KULT
A Rovatból

„Tudom, hogy te írtad a levelet” – A legszebb romantikus filmjelenetek

Így ríkat vagy borzongat meg minket a mai napig Tom Hanks és Meg Ryan, Bradley Cooper vagy Ryan Gosling.

Link másolása

Megihletett minket a Valentin-nap, összegyűjtöttük, melyek a számunkra legmegkapóbb szerelmes jelenetek. A romantika természetesen nem merül ki egy néző-fellélegeztető csókjelenetben, minél rafináltabb egy forgatókönyv, minél jobbak a színészek, és természetesen: minél erősebb köztük a kémia, annál emlékezetesebb, és sokszor konkrétan megható lesz egy ilyen jelenet. A romantika sokszor épp a szereplők egymásra találásainak nehézségeitől éled fel egy jelenetben. Lássuk.

Napos oldal

Miután végigkergette egymást - szó szerint és szimbolikusan is - ennek a szuper filmnek a két mentális kihívásokkal küzdő főhőse a történeten, Bradley Cooper végre - szó szerint és szimbolikusan is - utoléri Jennifer Lawrence-t és bevallja neki, hogy tudja, ő írta a levelet a volt felesége nevében. És persze azt is, hogy az első pillanattól szereti. A Napos oldal az egyik kedvenc filmem. Egyszerűen mindenki imádnivaló benne a maga tökéletlenségeivel.

Gettómilliomos

Miután Danny Boyle sokszoros Oscar-díjas filmjének főhőse - Dev Patel első moziszerepe - gyermekkori szerelmével számtalan hányattatás és egy sorsszerű Legyen Ön is Milliomos!-játék után ismét egymásra talál, sokunk szemében ma is könnyek gyűlnek. Gyönyörű modern mese a legszegényebbekről, az együtt felnövekvő árvákról és az igazi szerelembe vetett végtelen hitről.

Harry és Sally

Harry és Sally barátok, bár az elején megbeszélik, hogy férfi és nő között létezik ilyen, aztán mégis barátok, aztán összejönnek, aztán szétmennek - és a végén Harry kénytelen beismerni, hogy mindennek ellenére szerelmes Sallybe. A lényeg: Meg Ryan meghatott játéka és Billy Crystal szellemesen szerelmes monológja.

Anyegin

Puskin nem kispályázott az Anyeginnel, ha már levelekről és a szerelemről beszélünk, ahogy ez az 1999-es feldolgozás sem. A sztorit mindenki ismeri, de eljátszani és átélni csak ez a két szereplő, Ralph Fiennes és Liv Tyler tudta ennyire. Emblematikus irodalmi és filmes jelenet egy lehetséges szerelemről, amit az idő és a balítélet elsodort a megvalósulástól.

Szerelmünk lapjai

Ezek végig veszekednek, állapítottam meg, amikor először láttam a Szerelmünk lapjait, ami tényleg igaz, és ugye milyen jól egymásra lehet találni egy heves veszekedés után. Ezt teszi Ryan Gosling és Rachel McAdams is, akik először utálták egymást a forgatáson, aztán meg összejöttek az életben is. A kémia nem véletlenül volt már meg köztük akkor.

Értelem és érzelem

Jane Austen nélkül nem lista egy romantikus lista, ráadásul Ang Lee adaptációja az egyik, ha nem A legnagyszerűbb feldolgozás. Emma Thompson karaktere végre megkapja, amit megérdemelt, és amire titokban, szerényen vágyott: a szerencsétlen, de szerethető Edward Ferrars szerelmét. A korai Hugh Grant egyik legjobb alakítása.

Szerelem a végzeten

Ez a kedves karácsonyi szerelmes film igazi jutalomjáték volt John Cusacknak és Kate Beckinsale-nek, akik egyetlen találkozás után évekig nem tudják elfelejteni egymást, majd sok sorsszerű véletlen és nyomozás után a New York-i jégpályán hozza őket össze a forgatókönyv, gyönyörűen fényképezve és meghatóan.

A szerelem hálójában

Tom Hanks és Meg Ryan kettőse a kilencvenes években dobogtatta a szíveket, ez a jelenet pedig különösen megható: miután végiglevelezték az éterben a filmidőt online, a másik felét meg végigharcolták az életben, anélkül, hogy tudták volna, ugyanazzal emaileznek, aki az életben is bejön nekik - a végén Hanks karaktere lovagi módon leplezi le magát.

Casablanca

Hát nem sok régi film került a listára, de ez talán azért is lehet, mert a romantika nyelvén épp a jelenkori Hollywood beszél a legjobban. A Casablanca viszont kihagyhatatlan: ebben a jelenetben a fájó elválás, a titkos szerelem, és az, hogy Bogart Kölyöknek szólítja Ingrid Bergmant, mind örökre a filmtörténetbe írták magukat.

Sztárom a párom

"Én csak egy lány vagyok", mondja a szupersztárt alakító szupersztár Julia Roberts könnyezve a könyvesboltos, zavart Hugh Grantnek, ami a valaha elhangzott egyik legkedvesebb és őszintébb szerelmi vallomás filmes hősnőtől.

Rómeó és Júlia

Baz Luhrmann egyik legeredetibb filmje ez a modernizált Shakespeare-feldolgozás, a jelenet pedig kifejezetten érzékletesre sikerült a két főhős első találkozásáról, elsősorban a színészi játéktól és attól a megoldástól, hogy a rendező közéjük helyezett egy akváriumot.

Igazából szerelem

Nehéz választani a klasszikus karácsonyi film jeleneteiből, de ez talán a legmeghatóbb. Mindenki ismeri Andrew Lincoln és Keira Knightley titkos "betlehemes" szerelmi vallomás-jelenetét, amin nem lehet nem meghatódni, és ez Richard Curtis filmje valamennyi szálának is a titka.

Jerry Maguire

"You had me at hello", már akkor győztél, amikor beléptél, ismétlik a női filmklubok együtt Renée Zellwegerrel karaktere szavait évtizedek óta. Zellweger ezt a film végén mondja, miután eltávolodott férje visszatér, remélhetőleg örökre.

Mielőtt felkel a nap

Ethan Hawke és Julie Delpy párosa és a szerelem természete évtizedek óta mozgatja Richard Linklater rendező fantáziáját, a legszebb a trilógiából mégis az első rész, és gyakorlatilag bármelyik jelenet.

Drive

Azért olyan váratlan csókjelenetet is ritkán látunk, amiben egyszerre van jelen a szerelmes Ryan Gosling, akiből épp egy veszélyhelyzet hozza elő introvertált énje ellenére a nő felé fordulást, majd a végén szétveri az ellenséget. Gyönyörűen megkoreografált és leforgatott jelenet.

Lesz ez még így se

Igazi színészfilm ez a klasszikus is, melyben elhittük Helen Huntnak, hogy a zsémbes, de szeretetreméltó Jack Nicholsonnak érdemes még egy esélyt adni.

Őrült, dilis szerelem

A 2010-es években sokan az Emma Stone és Ryan Gosling közti kémiától borzongtunk kellemesen, ez a jelenet pedig ráadásul totál meta is, mert a Dirty Dancing híres emelgetős jelenetét idézik meg benne.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET: