HÍREK
A Rovatból

Orbán Ráhelt egy 1,7 milliós Chanel táskával fotózták le, de több ugyanilyen is lehet a gyűjteményében

Hadházy Ákos osztott meg több fotót, amelyen a miniszterelnök lánya és Vasvári Vivien pózolnak. A politikus állítása szerint a kép még tavaly készült, amikor Ráhel nem tudhatta, hogy Lázár Jánosnak nem tetszik a luxizás.
Karkó Ádám - szmo.hu
2025. június 07.



Hadházy Ákos szombaton reggel Facebook-oldalán osztott meg több fotót, melyek közöl az egyiken Orbán Ráhel és Vasvári Vivien szerepel. A független országgyűlési képviselő azt írta posztjában, hogy

„1.7 milliós Chanel táskával együtt sikerült fotózkodnia Orbán Ráhelnek Vasvári Viviennel együtt. A 4900 dollár az »használtpiaci« ár, az új ár ugyanis nem elérhető a Chanel honlapján.”

A politikus ugyanakkor hozzátette, ugyan „a kép 2024-es, akkor még nem tudhatta szegény Ráhel, hogy Lázárnak nem tetszik a luxizás... Viszont ideteszem a korábbi posztjaim képeit is a hercegnő többi, milliós értékű retiküljéről. Ne felejtsük el, egy átlagos magyar fél éveket is dolgozhatna egy-egy ilyen táskáért. Ráhelnek viszont a képek tanulsága szerint több ilyenje van. Idősebbek emlékezhetnek a Fülöp-szigeteki diktátor feleségére, Imelda Marcosra, akinek vagy háromezer pár cipője volt...Lehet, hogy Ráhelnek meg táskából jut minden napra (hétre) új táska?”

Hadházy szerint azonban érdekes, hogy milyen rendezvényen állt össze egy kép erejéig tavaly a kormányfő lánya

„az azóta ukránellenes aktivistának felcsapó Vasvári Viviennel. A képek Ráhel és Tiborcz szálloda- és étterem láncának promó rendezvényén a Pesti Vigadóban.”

Hadházy idézte a rendezvényről készült beszámolót is, ahogy azt írják: „A Pesti Vigadóba meghívott vendégek az érkezés első pillanatától érezhették, hogy egy különleges este részei lehetnek. A főlépcsőház fényfestését és az első emeleti folyosón gomolygó füstködöt mindenki le akarta fotózni, a gyönyörű Díszteremben pedig folytatódott a látványosságok és az attrakciók sora: egy titkos kert installációja, élő hárfazenére balettperformanszok és egy népi együttes kápráztatta el, illetve szórakoztatta az érkező vendégeket. Akik a bemutatóest során egy Botaniq »tanösvényt« járhattak végig és »titkos kertekben« ismerkedhettek meg a prémium kollekció egységeinek történetével, az általuk kínált élményekkel, kóstolhattak bele a gasztronómiájukba, valamint személyesen találkozhattak a vendéglátókkal, az ott dolgozó szakemberekkel is.

A Botaniq Collection több mint márka. Az értékteremtésre és a hagyományokon, történelmi örökségünkön alapuló történetmesélésre épül. Erősen kötődik a természethez, miközben egyedülálló, kortárs vendégélményt nyújt, és értéket közvetít – mondta Orbán Ráhel, a BDPST Group kreatívigazgatója, a BDPST Koncept ügyvezetője, a Botaniq Collection brand egyik megálmodója köszöntőjében. – A kollekció összes egységére igaz, hogy minden részletét aprólékosan, gondosan terveztük meg annak érdekében, hogy azok a vendégek jólétét, kikapcsolódását, feltöltődését szolgálják. Az általunk alkotott brandek, úgy gondolom, hozzájárulnak ahhoz, hogy az értékeink és a hagyományaink tovább éljenek.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Elrendelték Szalay-Bobrovniczky Kristóf egyik volt cégének felszámolását, veszélyben van a magyar vagongyártás
A Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Ganz-Mavag felszámolását is elrendelték, az egész magyar vasút megérezheti a cégek bedőlését. A pénzügyi konszolidációhoz 40 milliárd forint kellene.


A cégnyilvántartásban „felszámolás alatt” státuszba került két kulcsszereplő: a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft., valamint a Ganz-Mavag International (GMVI) Kft. – írta a Szabad Európa.

A két vállalat levélben közölte üzleti partnereivel, hogy egyelőre nem tudnak fizetni. A GMVI a csoport központi szereplője, a körhöz tartozik a Dunakeszi Járműjavító Kft. is.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf 2020-ban tulajdonos volt a Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben az orosz állami Transmashholding mellett. Akkor a cég több mint 30 milliárd forintos állami megbízást nyert el.

A Szabad Európa szerint a teljes magyar vasút is megérezheti a bedőlést: Dunakeszin az emeletes KISS motorvonatok középső kocsijait szerelték össze, és a cégek szerződött partnerként komoly javítókapacitást adnak a MÁV-nak. A cégcsoport csaknem 700 embert foglalkoztat.

A nehéz helyzet háttere: az Egyiptomnak szánt, 1350 darabos személyvagon-üzletből a Transmashholding kiszorult az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt. A pénzügyi konszolidációhoz 40 milliárd forint kellene.

A kormány nyáron több döntést is hozott a cég megmentéséről. Egy, a lap által idézett névtelen forrás szerint elképzelhető, hogy az állam mégsem akar ennyi pénzt tenni „a jelenleg is kormányközeli üzleti körök tulajdonában álló cégcsoport megmentésébe”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Trump nagy bejelentése: Budapesten fog találkozni Putyinnal, és tárgyalnak az orosz-ukrán háború lezárásáról
Pénteken Trump a Fehér Házban tárgyal Volodimir Zelenszkijjel, és ott érintik a Putyinnal folytatott beszélgetést is.


Trump szerint Budapesten jön a nagy találkozó: az amerikai elnök Putyinnal egyezkedne az orosz–ukrán háború lezárásáról. Ezt Trump a Truth Socialön közölte – derül ki a bejegyzésből.

Nagyon produktív telefonbeszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal. Az orosz elnök gratulált neki a gázai békemegállapodáshoz, és ez szerinte lökést adhat a háború lezárásának.

A következő napokban nem a vezetők ülnek le először. Jövő héten amerikai és orosz kormányzati magas rangú tanácsadók egyeztetnek, az amerikai csapatot Marco Rubio vezeti.

A tanácsadói kör után jöhet a csúcstalálkozó. Trump szerint a személyes megbeszélés Putyinnal Budapesten lesz.

Közben Washingtonban is zajlik a diplomácia. Pénteken Trump a Fehér Házban tárgyal Volodimir Zelenszkijjel, és ott érintik a Putyinnal folytatott beszélgetést is.

Több részlet még nincs kész. A tanácsadói egyeztetés pontos helyszíne ismeretlen, és a budapesti találkozó dátuma sem publikus.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Lidl 4 keréken: Mozgó üzlet járja a vidéki településeket, segítenek vásárolni a kis községekben élőknek
A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.


Különleges kezdeményezést indít a Lidl Magyarország: október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot, amelyet ma mutattak be a vállalat ecseri logisztikai központjában. A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás.

Az áruházlánc innovatív kezdeményezésének célja, hogy segítse a kisebb településeken élőket, hogy ők is könnyen hozzájuthassanak a minőségi, kedvező árú termékekhez, valamint hozzájáruljon a vidék fejlődéséhez, megtartó erejéhez.

Egyedülálló megoldással segíti a vidéki települések élelmiszer-ellátását a Lidl: október 17-től egy mozgó, üzletté átalakított Lidl-kisbusz járja majd az országot. A Lidl 4 keréken olyan kistelepülésekre látogat el, ahol sokszor kihívást jelent megoldani a mindennapi bevásárlást, különösen saját gépjármű nélkül. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni: így például friss zöldségek és gyümölcsök, tej- és tejtermékek, különféle szárazáruk, konzervek, illetve fagyasztott árucikkek közül lehet majd válogatni. A kínálat kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy a mindennapi bevásárláshoz szükséges alapvető élelmiszerek minél szélesebb választéka elérhető legyen a polcokon. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.

A Lidl megy el a vásárlókhoz

A diszkontlánc számára kiemelten fontos, hogy minden magyar vásárló hozzáférjen a minőségi élelmiszerekhez, függetlenül attól, hogy hol él. Éppen ezért a vállalat folyamatosan keresi azokat az innovatív megoldásokat, amelyekkel segíthet az embereknek, és még könnyebbé, kényelmesebbé teheti a bevásárlást.

„Országosan jelenleg 216 áruházunk van, de vannak olyan kistelepülések, ahol több tíz kilométert is kell utazni azért, hogy elérjenek a vásárlók egy Lidl-üzletbe. Ezeken a településeken pedig sokszor nincs megfelelő élelmiszerbolt helyben, vagy csak korlátozott kínálattal találkozhatnak az ott élők, így sokszor jelenthet problémát még egy kisebb bevásárlás is. Ezért döntöttünk úgy, hogy most a Lidl 4 keréken megy a vásárlókhoz.

Számunkra ez nem csupán egy innovatív kezdeményezés, hanem egyfajta gesztus a vidéki közösségek felé, hogy tudják, számíthatnak ránk. Hiszünk abban, hogy a vidék támogatása és fejlesztése kulcsfontosságú, ezért a terveink szerint most az ősz folyamán 48 vidéki településre megyünk el ezzel a mozgó bolttal, ahol mintegy 27 ezer lakost érünk el. Nagy lelkesedéssel vágunk bele, és bízunk benne, hogy a programot a későbbiekben folytatva egyre több helyre juthatunk el“ - mondta Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.

Száz lakostól az ezer fős településig

Az 48 településen összesen 27 ezer ember él, a legkisebb település, ahova begördül a mozgó üzlet a 100 fős lélekszámú Vekerd lesz, de a legnagyobb településen, Alsószentmártonon is mindössze alig több, mint 1200 fő lakik.

A Lidl mozgó üzlete minden kiválasztott település központjában áll meg, és néhány órán keresztül várja a vásárlókat, mielőtt tovább indulna a következő állomásra.

Amennyiben a 25 napos országjárás sikeres lesz, a jövőben újabb települések is bekerülhetnek a programba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Megdrágulhatnak a szuperolcsó kínai ruhák Európában, a franciák már léptek, mindenki az EU-ra vár
A számok brutálisak: 2024-ben 4,6 milliárd darab, 150 euró alatti csomag érkezett az EU-ba. Az „ultra fast fashion” darabokra 5 eurós ökoadó jöhet (2030-ra 10 euró), reklám- és influenszer-korlátozással, plusz szigorúbb átláthatósággal.


A filléres divatnak forró ősz jön: a Shein 2025 novemberében klasszikus boltot nyit Párizsban, később még négy nagyvárosban is. A francia kereskedők kiakadtak a terveken, a vita új erőre kapott - írta a Telex/G7.

Brüsszel közben 2028-tól eltörölné a 150 euró alatti kiscsomagok díjmentességét, és 2 eurós díjat vezetne be; ehhez még az Európai Parlament és az Európai Tanács jóváhagyása kell

– írta a Reuters.

Franciaország már rákapcsolt: az alsóház 2024 márciusában elfogadott egy tervezetet, a szenátus 2024 júniusában módosításokkal rábólintott. A közös bizottság felállítását 2024 szeptemberére ígérték, de eddig nem ült össze.

Az „ultra fast fashion” darabokra 5 eurós ökoadó jöhet (2030-ra 10 euró), reklám- és influenszer-korlátozással, plusz szigorúbb átláthatósággal. A Zara és a H&M nem ebbe, hanem a „fast fashion” kategóriába esik, így rájuk az ökoadó nem vonatkozna.

A számok brutálisak: 2024-ben 4,6 milliárd darab, 150 euró alatti csomag érkezett az EU-ba, duplája a 2023-asnak. Ezek 91 százaléka Kínából jött, nagy részük a Sheinhez és a Temuhoz köthető.

A Shein francia képviselője szerint igazságtalan az adminisztratív megközelítés, és az uniós-francia szigor együtt átlagosan 12 euróval dobhatná meg egy ruhadarab árát. A franciák közben „tesztlaborrá” válnának, hogy az ottani tapasztalatokkal Brüsszelben is érveljenek, a jogszabályokat előzetesen egyeztetniük kell az EU-val.

Az uniós vonalon több ország bevonná a textilt az EPR-rendszerbe, kötelezővé tenné a textilhulladék szelektív gyűjtését, és csökkentené a javítás és az újraértékesítés áfáját. Ebben most Svédország jár elöl.

A szigorítások mögött környezetvédelmi érvek állnak, de a helyi gyártók és kereskedők szerint a távol-keleti dömping tisztességtelen előnyt jelent. Francia képviselők korábban a kormányt is sürgették, hogy lépjen gyorsabban.


Link másolása
KÖVESS MINKET: