TECH

Lehet még egyszerűbben: miért hasznos a digitális ügyfélszolgálat?

Létezik, hogy egy szolgáltatáshoz kapcsolódóan nem kell elmenni egy irodába, ott sorban állni és értékes időt elvesztegetni a napunkból arra, hogy elintézzünk valamit? Bizony: egyre több olyan ügyfélszolgálat létezik, amelyet már digitális formában, akár otthonról, a kanapéról is elérhetünk.


A modern életnek vannak néha hátulütői: ilyen például, az, hogy egyre több szolgáltatást használunk a közművektől a bankoláson és a távközlésen át a különféle szórakozási formákig, és ezekhez mind tartozik valamilyen ügyfélszolgálat, hiszen bármi elromolhat, lehetnek kérdéseink a használattal kapcsolatban, változtathatjuk a csomagjainkat, rendelhetünk és lemondhatunk elemeket és így tovább. Talán olvasóinknál is előfordult már az elmúlt évtizedekben, hogy úgy érezték, mintha mindig valamilyen sorban kellene várakozniuk.

Sor helyett kanapé

Az elmúlt években szerencsére a modern technológia több eleme is olyan szintre fejlődött, hogy a fenti esetek nagy százalékában kiválthatjuk a valódi sorban állást. Egyrészt kellett hozzá a számítástechnika és ezen belül az okostelefonok általánossá válása, valamint a mindenhol elérhető internet, és persze egy sor háttérben működő algoritmus. Ebből mi magunk annyit vehetünk észre, hogy egyre több szolgáltatáshoz érhető el valamilyen digitális ügyfélszolgálat, amely a funkciók egy részét automatizálja vagy lényegesen leegyszerűsíti, személyes megjelenés nélkül.

Hogyan érhető el egy digitális ügyfélszolgálat?

Természetesen a szolgáltatótól függ, milyen formában készíti el saját online ügyfélszolgálatát, de ezek mindegyike nagyon könnyen használható:

  • Internet-böngészőn keresztül
  • Mobilapp segítségével
  • Automatizált telefonos rendszerrel

Vegyünk példaként egy mobilszolgáltatót, amely egy mobilalkalmazás formájában kínál ügyfélszolgálati funkciókat. Ezt általában minden mobilos alkalmazásboltból (Android esetén Google Play, Apple eszközöknél App Store, Huawei készülékeknél AppGallery segítségével) telepíthetők. Ezután egy egyszerű regisztrációval "megismer" minket az ügyfélszolgálat, és minden bejelentkezésnél rögtön tudja, kivel "beszél".

Az appon azonnal láthatjuk például az aktuális egyenlegünket, befizetésre váró számláinkat, az adatfogyasztásról szóló információkat. Böngészhetünk a különféle extrán rendelhető opciók, például extra adatjegyek között és ezt azonnal aktiválni is tudjuk anélkül, hogy élő ügyfélszolgálatosra kellene várnunk. Feltöltőkártyás ügyfelek számára is könnyen átlátható, hogy áll az egyenlegük, a számlás előfizetők pedig a parkoláshoz és egyéb mobilszámlás vásárlásokhoz használt hitelkeretet is feltölthetik. Ráadásul még olyan funkciókhoz sem kell valódi ügyintéző, mint a tarifacsomagok közötti váltás vagy új készülék megrendelése. Ha pedig részletesebb kérdésünk van, esetleg műszaki segítségre lenne szükségünk, videós chat formájában érhetünk el emberi segítséget, tehát még ehhez sem kell egy ügyfélszolgálati pontra bemenni.

A szolgáltatók emellett arra is gondoltak, hogy a szorosan hozzájuk kapcsolódó területek mellett egyéb lehetőségeket is beépítsenek a mobilappjaikba, például a parkolás fizetését, szerencsejátékokat vagy az otthoni Wi-Fi minőségének megmérését. És a legjobb az egészben az, hogy a legtöbb funkció nem csak hely-, de időfüggetlen is, hiszen ha épp az éjszaka közepén találjuk ki, hogy új készüléket, másik tarifát rendelnénk, az app használatával nem kell megvárni a munkaidő kezdetét.

Csak akkor menjünk, ha igazán muszáj!

A digitális ügyfélszolgálatok időt spórolnak, és kényelmessé teszik a szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést. Minél többen kezdik el használni ezeket, annál rugalmasabb lesz a kérések teljesítése, vagy a kérdésekre adott válaszok megtalálása. Emellett pedig egyre fogy az olyan ügyek száma is, amelyeket még nem lehet online formában elintézni - tehát, ha valamiért mégis el kell ballagni egy irodába, esélyesen egyre kevesebb ügyfél várakozik majd előttünk.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


TECH
A Rovatból
Itt vannak az iPhone 16 magyar árai – mélyen a zsebébe kell nyúlnia, aki fullextrás telefont szeretne
Ha a legkomolyabb csúcsmodellt akarjuk választani, 800 ezer forintot kell kicsengetni. Ugyanakkor az árak nem változtak tavalyhoz képest.


Az Apple magyar idő szerint hétfőn késő este bemutatta az iPhone legújabb, 16-os szériáját, amit szokás szerint jókora várakozás előzött meg. Ezután a cég weboldala, a szokásokhoz híven, frissítette a hivatalos árakat, közölve többek között a magyarországi értékeket is.

Ezek a következőképp alakultak:

  • iPhone 16 (128 GB): 399 990 Ft
  • iPhone 16 (256 GB): 449 990 Ft
  • iPhone 16 (512 GB): 549 990 Ft
  • iPhone 16 Plus (128 GB): 449 990 Ft
  • iPhone 16 Plus (256 GB): 499 990 Ft
  • iPhone 16 Plus (512 GB): 599 990 Ft
  • iPhone 16 Pro (128 GB): 499 990 Ft
  • iPhone 16 Pro (256 GB): 549 990 Ft
  • iPhone 16 Pro (512 GB): 649 990 Ft
  • iPhone 16 Pro (1 TB): 749 990 Ft
  • iPhone 16 Pro Max (256 GB): 599 990 Ft
  • iPhone 16 Pro Max (512 GB): 699 990 Ft
  • iPhone 16 Pro Max (1 TB): 799 990 Ft.

A 24.hu megjegyzi, hogy

az árak nem változtak tavalyhoz képest,

az új széria egyes modelljeit pont annyiért lehet megvásárolni, amennyiért egy évvel ezelőtt az iPhone 15 variánsokat.

Az új iPhone 16


Link másolása
KÖVESS MINKET:

TECH
A Rovatból
Véget érhet az érintőképernyők kora az autókban – visszahozná egy rendelet a fizikai gombokat
Arra jutottak, hogy túlságosan veszélyes, ha vezetés közben egyszerre kell(ene) figyelni az utat és a képernyőt is.


Mindenki tapogatni akar, de mi van, ha épp nem kéne? Az új autókban manapság gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy ne legyen érintőképernyő, de ez nem feltétlenül a sofőrök boldogságára történik. Sokkal inkább arról szól a dolog, hogy a gyártók spóroljanak a fizikai gombokon, mert az érintős megoldások olcsóbbak. Amíg állsz a dugóban, persze jónak tűnhet kattintgatni (valójában akkor sem az), de menet közben már kevésbé praktikus, amikor három almenüben kell kotorászni azért, hogy feltekerd a fűtést.

Egy tanulmány rá is világít, hogy az emberek kezdik unni az érintőképernyős cunamit. A központi kijelzőt még csak-csak szeretik, de olyan funkciókat, mint a sebességváltó, hátramenet, tükrök állítása vagy a klíma szabályozása a kijelzőről kezelni? Ezek csak arra jók, hogy jól eltereljék a figyelmet vezetés közben. Az Autószektor cikke megjegyzi, hogy ez a digitális interfész arra kényszerít, hogy fixírozd a kijelzőt, és a végén még egy felesleges baleset is összejöhet, ha nem sikerül kinyomni a megfelelő ikont a harmadik almenüben.

És itt jön képbe az Euro NCAP, akik figyelmeztetnek: ha nem tudsz vakon nyomkodni egy gombot vezetés közben, az bizony probléma.

Így aztán 2026-ra új szabályokat akarnak bevezetni, amik előírják, hogy bizonyos funkciókhoz – mint az index, vészvillogó, duda, ablaktörlő vagy a segélyhívó – kötelező legyen fizikai gombokat használni.

Persze a gyártók mondhatják azt, hogy nekik nem kell a dolog, viszont ezzel annyit érnek el, hogy lejjebb csúsznak a biztonsági teszteken elért pontszámokban.

Ez a szabályozás nem lesz egyszerű falat a dizájnereknek, akiknek mostantól úgy kell kitalálni az autó belsejét, hogy az egyesítse a digitális csilli-villit a régi, jól bevált gombok biztonságával és kényelmével.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Bejelentették: megvan, ki viszi fel a második magyar űrhajóst
Kapu Tibor 14 napot lesz a Nemzetközi Űrállomáson. Az már megvan, hogyan jut ki, de a pontos időpontot még nem jelentették be.


Végleges a megállapodás az Axiom Space-szel, a második magyar űrhajóst az amerikai cég soron következő Ax-4-es küldetésén viszik fel az űrbe – jelentette be Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa.

Kapu Tibor 14 napot tölt majd a Nemzetközi Űrállomáson

– mondta Ferencz. Részleteket nem árult el arról, hogy ott mit csinál majd a magyar űrhajós, de állította: Kapu ez alatt a két hét alatt nemzetközi szinten is versenyképes pozícióba juttatja Magyarországot az űrbizniszben.

A pontos indulási időpontot egyelőre nem lehet tudni, azt az Axiom Space és a NASA közösen fogja meghatározni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
Leállt a WhatsApp és a Telegram, fennáll annak a lehetősége, hogy a hatóságok blokkolni kezdték Oroszországban
Ezzel egyidejűleg más online szolgáltatások, köztük a Wikipedia, a Skype és a Discord használói is problémákat tapasztaltak az országban.


Széleskörű üzemzavarokat tapasztaltak a Telegram és a WhatsApp üzenetküldő alkalmazások használatában az Oroszországban élő felhasználók, amit a Downradar és más jelentések is megerősítettek, írja a Meduza.

A felhasználók arról számoltak be, hogy Moszkvában csak VPN-en keresztül lehet elérni a Telegramot, miközben a WhatsApp asztali verziója is elérhetetlenné vált. A probléma más országokra, például Kazahsztánra és Üzbegisztánra is kiterjedt, de a legtöbb helyen zavartalanul működnek a szolgáltatások.

Mikhail Klimarev, egy orosz digitális jogokkal foglalkozó csoport vezetője szerint fennáll annak a lehetősége, hogy a hatóságok blokkolni kezdték a Telegramot és a WhatsAppot Oroszországban. Ezzel egyidejűleg más online szolgáltatások, köztük a Wikipedia, a Skype és a Discord használói is problémákat tapasztaltak az országban.

A Meduza megjegyzi, hogy az is állhat a szolgáltatások akadozásának hátterében, hogy a hatóságok szándékosan lassítják vagy blokkolják a hozzáférést bizonyos digitális platformokhoz, ahogy az a közelmúltban a YouTube esetében is történt. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Pavel Durov, a Telegram alapítója állítólag találkozót kért Vlagyimir Putyintól, de az orosz elnök elutasította azt.

Link másolása
KÖVESS MINKET: