Nyolcmilliárd forintért indította legújabb plakátkampányát a kormány, a megszorítások ellenére
Több mint fél évvel a választás után nyilvánosságra került az is, hogy a kormány csaknem 20 milliárd forintért folytatott a kampányidőszakban reklámkampányt – derült ki az RTL Híradóból.
Az áprilisi választási kampány ennyik leghangsúlyosabb eleme volt a kormány által gyermekvédelminek nevezett törvény. A civilszervezetek és az ellenzék szerint homofób volt a javaslat, amihez külön népszavazást is rendeltek. A Védjük meg a gyerekeinket! feliratú plakátokkal az egész országot elárasztották.
– mondta akkor Orbán Viktor kampányzáró beszédében.
Emellett ebben az időszakban egy orosz-ukrán háborúra reagáló plakátkampány is indult. A K-Monitor fél évvel ezelőtt kérte ki az adatokat, amiből most világossá vált, hogy mennyibe került ez a két akció.
Merényi M. Miklós az RTL Híradóban azt nyilatkozta, hogy ez az összeg jóval meghaladja azt, amiből a pártok egyébként kampányolhatnának.
– mondta Merényi.
Az RTL kérdésére, hogy valóban befolyásolta-e ez az elköltött 20 milliárd forint a szavazókat, a Miniszterelnöki Kabinetiroda is válaszolt. Szerintük az ellenzéki pártok „dollármilliókat kaptak” külföldről.
Hozzátették, hogy ez csak egy „keretszerződés keretösszege”, amely későbbi kampányok finanszírozását is szolgálja.