KULT
A Rovatból

Sztárban sztár leszek: Kiakadtak Tóth Gabiék Majkára, de nem volt rá semmi okuk

A zsűri hölgytagjai nehezen viselték, amikor a versenyzők sorra Majkát választották, Pápai Joci pedig köpött, ezért büntetésből el kellett vinnie egy rossz énekest a csapatába.

Link másolása

A Voice árnyékában elindult a Sztárban sztár leszek 4. évada is. Az első adásról (nem) sajnos lemaradtam, de most bekapcsolódok a buliba, mert hát valamiből élni kell, és még mindig jobb, mint tanárnak lenni.

Az adás a mesterek tollászkodásával indult. Ebből a kis szegmensből megtudhattuk, hogy Pápai Joci immár nem Bruce Leevel azonosul, hanem a Fekete párduccal, de abból is a hölgyverzióval, Letitia Wrighttal, mert ő kecsesebben mozog.

Vigyázz, Joci, ebből fólia lesz!

Ez amúgy rossz hír az első versenyzőnek, aki éppen azért, mivel Joci = Bruce Lee, a Kungfu Fighting című dallal készült, s koreográfiájában a kungfut ötvözte a diszkómozgással.

El kell ismerni, hogy Szabolcs nagyon komolyan vette a dolgot, ami becsülendő. Akár jó is lehetett volna. De nem lett az. Mindig szomorú látni, amikor a tehetségtelenség szorgalommal párosul. Egy házibulin mondjuk, akár sikere is lehet, de a jó csajok onnan sem vele fognak távozni a végén.

Amúgy aranyos srác, lehet, a humorvonalon még lenne is keresni valója. Majkát elvitte a bulivonat, és nagy igent mondott. Ezzel egyedül maradt, kicsit meg is ijedt, de jó képet vágott a dologhoz. Legalább lesz kit kiszórni a folytatásban.

Jöttek az imitátorok egy blokkba rendezve. „Miss Monroe” esetében nem kell magyarázni, kit utánozott. De volt itt Paul Stanley a Kissből, Ed Sheeran és magyar Katy Perry. Utóbbi úgy érezte, előnyben van, mert volt már, hogy az utcán összekeverték az énekesnővel – csak reménykedni lehetett, hogy mindehhez hangja is van, bár még akkor is ott a kérdés: mi lesz, ha továbbjut, és nem Katy Perryt kell utánoznia?

Sosem tudjuk meg, mert hát énekelni, azt pont nem tud. Egyik sem.

Bár Miss Monroe-t annyiból megvédeném, hogy pusztán a hangi adottságai alapján alighanem Marilyn Monroe sem vitte volna sokra.

Következett Kapitány Evelin az Éneklő Barbie, aki alakformáló szépségszalonban dolgozik, mellette szállodákban énekel.

A rózsaszín körítés után nem ért meglepetésként, hogy Meghan Trainort énekelt. Meggyőzte a zsűrit, végül Köllő Babett és Majka csatázott érte, de az ózdi rapper visszalépett. Eveiln nem szomorkodott emiatt.

A 31 éves Ványay Balázs metálban utazik, félő volt, hogy szabadon szerető Tóth Gabinak elő kell kapnia a rózsafüzért, hogy elhárítsa a dark metal rontását.

Az Úristent adta elő metál változatban, amiről el kell ismernem, tök jó poén, de hát ezzel nem lehet végigtolni egy ilyen műsort. Majka egy meglepő fordulattal leintette az előadást, de adott egy igent Balázsnak, mert a hörgés jó volt.

Valmar vonalon mentünk tovább. Gabi szeretett volna már egy jó férfiéneklést, de nem adatott meg neki, legalábbis egyelőre. Egymás után jöttek a nem jó értelemben vicces produkciók. Stílszerűen hívhatnánk Úristen! blokknak is.

Karapancsef Kristóf Mezőtúrról jött, ezért már önmagában is drukkoltam neki, mert ehhez a városkához kötnek emlékek. (Fun fact: nem tudom, emlékeztek-e még a Való Világból Okira, ő is mezőtúri volt).

Nem sok jót ígért, hogy ő is Valmarral készült, még a bajszát is megnövesztette, hogy jobban hasonlítson Marics Petire. Persze a műsor dramaturgiájából sejteni lehetett, hogy a sok borzasztó verzió után most egy jó következik.

Egyébként ezzel a hanggal egy Lovasi András-utánzást is el tudnék képzelni. Csak mondom, hátha olvassák a cikket a műsor szerkesztői, vagy Majka, akihez végül is Kristóf került.

Az mindig jó jel, ha jön egy szimpatikus fiatal, aki nem azt mondja, hogy ő a legjobb, és győzni jött, hanem bevallja, tele van kétségekkel. A 28 éves Daróczi Bencéről kiderült, hogy jól énekel, és van helye a színpadon. Gabinak és Babettnek nagyon bejött, olyan szempontból is, ami nálam érthető okokból nem játszik. Majka nagyon megkritizálta, ezek után meglepetésként hatott, hogy Bence mégis Petit választotta.

Következett egy jobb produkciókból álló egyveleg, az volt a közös pont, hogy mindenki Majkánál kötött ki. Közülük az érdekesebb Becz Bernadettről kiderült, hogy Gábor Márkó barátnője, de szerintem nem ezért fogunk emlékezni rá.

Úgy látszik, már a tehetségkutatók sem lehetnek meg valóságshow-szereplők nélkül. Ezúttal Money or Love Aidenre osztották ezt a szerepet. Ő is rappel készült. Akik olvassák a cikkeimet, tudhatják, hogy amúgy sem vagyok híve a rapnek egy énekes tehetségkutatóban, de

végképp nem értem, miben reménykednek egy olyan műsorban, ahol az a lényeg, hogy minden adásban más stílusban kell énekelni, ráadásul hangutánzással.

Ettől függetlenül el kell ismerni, jól tolta, csak nem látok benne perspektívát a Sztárban sztár leszekben. Majd Majka kitalálja, mert hogy Aiden is őt választotta.

Vicces volt Tóth Gabi és Babett kifakadása Petire, amiért egymás után viszi el a jó versenyzőket, pedig hát Majka közel sem adta elő magát olyan erőszakosan, ahogy Gabi szokta, többnyire a játékosok választották őt. Még azok is, akik nem is jöttek be neki annyira.

Mindig vannak visszatérők is. Oláh Vivien tavaly a középdöntőben esett ki, ahol Ava Maxként énekelte a Kings & Queenst, de Tóth Gabi végül hazaküldte. Ezúttal Nettától hozta a „Toyt” és lehengerelt mindenkit. Ismét Gabihoz került, ami nem egészen értem, miért jó neki, de hátha ezúttal minden más lesz.

Tóth Gabi kezdeményezesére a mesterek kitaláltak egy challenge-et: vicces produkció alatt vizet vesznek a szájukba. Aki nem bírja ki anélkül, hogy kiköpje, annak el kell vinnie a vicces versenyzőt. Hamarosan ki is próbálhatták Zita produkciója alatt, aki a Clean Bandittól a Symphonyt… hát nem énekelte, sokkal inkább vinnyogta. Végül nehezen, de mindenki benntartotta a vizet, úgyhogy Zita hazament.

Természetesen most sorban következtek a vizes challenge-produkciók.

Az 52 éves Császár Péter Schubert Ave Mariáját énekelte. Szomorú, temetői hangulatot ígért, és nem hazudott. Pápai Joci ezzel kapcsolatban bevallotta, hogy egyszer sikerült rossz temetésre mennie, a végén jött rá, hogy nem is ismeri az elhunytat.

A produkcióhoz csak annyit, hogy képzeljék el Vásáry Andrét, amikor rosszul énekel. Tóth Gabi, Joci és Babett is elbukta a challenge-et, de mivel Joci köpött elsőként, el kellett vinnie Pétert egy körre.

Katika nagy bulit csinált a stúdióban Nótár Mary Csiga bigájával. Az enyhén szólva narcisztikus asszonyság sajnos háromszor állt sorba önbizalomért, ezért már nem ért oda, ahol az énektudást és a hangot osztották. Kati addig nem volt hajlandó távozni a színpadról, amíg valaki el nem viszi, úgyhogy Joci lekísérte.

Váradi Jánosnak már több videója is van a neten, de a Covid áthúzta a számításait, és jelenleg raktárosként dolgozik. Egy Duncan Laurence dallal érkezett, és lehengerelte a mestereket és a nézőket. Természetesen négy igent kapott, végül Jocit választotta.

A Sztárban sztár leszek eddig körülbelül ugyanazt hozza, amit eddig, és csodákat nem is várok tőle, de legalább szórakoztató. A vasárnapi adásra várható a nagy balhé Majka és az őt melegebb tájakra elküldő Rugós Beke között, hát nagyon izgi lesz, nézzük együtt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: