Egy hét telt el azóta, hogy Oroszország támadást indított Ukrajna ellen, a világpiaci árak pedig azóta is folyamatosan emelkednek. A legjobban az olaj, a szén, az alumínium és a búza ára ugrik – írja a Guardian.
A Brent kőolaj hordónkénti ára jelenleg 9 éves csúcson áll: 2013 februárja óta először emelkedett 118 dollárig.
Jelenleg 117 dollár körül mozog, míg amerikai könnyűolaj, a WTI (West Texas Intermediate) hordónkénti ára 114 dollárnál jár.
Az alumínium újabb rekordszintet ért el: 2,3 százalékkal drágult csütörtökre a londoni fémtőzsdén, így már 30 százalékkal emelkedett összesen idén.
Tonnánkénti ára így már 3650 dollár, míg a nikkelé 4 százalékos emelkedéssel már 26 935 dollár. Oroszország mindkét fém jelentős termelőjének számít.
Mivel Oroszország és Ukrajna együttesen a világ búzaexportjának csaknem 29 százalékát adta tavaly, így a háború miatt a búza ára is jelentősen megugrott.
Most éppen 14 éves csúcson áll a 11,34 dolláros árfolyamával.
Az orosz-ukrán konfliktus természetesen a tőzsdére is komoly hatással van. A londoni tőzsde felfüggesztette a kereskedést 27, Oroszországhoz szorosan kötődő társasággal, például Sberbankkal, a Gazprommal, a Lukoillal, az alumíniumgyártó En+ Grouppal és a Polyus aranybányászati vállalattal.
Egy hét telt el azóta, hogy Oroszország támadást indított Ukrajna ellen, a világpiaci árak pedig azóta is folyamatosan emelkednek. A legjobban az olaj, a szén, az alumínium és a búza ára ugrik – írja a Guardian.
A Brent kőolaj hordónkénti ára jelenleg 9 éves csúcson áll: 2013 februárja óta először emelkedett 118 dollárig.
Jelenleg 117 dollár körül mozog, míg amerikai könnyűolaj, a WTI (West Texas Intermediate) hordónkénti ára 114 dollárnál jár.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Édes Istenem, Gyuszi nem ezt érdemelte a sorstól!” – Csötönyi Sándor megrendült, amikor megtudta, hogy barátja, Süllős Gyula és családja a kenyai repülőbaleset áldozatai
A tragédia az egész sportágat megrázta. Az elhunyt üzletember korábban alelnökként is segítette a szövetség munkáját.
Csötönyi Sándor, a Magyar Ökölvívók Szövetségének korábbi és jelenlegi tiszteletbeli elnöke a Blikktől értesült arról, hogy a kenyai repülőgép-baleset áldozatai között volt barátja, Süllős Gyula is, aki családjával együtt utazott.
A hír hallatán megdöbbenve szólalt meg:
„Atyaúristen, atyaúristen! Ezt nem érdemelte a sorstól. Istenem, édes istenem...”
– mondta megrendülten. Néhány másodpercnyi hallgatás után hozzátette:
„Gyuszi mondta nekem, hogy megy valamikor Kenyába, de amikor hallottam a szerencsétlenségről, eszembe sem jutott, hogy ők lehetnek az áldozatok. Arra gondoltam, mennyire durva dolog, hogy egy család elmegy nyaralni, végre pihenhetnek, s akkor egy ilyen szörnyű dolog történik velük. De hogy pont Gyusziékkal...”
Süllős Gyula a Vasas ökölvívó-szakosztályának vezetőjeként és támogatójaként hosszú évek óta meghatározó alakja volt a magyar ökölvívásnak. A sportágban több versenyző is számíthatott a támogatására.
Csötönyi elmondta, hogy a család az utóbbi évtizedben a magyar ökölvívás egyik legnagyobb szponzora volt. Süllősék nemcsak egymagukban tartották el a Vasas ökölvívó-szakosztályát, de egyénileg is támogatottak bokszolókat. Szerinte Káté Gyuszi és Bacskai Bendzsi sokat köszönhetett nekik, ahogy a szövetség is.
Gyuszi édesapja helyét átvéve vagy egy évtizedig a szövetség alelnöke és nagy támogatója volt, ő finanszírozta a kubai edzőtáborainkat is. Kiváló ember volt, ha valaki segítségre szorult, rá mindig számíthatott. Nyugodtan mondhatom, egyike volt annak a három-négy embernek, akik meghatározó szereplői voltak az életemnek. Nagyon nagy pofon ez a sorstól...
Csötönyi Sándor, a Magyar Ökölvívók Szövetségének korábbi és jelenlegi tiszteletbeli elnöke a Blikktől értesült arról, hogy a kenyai repülőgép-baleset áldozatai között volt barátja, Süllős Gyula is, aki családjával együtt utazott.
A hír hallatán megdöbbenve szólalt meg:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Halálos döfés” - Újabb 6,2 milliárdot emelt le Budapest számlájáról a kormány az éjjel
A főpolgármester szerint az elvett összeg miatt a budapestieknek biztosított közszolgáltatások, köztük a közösségi közlekedés a megszokott és okkal elvárt szinten nem működtethető. Szerdán összeül a Fővárosi Közgyűlés,.
A kormány újabb 6,2 milliárd forintot emelt le Budapest számlájáról kedd este – írta Karácsony Gergely szerda reggel a Facebook oldalán. A főpolgármester szerint
az újabb kormányzati sarc nem az utolsó csepp a pohárban, ez már a halálos döfés.
Karácsony hozzátette:
„Eddig 46 milliárdot vontak el Budapesttől, ezzel szemben az összes kötelező feladatunkra 22 milliárdot biztosít az állam.
Vagyis abban a nem várt esetben, hogy nem történik újabb kormányzati rablás Budapest pénzéből, már akkor is mínuszban tudunk csak évet zárni. Ez pedig azt jelenti, hogy Budapest biztonságos működőképessége az elvonás miatt már nem fenntartható.”
Karácsony szerint az elvett újabb 6,2 milliárd miatt a budapestieknek biztosított közszolgáltatások, köztük a közösségi közlekedés a megszokott és okkal elvárt szinten nem működtethető.
„Ezt okozza a fővárosnak a kormány, az a kormány, amelyiknek több mint fél év is kevés volt ahhoz, hogy az általa is szorgalmazott tárgyalási javaslatunkra legalább reagáljon. Pedig már lassan az összes állami ellenőrző szerv, minden rövidítés, az ÁSZ, a FÁSZ, az AB, mindenki kimondta: megállapodás nélkül Budapest pénzügyi helyzete nem rendezhető. Lehet ezt még húzni, kivéreztetésre játszani előre megfontolt politikai szándékból, de újra mondom, nem fenyegetés, hanem figyelmeztetés: aki Budapestet csődbe dönti, azt Budapest magával rántja” – írja Karácsony. Szerdán összeül a Fővárosi Közgyűlés, a főpolgármester szerint az ülésnek ez a válsághelyzet kell, hogy keretet adjon, „hamarosan elválik, hogy ad-e kellő felelősséget is”.
A kormány újabb 6,2 milliárd forintot emelt le Budapest számlájáról kedd este – írta Karácsony Gergely szerda reggel a Facebook oldalán. A főpolgármester szerint
az újabb kormányzati sarc nem az utolsó csepp a pohárban, ez már a halálos döfés.
Karácsony hozzátette:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Varga Judit gyermekjogi védnöke lett a Nemzeti Mentál Pajzs Programnak – vette észre a Magyar Hang.
A program a gyerekek mentális egészségének megőrzésére jött létre,
vezetője Hal Melinda klinikai szakpszichológus, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) szakmai vezetője.
Az egykori igazságügyi miniszter az AMVE.hu portálnak adott interjút, „A léleknek is kell páncél – de szeretetből kovácsolt” címmel. Ebben úgy fogalmazott: „A világ rohan, a digitális tér zajos, és az ember lelke könnyen elfárad”. Azt is elmondta, anyaként nap mint nap látja, mennyi hatás éri a gyerekeket. Hozzátette: fontos, hogy „a test, a lélek és a szellem egységben maradjon, és az ember stabil legyen a változó világban”, valamint szerinte
„ha a családi és személyes identitás összhangban van, akkor nem sodorja el őket sem a média, sem az értékvesztett világ”.
A program több intézmény együttműködésével valósul meg. Részt vesz benne a Bajai Szent Rókus Kórház, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM), valamint a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS). A fővédnöki szerepet Koncz Zsófia, a KIM családokért felelős államtitkára tölti be. A programhoz két digitális avatar is kapcsolódik: Magor és Csenge. Ők két hétköznapi gyerek, akik hasonló kihívásokkal néznek szembe, mint sok fiatal.
Varga Judit politikai visszatéréséről az elmúlt hetekben több fideszes politikus is beszélt, de Gulyás Gergely végül azt mondta: a volt miniszter „egyelőre nem kíván a közéletbe visszatérni”.
Akár több hónapon keresztül is szünetelhet a közbringa-szolgáltatás Budapesten, mivel a jelenlegi szolgáltatóval kötött szerződés 2025. december 23-án lejár, az új üzemeltető kiválasztására kiírt közbeszerzés pedig csúszásban van, írja a Telex. A közbeszerzési eljárás még folyamatban van, a döntést pedig nem a BKK, hanem a Fővárosi Közgyűlés hozza meg. A szerződéskötés időpontja a közgyűlés döntésétől függ, ezután válhat véglegessé a rendszerindítás ütemezése a közbeszerzési törvény szabályai szerint – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
A BKK a tárgyalásokat még áprilisban kezdte meg a négy ajánlattevővel. A Bubi 3.0 bevezetésével kapcsolatban korábban Walter Katalin, a BKK akkori vezérigazgatója azt mondta: ha minden jól megy, augusztus végén, szeptember elején sor kerülhet a szerződéskötésre, így a rendszer 2026 első negyedévében elindulhat. Ez alapján
a folyamat már most két hónapot csúszott.
Bár október végén ülést tart a Fővárosi Közgyűlés, a Bubi ügye nem szerepel a napirenden. A témával legkorábban november végén, vagy egy esetleges rendkívüli ülésen foglalkozhat a testület.
A jelenlegi szolgáltatási szerződés a Csepel Kerékpárgyártó Zrt.-vel és az informatikai rendszert működtető Nextbike-kal van érvényben, 2024. december 23-ig. A BKK kérdésre közölte, hogy már megkezdték az egyeztetéseket a szolgáltatóval egy esetleges hosszabbításról, hogy a lehető legrövidebb legyen az átállás ideje az új rendszerre.
Ugyanakkor a lap információ szerint a BKK és a jelenlegi szolgáltató közötti viszony nem felhőtlen, így a hosszabbítás lehetősége kérdéses. Megkérdezték a Csepel Zrt.-t, hogy indultak-e a tenderen, illetve versenyben vannak-e még. Azt válaszolták: „jelen pillanatban a cég nem jogosult önállóan kommunikálni a BUBI 2/BUBI 3 szolgáltatásairól”, de hozzátették: „részünkről mindent meg fognak tenni azért, hogy ne maradjon közbringa nélkül Budapest”.
Azt is megkérdezték, hogy mi történik majd a most használt, több ezer bicikliből álló flottával, ha új szolgáltató érkezik, de erre nem érkezett válasz.
A szolgáltatás körüli bizonytalanságot már most is érzik a felhasználók.
Azok, akiknek az elmúlt időszakban járt le a féléves bérletük, nem tudnak új féléves jegyet vásárolni, csak havi bérletet.
A BKK ezt azzal indokolta, hogy a korábban megvásárolt éves vagy féléves bérletek technikai okokból nem lesznek átvihetők az új rendszerbe. Ezért – a Mol Bubi 1.0 és a 2.0 váltás tapasztalatai alapján – kivezették ezeket a termékeket.
A BKK már tavaly is közölte, hogy a közbringa-szolgáltatás télen is népszerű.
2023-ban a novemberi napi átlagos utazásszám meghaladta a 7 ezret, decemberben pedig több napon is 5-6 ezer felett
volt a napi csúcs. A leghidegebb napokon is napi több mint 2000 alkalommal használták a bringákat.
A tervek szerint a megújuló rendszer legalább kétszer akkora flottával indul majd, mint a jelenlegi. Megjelennek benne az elektromos rásegítésű biciklik, és bővítik a használati területet is.
A Magyar Kerékpárosklub szerint a Bubi 3.0 bevezetéséhez szükség lenne egy infrastrukturális fejlesztési csomagra is, hasonlóan az 1.0 rendszerhez tartozó Intézkedési Tervhez. A szervezet elnöke, Kürti Gábor azt mondta: a „kerékpáros közösségi közlekedési rendszerhez” hozzátartozik a biztonságos kerékpáros hálózat kiépítése is. Hozzátette, hogy a 3.0 bevezetéséhez nem kapcsolódik ilyen terv, pedig a rendszer külvárosi irányba is terjeszkedni fog.
Akár több hónapon keresztül is szünetelhet a közbringa-szolgáltatás Budapesten, mivel a jelenlegi szolgáltatóval kötött szerződés 2025. december 23-án lejár, az új üzemeltető kiválasztására kiírt közbeszerzés pedig csúszásban van, írja a Telex. A közbeszerzési eljárás még folyamatban van, a döntést pedig nem a BKK, hanem a Fővárosi Közgyűlés hozza meg. A szerződéskötés időpontja a közgyűlés döntésétől függ, ezután válhat véglegessé a rendszerindítás ütemezése a közbeszerzési törvény szabályai szerint – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
A BKK a tárgyalásokat még áprilisban kezdte meg a négy ajánlattevővel. A Bubi 3.0 bevezetésével kapcsolatban korábban Walter Katalin, a BKK akkori vezérigazgatója azt mondta: ha minden jól megy, augusztus végén, szeptember elején sor kerülhet a szerződéskötésre, így a rendszer 2026 első negyedévében elindulhat. Ez alapján
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!