Az év végétől bizonytalan ideig Bubi nélkül maradhat Budapest
Akár több hónapon keresztül is szünetelhet a közbringa-szolgáltatás Budapesten, mivel a jelenlegi szolgáltatóval kötött szerződés 2025. december 23-án lejár, az új üzemeltető kiválasztására kiírt közbeszerzés pedig csúszásban van, írja a Telex. A közbeszerzési eljárás még folyamatban van, a döntést pedig nem a BKK, hanem a Fővárosi Közgyűlés hozza meg. A szerződéskötés időpontja a közgyűlés döntésétől függ, ezután válhat véglegessé a rendszerindítás ütemezése a közbeszerzési törvény szabályai szerint – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
A BKK a tárgyalásokat még áprilisban kezdte meg a négy ajánlattevővel. A Bubi 3.0 bevezetésével kapcsolatban korábban Walter Katalin, a BKK akkori vezérigazgatója azt mondta: ha minden jól megy, augusztus végén, szeptember elején sor kerülhet a szerződéskötésre, így a rendszer 2026 első negyedévében elindulhat. Ez alapján
Bár október végén ülést tart a Fővárosi Közgyűlés, a Bubi ügye nem szerepel a napirenden. A témával legkorábban november végén, vagy egy esetleges rendkívüli ülésen foglalkozhat a testület.
A jelenlegi szolgáltatási szerződés a Csepel Kerékpárgyártó Zrt.-vel és az informatikai rendszert működtető Nextbike-kal van érvényben, 2024. december 23-ig. A BKK kérdésre közölte, hogy már megkezdték az egyeztetéseket a szolgáltatóval egy esetleges hosszabbításról, hogy a lehető legrövidebb legyen az átállás ideje az új rendszerre.
Ugyanakkor a lap információ szerint a BKK és a jelenlegi szolgáltató közötti viszony nem felhőtlen, így a hosszabbítás lehetősége kérdéses. Megkérdezték a Csepel Zrt.-t, hogy indultak-e a tenderen, illetve versenyben vannak-e még. Azt válaszolták: „jelen pillanatban a cég nem jogosult önállóan kommunikálni a BUBI 2/BUBI 3 szolgáltatásairól”, de hozzátették: „részünkről mindent meg fognak tenni azért, hogy ne maradjon közbringa nélkül Budapest”.
A szolgáltatás körüli bizonytalanságot már most is érzik a felhasználók.
A BKK ezt azzal indokolta, hogy a korábban megvásárolt éves vagy féléves bérletek technikai okokból nem lesznek átvihetők az új rendszerbe. Ezért – a Mol Bubi 1.0 és a 2.0 váltás tapasztalatai alapján – kivezették ezeket a termékeket.
A BKK már tavaly is közölte, hogy a közbringa-szolgáltatás télen is népszerű.
volt a napi csúcs. A leghidegebb napokon is napi több mint 2000 alkalommal használták a bringákat.
A tervek szerint a megújuló rendszer legalább kétszer akkora flottával indul majd, mint a jelenlegi. Megjelennek benne az elektromos rásegítésű biciklik, és bővítik a használati területet is.
A Magyar Kerékpárosklub szerint a Bubi 3.0 bevezetéséhez szükség lenne egy infrastrukturális fejlesztési csomagra is, hasonlóan az 1.0 rendszerhez tartozó Intézkedési Tervhez. A szervezet elnöke, Kürti Gábor azt mondta: a „kerékpáros közösségi közlekedési rendszerhez” hozzátartozik a biztonságos kerékpáros hálózat kiépítése is. Hozzátette, hogy a 3.0 bevezetéséhez nem kapcsolódik ilyen terv, pedig a rendszer külvárosi irányba is terjeszkedni fog.