„Sokkal többet kínálunk a hívásoknál és üzenetküldésnél” – töretlenül népszerű hazánkban a Viber
– Mennyire népszerű a Viber Magyarországon?
– Ha szigorúan a számoknál maradunk, tavaly a magyarok 230 millió hívást kezdeményeztek a Viberen keresztül, 26 millió órát töltöttek hang- és videócsevegéssel, és átlagosan 200 üzenetet küldtek másodpercenként. A világjárvány sem veszélyeztette a felhasználói elkötelezettségünket, ami vonzotta a márkákat és a vállalatokat, hogy a platformunkon hirdessenek.
– Jelenleg a Viber az egyik legközkedveltebb üzenetküldő alkalmazás hazánkban. Van potenciális növekedési cél?
– Magyarországon az okostelefon-felhasználók 68 százalékának van aktívan telepítve a Viber a készülékén. Az a célunk, hogy ezt a számot idén és jövőre is meghaladjuk.
- Mi az, amit a Viber a hívások és az üzenetküldés lehetősége mellett kínálni tud?
- Speciális tartalmakat különböző helyi és globális partnerektől, valamint különböző marketingcégektől, amelyekkel együtt dolgozunk. Például nemrég vezettük be a Csatornákat, amely a Viber tartalmi központja, ahol a felhasználók megtalálhatják a legfrissebb híreket, új információkat, weboldalakat, influenszereket, és akár kapcsolatba is léphetnek velük. Valójában a Csatornák funkció a Viberen a végső közvetítési platform a tartalomgyártók, szervezetek és bárki számára, aki valóban közönséget szeretne növelni a platformunkon.
A sportrajongók pedig mindig követhetik kedvenc sportklubjuk csatornáit a Viberen, például a Ferencvárosét vagy a Vasasét.
– Mit jelent a lencse, és hogyan teszi sokszínűbbé a Vibert?
– A Viber lencse tulajdonképpen az egyik kedvenc termékünk:
A Viber Lencsék segítségével a felhasználók a sorozatok széles portfólióját élvezhetik, fotókat és videókat készíthetnek, és ha akarják, megoszthatják őket barátaikkal és családtagjaikkal a Viberen belül és kívül. A Lencse a tökéletes módja a Viberen folytatott csevegésnek és szórakozásnak. A lencsék a márkák és szervezetek számára is elérhetőek, ha marketingstratégiáról van szó. A funkció remek kiegészítés a meglévő matricagyűjteményeinkhez és portfólióinkhoz. A lencse tehát lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vizuálisan kifejezzék magukat csevegés és ajándékozás közben, hogy növeljék az ismertséget, de például megpróbálhatnak ügyfeleket terelni a felhasználói csatornákon keresztül.
– Személyesen mikor használta először a Vibert, és miért?
– Akkor, amikor külföldön éltem. Nagyon szenvedélyes Viber-felhasználó voltam, amikor Németországban dolgoztam. A Viber volt az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatba léphessek a barátaimmal és a családommal, és ingyen felhívhassam őket, így
És mivel tudom, hogy a szolgáltatás milyen sokat jelentett számomra, nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen gyorsan növekszünk a világ minden tájáról érkező emberekkel, és ez mély érzelmi értéket képvisel számomra, de azt hiszem, a felhasználóink számára is, mivel a Viber valóban túlmutat az üzenetküldés funkcionalitásán, összeköti az embereket. Olyan élményeket teremt, amelyek hagyományosak és egyben valóban digitálisak is, nagyon személyre szabott és kifejező módon.
– Mik a jövőbeli célok?
– Az irányzatok nagyon gyorsan változnak, és mostanában olyan trendeket látunk, hogy az emberek egyre inkább csak néhány alkalmazást használnak, amelyek az alapvető igényeiket szolgálják ki. Átlagosan az alkalmazás-felhasználók idejük 77 százalékát a 3 legfontosabb alkalmazáson töltik, és idejük közel felét egyetlen alkalmazáson, így ez egy nagyszerű kapu számos lehetőséghez a vállalkozások számára, hogy ott kapcsolódjanak a közönségükhöz, ahol már vannak.
És a Viber ebben látja a jövőt, ez része a Viber küldetésének, hogy egy olyan szuper alkalmazás legyen, amely az üzenetküldésen túl például a tartalomfelfedezésre is kiterjed. Most jelentettünk be egy jelentős új szolgáltatást a sokoldalú szuperalkalmazássá válás szempontjából:
Kezdetben Görögországban és Németországban lesz elérhető, azonban célunk, hogy a régió más országaiban is elindítsuk. A Viber küldetésének része, hogy bebizonyítsuk, mennyire erősek vagyunk ebben az értéknövelt szolgáltatásban, amely valóban segíti és szórakoztatja felhasználóinkat, és kielégíti igényeiket a platformunkon belül. Különösen figyelünk a magyar felhasználóink igényeire, akik olyan elképesztő visszajelzéseket adnak számos termékünkkel és szolgáltatásunkkal kapcsolatban, hogy azokat mindig igyekszünk beépíteni az alkalmazásainkba.