KULT
A Rovatból

Sztárban Sztár leszek!: Jósa Tamás mozgása olyan volt, mintha Maci Laci fellépne a Kék Osztriga bár karaoke estjén

Köllő Babettet felköszöntötték, megtört Yulaysi Miranda nyerő szériája, Kökény Dani pedig bírálatot kapott. Kritika a negyedik élőshowról.

Link másolása

A Sztárban Sztár leszek! idei negyedik élőshowját nyitó közös produkció ezúttal a halloween jegyében telt. A legérdekesebb számomra az volt az intróban, hogy ráébredtem, Jósa Tamás mennyire hasonlít Király Viktorra, testhezálló feladat lenne neki. (Hátha olvassa valaki a stábból, amit írogatok.)

Köllő Babettnek születésnapja volt, ebből az alkalomból kapott virágot, tortát, és Majkától egy bekeretezett fotót arról a tavalyi, emlékezetes incidensről, amikor Babett spontán, hogy is mondjam, cigánykereket villantott. A sok köszöntésért cserébe megnézhettük Babett szőrös csizmáját, amit talán jobb lett volna kihagyni. Olyan volt, mintha valaki megnyúzta volna James P. Sullivant.

Kedvencemmel, Piltman Annával indult az adás, aki Kis Grófót kapta feladatul. Kis Gróforól amúgy mindenkitől azt hallom, hogy milyen jól énekel, és mennyire jófej.

Már-már szégyellem magamat, amiért nem érzek késztetést, hogy feliratkozzam a csatornájára.

Anna jó bulit csinált, és amennyire lehet, lehozta a karaktert. A mestereknek is tetszett, ehhez képest Pápai Joci csak 8 ponttal indított, aztán meggondolta magát, mert legutóbb lepontozta Annát, így 9-re módosított. Tóth Gabi Babett születésnapjára való tekintettel adott 9-et (komoly pontozás zajlik, tényleg), Majka viszont dobott egy 10-est.

Tóth Napsugár Pinkként énekelte a Tryt. Az énekesnő elmondta, hogy a se veled-se nélküled kapcsolatokról, amiről a dal szól, bőven van saját élménye. Sok munkát beletett, végre láthattuk táncolni is, 27 ponttal ülhetett le.

Bari Laci az Outkast hip-hop duó egyik tagjának öltözött. Nem volt könnyű feladat, tekintve, hogy André 3000 kb. háromszor elférne Laciban, de hangban egész jól sikerült az utánzás. Laci is 28 pontot kapott, akárcsak Anna.

Lássuk be, ha egy pasit nőnek öltöztetünk, az önmagában is vicces. Jósa Tamás nőnek maszkírozva ráadásul kifejezetten az Irigy Hónalj Mirigyet idézi.

Szerencsére azonban sikerült túllépnie ezen: nem hiszem, hogy férfi ennél tökéletesebben lehozhatja Csepregi Éva hangját.

Oké, a mozgás olyan volt, mintha Maci Laci fellépne a Kék Osztriga bár kareoké estjén, de egy hét kevés egy teljes hormonkezelésre, hogy a rocker kellően nőiessé váljon.

Ahhoz képest, hogy mennyire dicsérték, csak 27 pontot kapott.

A következő produkció legnagyobb kérdése az volt, lesz cigánykerék, vagy nem? Az operett abból a szempontból illik Molnár Sanyihoz, hogy ebben a műfajban nem hogy nem baj, ha valaki sok, a ripacskodás egyenesen elvárás. Az operett sajátos műfaj, manapság 40 alatt csak néhány fordítva bekötött nerd szereti, talán azért, mert a műfaj nem igazán akar megújulni, afféle műfaji skanzenként működik, pedig ha lehántanánk róla a gulyásgicccs körítést, talán meg lehetne újítani.

Sanyi Oszvald Marikaként 29ponttal a zsűri lista élére tört.

Szirtes Dávid Cherből Rag ’N’ Bone Manné vedlett át. Az előadás kicsit sterilre sikeredett. Dávid is érzékelte, hogy nem jöttek ki az érzelmek. Majka megfejtette az okát: szerinte Dávid még mindig fél. Ezen aztán jól eldiskuráltak a mesterek, majd 27 ponttal leültették Dávidot.

Ezen a ponton rá kell mutatnom, a mesterek ebben az adásban meglehetősen biztonsági játékot játszottak a pontok terén.

Az egész este során senki nem kapott 27 pontnál rosszabbat, és mivel 30 a legtöbb, jól látható, hogy a mesterek ezen az estén véletlenül sem akartak eldönteni semmit.

Yulaysi Miranda egyszerűen nem tud olyan feladatot kapni, amit ne oldana meg maximális minőségben. Little Richard annyiból talán hálás feladat, hogy egy külsőségeiben meglehetősen nőies előadóról beszélünk, ugyanakkor akkora energiákat mozgatott meg a hangjával, mint kevesen. Nem véletlen, hogy az Illés együttes pont őt foglalta dalba, és nem valamelyik kortársát. Az is igaz, hogy Yulaysi rutinos énekesnő, ez abban is meglátszott, hogy szemrebbenés nélkül, profin megoldotta, amikor megadta magát a mikrofonállvány.

De sok rutinos, ismert énekesnőt láttunk már a Sztárban sztár színpadán rosszabb produkciókkal.

Nem meglepő, hogy a kubai hölgy 30 pontot kapott.

Kökény Dani Joe Jonasként csajozott a színpadon. A mestereket nagyon magával ragadta a produkciót, bár Jocit és Majkát elsősorban a fürdőruhás lányok. Gabi találóan mutatott rá, hogy Dani kezd kissé egysíkúvá válni. Messze nem ő a legjobb énekes a mezőnyben, viszont nagyon szerethető, „eladható”, és biztosan népszerű énekessé válik, viszont fontos lenne, hogy ne elégedjen meg ezzel, feszegesse a határait, fejlődjön. 27 pontot kapott.

Yulyasi Miranda és Bari Laci mellett Kaly Roland az egyik legsokoldalúbb előadó a mezőnyben. A múlt héten még a Måneskin polgárpukkasztó frontembereként borzolta a kedélyeket, ezúttal viszont olyan Presser Gáborrá változott, hogy simán indíthatna egy LGT tribute bandet.

A mesterek szívében nem volt rozsdás szög, ezért Majka második versenyzője is 30 pontot kapott.

Meglepetésre az összesített szavazást ezúttal Kaly Roland nyerte, Yulaysi Miranda „csak” második lett, így nem érezhette magát biztonságban a szavazáskor. Majka hangsúlyozta is az utolsó szó jogán, hogy szavazzanak rá a nézők, mert ha azt hiszik, ő úgyis biztos tovább jut, a végén kiesik.

Következett az izgalmas rész, ahol végül Piltman Anna és Molnár Sanyi került a veszélyzónába. Sanyi nagy túlélő, immár harmadszor menekült meg az utolsó pillanatban. Nagy bánatomra Piltman Anna esett ki, így mostantól valamivel kevésbé lelkesen fogom nézni az adásokat. Remélem, láthatjuk még a képernyőn, mert oda való.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk