KULT
A Rovatból

Sztárbox: Az Istenes-Schobert mérkőzés volt az egyetlen, ahol végül a nagyobb arc nyert

Mindenki ugyanazokat a közhelyeket puffogtatja a bokszmérkőzések kapcsán, de ezzel együtt is úgy tűnik, bejött az RTL-nek a költséges műsor a nézettségi versenyben. Kritika.


Az RTL klub pénzt, paripát nem kímélve indította be október végén a Sztárbokszot. A felkért hírességek nyilván nem ingyen vállalták a fél éves felkészülést, és az edzők sem szerelemből foglalkoznak velük.

Aztán otthagyták az RTL székház kényelmét, kibérelték és berendezték a Riz Levente Sport- és Rendezvényközpontot, ami megint csak nem két fillér. Ráadásul gondoskodnak róla, hogy a meccsek alatt a közönség soraiban ott tolongjon a hazai celebvilág krémje.

(Számomra új elem, hogy a meghívottak között immár youtuberek is feltűntek, mint például Dezső Bence.)

Még az edzők között is akadnak ismert nevek, Sáfrány Emesét például Miló Viki készítette fel, aki szép sporteseményei mellett egykor maga is felkapott vendége volt a kereskedelmi csatorna műsorainak, sőt, férfi magazinban is találkozhattunk vele.

A celebek persze valószínűleg nem kapnak pénzt a részvételért, örülnek, ha kamera közelébe kerülhetnek. Igazán szórakoztató figyelni, hogyan igyekeznek felhívni magukra a közönség soraiban interjú alanyokra vadászó Csobot Adél és Héder Barna figyelmét.

Az első adás után úgy tűnik, bejött a húzás: A Sztárbox jóvoltából az RTL meg tudta verni a TV2-t vasárnap este. Ezt persze a TV2 nem nézheti tétlenül, és bevetette a csodafegyvert: november 05-én Tóth Gabira és új pasijára hárult a feladat, hogy visszacsalogassa a pletykára éhes nézőket a Sztárban sztár leszek elé. Hogy ez mennyire vált be, az majd később derül ki, ha kijönnek a friss nézettségi adatok.

Ahogy a sportcsarnokban is vannak felvezető meccsek, a tévében valójában már a Fókusz végén elkezdődik a Sztárbox. Itt az előző elődöntő történéseit dolgozzák fel interjúkkal, összefoglalókkal. Akadt egy-egy érdekesebb bejátszás, Kokó például véget vetett az elmúlt hét egyik nagy vitájának.

Sokan úgy vélték, Árpa Attila sportszerűtlen volt, amikor a megrogyó Nagy Ervint tovább csépelte. Mindenki Kovács Pistije viszont megerősítette: amíg a bíró nem állítja le a mérkőzést, a bokszolónak mennie kell és ütni. Árpa tehát csak tette a dolgát.

A második elődöntő bizarr pankrátor show-val kezdődött, ami sportbemutatónak röhejes volt, humornak pedig siralmas.

Azt nem tudnám eldönteni, hogy valójában minek szánták. Mint utóbb kiderült, Frohner Fecó előző adásban bemutatott vetődése ihlette a fiúkat.

Hiába, a modern televíziózás igazi kihívása, hogy 2 és félórányi műsoridőt (oké, mínusz reklámok) miként töltsünk ki 20 percnyi tényleges tartalommal. Mert hát maguk a mérkőzések körülbelül ennyi időt vettek igénybe.

A felvezetés szép pillanata volt, amikor megemlékeztek a napokban elhunyt Szegő Andrásról. Szegő számomra újságíró etalon, interjú kötetét mindenkinek csak ajánlani tudom, de egyben lelkes bokszoló is volt.

Nagy elmék, ha találkoznak: előző bokszkritikámat azzal fejeztem be:

„Az biztos, hogy Dobos Evelin sok féltékeny feleségnek okozna örömet, ha jól megverné Emesét.”

Szujó Zoli barátunk a hölgyek mérkőzését felvezetve szinte szóról szóra ugyanezt mondta. Szeretném azt hinni, hogy olvasta a cikkemet, és megtetszett neki, de természetesen nem kizárt, hogy ugyanaz jutott eszébe.

Amúgy is megfigyeltem, hogy mennyire kevés eredeti gondolat születik a boksz kapcsán. A nők mérkőzéseiről beszélve szinte mindenki rúzs- és sminkelkenést emlegetett, illetve cicaharcot. És jelen esetben alig volt olyan szereplője az estnek, aki ne tett volna valami összekacsintós megjegyzést Emese „színészi” múltjára.

Oké, tény, hogy az egykor Aleska Diamond néven futó hölgy esetében egész másképp hangzik az amúgy ártalmatlan „kielemeztük a videóit” mondat, de azt hiszem, itt az ideje, hogy mindannyian továbblépjünk, és elengedjük ezt.

Bár sokan cikizik ezt a műsort is, azért annyi mindenképp a javára szól, hogy míg más műsorok esetében lehet spekulálni, mennyire igaziak, ezekre a bunyókra nem lehet azt mondani, hogy megjátszották.

Ennyire nem lehet jó színész mindenki, és hát azért azok az izmok sem lesznek csak úgy maguktól.

Lecserélték a ringszpíkert, ezúttal a csatorna hangja, Both András „Boci” konferálta fel a mérkőzéseket. Nekem kicsit rontja az összhatást, hogy a ringszpíker mindent kártyáról olvas. Az rendben van, hogy az adatokat nem biflázzák be, de a szellemes(nek szánt) felvezető szöveg sokkal sutább felolvasva.

Az első mérkőzésen nem mertem volna tippelni a végeredményre. Alapjában véve Dobos Evelin és Sáfrány Emese közül az utóbbi tűnik energikusabbnak, vagányabbnak a mindennapok szintjén. Evelinben van valami hűvös, tartózkodó, az ember sosem tudja, mire számítson tőle.

A mérkőzés első pillanatai is ezt tükrözték. Emese megindult, mint egy cséphadaró, ellenfele hátrálni kényszerült. De kiderült, a színésznő nem csak testben, fejben is alaposan felkészült az eseményre, mert hamarosan megálljt parancsolt Emesének és ellentámadásba lendült. Míg az első menet döntetlen közelinek tűnt, a folytatásban Evelin átvette az irányítást, és végül egyértelmű pontozással nyert.

Következett Brasch Bence és KKevin összecsapása. A színész már hét éve bokszol, még a fenegyerek Árpa Attila is úgy nyilatkozott, hogy Bence az egyetlen, akivel nem szívesen kerülne össze a ringben – márpedig erre minden esélye megvan.

A rapper KKevin olyan nagy arccal adta elő magát, hogy félő volt, be sem tud mászni a ringbe a két kötél között. Meg is üzente Bencének, hogy fél menetnél ne számítson többre. Mint oly sokszor, sejteni lehetett, hogy óriási bukta lesz ebből.

Ennek a meccsnek a visszatérő fordulata a „nem a pénz számít” mondat lett. Már-már kínosan sokszor emlegették. Minden esetre a népmesei elem bejött, Bence a harmadik menetben kétszer is padlóra küldte kőgazdag ellenfelét. A második után a mérkőzésvezető leállította a találkozót.

Az est főmérkőzését zene előzte meg. Mihályfi Luca és Ekhoe lépett színpadra, és ez volt az a pillanat, amikor a döbbenettől csak pislogni tudtam. Mihályfi Luca egy csodás hangú, tehetséges énekesnő, aki az X-Faktorban nagyszerűbbél nagyszerűbb dalokat énekelt. Ehhez képest kaptunk egy hallgathatatlanra autotune-olt produkciót. Feltételezem, erre azért volt szükség, hogy ne legyen kínos Ekhoe szereplése. De tényleg ez az irány?

Az egy dolog, hogy a popszakma tele van pozícióba került senkiháziakkal, de már ott tartunk, hogy egy jó énekesnek is a szintjükre kell silányulnia, ha érvényesülni akar?

Luca, ne hagyd magad! Te sokkal többre vagy hivatott ennél.

Bevallom, sokat gondolkoztam, írjak-e valamit Csobot Adél öltözékéről, de aztán láttam a férjét bunyózni, és úgy döntöttem, nem fogok.

Istenes Bence egyébként nemcsak remekül bokszol, de ismét bebizonyította, hogy zseniális kommunikációs szakember. Először is, itt az üzengetés. Az elmúlt hetekben Istenes egy alkalmat sem hagyott ki, hogy beleszálljon ifjabb Schorbert Norbiba. Ennek eredményeként egyfolytában beszéltek róluk, és a műsorvezető elérte, hogy ez legyen az este legjobban várt meccse, a főmérkőzés.

Míg a kisfilmjében még azt láthattuk, hogy Bence és edzője, Tóth Tamás „Barbár” Norbi testiépségéért imádkozik az edzőteremben, a mérkőzés előtti villáminterjúban a versenyző érezhetően visszább vett az arcából. Arról beszélt, hogy a szurkálás a sportág velejárója, szerinte ennyi belefér, és elismerően beszélt ellenfeléről. (Megalapozva, hogy ha – mint várható volt – nyer, ne alázza meg ellenfelét, amivel könnyen elveszthette volna a rajongók szimpátiáját.)

Nyilván Bence öltözéke sem volt véletlen.

Biztos lehetett benne, hogy a sárga rojtokkal díszített párducfoltos nadrággal feltűnést kelt, ez is beszédtéma lesz.

Mindezek mellett persze kiválóan is bokszolt. Magabiztos volt, tudta, hogy mit csinál, néha még azt is megengedte magának, hogy kicsit produkálja magát a közönségnek. Ilyen egy igazi profi: végig tudta, mit csinál a ringen kívül és belül. Ami persze nem jelenti azt, hogy Norbi ne lephette volna meg. A 18 éves fiú egyáltalán nem volt veszélytelen ellenfél, az is sokat elmond a képességeiről, hogy ez volt eddig az egyetlen mérkőzés a fiúknál, amely pontozással dőlt el – természetesen Bence javára. Ez volt az est egyetlen mérkőzése, ahol a nagyobb arc nyert - nyilván azért, mert ebben a magabiztosság mögött volt tartalom is.

Ugyancsak Norbi volt az egyetlen az est vesztesei közül, aki nem lépett le a ringből, mielőtt mikrofonvégre kaphatták volna. Sőt, bejelentette, hogy nem hagy fel a boksszal, versenyszerűen fogja űzni, és komoly eredményeket fog elérni. Úgy legyen.

Ennek a meccsnek a visszatérő közhelye a „fiúból férfi lett” fordulat volt. Akinek van felnőttkorú gyereke, az azért szerintem tudja, hogy nem akkor lesz valaki felnőtt, ha végigverekszik négy menetet egy ringben, de majd Norbi is megtanulja.

A jövő héten Pintér Tibor és Dobrády Ákos, Járai Kíra és Nyári Dia valamint Szegedi „Fecsó” és Curtis mérkőzik meg. Az utóbbi mérkőzés olyan, amire azt szokás mondani: én már csak egy kávét kérek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Szépségkirálynő volt és az izraeli hadsereg katonája, majd szült négy lányt, 2024-ben pedig egy ritka stroke-ot kapott – A Csodanő, azaz Gal Gadot 40 éves
Először a külsejével (szépségversenyek), majd a kitartásával (katonaság), utána az agyával (egyetem), végül pedig a tehetségével (színészi karrier) bizonyította a világnak, hogy mindent el lehet érni az életben.


Gal Gadot 1985. április 30-án született az izraeli Petah Tikvában. Héberül a keresztneve „hullámot”, a vezetékneve pedig „folyópartot” jelent. Édesanyja, Irit Weiss testneveléstanár, édesapja, Michael Gadot pedig mérnök. Mindkét szülője Izraelben született, a család a vezetéknevét pedig a korábbi Greensteinről változtatták Gadotra. Az anyai nagyszülei holokauszttúlélők voltak. Gal egy interjúban elárulta, hogy „nagyon zsidó családi környezetben” nőttek fel a húgával, Danával együtt. Az ősei lengyel zsidó, osztrák zsidó, német zsidó és cseh zsidó származásúak. Gal a gimnáziumban kosárlabdázott, mivel már akkor elég magas volt, de főként a biológiát szerette.

Ambiciózus volt már gyerekként is, elmondása szerint a szülei arra tanították, hogy mindig koncentráljon arra, amit csinál, és legyen olyan, mint a ló, mert a lovak csak a közvetlenül előttük lévő útra összpontosítanak, ezért a szülők azt mondták neki: „Csak a saját utadra koncentrálj!”

18 évesen Gal az ország szépe lett, amikor megnyerte a 2004-es Miss Izrael szépségversenyt, majd részt vett a 2004-es Miss Universe megmérettetésen is Ecuadorban. Az InStyle magazinnak adott interjúban Gadot elmondta, hogy szándékosan próbált veszíteni (sikerült is), mert nem tetszett neki, hogy ilyen fiatalon híresség lett, ami miatt már üldözték a lesifotósok.

A szépségversenyeken való részvétel után csatlakozott az Izraeli Védelmi Erőkhöz, és két év kötelező katonai szolgálatot teljesített fitnesz- és harci oktatóként. A katonai szolgálatról így nyilatkozott: „Két-három évet adsz az életedből, ami nem rólad szól. Egy időre feladod a szabadságod. Megtanulod a fegyelmet és a tiszteletet. A katonaként átélt dolgok viszont felkészítettek a karrieremre is. 18 évesen úgy érzed, hogy a világ körülötted forog. A hadsereg megmutatja, hogy valójában nem így van.”

Egy sikertelen casting

A hadseregből való kilépése után Gal azonban még mindig nem a szórakoztatóipar felé vette az irányt, hanem inkább jogot és nemzetközi kapcsolatokat hallgatott a Reichman Egyetemen. Az első évének végén azonban felhívta őt egy castingigazgató, hogy jelentkezzen a Bond-lány, Camille Montes szerepére A Quantum csendje (2008) című filmhez. Gadot el is ment a meghallgatásra, ám nem járt sikerrel, mivel a szerepet végül Olga Kurylenko kapta meg. Galt azonban szerződtették egy izraeli tévésorozatba, a Bubotba. Illetve ez e meghallgatás segítette végül is ahhoz, hogy szerepet kapjon az első hollywoodi produkciójában…

2007-ben a 21 éves Gal részt vett a Maxim fotózásán, amelynek címe „Az izraeli hadsereg női katonái” volt. A New York Post címlapján is feltűnt, így beindult a modellkarrier.

2012 áprilisában a Shalom Life magazin már a világ 50 legtehetségesebb, legokosabb, legviccesebb és legszebb zsidó nője közé választotta, a modell Bar Refaeli és a színésznő Eva Green mögött, az 5. helyen.

Gadotot nemzetközi kampányokra kérték fel a Captain Morgan rum, a Gucci-parfümök és a Vine Vera bőrápolási termékek számára, valamint a Jaguar Cars autógyártó cégnek is reklámozott. A Gucci Bamboo parfümmárka, a Huawei okostelefonok és a Miss Sixty arca is volt. A Cosmopolitan, a Glamour, a Bride Magazine, az Entertainment Weekly, az UMM, a Cleo, a Fashion, a Lucire és az FHM magazinok címlapjain is sorra feltűnt. 2013-ban az éves modellgázsiját 700 000 dollárra becsülték, ami több volt, mint más híres izraeli modelleké, például Esti Ginzburgé és Shlomit Malkáé, bár jelentősen kevesebb, mint Bar Refaelié.

Karrier halálos iramban

Majd beütött a filmsztárság is. Ugyanaz a castingos, aki végül elutasította őt a Bond-film kapcsán, leszerződtette őt Gisele Yashar szerepére a 2009-es Halálos iram​​​​​​ című filmbe, a franchise negyedik részébe. „Szerintem a fő ok az volt, hogy a rendező Justin Linnek nagyon tetszett, hogy katona voltam, és szerette volna felhasználni a fegyverekkel kapcsolatos ismereteimet” – mondta ezzel kapcsolatban Gadot, aki maga hajtotta végre a kaszkadőrmutatványait is a filmben, ami végül nagy sikert aratott a 2009-es mozikba kerülésekor.

2010-ben aztán kapott egy kisebb szerepet a Kéjjel-nappal című akció-kalandfilmben Tom Cruise és Cameron Diaz oldalán, majd ugyanebben az évben a Párterápia című vígjátékban, amelyben Mark Wahlberg karakterének barátnőjeként tűnt fel.

2011-ben visszatért a Halálos iramban-franchise-ba, az Ötödik sebességben ismét Gisele-t alakította, ám ezúttal már Vin Dieselék csapatának tagja volt.

2013-ban, a 6. részben bújt harmadszor a karakter bőrébe, jó ideig utoljára…

A csodálatos Csodanő

A 2010-es évek közepén kapta meg eddigi karrierje legnagyobb szerepét, Diana Prince-ét, vagyis Wonder Womanét a Batman Superman ellen: Az igazság hajnala (2016) című filmben. A szerepre való felkészülésként kardvívás-, kungfu-, kickbox-, capoeira- és brazil dzsúdzsuculeckéket vett, a nézők és kritikusok pedig a szuperhősként nyújtott alakítását az egyébként alapvetően nem túl sokra tartott film egyik legjobb részének tartották.

Szintén 2016-ban egy kisebb szerepet kapott John Hillcoat (Az ajánlat, Az út, Fékezhetlen) akciófilmjében, a Tripla kilencesben, sőt, Kevin Costner, Gary Oldman és Tommy Lee Jones mellett is szerepelt ekkor a Beépített tudatban, Ryan Reynolds karakterének feleségeként. Majd jött egy vígjáték, a Kémek a szomszédban. Sűrű év volt.

A nagy áttörés mégis 2017-ben jött el, mivel ekkor vált végleg nemzetközi szupersztárrá a Wonder Womannel, amelyben végre-valahára főszerepet játszhatott, sőt, még abban az évben mozikba került Az Igazság Ligája is. Abban az évben Gal volt a legnagyobb bevételt hozó színésznő, 1,4 milliárd dollárt keresett a filmjeivel. A figyelemnek köszönhetően lehetőséget kapott a Saturday Night Live című kultikus tévéműsor vezetésére is.

A sztárság csúcsán

2019 októberében Gadot a férjével, Jason Varsanóval együtt megalapította a Pilot Wave nevű produkciós céget. Az InStyle magazinnak elmondta, a karrierje kezdetén az volt a célja, hogy szerepet kapjon színésznőként. Izraelben ez már sikerült is, így utána már arra pályázott, hogy szerepet kapjon színésznőként Amerikában. Ezt követően egy „jelentős szerepet” akart. Ez is összejött a Wonder Womannel, ezért most az a célja, hogy olyan történeteket meséljen el, amelyek számára fontosak, de egyúttal szeretne kialakítani egy saját stílust is.

2018-ban a Time magazin Gadotot a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választotta, 2020-ban a Forbes pedig a világ harmadik legjobban fizetett színésznőjének rangsorolta, akinek az éves bevétele 31,5 millió dollár volt, ebből 20 milliót a Különösen veszélyes bűnözők (2021) című Netflix-filmben játszott szerepéért kapott, amely máig a streamingszolgáltató történetének legnézettebb filmje.

De játszott még a Halál a Nílusonban (2022), a Rachel Stone: Mindent vagy semmitben (2023), cameózott a Shazam! Az istenek haragjában (2023), a Halálos iramban 10-ben (2023) és a Flash: A Villámban (2023), legutóbb pedig idén márciusban láthattuk a botrányokkal tarkított Hófehérkében, amelyben a Gonosz Királynőként gonoszkodhatott egyet (pedig ez a szerepkör eddig nem volt jellemző rá).

2025 márciusában pedig felért a csúcsra, megkapta saját csillagát a Hollywoodi Hírességek Sétányán.

Legközelebb pedig az In the Hands of Dante című krimi-drámában láthatjuk majd (Al Pacino, Jason Momoa, Gerard Butler, Oscar Isaac, John Malkovich, Franco Nero és Martin Scorsese partnereként), illetve már forgatja a The Runner című akció-thillert Kevin Macdonald (Zuhanás a csendbe, Az utolsó skót király, A dolgok állása, A sas, Majd újra lesz nyár, Fekete-tenger) rendezésében, s amelyben egy befolyásos ügyvédet alakít, aki ide-oda rohangál Londonban, hogy kiszabadítsa az elrabolt fiát, miközben egy titokzatos telefonáló rejtélyes utasításait követi.

Életmentő műtét

Még a hadseregben ismerkedett meg a jövőbeli férjével, Jason Varsanóval, az Amszterdamból származó ingatlanfejlesztővel, méghozzá egy partin a sivatag közepén. „Egyenruhában találkozott velem először. Imádta. Még egy évem volt akkor hátra a szolgálatból” – emlékezett vissza erre.

2008-ban, a Halálos iram forgatásának egyik hétvégéjén Napa Valley-be utaztak, ahol Varsano megkérte a kezét. Ugyanezen év szeptemberében (28-án) pedig összeházasodtak az izraeli David Intercontinental Hotelben.

Tel-Aviv Neve Tzedek negyedében laknak, és már négy közös lányuk született: Alma (2011. november 5-én), Maya (2017. március 20-án), Daniella (2021. június 29-én) és Ori (2024. február 2-án).

