TECH
A Rovatból

„Sokkal többet kínálunk a hívásoknál és üzenetküldésnél” – töretlenül népszerű hazánkban a Viber

A tartalmak felfedezésétől a virtuális valóságon át a digitális pénztárcáig - egyre többet szeretnének kínálni felhasználóiknak, mondja Daniela Ivanova, a Rakuten Viber európai üzletfejlesztési igazgatója.
Tomka Tivadar - szmo.hu
2022. augusztus 09.


Link másolása

– Mennyire népszerű a Viber Magyarországon?

– Ha szigorúan a számoknál maradunk, tavaly a magyarok 230 millió hívást kezdeményeztek a Viberen keresztül, 26 millió órát töltöttek hang- és videócsevegéssel, és átlagosan 200 üzenetet küldtek másodpercenként. A világjárvány sem veszélyeztette a felhasználói elkötelezettségünket, ami vonzotta a márkákat és a vállalatokat, hogy a platformunkon hirdessenek.

– Jelenleg a Viber az egyik legközkedveltebb üzenetküldő alkalmazás hazánkban. Van potenciális növekedési cél?

– Magyarországon az okostelefon-felhasználók 68 százalékának van aktívan telepítve a Viber a készülékén. Az a célunk, hogy ezt a számot idén és jövőre is meghaladjuk.

- Mi az, amit a Viber a hívások és az üzenetküldés lehetősége mellett kínálni tud?

- Speciális tartalmakat különböző helyi és globális partnerektől, valamint különböző marketingcégektől, amelyekkel együtt dolgozunk. Például nemrég vezettük be a Csatornákat, amely a Viber tartalmi központja, ahol a felhasználók megtalálhatják a legfrissebb híreket, új információkat, weboldalakat, influenszereket, és akár kapcsolatba is léphetnek velük. Valójában a Csatornák funkció a Viberen a végső közvetítési platform a tartalomgyártók, szervezetek és bárki számára, aki valóban közönséget szeretne növelni a platformunkon.

Igyekszünk a fiataloknak érdekes tartalmakat kínálni, mint például Danny Blue csatornája, az idősebb szegmens számára pedig ideális választás a Sport 1 Csatorna.

A sportrajongók pedig mindig követhetik kedvenc sportklubjuk csatornáit a Viberen, például a Ferencvárosét vagy a Vasasét.

– Mit jelent a lencse, és hogyan teszi sokszínűbbé a Vibert?

– A Viber lencse tulajdonképpen az egyik kedvenc termékünk:

egy mesterséges virtuális valóság-lencse, amely különböző elemekkel teszi kifejezőbbé a kommunikációt és emlékezetesebbé a valós idejű kiterjesztett valóságot.

A Viber Lencsék segítségével a felhasználók a sorozatok széles portfólióját élvezhetik, fotókat és videókat készíthetnek, és ha akarják, megoszthatják őket barátaikkal és családtagjaikkal a Viberen belül és kívül. A Lencse a tökéletes módja a Viberen folytatott csevegésnek és szórakozásnak. A lencsék a márkák és szervezetek számára is elérhetőek, ha marketingstratégiáról van szó. A funkció remek kiegészítés a meglévő matricagyűjteményeinkhez és portfólióinkhoz. A lencse tehát lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vizuálisan kifejezzék magukat csevegés és ajándékozás közben, hogy növeljék az ismertséget, de például megpróbálhatnak ügyfeleket terelni a felhasználói csatornákon keresztül.

– Személyesen mikor használta először a Vibert, és miért?

– Akkor, amikor külföldön éltem. Nagyon szenvedélyes Viber-felhasználó voltam, amikor Németországban dolgoztam. A Viber volt az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatba léphessek a barátaimmal és a családommal, és ingyen felhívhassam őket, így

nekem a Viber egyet jelentett az otthonnal.

És mivel tudom, hogy a szolgáltatás milyen sokat jelentett számomra, nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen gyorsan növekszünk a világ minden tájáról érkező emberekkel, és ez mély érzelmi értéket képvisel számomra, de azt hiszem, a felhasználóink számára is, mivel a Viber valóban túlmutat az üzenetküldés funkcionalitásán, összeköti az embereket. Olyan élményeket teremt, amelyek hagyományosak és egyben valóban digitálisak is, nagyon személyre szabott és kifejező módon.

– Mik a jövőbeli célok?

– Az irányzatok nagyon gyorsan változnak, és mostanában olyan trendeket látunk, hogy az emberek egyre inkább csak néhány alkalmazást használnak, amelyek az alapvető igényeiket szolgálják ki. Átlagosan az alkalmazás-felhasználók idejük 77 százalékát a 3 legfontosabb alkalmazáson töltik, és idejük közel felét egyetlen alkalmazáson, így ez egy nagyszerű kapu számos lehetőséghez a vállalkozások számára, hogy ott kapcsolódjanak a közönségükhöz, ahol már vannak.

Az üzenetküldő platformok pedig igazán jó lehetőséget kínálnak arra, hogy a márkák digitálisan kapcsolódjanak a felhasználókhoz.

És a Viber ebben látja a jövőt, ez része a Viber küldetésének, hogy egy olyan szuper alkalmazás legyen, amely az üzenetküldésen túl például a tartalomfelfedezésre is kiterjed. Most jelentettünk be egy jelentős új szolgáltatást a sokoldalú szuperalkalmazássá válás szempontjából:

ez a Viber Pay egy digitális pénztárca, amelyet a felhasználók pénzátutalásra, számlák kifizetésére vagy áruvásárlásra használhatnak.

Kezdetben Görögországban és Németországban lesz elérhető, azonban célunk, hogy a régió más országaiban is elindítsuk. A Viber küldetésének része, hogy bebizonyítsuk, mennyire erősek vagyunk ebben az értéknövelt szolgáltatásban, amely valóban segíti és szórakoztatja felhasználóinkat, és kielégíti igényeiket a platformunkon belül. Különösen figyelünk a magyar felhasználóink igényeire, akik olyan elképesztő visszajelzéseket adnak számos termékünkkel és szolgáltatásunkkal kapcsolatban, hogy azokat mindig igyekszünk beépíteni az alkalmazásainkba.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


TECH
A Rovatból
Nagy a felháborodás: közel 7000 forintért bárki felteheti azokat a kérdéseit Adolf Hitlernek, amiket eddig nem mert
Egy mesterséges intelligenciát használó alkalmazás révén több mint 20 ezer történelmi alakkal beszélgethetünk. Sokak számára viszont visszatetsző, hogy Hitler, Goebbels, Jeffrey Epstein vagy Pol Pot is a választható karakterek között van.
Címlapkép: SZMO - szmo.hu
2023. január 24.


Link másolása

Nagy felháborodást keltett a Historical Figures (Történelmi alakok) nevű alkalmazás. Az app mesterséges intelligenciát alkalmaz, és általa több mint 20 ezer személlyel lehet beszélgetni - írja az UNILAD.

A 25 éves Sidhant Chaddha szoftverfejlesztő mérnök által tervezett alkalmazás révén kérdéseket tehetünk fel például Abraham Lincolnnak, vagy akár Diana hercegnőnek is. Sőt, akár csoportos beszélgetést is indíthatunk.

Sokak számára viszont visszatetsző, hogy Adolf Hitler, Joseph Goebbels, Jeffrey Epstein és Pol Pot is a választható karakterek között van.

Egy Twitter-felhasználó több emberrel is beszélgetésbe elegyedett. Heinrich Himmler például elismerte, hogy milliók halálához vezettek a tettei, és nagyon bánja már őket.

Persze a dolog nem olyan egyszerű, hogy csak letöltjük az alkalmazást, mivel egyes beszélgetésekért fizetni is kell.

Hitler szavaiért például 500 tokenért, azaz 6790 forintért juthatunk hozzá.

Az alkalmazás ellen viszont többen, például a Rágalmazásellenes Liga nevű zsidó szervezet is felszólalt.

"Eljátszani egy beszélgetést Hitlerrel és más antiszemitákkal nagyon felkavaró, és csak csámcsogni valót ad a fanatikusoknak" - nyilatkozta a szervezet egyik alelnöke, Yael Eisenstat.

Sidhant Chaddha egyelőre nem kommentálta az ügyet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

TECH
A Rovatból
Ennyi volt: csak áprilisig használhatjuk ingyen a Facebookot és a Messengert mobilnettel
Eddig nem számították bele a havi adatkeretünkbe például az Instagramot vagy a Spotifyt sem, de áprilistól már igen.

Link másolása

Az Európai Unió szakhatóságainak döntése alapján idén tavasztól végleg el kell törölnie a mobilszolgáltatóknak a nullás díjszabást az alkalmazásaiknál, mint a Messengernél vagy az Instagramnál - írja a Blikk.

A terv szerint 2023. március 31-én lép életbe az a szabály, miszerint az összes hazai mobilszolgáltatónál fizetni kell az olyan alkalmazásokért és szolgáltatásokért, amelyekhez eddig korlátlanul hozzáférhetett a felhasználhó, még akkor is, ha a díjcsomagja internetes keretét már kimerítette.

Ez azt jelenti, hogy nem lesz többé ingyenes a Facebook, a Messenger, a WhatsApp, az Instagram, a Spotify, és a navigációs alkalmazások.

Az unió már régóta változást akar elérni a kérdésben, többször is kifogásolta, hogy egyes díjcsomagokban bizonyos alkalmazásokra egy úgynevezett zero rate konstrukciót alkalmaztak a szolgáltatók. Tehát azért, hogy vonzóbbá tegyék az ajánlatukat, a havi adatkeretbe nem számították be például csetlalkalmazások során felhasznált adatot.

A HWSW azt írja, hogy 2020-ban az Európai Unió Bírósága kimondta azt, hogy a Telenor Magyarország jogellenesen biztosított korlátlan adatkeretet a MyChat és a MyMusic tarifaopcióknál. 2022 júniusában a tagállami szakhatóságokat tömörítő BEREC új iránymutatást adott ki, melynek egyik kulcseleme, hogy a testület a bírói gyakorlat alapján a jövőben semmilyen, egyes platformokat vagy alkalmazástípusokat megkülönböztető zero rate konstrukciót nem tekint alkalmazhatónak.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) őszi határozatában kötelezte a három érintett mobilszolgáltatót (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone), hogy az ilyen ajánlatok értékesítését fejezzék be legkésőbb 2022. november 15-ig.

"Azoknál az előfizetőknél, akik már használnak valamilyen zero ratinget tartalmazó csomagot vagy opciót, a szolgáltatóknak 2023. március 31-ig kell gondoskodniuk arról, hogy a szerződéseket módosítsák vagy megszűntessék" - nyilatkozta a lapnak az NMHH. Várhatóan a meglévő szerződéseket módosítják majd.

A Telekom oldalán már olvasható is egy tájékoztató arra vonatkozólag, hogy mekkora adatforgalmat is takarnak az érintett alkalmazások.

Egy percnyi facebookozás körülbelül 2 megabájtot igényel, a videók és képek mennyiségétől függően. Egy perc instagramozás (képfeltöltés nélkül) már 20 megabájtot jelent, a Spotify-on egy percnyi zenehallgatás 5,6 megabájt elhasználását jelenti.

A Messenger ezekhez képest elenyésző: 100 üzenet ér 10 kilobájtot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
„Tömeges” kibertámadás érte az internethálózatokat, emiatt reggel óta akadozik a net Olaszországban
Elsőként a legnagyobb országos szolgáltató, a Tim internetes hálózata tűnt el. A legtöbb jelzés a nagyvárosokból érkezett, először a vezetékes hálózat állt le, majd a mobilhálózat is rosszul működött.

Link másolása

A nemzeti kiberbiztonságért felelős ügynökség (Acn) közlése szerint vasárnap "tömeges" támadás érte az olaszországi internethálózatokat, emiatt az reggel óta akadozik.

Az Acn szóvivője közölte, hogy több tucatnyi hálózatban már kár is keletkezett, vagy ilyen veszélynek van kitéve.

Az ügynökség arra kérte a használókat, hogy minél előbb változtassák meg a különböző oldalakhoz tartozó jelszavaikat.

Elsőként a legnagyobb országos szolgáltató, a Tim internetes hálózata tűnt el. A legtöbb jelzés a nagyvárosokból érkezett, az északi Milánótól a szicíliai Palermóig: először a vezetékes hálózat állt le, majd a mobilhálózat is rosszul működött.

A Tim kezdetben kizárta a hackertámadást, és "nemzetközi hálózati" problémákra hivatkozott. A postarendőrség is tagadta a hackertámadást, az Acn azonban megerősítette ennek tényét, és vírus terjedéséről beszélt a hazai hálózatban.

Stefano Epifani, a digitális fenntarthatóságért felelős alapítvány elnöke a RaiNews24 televízió-csatornának elmondta, hogy az internetes hálózatoknak csak mintegy harminc százaléka működőképes. Hozzátette, hogy reméli hétfőre sikerül megoldani a problémát.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
Titkos kódokkal olyan Netflix-tartalmakhoz is hozzá lehet férni, amikről eddig nem is tudtunk
A szolgáltató eddig a néző igényeihez igazított tartalmat nyújtott, de ezekkel a kódokkal szinte bármihez hozzá lehet férni.

Link másolása

Miközben a Netflix azon dolgozik, hogy az előfizetők által másoknak megadott kódok használatát korlátozza, aközben kikerült egy titkos kódlista, ami sokkal több mindent tud - írja a Daily Mail.

A kiszivárgott titkos kódlista segítségével több tucat rejtett kategóriát lehet majd feloldani. Ezek bőven kiszélesítik a Netflix tartalmat, sokkal több mindent lehet megnézni.

A Netflix egy algoritmust használ, figyeli a néző érdeklődését, és ahhoz válogatja ki az egyes előfizetőknek kínált tartalmat. Ám a titkos kódokkal kiterjeszthető a keresés. Azaz e kódok nélkül a kínálatnak csak egy része érhető el.

Ha a megfelelő tartalmú kódot megkeresik, vagy hozzáteszik az URL-címük végéhez a nézők, akkor szinte bármilyen keresésre képesek lesznek.

A felhasználók a Reality TV, az akció sci-fi és fantasy vagy a késő esti vígjátékok mellett így nézhetnek extrém sportokat vagy romantikus külföldi filmeket is.

A kódokról bővebben a Daily Mail cikkében lehet olvasni.


Link másolása
KÖVESS MINKET: