UTAZZ
A Rovatból

Saját utazástervezőt indított a MÁV-Volán csoport

Az EMMA célja, hogy teljes útvonaltervet javasoljon belföldön két tetszőleges pont között, különböző tömegközlekedési eszközök használatával.


Tesztüzemben megkezdte működését szerdán a MÁV-Volán-csoport EMMA (Egységes Menetrend Magyarországon) elnevezésű utazástervezője, írja az MTI.

Az EMMA az első olyan, integrált utazástervező platform Magyarországon, mellyel nemcsak a hazai vasúti és autóbuszos menetrendek válnak elérhetővé, hanem a járatok valós idejű adatai is, ezáltal pedig gyorsan és megbízhatóan megtervezhető az utazás, ha az utas vonattal, autóbusszal, vagy ezek kombinációjával szeretne eljutni az úticéljába - hangzott el a MÁV Zrt. szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

Hegyi Zsolt, a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese elmondta: egy évtizede szakmai igény, másfél éve pedig egyértelmű politikai akarat is van arra, hogy a helyközi közlekedésben működő vállalatok által nyújtott szolgáltatások egy hálózattá álljanak össze és országosan is közös kötelékben nyújtsanak szolgáltatást.

Felidézte, hogy az ország- és vármegyebérletek tavalyi bevezetése jelentette az első lépést az egységes, integrált közösségi közlekedés útján, majd idén március 1-től egyszerűsítették, egységesítették és kiterjesztették a kedvezmény- és tarifarendszert.

Hozzátette: az integrált hálózat kialakítása érdekében tett újabb lépést jelenti az egységes menetrendi kereső, az EMMA megvalósulása.

A menetrendi keresőbe 70 település közlekedési hálózata került be, ezzel alkalmassá vált arra, hogy Magyarország két tetszőleges pontja között megmutassa az eljutási lehetőségeket - mondta Hegyi Zsolt.

A MÁV Zrt. írásos tájékoztatója szerint a közeljövőben megújuló MÁV-app és az ELVIRA platform után az EMMA a MÁV-Volán-csoport digitális portfóliójának legújabb tagja. A MÁV-Start, a GYSEV, a MÁV-HÉV és a Volánbusz helyközi járatai mellett az egyes helyi járatok menetrendi és valós idejű, forgalmi adatait egyaránt megjelenítő szolgáltatás az emma.mav.hu weboldalon érhető el.

Az EMMA célja, hogy teljes útvonaltervet javasoljon a felhasználóknak belföldön két tetszőleges pont között vonattal, HÉV-vel, helyközi autóbusszal vagy a Szeged-Hódmezővásárhely közötti vasútvillamossal, valamint több mint 70 település helyi járataival (például BKK, DKV, MVK, SZKT, Volánbusz helyi járatok) egyaránt.

Felhívják a figyelmet arra, hogy az EMMA nem váltja ki a megszokott jegyértékesítési felületet, a megfelelő útvonal megtervezése és kiválasztása után egy gombnyomással az ELVIRA-ra (jegy.mav.hu oldalra) jutva vásárolható meg a vonatjegy.

Az éles tesztüzemből adódó tapasztalatok alapján a társaság dolgozik az EMMA funkcióinak továbbfejlesztésén, újabb települések integrálásán is. A széleskörű véleménygyűjtés érdekében az észrevételeket már most is fogadják az [email protected] e-mail címen.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
Kalandok földön, vízen, levegőben – a Mátrában, az Oxygen Adrenalin Parkban jártunk
Gyakran fejtörést okoz a családoknak, hogy milyen helyen tudnának egy programdús, kicsiknek és nagyoknak egyaránt érdekes napot eltölteni. Gondoltunk egyet, és felkerekedtünk, hogy leteszteljük a Mátra hegyeinek ölelésében, Sástón található Oxygen Adrenalin Park attrakcióit. Spoiler: nem csalódtunk!


Különleges környezetben, egy volt kőbánya helyén terül el az Oxygen Adrenalin Park, aminek már a neve is árulkodó – itt ugyanis bőven akad izgalom. Első utunk rögtön a canopy-hoz vezetett. Az oda-vissza 230-230 méter hosszan átívelő alpesi csúszdán kb. 30 m magas drótkötélen csúsztunk a szakadék fölött, ahonnan csodálatos panoráma nyílik a tájra. Aki inkább a szomszédos függőhídról csodálná meg ezt a kilátást, az ezt is megteheti, de vigyázat, a híd kissé mozog!

A legnagyobb adrenalinlöketet egészen biztosan az óriáshinta szolgáltatja. A 20 méteres szabadesés után percekig a katlan felett hintázhatunk. Ez a Közép-Európában egyedülálló játékelem semmihez nem hasonlítható élmény, mindenképpen érdemes kipróbálni.

Ha ezek után sem untuk meg a pörgést, és még mindig szeretnénk egy kis sebességet magunkénak tudni, akkor irány Magyarország legmagasabban fekvő bobpályája, ahol a panorámát is megcsodálva, majd az erdőben kanyarogva csúszhatunk le a majd’ 1 km-es pályán, akár párban, akár egyedül.

Az Oxygen Adrenalin Parkban a víz közelségét sem kell mellőzünk, a fákkal szegélyezett tavon nem csak a tavirózsák kaptak helyet, hanem számos játékelem is: elektromos jetski, kalózhajó, vízi akadálypálya, tutaj és sokak kedvence, a water roller.

A kisebbek olyan további élményelemekkel is szórakozhatnak, mint a quad, a toronycsúszda vagy a légvár, de ez közel sem minden – ide ki sem fér az a sok-sok játék, ami a gyerekek rendelkezésére áll.

Az étteremben elfogyasztott finom ebéd után még felültünk az Oxygen Expressre, a félóránként közlekedő kisvonatra, hogy egy utolsó pillantást vessünk a Parkra.

Végül stílszerűen a libegővel távoztunk, így újfent a panorámában gyönyörködve ereszkedtünk le a közeli Sástóhoz.

Tipp: Július 13-án, szombaton immáron már kilencedik alkalommal rendezik meg a Libegők Éjszakáját, így ekkor a Mátra Libegő meghosszabbított nyitvatartással, 10-24 óráig üzemel. Részletek a Facebook eseményben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

UTAZZ
A Rovatból
Ezért vannak a késések nyáron, sőt szeptember végéig lehet rájuk számítani - kitálalt a Budapest Airport
Nagyon sok késésre lehet számítani a turistaszezon, valamint a sportesemények, a labdarúgó Európa-bajnokság és a hamarosan kezdődő párizsi olimpia miatt. A reptéren segítőpontokat alakítottak ki az A és a B terminálon a beszálló kapuknál.


Az egész európai légteret érintik a késések, nemcsak Budapestet - mondta a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese szombaton az M1 aktuális csatornán.

Valentínyi Katalin közlése szerint a késések első oka, hogy az európai légtér nagyon zsúfolt, például a nyári időszak, a turistaszezon, valamint a sportesemények, a labdarúgó Európa-bajnokság és a hamarosan kezdődő párizsi olimpia miatt.

Ugyanakkor a szomszédban zajló háború is hatással van az európai légtérhelyzetre, hiszen Ukrajna és Oroszország fölött nem lehet átrepülni, tehát a gépek kitérő útvonalon közlekednek, és ez a magyar légteret érinti elsősorban

- jelezte.

Utolsóként az időjárási körülményeket említette, kiemelve, hogy zivatarláncok esetén a földi kiszolgálás a repülőtéren lelassulhat, másrészt pedig nagyon rossz idő esetén nem biztos, hogy a gépek fel tudnak szállni.

Valentínyi Katalin elmondta azt is, hogy a reptéren "segítőpontokat" alakítottak ki az A és a B terminálon a beszálló kapuknál, ahol minden információ elérhető, továbbá a repülőtéri üléseken kívül ülő-fekvő foteleket helyeztek ott ki, és olyan "totemeket", ahol a telefonokat tölteni lehet. A családosoknak bébiételt, pelenkát, törlőkendőt biztosítanak, vizet, illetve szendvicset osztanak, hogyha erre szükség van - mondta.

Arra a kérdésre, hogy mit tanácsol az utasoknak, azt válaszolta, ez a helyzet szeptember végéig valószínűleg el fog húzódni, tehát fel kell készülni arra, hogy az idei nyár késésekkel terhelt lesz az európai reptereken.

Fontosnak nevezte, hogy az utasok rugalmasan foglalható jegyeket vásároljanak, és átszállásnál kalkulálják be az esetleges késést a következő gép indulásába.

"Nagyon fontos, hogy az utasok készüljenek fel esetlegesen arra, hogy több órát a terminálon kell tölteniük, tehát ha egészségügyi berendezésekre vagy gyógyszerekre van szükségük, azokat a kézipoggyászba érdemes csomagolni" - fogalmazott a vezérigazgató-helyettes.

Elmondta azt is, hogy érdemes a reggeli, délelőtti járatokkal utazni, hiszen ekkor egy adott repülőgép, amely több fordulót teljesít, még nem halmoz fel késéseket, míg az esti járatoknál már jellemzően "begyűrűznek a késések".

Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
Botrány Ferihegyen: több mint 30 órát váratták egy repülőgép utasait, volt, aki a parkolóban aludt a füvön
A Szicíliába tartó repülőgépnek eredetileg hétfő este fél hétkor kellett volna felszállnia, amit tíz órára csúsztattak. A járatot végül aznapra törölték.


Közel 200 utas több mint 30 órát várt arra a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, hogy végre elinduljon a gépük Szicíliába, tudta meg az ATV Híradója. A repülő eredetileg hétfőn, 18:25-kor indult volna Budapestről, amit először este tíz órára csúsztatták, majd a járatot törölték.

„Utána nagy felmordulás, olaszok hangoskodtak, meg magyarok is, mindenki, két is szerencsétlen reptéri alkalmazott, akik a Wizz Airnek voltak az emberei, próbálták az embereket csitítani, na mindegy, visszaadták a bőröndöt és mondták, hogy Isten hírével mehettek bárhova”

– mondta az egyik utas.

Egy másik utas beszámolója szerint egy idő után elkezdték összegyűjteni az igényelt szobaméreteket, és a szervezők, valamint a Wizz Air állítása szerint minden szállodát felhívtak. Amikor az egyik csoportot a megbeszélt szállásra küldték saját költségű taxival, kiderült, hogy valójában senkit sem hívtak fel, csak úgy tettek, mintha telefonálnának.

Az utas hozzátette: a vita végére a társaság felének sikerült szállást szervezni, míg ők két kisgyerekkel és a nagyszülőkkel a külső parkoló füves területein aludtak.

A gép indulását végül kedden 19:30-ra írták ki, de még itt sem volt vége a történetnek.

„Megtörtént a becsekkolás, ott állunk és felnézünk, már kiírták, hogy 23:20-kor indul a repülő. Közben kaptunk SMS-eket az utazási irodától, hogy ez sem tudják garantálni, meg minden. Van, akik kaptak 3100 forintos jóvátételi kupon, hogy egyen belőle vagy igyon belőle”

– mesélte az ATV-nek az egyik utas.

Ezeket azonban, az éjszakai zárva tartás miatt csak nappal tudták felhasználni.

A portál úgy tudja, hogy a repülőgép kapitánya elnézést kért az utasoktól, és elmondta: nem tudja a késések okát.

Az ATV megkereste a Wizz Airt, akiktől azt a választ kapták, hogy a járatot a légi irányítás kapacitáshiánya miatt ütemezték át, időközben pedig a személyzet jogszabályba foglalt munkaideje lejárt, ezért tették másnap éjszakára a járatot. Hozzátették, a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára és a légitársaság minden utasának megtéríti a felmerülő szállásköltségét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
A Rovatból
Péntek délután kellett volna elindulnia, de csak vasárnap reggel szállt fel Ferihegyről egy Törökországba tartó gép
40 óra várakozás indult útnak a Tailwind járata. Az utasok közül volt, aki feladta a reményt, hogy idén eljut a törökországi nyaralására.


Péntek délután kellett volna felszállnia a Tailwind légitársaság törökországi járatának a Liszt Ferenc Repülőtérről, a gép azonban csak vasárnap reggel negyed nyolc körül indult útnak - írja az Utazomajom.

A portálnak az egyik utas számolt be a kálváriájukról. Mint írta:

a gépnek péntek délután 16:40-kor kellett volna felszállnia, de a Budapesten landoló járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni.

Ezt este 10-ig nem sikerült megjavítani, a sikertelen próbálkozás után pedig az utasok visszakapták a csomagjaikat és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel 9-re kell újra kiérni a 11:40-kor induló géphez.

Az utasok másnap is kimentek a géphez, de a nyolc órás várakozás ellenére ekkor sem tudtak elutazni. A beszámoló szerint a dühös utasokat rendőri beavatkozás után végül minibusszal egy Üllői úti hotelbe szállították.

„Az utasok közül volt, aki feladta a reményt, hogy idén a török tengerparton nyaral és hazament, azonban jelentős tömeg még holnap ad egy utolsó esélyt az utazásnak. Úgy vannak vele, hogy ez a maradék 5 nap nyaralás is jobb, mint a semmi”

- írta Edit a beszámolójában.

A gép végül vasárnap reggel 7 óra 10 perckor, 40 óra várakozás után szállt fel, fedélzetén a 60 legelszántabb utassal.

Link másolása
KÖVESS MINKET: