Zseniális ötlet: költők arcképével és versrészletekkel dekorált pólókat dobtak piacra
Zseniális ötlettel rukkolt elő két huszonéves magyar srác:
költők arcképével és versrészletekkel dekorált pólókat dobtak a piacra Vates márkanéven.
Nem titkolt céljuk, hogy divatba hozzák a költészetet.
A mozgalom mellé már olyan nagy nevek álltak, mint Kemény Zsófi slammer, költő, író és Lakatos Levente, Magyarország egyik legsikeresebb írója.
A Vates alapítói el akarják feledtetni a középiskolai irodalmi órákat és verejtékes feleléseket, verselemzéseket.
Bárány Bence és Csányi Péter úgy gondolja, hogy nem csak a zenészek lehetnek ikonok, akikért rajongani lehet, hanem a nagy magyar költőink is.
A vevőik máris szereti például az Ady Endre arcképével nyomott felsőt.
A vates vagyis vátesz szó jelentése küldetéstudattal rendelkező költő. Csányi Péter elárulta, hogy azért választották ezt a nevet, mert ők is küldetést akarnak véghezvinni, kulturális közösséget szeretnének építeni, elsősorban a fiatalok körében.
„A gondolkodásomra nagy hatással volt a középiskolai irodalom tanárom. Az órái során megértette velem, hogy a művészet lényege és szépsége a más perspektíváján keresztüli tanulásban rejlik.
Elkezdtem szabadidőmben is verseket olvasgatni és rajongani a költészetért.
Már akkor felmerült bennem a kérdés, hogy miért nincsen egy olyan ruházati márka, amely költőkből épít egyfajta brandet - hiszen ki ne akarna például Ady Endrében végigmenni az utcán és így kifejezni a tiszteletét a Költőfejedelem iránt.
Nyomtattam is magamnak annó egy pólót az arcképével, alatta egy idézettel tőle, de komolyabban nem foglalkoztam a dologgal. Mindig a fejemben volt az ötlet, de korábban nem jutottam el a megvalósításig.”

