TECH
A Rovatból

Samsung The Frame 2021 – a tévé, ami egyszerre festmény is

Telitalálat azoknak, akik egy csinos lakás ékköveként is akarnak a tévére tekinteni.
Csákvári Péter - szmo.hu
2021. április 21.



Az egyre vékonyodó és okosodó TV-k korában ritkán lehet olyan darabba futni, ami egy kicsit túl is tesz azon ami, és nem csak arra fókuszál, hogy egy levegőben lógó képernyő legyen. A Samsung The Frame 2021 azonban sokkal több, mint egy puszta tévé, ez egy művészeti alkotás, illetve nem is egy, hanem akár több millió.

Az első Frame 2018-ban jelent meg, és úgy néz ki bejöhetett a formula, mert azóta évente érkezik.

A Frame az általa született Lifestyle Tv-k kategóriájába tartozik, ami jelentsen bármit is, de a készülék nem más, mint egy TV-festmény hibrid - ha ezt így ki lehet jelenteni- ugyanis a mai tévéknél megszokott irgalmatlanul vékony káva helyett pont, hogy egy vaskosat kapott, amivel egy képkeretre hajaz.

Bár az előző modellekhez képest vékonyabb, de ez csak az előnyére vált. A keretet ráadásul variálhatjuk is, külön kaphatóak hozzá 5 féle variánsban mágneses keretek, amiket elég csak felpattintani rá, és máris új keretünk van. Ebből szerintem a világos fa a legmenőbb, az életben nem mondja meg róla az ember, hogy egy tévét lát, ha az épp képkeret(művészeti) módban van - mert ez bizony egy külön funkció.

A művészeti módban külön kiválaszthatjuk melyik alkotást szeretnénk a falunkon látni, majd amikor a tévét kikapcsoltuk, az automatikusan átvált egy takarékosabb módba, és hibátlan realisztikával megjeleníti a kiválasztott képünket.

Hogy a hatás valóban működjön, Samsungék alaposan elrejtették a kábeleket, és a TV kapott egy tökéletesen illeszkedő falikonzolt. Felszerelése baromiegyszerű, az ideális kialakítás érdekében oldalra, hátra vagy előre kell dönteni. Minden oldalról tökéletesen belesimul a környezetébe, és mindössze egy pici - a cég által észrevétlennek nevezett, de én azért ha kinyitom a szemem észreveszem - átlátszó kábel mászik le alul, ami valóban nem zavaró. Persze gyárilag talpakat is csomagolnak hozzá, sőt, még állványt is lehet hozzá kapni, amivel zavarba ejtően hasonlít egy festőállványra.

Különösen a festményekkel működik a dolog, ugyanis hibátlanul megjeleníti a műalkotások hibáit, karcolásait, repedéseit, hihetetlenül élethű hatást generálva. Főleg nappal egy világos szobában olyan, mint egy… nos, festmény.

Amikor először hallottam erről a funkcióról csak legyintettem, hogy szuper, de engem nem nagyon érdekel, most meg reggelente fél órát agyalok azon, hogy Cezánne vagy Van Gogh lógjon a nappaliban.

Természetesen a saját képünket is kirakhatjuk ilyen módon sőt, a beépített filterek segítségével még festménnyé is alakíthatjuk őket, amivel konkrétan tök jól el is lehet szórakozni, mégha nem is olyan lesz a végeredmény, mint amit 65”-en kilógatnál a falra.

A móka itt még nem ér véget, akár a tévé mögötti hátteret is beállíthatjuk háttérként, így az beleolvad gyakorlatilag a környezetébe. A beépített fényérzékelőnek hála az alkotások pedig mindig megfelelően látszódnak, mivel felismeri a környezeti fényt és a természetes látvány érdekében automatikusan optimalizálja a képernyő fényerejét és a színárnyalatokat. A készülék mozgásérzékelővel is fel van szerelve, így képes arra, hogy akkor mutassa az alkotást, amikor valaki tényleg láthatja azt, így spórolva nekünk a felesleges áramfogyasztást.

A hangzása is sokat fejlődött az első modell óta, és igazság szerint a hasonló árkategóriájú tévék közül a Frame 21 az egyik legjobb. A beépített mikrofonjából származó adatok felhasználásával a teret betöltő hangzás funkció elemzi a szoba akusztikáját, és a telepítési környezetét is (állványra vagy falra szerelt), és automatikusan alkalmazza a legjobb hangbeállításokat. Bár nyilván ajánlott mellé egy soundbar, a tv saját hangzása is átlagon felüli.

De ejtsünk pár szót azért a tévéről is, hiszen egy félmilliós képkeretnek azért nem kellene himnuszt írni. A paneltechnológia: 10 bites QLED panel Edge-LED háttérvilágítással, a felbontás nyilván 4K, 3840×2160 képpont. Ez jelenleg a normális, és még nem vágja ki az ember szemét sem. A QLED kijelző nagy valós kontrasztarány elérését teszi lehetővé.

Ötféle méretben érhető el:

43″: ~278 000 forint

50″: ~335 000 forint

55″: ~375 000 forint

65″: ~550 000 forint

75″: ~850 000 forint

A tavalyi modelleknél kicsit olcsóbbak lettek, és egyébként a tudásukhoz képest egyáltalán nem nevezhető túlárazottnak.

Alapvetően egy regény lenne kivesézni minden funkcióját, többek között nagyon jól tudni jönni az osztott képernyő lehetősége, és a több mint 1400 alkalmazást is felvonultatható rendszere is patika, de ami igazán pofásra sikeredett az maga a távirányító, ami napelemmel is tölthető, nagyon könnyű, és csak néhány fontos gombbal rendelkezik, így könnyen átlátható a kezelése is.

A Samsung The Frame 2021 egy telitalálat azoknak, akik egy csinos lakás ékköveként is akarnak a tévére tekinteni, és nem csak egy képernyőt keresnek meccsnézéshez.

Elképesztően néz ki, és ezzel az egyedi művészeti móddal megspékelve ez a tv valóban több, mint egy sima tévé.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


TECH
A Rovatból
Majdnem légikatasztrófát okoztak, világszerte új szabályok jöhetnek a power bankok és más akkumulátorok miatt
Súlyos vészhelyzetet eddig csak ritkán okoztak, de nem szabad kísérteni a sorsot - mondják a légitársaságok, amelyek maguk szigorítják a fedélzetre vitt power bankokra és akkumulátorokra vonatkozó szabályokat.


Nemrég kiderült, hogy azon a dél-koreai utasszállító repülőgépen, ami januárban égett ki egy puszani kifutón, egy utas power bankja okozta a tüzet. Ezért és általában az akkumulátorok tűzveszélyessége miatt most új előírásokat vezetnek be a repülőgépeken. A szabályok olyan hordozható elektronikai cikkekre vonatkoznak, amelyekről az átlag utasok nem is sejtették, hogy komoly kockázatot hordozhatnak. A légiközlekedés legnagyobb szereplői még azelőtt lépnek, hogy súlyos katasztrófa történne.

Hajmeresztő esetek, amelyeket power bankok és akkumulátorok okoztak

Eddig kevesen gondoltuk volna, mekkora veszélyt jelenthetnek a hordozható műszaki cikkeink, pedig a földön számtalan és a levegőben is egyre több eset példázza, hogy a lítium-ion akkumulátorok, sőt, akár egy olyan apróság hibájából is történhet légikatasztrófa, mint egy egyszerű power bank. A legsokkolóbb friss példa erre az az Airbus, ami a dél-koreai Puszan Gimhae Nemzetközi Repülőterén gyulladt ki - szerencsére még felszállás előtt, a kifutón, és nem a levegőben.

A 169 utas megmenekült, viszont hárman sérüléseket szenvedtek és tetemes anyagi kár is keletkezett.

Ennek a januári balesetnek az eredménye egyrészt egy teljes egészében kiégett utasszállító repülőgép, másrészt pedig néhány új szabály, amelyet egyelőre csak ázsiai légitársaságok vezettek be, de nyugodtan számíthatunk rá, hogy lassan az egész világon elterjednek majd.

Kiégett az Airbus

A puszani eset kivizsgálása során a szakértők rátaláltak a tűzfészekre, és benne az egyik utas power bankjára, amiről azt állítják, hogy műszaki hiba miatt túlhevült, majd lángra lobbantotta a poggyászt, és a tűz rövid idő alatt a teljes fedélzetre átterjedt. Az Air Busan repülőgépe viszont csak egy a sokból, ami az utóbbi években veszélyhelyzetbe került hibás akkumulátorok miatt.

A Reuters szerint az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala 2024-ben kéthetente három olyan esetet regisztrált világszerte, amikor egy repülőgépen lítium-ion akkumulátorok túlmelegedtek és zavart, illetve kis híján balesetet okoztak. 2018-ban még kevesebb mint heti egyszer történt hasonló, szóval pár év alatt szignifikáns növekedés történt. És ezt akkor is komolyan kell venni, ha csupán néhány elszigetelt incidensről beszélünk, hiszen, ha több kilométer magasan gyullad ki az utastér, borítékolható a súlyos légikatasztrófa.

Többé nem tehetjük a fedélzetre vitt poggyászba sem

A legtöbb légitársaság és nemzetközi szabályozás szerint már eddig is tilos volt lítium-ion akkumulátort tartalmazó eszközöket vagy külső akkumulátorokat (power bankokat) a feladott poggyászba tenni. Az ICAO (Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet) és az IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) előírásai szerint a power bankokat és a tartalék akkumulátorokat kizárólag a kézipoggyászban lehet szállítani. És még ebből is lehet baj. Ezt jól demonstrálja ez az eset, amikor a reptéri csomagellenőrzés során lobbant lángra egy külső akkumulátor.

A beépített lítium-ion akkumulátorral rendelkező eszközöket (pl. laptop, tablet, okostelefon, e-cigaretta, elektromos fogkefe stb.) általában szintén a kézipoggyászban kell tartani, de ha a feladott bőröndbe kerülnek, kikapcsolt állapotban kell lenniük, és megfelelő csomagolásokkal vagy tokokkal ki kell védeni, hogy véletlenül bekapcsolódjanak.

Ezen a ponton jegyezzük meg, hogy a szabályok légitársaságonként eltérhetnek, így mindig érdemes ellenőrizni annak az adott cégnek az előírásait, amelynek a repülőjével utazunk! Főleg a közeljövőben, mert az eddigiekhez képest új szabályok léphetnek érvénybe.

A repülésbiztonsággal foglalkozó szakemberek és jogalkotók régóta kockázatként kezelik az akkumulátorokat, és időről-időre szigorítják a szabályokat - főleg balesetekre reagálva. Az utóbbi időben történt incidensek miatt több légitársaság frissítette a lítium-ion akkumulátorok szállítására vonatkozó előírásait, hiszen meghibásodás esetén extrém hőt és füstöt termelhetnek, illetve akár tüzet okozhatnak.

Dél-koreai légitársaságok

A fent írt baleset miatt aligha meglepő, hogy az Air Busan lett az első légitársaság, amely megváltoztatta a szabályzatát: az utasoknak a hordozható akkumulátorokat a „testükön”, magyarán a zsebeikben, kézitáskáikban kell tartaniuk, nem pedig a fej feletti csomagtartóban (ahol a januári baleset során a tűz keletkezett).

Március 1-jétől aztán nemcsak ők szigorították a szabályokat, hanem Dél-Korea kormánya is: immár minden helyi légitársaságnak arra kell köteleznie az utasokat, hogy maguknál tartsák a hordozható akkumulátorokat, illetve az e-cigarettákat. Specifikusan ezeket az eszközöket nem helyezhetik el a csomagtartókban, és nem is tölthetik a fedélzeten.

Hongkongi légitársaságok

Itt is vastagon voltak előzményei a szabályok szigorításának. Március 20-án egy Kínából indult Hong Kong Airlines járatnak kellett kényszerleszállást végrehajtania, mert egy utas kézipoggyászában tűz keletkezett. A helyi polgári légügyi hatóság pár nappal később közölte, hogy „rendkívüli aggodalomra adnak okot az utasok által szállított és használt hordozható akkumulátorokkal kapcsolatos biztonsági incidensek”, majd a légügyi hatóság április 7-i hatállyal megtiltotta, hogy az utasok használják vagy töltsék a hordozható akkumulátorokat a repülőgépen, és azok nem helyezhetők el a fej feletti csomagtárolókban sem.

A szintén hongkongi Cathay Pacific bejelentette, hogy már határidő előtt alkalmazza az új szabályokat - megváltoztatva ezzel korábbi kijelentését, amiben a végrehajtás nehézségei és a nem kívánt következmények miatt még nem akart változtatni az új irányelvein.

AirAsia - A maláj Capital A tulajdonában lévő AirAsia április 1-jétől szintén betiltja a hordozható akkumulátorok használatát és töltését a fedélzeten. Az új előírás szerint az akkumulátorokat kizárólag az ülészsebben vagy az ülés alatti tárolóban lehet elhelyezni, de a fej feletti csomagtartókban nem.

Air Astana - A kazah légitársaság március 13-tól tiltotta meg a power bankok használatát és töltését a fedélzeten, de azt engedélyezi, hogy ezeket az eszközöket a kézipoggyászba, illetve a csomagtartóba helyezzék.

Batik Air - A Lion Air csoporthoz tartozó indonéziai vállalat gépein március 14. óta tilos a hordozható akkumulátorok használata a fedélzeten. Az utasok legfeljebb két hordozható akkumulátort tarthatnak maguknál, de nem helyezhetik azokat a fej feletti csomagtartókba.

Kína - A kínai légügyi hatóság megelőzte a korát - a Reuters szerint az ázsiai ország légitársaságainak már legalább 2014 óta előírják, hogy nem engedélyezhetik az elektronikai cikkek power bankról történő töltését a fedélzeten.

Tajvan - A tajvani China Airlines és EVA Air március 1-től tiltotta meg a hordozható akkumulátorok és tartalék lítium akkumulátorok használatát és töltését a repülőgépen. Előbbi azt javasolja, hogy ezeket senki ne tegye a feje feletti csomagtartóba, míg utóbbi csak az ülésekbe szerelt USB-töltővel engedélyezi az eszközök töltését.

Malaysia Aviation Group - A Malaysia Airlines anyavállalata április 1-től tiltja meg a hordozható akkumulátorok elhelyezését a fej feletti csomagtartókban. Az akkumulátorokat a kézipoggyászban, az ülés alatt vagy az ülészsebben kell tartani, míg a mágneses vezeték nélküli akkumulátorok csak külön tasakban szállíthatók és a használatuk szintén tilos a repülőgépeken.

Singapore Airlines - A légitársaság és diszkont leányvállalata, a Scoot szintén április 1-től tiltja be az utasoknak a hordozható akkumulátorok használatát és töltését a fedélzeten.

Thai Airways - A thaiföldi légitársaság március 15-től tiltotta meg a hordozható akkumulátorok és tartalék elemek használatát, illetve töltését.

VietJet - A vietnami diszkont légitársaság március 24-én jelentette be, hogy az utasok nem tölthetik és nem használhatják a hordozható akkumulátoraikat a fedélzeten. Az eszközöket ki kell venni a kézipoggyászból, és olyan módon kell tárolni, hogy a személyzet bármikor ellenőrizhesse őket.

Mint látható, a legtöbb ázsiai légitársaság hetek alatt képes volt átállni az új szabályokra, és kétség sem fér hozzá, hogy globálisan ugyancsak várhatóak hasonló változások. Addig is az európai és amerikai vállalatok leginkább a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) veszélyes árukra vonatkozó előírásait követik. Ezek szerint a hordozható akkumulátorokat kizárólag a fedélzetre vitt kézipoggyászban lehet elhelyezni, nem a feladott bőröndben.

Az IATA előírásai ezenkívül meghatározzák a szállítható akkumulátorok mennyiségét és teljesítményét is. Bár e szempontok alapján szintén ahány légitársaság, annyi szabály, jó tudni, hogy utasonként legfeljebb két darab, maximum 100-160 Wh-s és 20.000 mAh-s külső akkumulátort szoktak engedélyezni. Érdekesség, hogy a Virgin Australia például csak úgy engedi a fedélzetre ezeket az eszközöket, ha védve vannak rövidzárlat ellen. Kizárólag az eredeti dobozukban vagy olyan csomagolásban lehetnek az utasoknál, ami jól szigeteli az érintkezőket.

A lítium-ion akkumulátorok problémája

A mobiltelefonokat, laptopokat, drónokat, okosórákat, valamint az elektromos kerékpárokat, rollereket és autókat mind-mind lítium-ion akkumulátorok működtetik. Ezek az akkumulátorok túlmelegedhetnek egy „hőmegfutásnak” nevezett jelenség miatt, ami egy tűzhöz vagy robbanáshoz vezető láncreakció.

Így néz ki:

A lítium-ion akkumulátorok, amelyeket például külső akkumulátorokban is használnak, rendkívül reakcióképes és gyúlékony anyagokat tartalmaznak. „A lítium akkumulátorok maguk is lehetnek gyújtóforrások, vagy táplálhatják egy máshol keletkező tüzet. A kockázat különösen nagy, ha az akkumulátorok sérültek, megduzzadtak, gyártási hibát tartalmaznak, túltöltődtek vagy túlmelegedtek” – mondta a CNN-nek Sonya Brown, az ausztráliai Új-Dél-Walesi Egyetem repülőgép-tervezéssel foglalkozó vezető oktatója.

A szakember hozzátette: a véletlen találkozás más akkumulátorokkal „váratlan kisülést okozhat”, így azt javasolja, hogy a külső akkumulátorokat és a tartalék akkumulátorokat utazás előtt érdemes külön becsomagolni vagy leragasztani valamilyen nem vezető anyaggal, hogy biztosan elkerülhető legyen a fémekkel való érintkezés.

Brown azt is tanácsolja az utazóknak, hogy indulás előtt ellenőrizzék a külső akkumulátoraikat, és ha duzzadást vagy külső sérülést észlelnek, semmiképpen se vigyék magukkal a repülőgépre, sőt, az előírásoknak megfelelően inkább szabaduljanak meg tőle, hogy az otthonaikat se veszélyeztesse.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
TECH
A Rovatból
3 leggyakoribb digitális csalási kísérlet 2025-ben, amiről azt hiszed, veled nem történhet meg
Ha már veled is előfordult, hogy valamire kattintottál, amire nem kellett volna, akkor azért, ha még eddig sosem vertek át az online csalók, akkor azért - olvasd el cikkünket, hogy mindig résen lehess!


Egy kamu SMS, egy ismerősnek tűnő Marketplace-hirdetés, egy gyanús telefonhívás – mindenki hallott már ezekről. Mégis, a Mastercard friss kutatása szerint

a magyar lakosság 46%-a nem tudja biztosan megkülönböztetni a csaló üzeneteket a valódiaktól.

És ami még aggasztóbb: a legtöbben úgy gondolják, velük ez biztosan nem fordulhat elő. Pedig dehogynem. Nézzük, melyek most a leggyakoribb digitális átverési formák, és hogyan védekezhetünk ellenük!

1. Csomagküldős csalások – „Csomagja érkezett, kattintson ide!”

Te is találkoztál már olyan SMS-sel, amiben arról értesítenek, hogy csomagot kapsz, és egy linkre kell kattintanod, hogy megtudd a részleteket? Nos, sokszor pont ez a csapda. A csalók ilyenkor hamis oldalra irányítanak, ahol adatokat csalnak ki, vagy rosszindulatú programot telepítenek a telefonunkra.

Miért működik még mindig?

A gyorsaságra játszanak. Rohanunk, várunk egy csomagot – és már kattintunk is.

A Mastercard kutatása szerint a lakosság 60%-a találkozott már SMS-es adathalászattal, de a gyakorlatban sokan mégsem tudják kiszúrni a hamis üzeneteket.

Tipp: Ne kattintsunk automatikusan! Ha csomagot várunk, inkább az eredeti applikációban vagy a hivatalos weboldalon nézzünk utána. Ha mégis megnéznénk magunknak azt a felületet, ahová az SMS irányít, legyünk résen, mi a weboldal címe, nincs-e benne valami turpisság – például nem .hu-ra végződik a domainnév, vagy az adott szolgáltató nevétől kicsit eltér a cégnév.

2. Marketplace csalások – „Nagyon érdeklődöm, küldje a bankkártyaadatokat!”

Online piactereken is aktívak a csalók. Gyakori trükk, hogy vásárlást színlelnek, majd „a fizetéshez” kérnek kártyaadatokat, vagy hamis linket küldenek. Ugyanilyen veszélyes a fordított helyzet is: a csaló népszerű, valójában nem létező termékeket hirdet meg, és a gyanútlan vevőtől próbál pénzt vagy kártyaadatot kicsalni.

Pedig fontos tudni: aki fizetni akar nekünk, annak nincs szüksége a kártyaadatainkra – legfeljebb a bankszámlaszámunkra.

Vásárlóként pedig mindig legyünk óvatosak, ha valaki előre utalást kér, vagy gyanúsan nyomul.

Miért működik még mindig?

A bizalomra építenek. Ha valaki segítőkésznek, kedvesnek tűnik, kevésbé vagyunk óvatosak. A Mastercard adatai szerint a 18–29 évesek 90,5%-a tartja magát „nehezen átverhetőnek” – mégis ők teljesítettek a leggyengébben a biztonsági teszteken.

Tipp: Soha ne osszunk meg bankkártyaadatot chatben, és ne hagyjuk el a piactér hivatalos felületét. Vásárlóként is legyünk gyanakvóak, ha előre utalást kérnek, vagy ha túl olcsón kínálnak valamit: ilyenkor inkább kérjünk referenciát, értékeléseket, és ne féljünk visszalépni az üzlettől.

3. Telefonos csalások – „A banktól hívom, gyanús tranzakciót észleltünk”

A legijesztőbb talán, amikor „a banktól” hívnak, és azonnali adatellenőrzést kérnek. Sajnos sokan ilyenkor bepánikolnak és együttműködnek.

Miért működik még mindig?

A csalók a félelemre építenek. Ha azt halljuk, hogy a pénzünk veszélyben van, hajlamosak vagyunk gyorsan cselekedni.

A Mastercard kutatásában szereplők 70%-a tudta, hogy a bank sosem kér telefonon kártyaadatot – de a rendőrségi adatok szerint mégis sokan estek már ilyen csalás áldozatául.

Tipp: Tegyük le a telefont, és hívjuk vissza a bankot a hivatalos ügyfélszolgálat számán! Figyeljünk arra is, hogy a hívó fél száma sokszor hamisítva jelenik meg a kijelzőn, akár a bank hivatalos számának látszatát keltve. Ezért soha ne bízzunk meg egy bejövő hívás számában, hanem mindig mi kezdeményezzük a visszahívást a bank honlapján, kártyánkon vagy hivatalos applikációban található elérhetőségen keresztül.

Miért fontos erről beszélni?

A csalók egyre ügyesebbek, és egyre többen dolgoznak csapatban – miközben mi sokszor egyedül vagyunk az online térben. Ezért indult el a Mastercard által is támogatott KiberPajzs program, ami az állami és piaci szereplők összefogásával segíti az edukációt, frissíti a figyelmeztetéseket, és erősíti a közös védekezést.A Mastercard szakértői szerint az online biztonság nem csak technológia kérdése: a tudatosság a legfontosabb fegyverünk. Ha megtanuljuk felismerni a kockázatokat, sokkal kisebb eséllyel válunk áldozattá.A Mastercard friss kutatása a magyar fogyasztók és vállalkozások digitális biztonságtudatosságát vizsgálta. A felmérés célja az volt, hogy feltérképezze, mennyire ismerjük fel a leggyakoribb online fenyegetéseket, és hol vannak a legnagyobb tudáshiányok. Az eredmények segítenek megérteni, mely területeken van szükség edukációra, és milyen megoldásokkal lehet hatékonyan erősíteni a védekezést.

További részletekért kattints ide.

+1 aranyszabály: Ha valami túl szép, hogy igaz legyen – az valószínűleg nem igaz

Legyen szó csomagról, vásárlásról vagy telefonhívásról: álljunk meg egy pillanatra, gondoljuk végig, és ne féljünk utánajárni az információknak! A biztonság nem a technológiával kezdődik, hanem velünk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
A Rovatból
A Meta bekeményít: szigorítás jön az Instán, a gyerekek csak szülői engedéllyel élőzhetnek, de a Facebook is változik
A Meta kiterjeszti a tiniszabályokat. A szülők beleszólhatnak, kivel cseveg a gyerekük, és mikor használhatja a közösségi oldalakat.


A Meta szigorításokat vezet be az Instagramon, a Facebookon és a Messengeren is a fiatal felhasználók védelme érdekében. A vállalat bejelentette:

a 16 éven aluliak mostantól csak szülői engedéllyel használhatják az Instagram élő videós funkcióját, az Instagram Live-ot.

Szintén szülői hozzájárulásra lesz szükség ahhoz, hogy kikapcsolják azt a funkciót, amely elhomályosítja a gyaníthatóan meztelenséget ábrázoló képeket az üzenetekben.

A Meta közlése szerint

az Instagramon már működő tinifiókos beállításokat mostantól a Facebookon és a Messengeren is elérhetővé teszik.

Ezeket a lehetőségeket tavaly vezették be. Az alapértelmezett beállítások lehetővé teszik, hogy a szülők korlátozzák a gyerekük képernyő előtt töltött idejét, adott időszakokra letiltsák az Instagram használatát, valamint megtekinthessék, hogy a gyerek milyen más fiókokkal lép kapcsolatba.

A Facebook és a Messenger tinifiókos megoldásait először az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Kanadában vezetik be.

A Meta adatai szerint jelenleg világszerte 54 millió 18 év alatti használja az Instagram tinifiókjait. A 13 és 15 év közötti felhasználók több mint 90 százaléka betartja az alapértelmezett korlátozásokat.

Forrás: 444.hu, The Guardian


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
A világ designelitje újra Budapesten gyűlik össze – az OpenAI is itt lesz a második Point of View konferencián
A POV négynapos eseménye a Nemzeti Táncszínházban kap helyet, és olyan nevek sorakoznak a fellépők között, mint az Are.na, a Base Design, a Studio Dumbar/Dept, a Mouthwash Studio és David Rudnick grafikuslegenda.


Második alkalommal tér vissza a fővárosba a POV (Point Of View) Budapest, Magyarország nemzetközi szinten elismert designkonferenciája, amely ismét elhozza a kreatív szakma világszínvonalú szereplőit. Az esemény idén négynapos programsorozattal érkezik, és még magasabbra teszi a lécet: 2025 szeptemberében a Nemzeti Táncszínházban rendezett eseményen olyan világszínvonalú nevekkel találkozhatunk, mint az OpenAI, az Are.na, a Base Design, a Studio Dumbar/Dept, a Mouthwash Studio, vagy David Rudnick grafikus legenda.

Az eseményt két fiatal alapító saját hiányérzetéből eredően indította útjára tavaly, és már az első évben bebizonyították, hogy a Budapest méltó helyszíne egy nemzetközi kreatív találkozópontnak. 2024-ben Czél Mátyás és Mátyás Boldizsár mindenféle rendezvényszervezői tapasztalat nélkül, a nulláról belevágott egy hőn áhított cél megvalósításába: megszervezni az ország első designkonferenciáját. A POV Budapest mögött álló csapat egy olyan komplex, immerzív élményt álmodott meg, ami nemcsak a vizuális kultúra fontosságát hirdeti, hanem Budapest szépségeit is megmutatja a külföldi látogatóknak. Ennek jegyében vezetett design sétákat indítottak, és elkészült egy közel 150 helyszínt tartalmazó, egyedileg kurált Budapest-térkép is.

„A kezdetektől fogva az volt a célunk, hogy bekapcsoljuk Budapestet a nemzetközi design körforgásba azzal, hogy a városhoz méltó, annak kulturális örökségére reflektáló rendezvényt bonyolítunk le a fővárosban. Az, hogy már az első évben sikerült a nemzetközi designszcéna legjavát színpadra állítanunk, és ez 50 országból vonzott vendégeket Magyarországra, fontos visszajelzés volt számunkra – van itthon is igény designkonferenciára”

– emelte ki Mátyás Boldizsár, a POV Budapest társalapítója.

A tavalyi teltházas, kétnapos esemény 700 érdeklődőt vonzott. A látogatók hetven százaléka külföldről érkezett – ezzel feltéve Budapestet a globális designtérképre. Már az első évben olyan stúdiók mutatkoztak be a színpadon, akik többek között a Nike, az Apple, a Google, a Spotify, a Netflix és az Airbnb számára dolgoznak.

Az első POV fogadtatása rendkívül pozitív volt. Nemcsak a látogatók, hanem az előadók is – akik a legnagyobb nemzetközi konferenciákon is otthonosan mozognak – életük egyik legjobb designkonferenciájaként emlegették.

„Boldizsár, Mátyás és a teljes POV csapat egy elképesztően színvonalas eseményt hozott létre. A vizuális megjelenés, a meghívott előadók listája és a szervezés minden részlete átgondolt és igényes volt. Minden elismerésem. Miattatok lettünk Budapest-rajongók” – mondta el Kota Kobayashi a Wise-tól.

Az esemény X-en és YouTube-on is virálissá vált. Megjelent a Designisso oldalán, bekerült az osztrák *A Passion Thing* magazin őszi számába, valamint a német Grafikmagazin legfrissebb kiadásába is. A legnagyobb elismerést azonban a világ egyik legnagyobb online grafikai magazinja, a The Brand Identity cikke jelentette.

A konferencia idei tematikája, a Making Sense, arra keresi a választ, hogyan segíthet a design eszköztára értelmezni a világ komplexitását, és hogyan találhatunk egyensúlyt a racionalitás és az érzelmi megértés között.

A feltett kérdés mögött a közösségépítő küldetés is teret kap: a POV Budapest szervezői már az első évtől kezdve célul tűzték ki, hogy ne csupán egy rendezvényt hozzanak létre, hanem egy minőségi kreatív közösséget, amely platformot ad az értékes kapcsolódásoknak, együttműködéseknek és a tehetségek bemutatkozásának. Ennek része a POV Dinner Club eseménysorozat, amely a város kreatív szcénájának szereplőit ülteti egy asztalhoz, a POV Market, amely online designpiactérként is segíti a szakmát.

A POV Budapest 2025. szeptember 11-14. között tér vissza a fővárosba.


Link másolása
KÖVESS MINKET: