Mark Zuckerberg kevesebb tényellenőrzést és több „cenzúrázatlan” politikát ígér a Facebookon és az Instagramon is
A Meta feje megszünteti a tényellenőrző programot. Donald Trump segítségével lépne fel azokkal a kormányokkal szemben, amik szerinte „cenzúrát” akarnak.
Mark Zuckerberg, a Meta alapítója bejelentette, hogy a vállalat megszünteti a tényellenőrzőket, csökkenti a cenzúrát, és több politikai tartalmat ajánl majd a platformjain, így a Facebookon, az Instagramon és a Threads-en. Mint a The Guardian idézi, Zuckerberg a szólásszabadságra hivatkozva jelentette be a döntést:
Zuckerberg a videós sajtótájékoztatón fogadkozott, hogy Donald Trump Fehér Házba való visszatérése után a szólásszabadságot helyezi előtérbe, és azt mondta, hogy az Egyesült Államokkal kezdve „megszabadul a tényellenőrzőktől, és az X-hez hasonló közösségi jegyzetekkel helyettesíti őket”.
Zuckerberg szerint a tényellenőrzők politikailag elfogultak voltak. Az ezzel foglalkozó csapat ezután az amerikai Texasból dolgozik majd, ahol a Meta-vezér szerint „kevésbé kell aggódni a csapataink elfogultsága miatt”.
Zuckerberg azt is bejelentette, hogy a Meta „megszabadulna egy csomó olyan korlátozástól, mint a bevándorlás és a nemek közötti egyenlőség, amelyek elvesztették a kapcsolatot a mainstream diskurzussal”, és „Trump elnökkel együttműködve világszerte visszaszorítaná azokat a kormányokat, amelyek az amerikai vállalatok után mennek, és még több cenzúrát akarnak bevezetni”.
Európát kiemelten említette Zuckerberg, mint egy olyan helyet, ahol szerinte megfolytja az – egyébként az EU által a politikai szélsőségek ellen, a kiszolgáltatott emberek védelmében, valamint az adatbiztonságért bevezetett – „cenzúra” az innovációt.
Mark Zuckerberg, a Meta alapítója bejelentette, hogy a vállalat megszünteti a tényellenőrzőket, csökkenti a cenzúrát, és több politikai tartalmat ajánl majd a platformjain, így a Facebookon, az Instagramon és a Threads-en. Mint a The Guardian idézi, Zuckerberg a szólásszabadságra hivatkozva jelentette be a döntést:
Zuckerberg a videós sajtótájékoztatón fogadkozott, hogy Donald Trump Fehér Házba való visszatérése után a szólásszabadságot helyezi előtérbe, és azt mondta, hogy az Egyesült Államokkal kezdve „megszabadul a tényellenőrzőktől, és az X-hez hasonló közösségi jegyzetekkel helyettesíti őket”.
Zuckerberg szerint a tényellenőrzők politikailag elfogultak voltak. Az ezzel foglalkozó csapat ezután az amerikai Texasból dolgozik majd, ahol a Meta-vezér szerint „kevésbé kell aggódni a csapataink elfogultsága miatt”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
8000 forintnyi összeget fizet az Apple a felhasználóinak a Siri miatt
Akik beperelték a céget, arra panaszkodtak, hogy a telefonjaik akaratukon kívül rögzítették beszélgetéseiket. Az Apple-nek hatalmas összeget kell fizetnie, de ez rengeteg ember között oszlik el.
Az Apple hajlandó volt megegyezni abban a csoportos perben, amelyet 2019-ben indítottak ellene, miután több felhasználó is azt állította, hogy a Siri személyi asszisztens jogosulatlanul hallgatta le privát beszélgetéseiket. A 95 millió dolláros (nagyjából 38 milliárd forintos) kártérítési megállapodást kedden nyújtották be egy kaliforniai szövetségi bíróságon. Az összeg kifizetése azonban még várja egy amerikai kerületi bíró jóváhagyását.
A felperesek szerint a Siri időnként szándékukon kívül aktiválódott, és rögzítette a magánbeszélgetéseiket. Állításuk szerint az így gyűjtött adatokat hirdetők is megkapták, ami célzott reklámokban nyilvánult meg. Néhányan például Air Jordan cipőkről és Olive Garden éttermekről kaptak hirdetéseket, miután ezeket említették a készülék közelében.
A megállapodás értelmében azok az amerikai állampolgárok is jogosultak lehetnek a kártérítésre, akiknek 2014. szeptember 17. és 2024. december 31. között volt Siri-kompatibilis eszközük, például iPhone-juk vagy Apple Watchuk.
A kártérítési alapból eszközönként legfeljebb 20 dollárt (kb. 8000 forintot) fizetnek ki, így a több tízmillió érintett között az összeg alaposan szétoszlik.
Az Apple tagadta a jogsértéseket, de a peren kívüli megegyezést elfogadta. A Siri körüli botrány azért robbant ki, mert 2014-ben a vállalat bevezette a „Hé, Siri” funkciót, amely állítólag a jogosulatlan lehallgatások alapjául szolgált.
Ez az eset nem egyedülálló: hasonló pert indítottak a Google ellen is a cég Voice Assistant funkciója kapcsán, és a felpereseket ugyanazok az ügyvédi irodák képviselik, mint az Apple-ügyben.
A 95 millió dollár elsőre tetemes összegnek tűnhet, de az Apple számára ez mindössze kilenc órányi nyereséget jelent. A cég 2023-as pénzügyi évében ugyanis a nettó bevétele elérte a 93,74 milliárd dollárt.
Az Apple hajlandó volt megegyezni abban a csoportos perben, amelyet 2019-ben indítottak ellene, miután több felhasználó is azt állította, hogy a Siri személyi asszisztens jogosulatlanul hallgatta le privát beszélgetéseiket. A 95 millió dolláros (nagyjából 38 milliárd forintos) kártérítési megállapodást kedden nyújtották be egy kaliforniai szövetségi bíróságon. Az összeg kifizetése azonban még várja egy amerikai kerületi bíró jóváhagyását.
A felperesek szerint a Siri időnként szándékukon kívül aktiválódott, és rögzítette a magánbeszélgetéseiket. Állításuk szerint az így gyűjtött adatokat hirdetők is megkapták, ami célzott reklámokban nyilvánult meg. Néhányan például Air Jordan cipőkről és Olive Garden éttermekről kaptak hirdetéseket, miután ezeket említették a készülék közelében.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az Index foglalta össze, hogy a One Magyarország a korábbi Vodafone és Digi üzleteinek egyesítésével országszerte 98 településen, 135 üzlettel lesz jelen.
Az otthoni szolgáltatások kiemelkedő eleme a gigabit sebességű internet, amely a korábbi Vodafone és Digi egyesített hálózatán keresztül érhető el.
Az ügyfelek a Home GigaNet tarifacsomagban az akár 1000 Mbps-os letöltési sebességet – amennyiben a saját eszközeik is alkalmasak erre – és a WiFi 6-képes eszközt akár 7490 Ft-os havi díjon vehetik igénybe.
Amennyiben az ügyfelek tv- és vezetékes internetszolgáltatást is igénybe vesznek a One-nál, úgy extra kedvezményben részesülhetnek. Például a Home Giganet 1000 és a TV Family csomagajánlatot 11 490 Ft-os havi díjon érhetik el, amely a szolgáltatónál érvényesíthető sávos kedvezménnyel akár 9192 Ft-os havi díjra is mérsékelhető.
A feltöltőkártyás ügyfelei számára január 1-jével indult el az új Tuti Feltöltőkártya szolgáltatás, amely új ügyfeleknek 1500 Ft-os kezdő SIM-kártya-csomaggal érhető el, és rugalmas, egyszerű megoldásokat kínál külön díj nélküli extrákkal kiegészítve.
A kezdőcsomag 3 GB mobiladatot és 10 perc lebeszélhetőséget tartalmaz (mindkettő 30 napon belül használható fel), ezenfelül pedig kiemelkedően alacsony, 19 Ft-os percdíjakkal használható.
A szolgáltató továbbá hétfőnként 60 perc beszélgetést ad külön díj nélkül ügyfeleinek, valamint havonta 100 MB felhasználható mobiladatot.
Az Index foglalta össze, hogy a One Magyarország a korábbi Vodafone és Digi üzleteinek egyesítésével országszerte 98 településen, 135 üzlettel lesz jelen.
Az otthoni szolgáltatások kiemelkedő eleme a gigabit sebességű internet, amely a korábbi Vodafone és Digi egyesített hálózatán keresztül érhető el.
Az ügyfelek a Home GigaNet tarifacsomagban az akár 1000 Mbps-os letöltési sebességet – amennyiben a saját eszközeik is alkalmasak erre – és a WiFi 6-képes eszközt akár 7490 Ft-os havi díjon vehetik igénybe.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Elon Musk nagy tervét ízekre szedte egy mérnök, aligha épül meg a London-New York alagút
Elon Musk azzal büszkélkedett a saját közösségi oldalán, hogy tudna építeni egy olyan alagutat, amin egy óra alatt át lehetne szelni az Atlanti-óceánt. Csakhogy úgy tűnik, nem vett mindent számításba.
Miután Elon Musk vezető kormányzati pozíciót kap Donald Trump elnöksége alatt, újra napirendre került a Tesla-vezér egy korábbi ötlete: Musk ugyanis állítja, 20 milliárd fontból tudna építeni egy alagutat London és New York között, az Atlanti-óceán alatt, amely lehetővé tenné, hogy kevesebb, mint egy óra alatt el lehessen jutni egyik városból a másikba.
Az ötlet szerint vákuumtechnológiát és sugárhajtást alkalmazó vonatokkal lehetne utazni az alagútban. Sőt, Musk az X-en legutóbb már azt állította, hogy a csillagászati összegű korábbi kijelentéséhez képest 1000-szer olcsóbban is megépíthető az 5500 kilométeres alagút. Csakhogy, mint a Ladbible kiszúrta, a Stack Exchange nevű fórumon
egy mérnök ízekre szedte Elon Musk lódításait.
A forumozó mérnök rámutatott, hogy az Atlanti-óceán mélysége néhol eléri az 5,5 kilométert is, ami elképesztő súlyú víztömeget jelent. Az alagútnak el kellene bírnia ezt a víztömeget, ami önmagában is mérnöki bravúr lenne. Emellett az is kiderülhet, hogy a tengerfenék túl laza ahhoz, hogy megtartson egy ilyen építményt. Ráadás, hogy a Közép-Atlanti-hátság egy aktív vulkanikus zóna. És akkor még szó sem volt annak a költségeiről, hogy egyáltalán levegőt kapjanak odalent az utasok, vagy pedig a bálnák, hajók és tengeralattjárók okozta balesetek veszélyeiről.
Nem véletlen, hogy jelenleg a leghosszabb közlekedési alagút, ami tenger alatt épül, mindössze 18 kilométeres. Ez a Fehmarn alagút, ami a Balti-tenger alatt köti össze Németországot és Dániát. Ezt várhatóan 2029-ben adják át.
Miután Elon Musk vezető kormányzati pozíciót kap Donald Trump elnöksége alatt, újra napirendre került a Tesla-vezér egy korábbi ötlete: Musk ugyanis állítja, 20 milliárd fontból tudna építeni egy alagutat London és New York között, az Atlanti-óceán alatt, amely lehetővé tenné, hogy kevesebb, mint egy óra alatt el lehessen jutni egyik városból a másikba.
Az ötlet szerint vákuumtechnológiát és sugárhajtást alkalmazó vonatokkal lehetne utazni az alagútban. Sőt, Musk az X-en legutóbb már azt állította, hogy a csillagászati összegű korábbi kijelentéséhez képest 1000-szer olcsóbban is megépíthető az 5500 kilométeres alagút. Csakhogy, mint a Ladbible kiszúrta, a Stack Exchange nevű fórumon
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lefilmezték a kínaiak hatodik generációs harci gépének próbarepülését
Szakértők szerint a J-20-as kínai vadászgép társaságában felbukkanó új típus kis és nagy sebességnél is képes lopakodó üzemmódban repülni, ami azt jelenti, hogy a radarok egyszerűen nem veszik észre.
Dél-Kína egyik legfontosabb városában, Csengtuban különös jelenség keltette fel a figyelmet: többen is levideóztak egy futurisztikus kinézetű repülőt, amely a szakértők szerint Kína legújabb, hatodik generációs harci gépe lehet. A képsorok alapján a repülőgép deltaszárnyas kialakítású és három hajtóművel van felszerelve, ami egyáltalán nem hétköznapi.
Kínai források azt sugallják, hogy a gépet nem véletlenül mutatták meg. Bár hivatalos megerősítés nincs arról, hogy a hadsereg új technológiát tesztelt Szecsuan tartomány fővárosa mellett, a nappali, lakott területek közelében végzett kísérlet elég egyértelmű üzenet lehet a világnak. Peking valószínűleg nem akar titkolózni, sőt.
Szakértők szerint a J-20-as kínai vadászgép társaságában felbukkanó új típus kis és nagy sebességnél is képes lopakodó üzemmódban repülni, ami azt jelenti, hogy a radarok egyszerűen nem veszik észre. Bár a teszt még valószínűleg kezdeti fázisban van, hiszen a gép lassan, kiengedett futóművel manőverezett, az innováció így is jelentős.
Még érdekesebbé teszi a történetet, hogy a repülést nem akármikor, hanem december 26-án, Mao Ce-tung születésnapján tartották. Mao, aki 1949-ben kikiáltotta a Kínai Népköztársaságot, 75 évvel később is szimbolikus alakja az ország politikai identitásának.
Dél-Kína egyik legfontosabb városában, Csengtuban különös jelenség keltette fel a figyelmet: többen is levideóztak egy futurisztikus kinézetű repülőt, amely a szakértők szerint Kína legújabb, hatodik generációs harci gépe lehet. A képsorok alapján a repülőgép deltaszárnyas kialakítású és három hajtóművel van felszerelve, ami egyáltalán nem hétköznapi.
Kínai források azt sugallják, hogy a gépet nem véletlenül mutatták meg. Bár hivatalos megerősítés nincs arról, hogy a hadsereg új technológiát tesztelt Szecsuan tartomány fővárosa mellett, a nappali, lakott területek közelében végzett kísérlet elég egyértelmű üzenet lehet a világnak. Peking valószínűleg nem akar titkolózni, sőt.
Szakértők szerint a J-20-as kínai vadászgép társaságában felbukkanó új típus kis és nagy sebességnél is képes lopakodó üzemmódban repülni, ami azt jelenti, hogy a radarok egyszerűen nem veszik észre. Bár a teszt még valószínűleg kezdeti fázisban van, hiszen a gép lassan, kiengedett futóművel manőverezett, az innováció így is jelentős.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!