Az Orival való terhességének nyolcadik hónapjában Gadotnál agyi vénás trombózist diagnosztizáltak, ami egy ritka típusú stroke (az összes stroke kevesebb mint 3%-át teszi ki). Galt azonnal kórházba szállították, ahol több órán át tartó sürgősségi műtéten esett át. Egy évvel később a Harper's Bazaar magazinnak elmondta, hogy a halálközeli élmény hálásabbá tette, így azóta jobban élvezi az életét, és minden nap emlékezteti magát arra, hogy lassítson, és a saját tempójában haladjon.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Súlyos betegséggel küzd a magyar zenész – Albérletére sincs pénze, gyűjtést szerveztek érte
Rozs Tamás, a Szélkiáltó együttes csellistája rákkal küzd, ezért minden fellépését le kellett mondania. A zenekar most közösségi gyűjtést indított a megsegítésére.


Rozs Tamás, a Szélkiáltó együttes csellistája daganatos betegséggel küzd. A 64 éves zeneszerző, zenetanár és zeneterapeuta nyelvgyök-tumorral harcol, amely HPV16-tal fertőzött. Állapota miatt nem tud fellépni, így minden bevételi forrását elveszítette, és jelenleg anyagi segítségre szorul.

A Szélkiáltó együttes a közösségi oldalán tudatta a hírt. Mint írták: „Zenésztársunk és barátunk, Rozs Tamás sajnos nagyon beteg lett. Nyelvgyök-tumora van HPV16-tal, és jelenleg három kemoterápián és 35 sugárkezelésen esik át éppen.” A zenekar hozzátette:

„Szerencsére a ráknak ez a típusa jó eséllyel gyógyítható, de a gyógyulásig vezető út hosszú, és nagyon-nagyon megviseli a szervezetét.”

A betegség a hangját is érinti, amelyet – remélhetőleg csak ideiglenesen – elveszített. Emiatt főállású zenészként nem tud fellépni sem a Szélkiáltóval, sem színházi produkciókban, sem saját vagy közös előadóesteken, valamint az iskolai félállását is fel kellett adnia.

A zenekar kiemelte, hogy

„gyakorlatilag nincs bevétele, csak nagyon nehezen tudja finanszírozni az albérletét, a rezsijét és a napi kiadásait, ha nem támogatjuk őt a gyógyulásáig.”

Ezért arra kérik a közönséget, hogy aki teheti, támogassa Rozs Tamás gyógyulását a p’ARToló weboldalon vagy közvetlenül a megadott bankszámlaszámon keresztül.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Kár érte, kiváló ügynök volt... – Nem ez lesz a Marvel Öngyilkos osztaga, de mi is az a Mennydörgők*?
Akit az érdekelne, miért van csillag a film címében, ezt nem fogjuk elspoilerezni. Azt viszont, hogy megéri-e megnézni a Mennydörgőket* moziban, mindenképpen!
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. április 30.



Manapság halmozottan hátrányos helyzetből indul egy Marvel-film vagy sorozat. A Bosszúállók: Végjáték volt minden idők egyik legsikeresebb filmje, egy korszak lezárásának tekinthetjük, amit a Disney azóta se hajlandó elfogadni. Sorra jönnek ki a feleslegesnél feleslegesebb mozifilmek az egeres cég zászlója alatt. Talán az utolsó jó Marvel-mozinak nevezhető mű a Galaxis őrzői 3, illetve a Deadpool és Rozsomák. Mindkettő szinte kizárólag a nosztalgiafaktor miatt volt értékelhető – teszem hozzá, igazán ügyesen csinálták.

A Végjáték sok embernek a Marvel végét is jelentette, és azóta hiába próbálkoznak egy újabb főgonosz megteremtésén, ez azóta se megy.

Még a való élet is ellenük dolgozik, hiszen a kiszemelt Jonathan Mayors bántalmazási pere miatt majdnem mindent át kellett írni. 2025-re három projektet is beterveztek, az első az Amerika kapitány: Szép új világ meglehetősen közepes értékeléseket kapott, nekem sem jött be igazán, valahogy gyenge volt.

Folytatták cikkünk tárgyával, a Mennydörgők* -kel és minél közelebb kerültünk a premierhez, annál jobban vártam. Első előzetesek alapján egy szórakoztató szedett-vedett Bosszúállók hangulatot árasztott. Ha a DC világában lennénk, ez lehetett volna a James Gunn-féle Az öngyilkos osztag, ami nagy dicséret lenne... Majd a marketing gépezet felkapta a főszereplő Florence Pugh interjújában elhangzott félmondatocskát, miszerint a Mennydörgők* olyan lesz, mintha az A24 csinálna egy szuperhős filmet.

Erre nagyon ráfeküdtek a marketingesek és ez nagyon jól állt a projektnek. Amit kaptunk, az sok szempontból valóban hasonlít egy A24-filmhez, de sajnálatos módon nem tudták hozni az elvárt minőséget.

Akik nem ismernék az A24 stúdiót, ők főleg művész-/művészieskedő filmekkel támadják a mozinézőket, általában kiemelkedő minőség mellett visszafogott büdzsével. Nos, jelen helyzetben ebből szinte semmi sem igaz, a büdzsé részt hagyjuk, később lesz szó róla, a minőség pedig elég ingadozó lett.

De mi is a Mennydörgők*? Ha nagyon le akarom csupaszítani ez egy Marvel szuperhős-film a depresszióról. Semmi több. Négy, később öt főre duzzadt vesztesek csapata, akiknek nem csak szuperereje van, hanem szuper depressziója is. Mindenkinek megvan a maga szerepe a csapatban hozott traumáikkal a háttérben, amit a film folyamán próbálnak feldolgozni. Vegyük főszereplőnket, Yelenát (Florence Pugh), aki testvére elvesztése miatt került a padlóra, ám neki kell lennie a csapat szívének ez a kettő pedig erősen konfliktusban van egymással. Ott van Wyatt Russell Walker kapitánya, aki családi problémákkal küzd, miközben ő a csapat kinevezett pöcsfeje. Ava (Hannah John-Kamen) gyerekkori traumáit hozza a közösbe, ő a Szellem, aki a Hangya és Darázsban ugrált Paul Rudd idegein. Alexei (a mindig zseniális David Harbour) pedig igyekszik meglelni az igazi, régi önmagát, az ünnepelt szovjet szuperhőst.

Ez a kupac pszichiátriai eset kénytelen összeverődni egy küldetés erejéig, mert úgy tűnik valaki el akarja őket tenni láb alól.

Nem akarom lelőni a „poént”, mert így is alig van benne csavar. Felbukkan a felettébb gyanús Julia Louis-Dreyfus karakter, Valentina Allegra de Fontaine, akinek a neve elárulja, hogy ő bizony nem a jófiúk sorát erősíti. Amióta ez a szereplő bekerült az MCU-ba azóta tudjuk, hogy a szeme sem áll jól. Ez lehetett volna de Fontaine kiugró gonosz szerepe, ha értelmes forgatókönyv lett volna…

Ám sajnos semmi nem áll egybe. A film nem elég vicces ahhoz, hogy Az öngyilkos osztaghoz lehessen hasonlítani és nem elég komoly egy Tél katonájához. David Harbour láthatóan élvezte szerepét, teljesen túljátssza, és a hátán viszi a komikumot, ha valaki fogékony az ilyen humorra. Mellette ott van a véresen komolyan alakító Florence Pugh, aki élete legnehezebb időszakán megy keresztül, és ez a két hangnem valahogy nem találkozik.

Hiába a sok remek színész, akik jók együtt, ha nincs, ami egyben tartsa a csapatot. A forgatókönyv sem volt túl combos, de én egyértelműen a kormánykeréknél keresem a problémát.

Sokak felhúzták a szemöldöküket Jake Schreier rendező kinevezése láttán. A főleg TV-s és zenei klipes múlttal rendelkező szakember 2015 óta nem rendezett nagyjátékfilmet. Akkor is egy kis költségvetésű drámát Cara Delevigne-nyel. Nem az akciójeleneteiről és a sokszereplős szcénáiról híres rendező, az biztos. Most pedig kapott 150-200 millió dollárt, hogy 2 órában elmesélje mindenki személyes drámáját. Nincs igazán álleejtő akciójelenet, de még igazán maradandó kézitusa se. Van három kisebb „lövünk és megyünk” rész, egy értékelhető autós jelenet és egy fájdalmas CGI csata. Bevallom két órával a film után nem is nagyon emlékszem rájuk, pedig majdnem mindegyik benne volt az előzetesekben.

Akkor mi az értékelhető része? Nagyon jó a csapat közötti dinamika, még ha a hangnem nagyon is eltérő. A színészek ügyesen húzzák fel egymást, talán a kevesebb vászonidőt kapó Hannah John-Kamenen kívül szinte mindenki működik. Az üzenet is szép és világos: nem gondoltam volna, hogy 2025-ben a depresszió témájában fogok egy Marvel-filmet nézni. Ahol mindenkinek önmaga a legnagyobb ellensége. De végre az MCU körbeért és a főgonosz nem csak ugyanazzal a képességekkel rendelkezik, mint hőseink, hanem ténylegesen mindenki önmaga saját legfőbb ellensége. Igaz az üzenet bonyolultsága és összetettsége egy szerencsesüti jóslatával vetekszik, de legalább valami új!

Ám itt az a baki, amibe bele fog bukni sajnos a Mennydörgők*: ezt a történetet el lehetett volna mesélni egy könnyed kis 60 milliós kamaradrámaként is.

Így, ebben a formájában szinte lehetetlen, hogy a Mennydörgők* sikert arasson. Ha csak 150 millióba is került – ami valójában akár 200 millió plusz egy tetemes marketing költség – így minimum 600 millió dollárt kellene összeszednie a mozis karrierje alatt, hogy kihozza nullára a költségvetést. Én nagyon drukkolok nekik, de eléggé nehéz a helyzet a mozipénztáraknál. A negyedik Amerika kapitány is csak 400 millió környékén jár és nem is lesz az sokkal több. Pedig ott azért jóval nagyobb nevekkel operáltak, mint Schreier filmje.

Nagyon kár érte, ezt nem így kellett volna. Ha komolyabbra veszik, akkor azért lett volna jobb, ha viccesebbre, akkor pedig azért. Megvolt benne minden potenciál. Legalább a végére lazábbra veszik a hangnemet, szinte röhejes a lezárás, a stáblistás jelenetek pedig semmit nem adnak igazán hozzá a Marvel jövőjéhez, azon kívül, amit eddig is tudtunk.

Az igazság az, hogy akad rosszabb MCU mozi is, mégpedig nem is oly régről, de még így se tudom ajánlani jó szívvel a Mennydörgők*-et.

Egyszerűen nem tudok odaállni és azt mondani, hogy ez egy jó és szórakoztató film, nézd meg. Nincs igazán oka annak, hogy ezt nagyvásznon kelljen látni, elég megvárni a streaming premiert. Szenvedni a TV kisebb képernyőjén is lehet. Meglátjuk a Fantasztikus négyes milyen lesz, bár ezek után nem tudom miben reménykedhetek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Újraindul a Született feleségek
Az Onyx Collective új szereplőkkel és friss történettel rebootolja a sorozatot. A Lila akác közben ezúttal is titkok és feszültségek bontakoznak ki.


Lila akác köz címmel újraindul a Született feleségek világa.

A 2000-es évek egyik legnépszerűbb sorozata rebootot kap, ezúttal új szereplőkkel és friss történettel, de a jól ismert környezetben.

A sorozatot az Onyx Collective fejleszti, az írója Natalie Chaidez, aki korábban A légikísérő című szérián is dolgozott. A készítők között szerepel Kerry Washington is.

A Deadline információi szerint

az új történet „vicces, szexi, fekete humorú, rejtélyes szappanopera lesz a Született feleségek szellemiségében”.

A középpontban öt nagyon különböző karakter áll, akik egy idilli zsákutcában, a Lila akác közben élnek. Bár kívülről minden tökéletesnek tűnik – gyönyörű házak, boldog családok, csillogó autók –, a felszín alatt titkok húzódnak meg. A szereplők időnként inkább egymás riválisai, mint barátai.

A sorozat teljesen új szereplőgárdával készül, és a lap információi szerint egyelőre nem tervezik a korábbi karakterek visszahozását. Pedig Eva Longoria (képünkön) korábban úgy nyilatkozott, ő lenne az első, aki csatlakozna egy Született feleségek-reboothoz.

Az eredeti szériát Marc Cherry készítette, és 2004 és 2012 között futott Teri Hatcher, Eva Longoria, Felicity Huffman, Marcia Cross, valamint később Nicollette Sheridan főszereplésével. A történet egy barátnő tragikus halálával indult, amely után sorra derültek ki a közösség sötét titkai. Cherry többször hangsúlyozta, hogy nem szeretné folytatni a sorozatot, és az új változat munkálataiban hivatalosan nem vesz részt. A lap azonban egy forrásra hivatkozva azt írta, hogy mégis elképzelhető, hogy valamilyen formában bevonják a projektbe.

(via 24)


Link másolása
KÖVESS MINKET: