KULT
A Rovatból

Sztárbox: Curtisnek volt bátorsága Kokó zenéjére bevonulni, és csak az volt kérdés, milyen hamar fog kidőlni

Megvan a Sztárbox hazai történetének leggagyibb mérkőzése, de azért láthattunk szép bokszot is. Most is bebizonyosodott, hogy a felkészülés többet ér az önbizalomnál.


A Sztárbox harmadik adása több érdekességet is ígért.

Például Kabát Peti a kézsérülése miatt nem tudott volna ingbe szállni, orvosi utasításra adtak neki még egy hetet. Ezért két férfi nehézsúlyú mérkőzést láthattunk.

Az elmúlt egy hét egyik legforróbb Sztárbox témája Dobos Evelin sisakja volt. Egyesek csalást kiáltottak, pedig a műsor során már sokszor elhangzott, hogy a versenyzők maguk választhattak a rendelkezésre álló fejvédők közül.

Persze tudom, az efféle műsorokat mindig körbelengi a gyanú, de nem hiszem, hogy Kokó, a műsor supervisora kockáztatná a sportolói hitelességét azzal, hogy bármiféle svindlit támogat.

Tévés szemmel sem volna értelme az RTL-nek Dobos Evelint nemtelen eszközökkel segíteni: Sáfrány Emese jelen pillanatban sokkal jobban „eladható”.

A sztárversenyzők mellett most sem volt hiány sztárnézőkben, bár rájöttem, hogy kasztokat alkotnak. Vannak, akik csak feltűnnek a háttérben. Ők emelik az est fényét.

Aztán vannak azok, akiknek fél percre mikrofont dugnak az orra alá, és elmondhatják, kinek szurkolnak. Erős Antónia például Járai Kírának, Baronits Gábor Nyári Diának.

Na és vannak a legmenőbbek, akik odamehetnek Szujó Zolihoz. Oda születni kell, pontosabban részt kell venni valami olyan produkcióban, amit a csatorna épp promotálni szeretne. Puskás-Dallos Peti például azért kerülhetett a kiválasztottak közé, mert hamarosan indul műsorvezetésével a Legomasters, és ebből az alkalomból hozott is Szujó Zolinak egy legóból épített mikrofont és egy bögrét.

Körülbelül fél órába tellett, hogy eljussunk végre az első mérkőzésig. A különböző valóságshowkban lehet szavazni, pénzért.

Sosem fogom megérteni, miért költ valaki súlyos ezreket arra, hogy egy műsorba ne Pömpöm Pumpi nyerjen, hanem Bögyös Böbe, de biztos nagyon komoly, gyermekkori traumákban gyökeredző oka van.

Mindenesetre most is lehet szavazni, igaz, nem emelt díjas számon, hanem ingyen, online. Arra, hogy szerinted ki nyer. Szemmel láthatóan senki nem zavar, hogy tökmindegy, kire szavaznak többen, nem az nyer. Tehát végső soron semmi értelme.

Az élő adás bája, hogy olykor a műsorvezetők vicces bakikat követnek el. Szujó Zoli például a következőt bírta mondani Pintér Tenyáról:

„…ütközött már lovakkal, amelyek azért okoztak kellemetlen sérüléseket. Reméljük egyébként, hogy ma ez nem történik meg a ringben.”

Az igazsághoz tartozik, hogy Tenya lóháton vonult be a csarnokba. Tehát a matematikai esélye megvolt, hogy lóval ütközzön a ringben. Ezzel kapcsolatos humoros részlet: a lovat először nem tudták bevinni a csarnokba, fennakadt a fémdetektoron a patkói miatt.

Az első mérkőzést végül Tenya nyerte kiütéssel. Az Alfonzóra emlékeztető mérkőzésvezető kétszer is rászámolt az ellenfelére, és végül berekesztette a meccset. Ha Dobrády Ákos bírja még egy kicsit, akár fordíthatott volna, mert a deli dalos vitéz szemmel láthatóan elfáradt, lelassult. A következő körre persze még felszívhatja magát, de az itt látottak alapján se Árpa Attilának, se Brasch Bencének nincs különösebb félnivalója tőle.

Egy szerencsés híresség ismét odajutott Zoli mikrofonjához Prieger Zsolt személyében. Persze ez sem volt véletlen: a reklám után az Anima Sound System zenélt nekünk.

Következett a női mérkőzés Nyári Dia és Járai Kíra részvételével. A mezőnyből Kíra az egyetlen, akihez fűz személyes ismeretség. Bár a Sztárboxban szinkronrendezőként mutatkozott be, én színészként dolgoztam vele, ő volt az egyik hang az általam fordított Tini Nindzsa Teknőcök sorozatban. Így természetesen neki szurkoltam.

Kíra meglehetősen magabiztos volt a mérkőzés előtt, úgy vélte, Dia is tudja, hogy nem nyerheti meg ezt a meccset. Dia valamivel visszafogottabban nyilatkozott, fifty-fiftynek érezte az esélyeket.

Megjegyzem, nekem Kíra bevonulózenéje tetszett eddig a legjobban: Edith Piaf Je ne regret rienjét választotta, ami elsőre furcsának tűnhet, mivel egy kifejezetten lassú, bár feszültséggel teli számról van szó, de nagyon hatásos volt.

Ez volt az est legjobb mérkőzése. A hölgyek nagyon szépen bokszoltak. Nem voltak nagy, agyrázkódást okozó találatok, de sok szép, tiszta ütés bement, elsősorban Dia részéről. Végül a bírák pontozása alapján a Barátok köztből megismert színésznő keze lendülhetett a magasba. Kíra úgy értékelt utólag, hogy valamiért nem tudta kihozni magából azt, amit tud.

Az utolsó mérkőzés előtt Tolvai Reni, LuvOli és az autotune énekelt.

Arra jó volt, hogy feltüzeljék a harcikedvünket, néhány taktus után én magam is szívesen felmentem volna a ringbe, hogy szétüssek valakit. Jó, nem állítom, hogy sikerült volna, de az indulat megvolt hozzá. Pozitívum: én ebből a műsorból tudtam meg, hogy Kállay-Saunders András és Reni megint együtt vannak. Nem éltem hiába.

Következett Szegedi Fecsó és Curtis összecsapása, amely méltán indul a Sztárbox hazai történetének leggagyibb mérkőzése címéért. Curtis pontosan azt hozta, amit várni lehetett tőle, és amiért nekem sehogy sem sikerül megkedvelni. Nagy arc, nulla teljesítmény.

Például már-már büszkén közölte Csobot Adéllal, hogy míg ellenfele hetente hatszor edzett, ő talán összesen edzett ennyit. Párja, Judit el is mondta egyébként, hogy szerinte Curtis egyetlen esélye, ha fél perc alatt kiüti Fecsót, mert az állóképessége a nullával egyenlő.

Mindezek után pedig Curtisnek volt bátorsága a Carmina Buranára bevonulni, ami ugyebár Kokó bevonulózenéje volt a pályafutása során. Ezek után már csak az volt kérdés, milyen hamar fog kidőlni. Ehhez másfél menet kellett, úgyhogy legalább Juditnak megmutatta, hogy tévedett a félperces jóslattal.

Kifejezetten csúnya bokszot láthattunk, ha egyáltalán boksznak nevezhető. Curtis nekiesett Fecsónak, mint a cséphadaró, aki maga sem állt a helyzet magaslatán, persze lehet, hogy csak ellenfele szokatlan, sportszerűnek nem nevezhető stílusa zökkentette ki.

Minden esetre Curtis a második menetben elesett, és látszott rajta, teljesen jól érzi magát a földön, esze ágában sincs felállni.

Persze a propagandaválasz most is megvolt: erénynek próbálta beállítani a felkészületlenségét, és azt hangsúlyozta, milyen derekasan helytállt ahhoz képest, hogy nem volt ideje edzeni.

Ezzel viszont a férfi nehézsúlyban kialakult a középdöntő mezőnye. A következő fordulóban Árpa Attila, Brasch Bence, Pintér Tibor és Szegedi Fecsó mérkőzik meg. Hogy milyen párosításban, azt sorsolással döntik majd el. Őszintén szólva, jó lenne, ha Árpa és Brasch csak a szuperdöntőben kerülne össze, mert meglátásom szerint ők a súlycsoport esélyesei.

Jövő héten következik az utolsó negyeddöntő: Kállay-Saunders AndrásJózan László, Szabados Ági – Janicsák Veca és Rácz JenőKabát Peti összecsapás vár ránk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Nem látok jönni egy szebbik világot, itt ti loptátok el tőlünk a jövőt” – újabb rendszerkritikus dalt írt Mehringer Marci, Puzsér Róbert is szerepel a klipben
A kritikus egy közmédiás szerkesztőt alakít a klipben. A dalhoz Petőfi klasszikusa adta az ihletet a fiatal zenésznek.


Új dallal jelentkezett Mehringer Marci. A fiatal zenész néhány hónapja adta ki a Szar az élet című, rendszerkritikus dalát, ami hatalmas visszhangot váltott ki.

Mehringer ezúttal is hasonló szerzeménnyel állt elő. A Szeptember végén (stressz) című dal szintén a mai fiatalok gondolatairól szól, és a zenész azt szerette volna, hogy a magyar valóságot tükrözze egy olyan szemszögből, ami minden korosztálynak ismerős lehet.

„Petőfi Sándor Szeptember végén című költeménye volt a kiindulópont, mert vannak érzések és gondolatok, amik évszázadokon át is relevánsak maradnak. Ezek azok, amik összekötnek minket, akár fiatalok vagyunk, akár idősebbek, egyszerűen generációkon keresztül összeköt mindenkit”

– mondja Mehringer a dalról, melynek klipjében Puzsér Róbert, Dietz Gusztáv és Füsti Molnár Éva is közreműködött.

Puzsérék a klipben a propaganda hatására egymástól egyre jobban eltávolodó családot alakítanak. Az énekes szerint a szám allegorikus látomás a mai Magyarországról: „a közmédia egyik szerkesztőjének történetén keresztül, aki a saját lelkiismeretével küzd, majd végül angyallá válik, hogy a magasból tekinthessen le az országra, amelyet addig a képernyő mögül formált.”

A dalban például ilyen sorok hallhatóak:

„itt összeomlik minden,

piros-fehér-zöld az ingem

forog a világ, elfolyik minden,

nekem tényleg senkim sincsen”

A refrén pedig így szól:

„nem nyílnak a völgyben a kerti virágok

nem zöldell a nyárfa az ablak előtt

nem látok jönni egy szebbik világot

itt ti loptátok el tőlünk a jövőt”

Mehringer Marcival a Szar az élet című száma után interjúztunk is. Akkor azt mondta, a pozitív fogadtatáson túl, sok negatív kommentet, sőt még fenyegető üzenetet is kapott a dal miatt.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tarr Béla Krasznahorkai Nobel-díjáról: A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű
Az író és a filmrendező sokáig dolgozott együtt. Tarr Béla nagyon örül, hogy Krasznahorkai László megkapta a Nobel-díjat.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 09.



A Népszava telefonon érte utol Tarr Bélát, miután csütörtökön irodalmi Nobel-díjat kapott Krasznahorkai László. Tarr több Krasznahorkai-regényből is filmet készített, hosszú ideig dolgoztak együtt.

Tarr így fogalmazott:

„Nagyon örülök, hogy nyert, úgyhogy egyelőre mást nem tudok mondani. Hosszú éveken keresztül együtt dolgoztunk, és hogy nyert, hihetetlen nagy öröm.”

A rendező a Sátántangót és Az ellenállás melankóliáját is vászonra vitte, utóbbi Werckmeister harmóniák címen került a mozikba. Alkotótársi kapcsolatuk A torinói lóig (2011) tartott.

Arra a kérdésre, miként hatottak az író szövegei a filmekre, Tarr ezt mondta: „Nem konkrét szöveg segített, hanem az a pozíció, ahonnan a világot nézi, mert az univerzális. Abban tudott nagyon segíteni. De hát ez két külön nyelv, az irodalom és a film. A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű.”

A magyar kormány és a hazai művészeti élet több szereplője is gratulált a friss Nobel-díjas írónak:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Megszólalt Krasznahorkai László: Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni
A Nobel-díjas író pár mondatban reagált ma a díjra, az azt követő jókívánságokra, és meg is köszönte az olvasóinak őket. Záporoznak is a kommentek a poszt alá.


Néhány napja jelentették be, hogy Krasznahorkai László kapta a 2025-ös irodalmi Nobel-díjat, akkor volt egy rövid nyilatkozata, de azóta nemigen szólalt meg az író. Most a közösségi média oldalán írt pár sort a követőinek a maga fanyar humorával:

„Krasznahorkai László hálás az Elkerülhetetlen Véletlennek, hogy ennyi embernek okozott örömöt. Köszöni a jókívánságokat. Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni”
– írta a Facebookon.

A kommentek túlnyomó része pozitív reakciókat tartalmaz, köszönik a könyveket, az olvasás élményét, és gratulálnak a frissen díjazott írónak:

"Pont a mester kötetét olvasva kaptam a híreket. Hát persze hogy boldogság."

"Itt Erdélyben is nagy volt az öröm. Egy könyves kávézóban dolgozom, jó volt elsőnek két német egyetemi hallgatónak elújságolni a hírt, hallottak a szerzőről!"

"Mikor évekkel ezelőtt egy brit könyvtárban dolgoztam karbantartóként, mindig megpróbáltam becsempészni a Wenckheim báró hazatér angol nyelvű, keménykötésű kiadását az ajánlott irodalom polcra, de valaki mindig észrevette és visszatették. Végig nekem volt igazam. Gratulálok a díjhoz!"

"Igen, végre önfeledten lehetett örülni, egy időre ki lehetett lépni a nyomasztó, nehezen elviselhető mindennapjainkból. Köszönjük!"

"Hatalmas öröm és boldogság,hogy egy magyar ember ismét feltette hazámat a kultúra felső polcára.Szívből gratulálok,jó egészséget és kreatív energiákat kívánok az elkövetkezendő időkre is!"


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Aktnaptárt készít Tóth Enikő új főszerepében - egy pikáns darab a Játékszín színpadán
A darab a bátorságról és egy női közösség erejéről szól, és a világ számos helyén színpadra állították már. De Tóth Enikő egy másik tabudöntögető színdarabban is játszik, ami a menopauzáról szól.


Tóth Enikő nagy dobásra készül: a Játékszín Naptárlányok című előadásának egyik főszerepét viszi, amelyben egy kisvárosi női közösség aktnaptárt készít egy nemes ügyért. „Van egy női közösség, amelynek tagjai egy nemes ügy mellett elindítanak valamit, és rendkívül bátor döntést hoznak a kissé színtelen kis életükben.” – mondta erről a Blikknek.

A Naptárlányok Tim Firth műve, amelyet egy valós történet ihletett: Angliában, Yorkshire-ben egy női klub tagjai jótékonysági aktnaptárt készítettek, hogy pénzt gyűjtsenek egy barátnőjük férje emlékére és a leukémiakutatás támogatására.

A darab a barátságról, a közösség erejéről, az önelfogadásról és a veszteség feldolgozásáról mesél, sok humorral és megható pillanattal.

A színpadi jelenetek a pikáns szituációkat játékosan, ízléssel oldják meg: a szereplők a „kényes” pillanatokban hétköznapi tárgyakkal – teáskannákkal, süteményekkel, virágokkal – takarják el magukat, miközben egyre nagyobb önbizalommal állnak ki az ügyük mellett. A történet a 2000-es évek elején bemutatott, nagy sikerű film után került színpadra a 2000-es évek végén, és azóta világszerte számos színház műsorán szerepelt.

A mi kis falunk című sorozatban Zömbiknét alakít Tóth Enikő a Menopauza című darabban is brillírozik, és erős visszajelzéseket kap a nézőktől.

„Nagyon sok nőnek hozott megkönnyebbülést, hogy például a menopauzáról beszélünk a színpadon, ráadásul humorral, öniróniával, de közben úgy, hogy belefacsarodhat az emberek szíve.

Sok hölgy mondta, hogy az előadás után a férje már jobban érti, miért volt olyan a változókorban, amilyen. A nők szemében meg azt a boldogságot látom, hogy megértve érzik magukat, van bennük egy felszabadult érzés” - fogalmazott Tóth Enikő a Blikknek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: