UTAZZ
A Rovatból

Így repülj okosan és olcsóbban

Jegyvásárlás közvetítők nélkül, avagy a repülőjegy árának rejtelmei.


Habár felmérések sokszor kimutatták, az utasok túlnyomó többsége elsősorban az árak alapján szelektál, a légitársaságok igyekeznek egymástól megkülönböztetni magukat a fedélzeti kiszolgálás tekintetében is. Persze ez relatív dolog, mert a turistaosztályon erre kevesebb lehetőség van, mint a drágább üzleti vagy első osztályon; bár ez utóbbi eltűnőben van a legtöbb piacon.

Viszont a szomorú igazság az, hogy míg a hosszabb távú járatokon a kiszolgálás még mindig egyfajta minőséget képvisel, a rövid távú járatokon a helyzet inkább a gyengébb személyvonatokra kezd hasonlítani. Még mindig van különbség egy alacsony költségű cég és egy KLM vagy Lufthansa kiszolgálási színvonala között, de a régi „paprikás csirkés” időnek örökre vége.

Jobb, ha nem számítunk semmi különlegesre, és akkor nem érhet kellemetlen meglepetés. Nem érdemes szidni az éppen általunk választott légitársaságot, hogy milyen rossz a kiszolgálás – a többin sem találunk sokkal jobbat. Legalábbis Európán vagy az USA-n belüli viszonylatban nem.

replulojegy (2)

Sokan mérgelődnek azon is, hogy most már olyan cégeknél, mint a Lufthansa vagy a KLM is fizetni kell szinte minden szolgáltatásért, ami korában benne volt a jegy árában. Persze lehet most is drága jegyet venni, amiben minden benne van, de nem biztos, hogy érdemes. Az alacsony költségű cégek kezdték először szétszedni a szolgáltatásokat és ajánlatukban a "meztelen" szállítási díjat hirdetni, amit aztán ki lehetett egészíteni mindenfélével: feladott csomag, fedélzeti csomag nagyobb méretben, ülés kiválasztás, elsőbbségi beszállás, nagyobb lábhely...

Hamarosan a hagyományos cégek is rájöttek arra, ez egy nagyszerű ötlet. A légitársaságok találékonysága nem ismert határokat és a helyzet az, ez nagyon bejött nekik! A bevétel meredeken emelkedett és ma már 30-40 vagy még több százaléka a bevételnek származhat a szétbontott termékelemek értékesítéséből.

Sokan szidják őket ezért, de ez igazságtalanság. Ha eleinte a kevesek által megfizethető jegyárban benne is volt "minden", ez nem volt sem logikus, sem pedig igazságos. Ha valaki csak egy pici hátizsákkal utazik, és nem akar a fedélzeten enni (sokan vannak ilyenek, magamat is beleértve), miért kellene a jegy árában a feladott csomag és az ebéd költségét nekem is megfizetnem, mikor nem tartok rá igényt?

replulojegy (3)

Hasonló a helyzet az ülések kiválasztásánál is. Egy ülés a gép elején vagy ülések több lábhellyel bizonyos utasoknak bizonyos körülmények között olyan értéket jelentenek, amiért hajlandóak többet fizetni. Magyarán az ülések értéke a gépben nem egyforma. Miért ne árulhatná a légitársaság ezeket felárral? Ha a boltban van egy pamut póló és egy műszálas, ez utóbbi olcsóbb, mint az előbbi. Én döntöm el, melyiket veszem meg. Ugyanez a helyzet az ülésekkel is. Emlékezzünk rá: a repülőgép egy üzleti eszköz, a légitársaság egy vállalkozás melynek nyereséget kell termelnie. Ne várjuk el tőle, hogy ne ennek megfelelően viselkedjen. A hőskornak már vége van.

A légitársaságok már régen nem szeretik az utazási irodákat. Bár ez utóbbiak ezt a tényt erősen tagadják és a légitársaságok sem verik nagydobra a dolgot, de évek óta csípi a szemüket az költség, amit az ügynökségek jelentenek. Nem véletlen tehát, hogy előszeretettel hívogatják az utasokat a saját weboldalukra, hogy ott foglaljanak helyet a nyaralásához vagy hivatalos útra. Egy elég káros tévhit, hogy a legjobb árakat csak az ügynökségeken keresztül lehet megszerezni. Ezt a tévhitet, érthető okokból, az ügynökségek próbálják életben tartani, de egyszerűen nem igaz. Gondoljunk csak bele, ha a légitársaságok annyira szeretnék, hogy az utasok náluk direktben vásároljanak, megengednék, hogy e hívó szóra reagáló utasok ne járjanak olyan jól, vagy jobban, mint az ügynökségnél maradtak? Persze, hogy nem.

Ma már a legtöbb légitársaság weboldala nagyon könnyen használható, az összetettebb utakat is pár lépésben le lehet foglalni, az információ egyértelmű, és sokszor az árakra is garanciát adnak, hogy a legalacsonyabb. Az ügynökség hasznosságát tovább rontották a különféle szövetségek, mert manapság ezek hálózatán belül bárki saját maga is megtalálja a direkt vagy az átszállásos megoldást és a hozzá tartozó árakat. Nem véletlen az sem, hogy nagyon sok nagy cég, akik sokat utaztatnak, ma már felmondta az ügynökségekkel volt szerződéseit és a dolgozóknak csak azt írja elő, milyen feltételeknek kell megfelelnie a helyfoglalásnak, többit a dolgozóra bízza. Mint az internetes vásárlásnál, minél több közbenső láncszemet lehet kihagyni a folyamatból, annál jobb és olcsóbb az egész. Az ügynökségeknek megvan a dolga ma is, de a repülőjegyvétel és helyfoglalás ma már messze nem az ő privilégiumuk.

Akik aggódnak a személyes adatainak védelme miatt, hagyják ki ezt a részt! Több cég foglalkozik azzal, hogyan lehet az utasokról, vagy leendő utasokról megszerezhető információkat felhasználni arra, hogy amikor jegyet keresnek, akkor a szokásaiknak legjobban megfelelő ajánlatot kapják. És ez nem feltétlenül jelenti a legolcsóbb tarifát.

replulojegy (5)

Kicsit olyan ez, mint amikor a Google és társai a hirdetéseket igyekeznek az adott felhasználó vásárlási szokásaihoz igazítani, csak éppen a repülési kontextusra alkalmazva. A témával foglalkozó szakemberek rájöttek arra, hogy amikor valamilyen célra repülőjegyet veszünk, sok esetben másként viselkedünk, más prioritásaink vannak, mint egyéb vásárlásaink esetén. Ez egy nagyon fontos felfedezés a légitársaságok számára, hiszen kihasználva a különleges szokásokat sikerülhet az ajánlatok eddiginél sokkal szorosabb testre szabása és így a bevétel növelése. Ilyen rendszerek már ma is használatban vannak, de a fejlesztés még korántsem ért véget. Az egyik fontos feltétel az utassal való közvetlen (azaz nem ügynökön keresztüli) kapcsolat.

Nem véletlenül hagytam utoljára a fapados cégek témáját. Ez egy nagyon szerencsétlen elnevezés, mert valójában ezeknek a cégeknek semmi, de semmi köze nincsen a régi fapados vonatosztály koncepciójához. Nincs még egy ország, tudomásom szerint, ahol ilyen derogatív névvel illetnék ezeket a cégeket. Nehezen érthető az a közutálat is, amivel egyesek körülveszik őket. Ráadásul a legtöbb rémtörténet erősen eltúlzott vagy nem is igaz. Mert ugye repültem én már KLM 747-esen, ahol a lábam nem fért el, vártam több órát késő Air France járatot, és lehetne folytatni.

repjegy2

A baj ott van, hogy ha egy hagyományos légitársaság késik, az nem hír, bezzeg ha egy Ryanair vagy EasyJet. Ezen lehet csámcsogni és messzemenő következtetéseket levonni. Az aztán megint nem hír, hogy a "fapadosok" nap, mint nap utasok százezreit szállítják biztonságban, és nem is olyan különlegesen rossz körülmények között, hogy a termékükre nagyon nagy igény van, hogy százezreknek adnak munkát. Ezt is lehetne sorolni.

Az tény, hogy a fapadosok szigorú poggyász-szabályai megtanították az utazóközönséget arra, hogy vannak bizonyos szabályok, és azokat be kell tartani, ha élvezni akarják az olcsóbb utazás előnyeit. Ma aztán a hagyományos cégek élvezik ennek az oktatásnak az előnyeit, mert amikor ők szigorítottak a szabályokon, egy már nagyrészt "megnevelt" közönséggel kellett ezt elfogadtatniuk. Amúgy meg nyugodtan tessék a rémtörténeteket figyelmen kívül hagyni, és ha vonzó az alacsonyabb ár, nyugodtan választani egy fapados légitársaságot. (Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a ferihegyi, elképesztően primitív fapados körülmények egyáltalán nem jellemzőek a világ többi részére. Sajnos ez is egyfajta hungarikum.)

repulo4

Ennyi lenne hát. Nem tudom, mondott-e ez az írás újat bárkinek is. De talán jobban megértjük a légitársaságokat, ha úgy nézünk rájuk, ahogy vannak. Üzleti vállalkozások, melyek ezt a feladatot jól vagy kevésbé jól látják el, mint bármely más vállalkozás.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
5+1 tipp, amiért érdemes ősszel is Székesfehérvárra látogatni
Tudtad, hogy a különleges történelmi múlttal rendelkező városban van játékmúzeum, óragyűjtemény, régesrégi patika, és most rajzfilmes érdekességek, textilalkotások is várnak.


Székesfehérvár sokak kedvenc kiránduló, városnéző helye. De miért érdemes ősszel is meglátogatni ezt a gazdag történelmi

múlttal rendelkező települést? Íme néhány tipp:

Egy múzeum tekintete – A Szent István Király Múzeum első 150 éve

Szenzációs kentaur csontlelet, vagy épp egy erotikus ókori süteményforma? A Szent István Király Múzeum kiállítása meglepő tárgyakat, izgalmas történeteket és különleges érdekességeket tár a látogatók elé. Az intézmény első 150 évét bemutató tárlat olyan ritkaságokat kínál, amelyekkel máshol aligha találkozhatunk. 300 műtárgyból, tematikus egységekből, animációs rövidfilmből, plakátokból, archív fotókból, sajtóanyagokból és interaktív vendégkönyvi bejegyzésekből álló válogatás régészeti, néprajzi, képzőművészeti és helytörténeti kincseket vonultat fel. A szokatlanra, a meglepőre és a ritkán láthatóra fókuszálva.

A szakma szerint is remek anyag állt össze, hiszen a bírálóbizottság döntése nyomán az „Egy múzeum tekintete – A Szent István Király Múzeum első 150 éve” egyike a 14 kiállításnak, amely elnyerte Az Év Kiállítása 2025 Jelöltje címet. Nem érdemes az október 21-i eredményhirdetésig várni a látogatással, ugyanis november 9-én bezár a tárlat.

János vitéz és a többiek - Spirituális utazás Jankovics Marcellel

A Ferenc pápa által meghirdetett Szentév első nagy magyar eseményeként nyílt meg idén januárban Vatikánban Jankovics Marcell, Kossuth-díjas filmrendező, grafikusművész animációs életművének kiállítása „Hit, remény, rajzfilm” címmel. A kiváló tárlatot elsőként Székesfehérváron láthatja a magyar közönség.

A rendhagyó tárlat több teremben tárja fel az alkotó életművének gazdag, spirituális világát: láthatók benne a legismertebb rajzfilmjeinek képkockái és animációs jelenetei, valamint be nem fejezett filmtervekhez készült rajzok is.

A tárlat október 19-ig tekinthető meg a Szent István Király Múzeum Fő utcai Rendház épületében.

Képgaléria: Kedvcsináló az érdekes kiállításokhoz (Fotókért kattints a képre)

Játékbirodalom a Belváros szívében

Van Székesfehérváron egy varázslatos hely, ahol a legidősebb lakó valójában a legfiatalabb. Hogy lehetséges ez? A titokra a Hetedhét Játékmúzeumban derül fény, ahol ehhez hasonló rejtélyek és csodák várják a látogatókat. A több ezer darabos gyűjtemény minden darabja mesés történetet őriz, a fiókok pedig játékos, interaktív feladványokat rejtenek. Igazi „kötelező” program a kisgyermekes családoknak – ráadásul Kajla pecsétgyűjtő hely is!

A kiállítás azonban nemcsak a gyerekeket szólítja meg: a gondos gyűjtőmunka eredményeként különleges babaszobákban fedezhetjük fel a 18–19. századi polgári lakások kicsinyített másait, különböző korok és stílusok enteriőrjeivel. Különleges élményt nyújt szüleink és nagyszüleink egykor kedvelt játékait újra látni, miközben Réber László önálló grafikáiból és ikonikus könyvillusztrációiból összeállított állandó kiállításon barangolhatunk.

Belső fény a Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontban

Hager Ritta Kossuth-díjas, Prima Primissima díjas iparművész, textiltervező és gobelinművész Via Lucis – Belső fény című kiállítása a Koronázó Bazilika Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontban remekül egészíti ki az egykori koronázótemplom kőfaragványait és a királyi korszak történetét bemutató Solium Regni – Az ország trónusa állandó kiállítást. Az időszaki textil tárlat 33 művön keresztül enged betekintést Hager Ritta rendkívül gazdag életművébe, a legkorábbi alkotásoktól egészen a legújabb, Áldás című műig, amelyet először Székesfehérváron mutatnak be.

Meghosszabbítva 2025. november 09-ig!

A szakrális sétát folytathatjuk a belváros gyönyörű barokk templomaiban és a Székesfehérvári Egyházmegyei Múzeumban és Látogatóközpontban, ahol a Magyar Szent Család – Szent István, Boldog Gizella és Szent Imre – nyomában járhatunk, míg végül a tőlük származó ereklyék bemutatásával egyesül a Szent Család.

Múzeumba zárt gyógyítás

Fehérvár legismertebb látnivalóinak egyike a Fő utcai patikamúzeum, amely az 1970-es évekig gyógyszertárként szolgált. Ha betérünk, megtudhatjuk, hol állt eredetileg a jezsuiták gazdagon faragott patikabútora, miért lejt a helyiség padlója, és vajon tényleg segítenek-e a gyógyulásban és a fájdalomcsillapításban az aranyfüsttel díszített istenszobrocskák. A természet gyógyhatású szereinek régi prése mellett kőcserép patikaedények, illóolajok, patikamérleg és még egy eredeti, restaurált mérleg idézi meg a múlt patikavilágát.

Órajáték és óragyűjtemény

A jól ismert fehérvári Órajáték épületében igazi kincsekre bukkanhatunk. A város egykori órásmestere és az Órajáték megálmodója, Kovács Jenő gazdag gyűjteményét őrzi az épület. A műemlék ház boltíves termeiben több száz, különböző korokból származó óra tekinthető meg: fali-, asztali-, zseb- és karórák, valamint egy 17. századi toronyóra szerkezet is. A gyűjteményben megtalálhatók a magyar polgári családok mindennapi órái, a nagypolgári otthonok elegáns kandalló- és asztali órái, de a parasztpolgárok időmérői is.

Előzetes bejelentkezéssel látogatható!

+1 A SPORT SZERELMESEINEK:

Vidi Múzeum és stadiontúra

A felejthetetlen mérkőzések és legendás futballisták emléktárgyai, győzelmi ereklyéi és több ezer relikvia idézik fel a székesfehérvári csapat dicső múltját. Ezen a különleges tárlatvezetésen igény szerint az 1984-85-ös UEFA-Kupa döntős csapat híres játékosai kalauzolják végig a látogatókat, akik megismerhetik a klub történetét 1941-től napjainkig és meghallgathatják a tárgyak mögött rejlő megható, izgalmas történeteket.

A stadiontúra során a látogatók megismerhetik a létesítmény minden szegletét, a kispadtól kezdve a luxus Sky-boxokig, beleértve a külső és belső kerengőket, a gyereksarkot, sőt, még a fogdát is. Emellett a pályakarbantartás apró, de fontos részleteit is megismerhetik: vajon milyen speciális gondozást igényel a gyep, amely ellenáll a terhelésnek, és mekkora lehet a maximális fűhossz a pályán?

Előzetes bejelentkezéssel látogatható!

Bővebb információk Székesfehérvár őszi fesztiváljáról ITT


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
UTAZZ
A Rovatból
Kvíz: Milyen típusú utazó vagy?
Precízen megtervezed az utad, vagy inkább hagyod, hogy az élmények vezessenek? Posztolsz minden pillanatot, vagy offline kapcsolódsz ki? Játékos tesztünkből most megtudhatod, melyik utazási stílus illik leginkább hozzád!


Itt a nyár, vele együtt pedig a várva várt utazások időszaka is. Ilyenkor végre kiszakadhatunk a hétköznapokból, és elmerülhetünk a tengerparti naplementékben, mediterrán estékben vagy egy izgalmas város felfedezésében. Van, aki már hónapokkal korábban lefoglalja a szállást, gondosan összeállítja a programtervet és pipálgatja a csomagolós listát, mások pedig inkább az utolsó pillanatban csapnak le egy jó ajánlatra, és úgy pakolnak, hogy minden elférjen egy kézipoggyászban.

Ilyen utazók vagyunk

A Visa friss felmérése szerint* a magyarok különböző módon közelítik meg idei nyaralásukat: közel 40%-uk igazi élményvadász, akik szívesen fedeznek fel újdonságokat és hagyják el komfortzónájukat.

De vajon te hogyan utazol? A legkülönlegesebb szállást keresed, vagy inkább az éppen aktuális akciók alapján döntesz? Ellenőrzöd a bankkártyád beállításait, mielőtt útnak indulsz, vagy csak reméled, hogy minden rendben lesz? És mi a helyzet a közösségi médiával – megosztod az élményeket azonnal, vagy inkább teljesen offline maradsz nyaralás alatt?

Töltsd ki az alábbi játékos kvízünket, és derítsd ki, milyen utazó típusba tartozol – felfedező vagy inkább szervező alkat vagy, tudatos tervezőként vágsz neki az útnak, vagy te vagy az, aki minden pillanatot megoszt?

Most megtudhatod!

És bár a nyaralás leginkább a kikapcsolódásról, feltöltődésről és élményekről szól, nem árt észnél lenni: ilyenkor a csalók is sokkal aktívabbak. Az utazás előtti időszakban különösen érdemes figyelni, amikor last minute ajánlatokra, szállásokra vagy belépőjegyekre vadászol. Egy hamis utazási oldal, gyanúsan olcsó szállás, vagy egy sürgető kedvezményről szóló e-mail könnyen bajba sodorhat, ha nem vagy elég körültekintő. A nyaralás alatt pedig már nem csak az online térben környékezhetnek meg – miközben fizetsz a part menti szuveníresnél, pénzt veszel fel egy idegen város ATM-jéből, vagy csak sétálsz egy zsúfolt piacon.

Éppen ezért a kvíz nemcsak egy jópofa játék, hanem figyelemfelkeltő eszköz is: segít rávilágítani arra, milyen digitális és pénzügyi szokásaink vannak utazás közben, és érdemes-e ezekből valamin változtatni, hogy valóban gondtalan legyen a pihenés. Mert egy jól időzített bakancslistás kaland, egy spontán street food-élmény vagy egy tökéletes fotó tényleg csak akkor tudja hozni az igazi nyaralós érzést, ha közben nem kell aggódnod a biztonságod miatt.

Egy kis odafigyeléssel és tudatossággal könnyen elkerülheted a kellemetlen meglepetéseket – így nyugodtan hátradőlhetsz, és élvezheted a megérdemelt pihenést.

(*A Visa Kelet-Közép-Európai Utazási és Fizetési Szokások 2025 tanulmány Lengyelországra, Csehországra, Magyarországra, Romániára, Bulgáriára, Szlovákiára és Horvátországra terjedt ki. A kutatást a GfK - a NIQ vállalat végezte 2025 márciusában, 1000 fős reprezentatív mintán - 18-65 évesek - az említett országok mindegyikében.)

Ajánljuk

UTAZZ
A Rovatból
A sebesség és a szép autók szerelmeseinek kihagyhatatlan, különleges élmény az Enzo Ferrari Museum
Pár órára visszarepítenek a múltba: a kezdetektől napjainkig megcsodálhatjuk a lóerők és karosszériák fejlődését, a részletek finomságát. Az ikonikus autók között sétálva pedig még egy olyan meglepetés is vár, amire nem számítottál.
Vas Gergely - szmo.hu
2025. október 04.



Különleges élmény az autó és a sportautók szerelmeseinek az Enzo Ferrari Museum. Modena egyik látványossága és népszerű turistahelye ez a múzeum, ahol az "utcai használatra" készült Ferrarikat mutatják meg. A versenyautókat a Marenello-i versenyautó múzeumban lehet megcsodálni, de mi most Modenáról mesélünk.

A helyszín is érdekes. Az egész múzeum nem egy nagy kiállításra készült épület, hanem rejtettebb. Az első Ferrari műhely ugyanis, ami egy hosszúkás kialakítású - majdnem hogy pajta szerű - épület volt, ad otthon a gyűjteménynek. Az eredeti régi műhelyt egészítették ki, futurisztikusnak mondható módon, de mégis sikerült egy komplexumot kialakítani.

Az öreg épületben kezdődik a körtúra, ahol

a motorokkal és a sikeres vagy éppen különleges utcai autókkal találkozhatunk. Hozzá egy jó adag történetmesélés is jár,

aminek olvasása között beleshetünk Enzo dolgozó szobájába is - ami kellemes meglepetés.

Az elmélyült olvasgatás, szemlélődés és rengeteg sztori emésztésétől kábultan újra az udvaron találjuk magunkat, ahonnan az új, főépülethez keveredünk vissza.

A főépületben lehet megvásárolni a jegyeket is, ahol a pénztárosokon senki nem fog ki. Minden kérdésre tudják a választ, és nagyon kedvesen végzik a munkájukat. Vásárolhattok kombinált jegyeket is, így mind a két múzeumot meglátogathatjátok (helyszíntől függetlenül, tehát Maranello-ban is). A két múzeum között busszal szállítják át az érdeklődőket. Online is megvehetitek a jegyet, ez gyors és egyszerű. Jegyek ITT:

És most térjünk vissza a múzeum második felére. Az új rész aulájában találhatjuk a pénztárt, a szimulátorokat, étkezési lehetőséget. Innen lehet bejutni egy igen impozáns aulába. Bocs, de lelőjük a poént: nem egymás hegyén-hátán parkolnak a kocsik, hanem kronológiai sorrendben, a legfontosabb mérföldkövekkel találkozhatunk. Elsőre egy kicsit elszomorodik a szív, hiszen ha ti is igazi petrolhead-ek vagytok, akkor az az elvárásotok, hogy minél több legendás vagy különleges autót láthassatok. Mi is így voltunk, ezért kicsit csalódottan kezdtünk bolyogani. Na de hogyan lesz ez mégis egy emlékezetes látogatás? Úgy, hogy az olaszok nagyon is tudnak a szívre hatni.

Nem kell sokat várni. Egyszer csak elsötétül az aula, majd elkezdődik egy bő 20 perces - a szinte teljes kiállítótért lefedő - vetítés.

Az pedig mind képekben, mind hangban teljesen elvarázsolja az embert, és végig vezet minket a Ferrari történetén. Na ez a zseniális plusz, amiért mindenképpen érdemes ellátogatni ide.

És persze azokért az ikonikus autókért, amik nem egyszer megfordulnak például a Goodwood és egyéb futamokon. És ha ne adja isten, koszosan térnek vissza onnan, de az a cél, hogy mihamarabb lássák a látogatók, akkor bizony egy kis koszos patinával gurulnak fel a kiállító helyekre újból.

Tartsatok velünk egy sétára az Enzo Ferrari Museumban:

Képgaléria: A motorok (fotókért kattins a képre)

Képgaléria: Ferrarik minden mennyiségben (fotókért kattins a képre)

Képgaléria: Azok a csodás részletek (fotókért kattins a képre)

Képgaléria: Betekintés a múltba (fotókért kattins a képre)

A fotós szívesen kalauzol el személyesen is más tájakra. Ha szeretnél egy napot vele eltölteni Máltán, akkor bővebb információkat ITT találsz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

UTAZZ
A Rovatból
Öt perc nyaralás után kitoloncoltak egy skót nőt Marokkóból
A nő állítása szerint a gépen hagyta az útlevelét, amit a személyzet nem talált meg. Ezért a határrendészet Marrákesből percek után visszaküldték Nagy-Britanniába.


Rebecca McCurry júliusban három barátjával Marrákesbe utazott. Leszállás után a gépen hagyta az útlevelét, és öt percen belül észrevette, hogy nincs nála az irata. Vissza akart menni a dokumentumért, a személyzet átnézte a gépet, de nem találta meg. A határrendészek kihallgatták, mialatt krónikus fájdalmai miatt többször elájult. Mivel elhagyta az útlevelét, a határrendészek kitoloncolta az országból. Azt mondták neki, akár öt napot is várhat a visszaútra Edinburghbe.

Végül a légitársaság még aznap visszaküldte az Egyesült Királyságba, de nem Edinburghbe, hanem Manchesterbe. Rebecca elmondta, hogy az édesapja hat órát vezetett, hogy elhozza. Közben

egy ismerőse az edinburgh-i visszajáraton utazott, és ott találta meg az útlevelet azon a helyen, ahol Rebecca hagyta. A Ryanair munkatársai elvették tőle a dokumentumot. Rebecca több mint egy hónapig próbált kapcsolatba lépni a céggel, végül személyesen ment ki a repülőtérre, és 30 fontot fizetett, hogy visszakapja az útlevelét. Azt mondta, nem tudott panaszt beadni, mert mindenhol zsákutcába futott.

A Ryanair megerősítette, hogy az utas július 31-én az Edinburgh–Marrákes járaton hagyta az útlevelét, és a hatóságok nem engedték be Marrákesbe. A társaság kérésre még aznap átfoglalta a következő, Egyesült Királyságba tartó járatra. A cég hangsúlyozta, hogy minden utasnak a célország által előírt okmányokat kell bemutatnia, és az érvényes dokumentumok magánál tartása az utas felelőssége. A közlés szerint a személyzet a megtalált útlevelet az edinburgh-i repülőtér talált tárgyak irodájának adta át. Rebecca elmondta, hogy az átéltek óta fél a repüléstől.

(via LadBible)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk