KULT
A Rovatból

The Voice: Eget verő Curtis-ego és műbalhék a második adásban

Szerencsére azért jó éneklés is akadt. Egyébként bárki életszerűnek gondolja, hogy egy énekesnő, aki Gershwint énekel, át fog váltani Curtisre?


Folytatódott minden idők legvegyesebb összetételű zsűrijével a Vocie. Miklósa Erika érezhet valamit, mert nagyon kedvesen felajánlotta Curtisnek és Manuelnek, hogy megtanítja őket viselkedni. Esélytelennek érzem, de egy próbát megérne.

A mai adásban előkerült a blokkolás funkció. Adásonként egyszer minden coach megteheti, hogy blokkolja valamelyik kollégáját. Ilyenkor a blokkolt személyt nem választhatja a versenyző, bármennyire is szeretné. Talán nem meglepő, hogy elsőként Curtis vetette be a „csodafegyvert”. De erről majd a maga helyén.

Az első versenyző Kovács Aliz volt, akire Curtis azonnal megfordult – sajnos. Curtis mintha kicsit szereptévesztésben lenne, szólhatna neki valaki, hogy amikor egy versenyző énekel a színpadon, nem kell produkálnia magát.

A rapper nem bír nyugton ülni és figyelni, muszáj minden elképzelhető módszerrel magára irányítani a figyelmet.

Hallatszott, hogy a lány már képezte magát, nagyon jó technikával énekelt. Manuel egyenesen jokernek nevezte – na nem mintha attól kéne tartani, hogy Aliz megmérgezi a fél várost.

Miután Aliz tud énekelni, nem meglepő, hogy Erikánál kötött ki.

Bakti Ádám rapper szomorú sztorival érkezett, elhunyt gyerekkori barátjának ajánlotta a fellépését. Curtis és Manuel gyorsan meg is fordultak. Manuel, mint kiderült, ismeri is Ádámot, és nagyon tehetségesnek tartja. De nem örülhetett sokági, mivel ekkor jött el az a döntő pillanat, hogy Curtis bevetette a blokkolást.

Manuel ejtett néhány krokodilkönnyet, de sütött az egészről, hogy előre kitalált műbalhé. Viszont csillagos ötös jár Nórinak, aki az alábbi érvvel próbálta magához csábítani a srácot:

Gyere hozzám, majd megkérjük a Manut, hogy segítsen.”

Sajnos Ádám ennek ellenére a blokkolószívű Curtist választotta.

A szakácsként dolgozó Mata Krisztián egy L. L. Junior dallal készült, ami nekem már önmagában is elég lenne ahhoz, hogy ne forduljak meg, pláne, hogy még hamiskás is volt. Curtis és Torkán Nóri másképp gondolta. A színésznő kifejezetten a „tekerős” része miatt szerette volna a versenyzőt, mert rappere még nincs, és bármily furcsa is ez számomra, ő ezt negatívumként éli meg. Krisztián szíve azonban Curtishez húzott, de ez nem baj, mert mint kiderült, valójában egyáltalán nem rappel, Így Nórinak csalódást okozott volna.

Nehéz megérteni, hogy egy olasz, akinek semmi látható kötődése nincs Magyarországhoz, hogy köt ki a magyar Voice-ban. Cinzia Consóval pontosan ez történt. Pedig nem teljesen kezdő a hölgy, az a produkcióján is érződött, és némi netes kutatással találhatunk ilyen klipeket is tőle:

Bár tagadhatatlanul tehetséges, én közel sem éreztem hibátlannak a Natural Womant tőle.

Nórinak megjött a libabőr, és ha neki akkor már Manuelnek is. Hiába, nagy elmék, ha találkoznak. Ami viszont meglepő, hogy Cinzia Curtist választotta, akit erős és színes egyéniségnek tart.

Értsük jól: idejött egy jóhangú énekesnő Calabriából azért, hogy aztán Curtist válassza coachnak.

A zenész családból érkező 15 éves Fóris Szonja aranyos és tehetséges, de még bőven van mit fejlődnie. Erika meg sem fordult, amit persze aztán kimagyarázott. Szonja Trokán Nórát választotta.

Farkas Norbert countryban utazik, amire 2023-ban, Magyarországon körülbelül akkora az igény, mint Drakulára egy vérbankban. Jó, bevallom, gimis koromban én is hordtam westerncsizmát, de már elmúlt.

Ráadásul rosszul is építette fel a dalt, ezért végül haza kellett mennie. Pedig amúgy nincs rossz hangja a srácnak, fordultak már meg sokkal gyengébb produkcióra is.

Megjegyzem, a Még mindig rólad írok dalt adta elő country-változatban, és szerintem külön örülhet, hogy idén nem X-Faktor van, mert úgy sejtem, ByeAlex mosolya nem lett volna őszinte.

Haga Jázmin családjában örökletes a probléma, ugyanis már az apukája is rappel Quest művésznéven. Szerencsére Jázmin a klasszikus rapet szereti, amit még én is tudok élvezni olykor. Még Miklósa Erika is harcolt érte, de Jázmin Manuelt választotta.

Akárcsak Toldi Sándor, aki nagyot énekelt, döntőig is juthat akár. Manuel itt visszaadta a kölcsönt Curtisnek és blokkolta őt. Curtis ennek ellenére azt tanácsolta Sándornak, hogy Manuelt válassza. És lőn.

Viktória, vagy röviden Tori vietnami szülőktől született Magyarországon, ezért tökéletesen beszéli mindkét nyelvet. Ami meglepő, hogy egyedül csak Nóri fordult meg. Annál szerintem jobb volt. De így legalább elmaradt a hosszas korteskedés, hisz nem volt választási lehetősége.

Ezután Manuel és Curtis azon kezdtek el poénkodni, hogy a lány lemezének lehetne a címe V, mint Victory és roppant elégedettek voltak, mintha nem is ez lenne a címe egy nagysikerű tini sitcom sorozatnak.

A rapper LZ meg akarta lepni Curtist, és végül is sikerült, csak nem úgy, ahogy gondolta. A Lehetne újra február című számot adta elő, de nem énekelve – ahogy az eredeti változatban hallható –, hanem rapesítve.

Curtisnek nem tetszett. Azt mondta, vannak dalok, amikhez tiszteletből nem szabad hozzányúlni. Valóban vannak ilyen dalok, de hogy egyiket sem Curtis írta, abban biztos vagyok.

Mindenesetre senki nem fordult meg, sőt, Manuel egyenesen azt javasolta LZ-nek, hogy keressen más hobbit.

Curtis nagyon meg akarta mutatni, hogy mekkora hatalmas dal az övé, ezért kicsit énekelt belőle – nyilván ezt sem beszélték meg és próbálták el előre. Csak összehasonlítás végett, a magyar Voice-ban ilyen az, amikor egy coach énekelni kezd:

A britben pedig ilyen:

A végére Esze Nina maradt, aki közölte, hogy Ella Fitzgeraldtól énekli a Summertime-ot (sic). Nyilván ő írta, a Gershwin tesók meg addig elmentek Kukutyinba zabot hegyezni.

De Nina jóvá tette ezt a bakit, mert tökéletesen énekelt. Tudom, úgy tűnhet, utazom Curtisre, de mit csináljak, ha rajta lehet a legtöbbet mosolyogni. Például amikor megjegyezte, mennyire szeretne Ninának dalt szerezni.

Bárki életszerűnek gondolja, hogy egy énekesnő, aki Gershwint énekel, át fog váltani Curtisre? Hát Nina sem, bár engem így is meglepett a választása, amikor Nóri csapatába igazolt le? Miklósa Erikára tippeltem volna, de végül is így sem rossz.

Mert ahogy Manuel igen bölcsen jegyezte meg a műsorban valamivel korábban:

„Inkább a Nórihoz, mint a Curtishez.”

Ha a Voice-ba jelentkeznék, ez volna a mantrám.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Kalmár Tibor
A Rádió Bézs osztotta meg a szomorú hírt, megható sorokkal búcsúzva tőle. Kalmár több mint száznyolcvan tévéműsort rendezett.


93 éves korában elhunyt Kalmár Tibor, Jászai Mari-díjas rendező és érdemes művész. A hírt a Rádió Bézs közölte, ahol megható sorokkal emlékeztek rá.

A Facebookon azt írták: a szórakoztatás nagymestere csak 93 éves volt. Hozzátették, hogy cselekvési kedve, szelleme és humora nem volt korhoz köthető.

„Kalmár a Valahol Európában című filmben "csak" epizódszereplő volt. Ott azt kérdezte tőle a gyerekfőszereplő Kuksi, hogy "Még mindig verik őket?" Mire ő azt válaszolta, hogy "tudja a rosseb". Ezen aztán mindenki nevetett. Mi most nem nevetünk. Meghalt Kalmár Tibor, akiről mindenki azt hitte, hogy 120 évig él majd, aki több mint száznyolcvan egész estés tévéműsort rendezett, aki legnagyobbakkal dolgozott. Korai volt. Mulattattam és mulattam volt az egyik könyvének a címe. Reméljük Kalmár Tibor jól szórakozott. A közönsége egészen biztosan” – fogalmaztak a bejegyzésben.

A Szeretlek Magyarország 2018-ban készített interjút a népszerű szerző-rendezővel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Gyökössy Zsolt
A legendás tévérendező 96 éves volt. Többek között a Szeszélyes évszakok és az MTV-n sugárzott Gálvölgyi-show-k is az ő nevéhez fűződtek.


Augusztus 21-én, 96 éves korában elhunyt Gyökössy Zsolt színházi- és televíziórendező. A szomorú hírt az IdőJel Kiadó osztotta meg a Facebookon.

Nevéhez fűződik a legendás Szeszélyes évszakok, de rengeteg más színházi és televíziós produkcióban is maradandót alkotott. Nemrég még Sztárok-Sztorik című könyvét mutatta be, amelyben pályájának emlékeit gyűjtötte össze.

„Még fél éve sincs, hogy a Jókai Szalonban együtt ünnepelhettük kötetének bemutatóját – lám, a Fennvaló még megadta neki azt a nagyszerű ajándékot, hogy ebben a maga nemében páratlan emlékezés-gyűjteményben mintegy tisztelegve nemcsak előttünk, de Előtte is felvonulhattak különleges rendezői, televíziós pályájának jólismert művészei – Antal Imrétől Máthé Erzsiig, Dörner Györgytől Latinovits Zoltánig, Alfonzótól és Bodrogi Gyulától Kabos Lászlóig és tovább. Mindnyájuk munkatársa volt – a velük megélt élményeket, a közös munka sok közös történetét örökre emlékezetes módon osztotta meg közönségével e kiadónk által útjára bocsájtott, feledhetetlen könyvében” – írta a kiadó.

Gyökössy Zsolt 1929. június 8-án született Körösladányban. 1952-ben szerezte meg rendezői diplomáját, és közel tíz éven át több magyar nagyváros színházában dolgozott. Rendezett prózai és zenés darabokat, operetteket, operát és daljátékokat is.

Budapesten a Tarka Színpad, majd a Kamara Varieté művészeti vezetőjeként tevékenykedett több mint egy évtizeden át. Később a Magyar Televízióban folytatta munkáját, ahol a főszerkesztőség vezető rendezője lett.

A Szeszélyes évszakok mellett olyan műsorok fűződnek a nevéhez, mint a Fejezetek a cirkuszlexikonból, a Gálvölgyi-show, a szilveszteri műsorok, a Kató néni kabaréja, a Hogy volt! Hogy volt?, a Sportolók a porondon és az Antal-show.


Link másolása
KÖVESS MINKET: