, hogy mindenhol le akarnak pattintani"

- mesélte. Először a Heim Pál Gyerekkórház anyatej-gyűjtőállomásán próbálkozott, de kiderült, hogy ott csak Budapesten belül mennek házhoz a tejért.

Azt pedig az anyuka nem tudta vállalni, hogy hetente kétszer, napközben nyolctól délig, minimum 200 milliliter anyatejet ő adjon le.

A házi gyerekorvos ezután a védőnőhöz küldte, aki viszont visszairányította a gyerekorvoshoz. Végül sikerült, és elvégezték a tej leadáshoz kötelező szűrővizsgálatokat. Utána nehezen, de helyben találtak tejtestvért.

Egy másik anya egy blogbejegyzésben írta le a saját hasonló történetét. Neki 35 kilométert kellett volna utaznia az újszülött baba mellett. Szerinte: "hülyének nézik az embert, mert van lehetőség hogy háztól kórházig elvigyék a tejet, mégis azt mondják, hogy próbálja megoldani az édesanya egy újszülöttel vagy még egy nagytesóval karjában a bejutást".

Az édesanyák szerint a védőnők próbálnak segíteni, de nekik sincs megfelelő információjuk.

A kórházfenntartó védőnői főosztályvezető a Híradónak azt mondta, hogy szerinte keverik az anyatejgyűjtő állomásokat a védőnői háztól-házig anyatej szolgálatatással és ez okozhat félreértést.

Az országos anyatejgyűjtő hálózat kb. 12.000 liter anyatejet gyűjtött be tavaly, így szerinte az anyatej eljut az édesanyákhoz.

Egy újszülött-gyógyász azonban azt mondta, hogy ez a mennyiség körülbelül 60 gyermeknek az ellátására lenne elég nullától 6 hónapos korig. A koraszülött kisbabáknak azonban életmentő, hogy anyatejet kaphassanak.

Ahhoz, hogy valaki anyatejdonor legyen szűrővizsgálatok kellenek, hogy megfelelő-e a teje. A leadott tejért jelenleg literenként 5400 Ft-ot a fizet az egészségbiztosító.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Kelet vagy Nyugat? Talán még sohasem volt ekkora tétje október 23-nak
A TISZA Párt vezetője több pontban foglalta össze, hogy miért van most szükség mindenkire a Nemzeti Meneten.


Magyar Péter október 23. kapcsán a közösségi oldalán írta meg, hogy miért tartja fontosnak az ünnepnapra szervezett eseményüket.

"A rendszerváltás óta talán még soha nem volt ekkora tétje október 23-nak, mint idén"

- írta a TISZA Párt vezetője. Magyarázatul hozzátette:

Egyszerű a választás:

1.) A korrupt orbáni hatalom, amely Európából és a NATO-ból kelet felé vinne minket vagy a TISZA, amely Szent István örökségét követve hazánk helyét Európában és a nyugati szövetségi rendszerben képzeli el.

2.) Az orbáni korrupció vagy a TISZA-kormány alatt a tiszta közélet.

3.) Az orbáni aljas, hazug propaganda vagy az őszinte, tiszta beszéd.

4.) Az orbáni működésképtelen és embertelen ország vagy egy működő és emberséges Magyarország.

Az ‘56-os hőseink nem maradtak otthon. 2025-ben is mindenkire szükség lesz.

1956 Forradalom - 2026 rendszerváltás

Találkozunk október 23-án 14.00 órakor Budapesten, a Nemzeti Meneten!

- áll a bejegyzésében. A rendezvény Facebook-eseménye ITT olvasható. A TISZA által szervezett Nemzeti Menet Budapesten, a Deák térről indul 14.00 órakor a Hősök terére. Azt írják: "a Nemzeti Menet nemcsak emlékezés, hanem közös kiállás a jövőnkért. Alkalom arra, hogy egymásra tekintsünk, és erőt merítsünk a jelenlegi embertelen rendszer elleni végső küzdelemhez. Találkozzunk október 23-án a Deák téren, ahonnan együtt vonulunk az Andrássy úton át a Hősök teréig."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk