KULT
A Rovatból

Hiába jó anya Jennifer Lopez, az Anya ettől nem lesz jó

A Netflix-moziban Lopez egy orgyilkos bőrébe bújt, de hiába gyilkol agyba-főbe. A mellette szereplő sztárok igyekeznek, de ők sem tudják megmenteni a filmet. Kritika.

Link másolása

Aki kicsit jobban ismeri Jennifer Lopezt színésznőként annál, hogy nemrég együtt játszott Owen Wilsonnal egy romcomban, alakított terhes nőt egy másik romcomban, meg egy harmadikban Ralph Fiennes-szal próbáltak meggyőzni minket arról, hogy van köztük kémia, annak is könnyen lehet olyan véleménye a sztárról, hogy nem nagy durranás, amit a vásznon művel. Olyan „biztosra megy a rendező a zsánerben, ha őt castingolja”-kategória, cirka két évtizede.

Ez nagyjából így is van, ráadásul Lopez is biztosra megy, ami a karrierjét illeti, amit évtizedek óta nagyon látványosan épít háttértáncosból lett énekesnőként tiszteletre ambícióval, üzleti érzékkel és sok területen tehetséggel. Egy biztos:

ha majd Jennifer Lopez mondjuk 70 éves lesz, nem ez lesz az a film, amit úgy emlegetnek majd, mint színészi és filmes pályája csúcsa, és ennek sok oka van.

Az is biztos, hogy az Anya egy Jennifer Lopez-film lett, ami nem feltétlenül jó. A Netflix a sztár köré építette fel a marketinget, és maga a mozi is azt tolja kikerülhetetlenül és erőszakosan az arcunkba, milyen különleges, hogy Lopez most egy kemény bérgyilkost alakít. De itt már meg is van a probléma gyökere.

A sztori szerint Lopez karaktere 12 éve kénytelen volt lemondani a gyerekéről annak védelmében, mert egy bosszúhadjárat indul ellenük és csak így tudja megvédeni, ha a kislány máshol él, ő pedig remeteségbe húzódik. (Ott is izgalmasan natúrra vett arccsont-hangsúlyos sminkkel, ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni és sajnos elmenni sem mellette, ami csak egy szög a film hiteleségének koporsójában). Szóval

Lopez, a száműzetésben tengődő kemény bérgyilkos mint a film fegyverténye ott bukik el, hogy egyrészt túl erős a sminkje és derékban csinosan szabott a kabátja ahhoz, hogy a hó- és farkasborította északi hegyekben túlélősdit játsszon autentikusan,

másrészt a forgatókönyv is olyan butuska, hogy még ha akarna, sem tudna meggyőzni minket róla, hogy ez egy karcos, élő, nyers figura. Értjük, hogy ez egy jó anya, Lopez mindent meg is tesz, hogy megmutassa, milyen felszín alatti, zsigeri érzelmek mozgatják, hogy egy anyatigris, de ez nem elég. Az sem, hogy vannak akciójelenetek, mert csupa sablon az egész.

Ő tényleg mindent megpróbál, akárcsak a vele együtt kínlódó többi színész is – Joseph Fiennes és Gael García Bernal kifejezetten üde színfoltjai a filmnek, de ők is csak egydimenziós karakterekként tudnak gonoszkodni, persze azt úgy, ahogy a csövön kifér. Egyszerűen csak nem elég jó film ahhoz az Anya, hogy Lopez büszkén emlegethesse majd, mint karrierje egyik fontos állomását. Pedig még lehetne is, ott van például a John Wick-franchise, ami szuper példa arra, hogy egy gigasztárra épülő akciófilm jól megírva, de leginkább látványosan eredetien megrendezve tud jól működni.

Az Anya egy elvérzett kísérlet arra, hogy Lopez is megcsinálja a maga Sandra Bullock-netflixes krimijét (a Bullock főszereplésével készült 2021-es Megbocsáthatatlan elég korrektre sikeredett). Viszont Lopeznek ebben a filmben esélye sem volt, mert olyan sablonmondatokat kellett végig mondania, amiket hallva nem is értem, hogy nem jutott eszébe a forgatáson valahogy kikorrigálni, hogy legyen bennük élet.

A film értékelhető pillanatai egyébként épp a dialógus nélküliek. Jennifer Lopez nem egy rossz színész, ez kiderül ebből a pár percből, ráadásul a partnere, a lányát játszó Lucy Paez egész ügyes, és kettejük közt jól működik az érzelmi szál is. De ez talán az egyetlen, ami miatt picit le tud kötni az Anya, ami, ha stílusosan kegyetlenek akarnánk lenni, annyiban köthető a Bullock-féle Netflix-sikerhez, hogy megbocsáthatatlan.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Áll a bál a Nemzeti Színházban: Udvaros Dorottya után mások is távoznak a teátrumból
Az Index szerint a tavaly novemberben súlyos balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia sem tér már vissza, és felmondott Barta Ágnes, Mészáros Martin, Szép Domán és Szabó Sebestyén László is.

Link másolása

Pénteken lapunk is megírta, hogy Udvaros Dorottya szerződését 22 év után nem újította meg a Nemzeti Színház, így távozik onnan. Azonban az Index információi szerint azonban nem ő az egyetlen, aki otthagyja a teátrumot.

Pénteken reagált a Nemzeti Színház is, miszerint a művésznőnek határozatlan idejű szerződése van. Később Udvaros Dorottya azonban azt mondta: pénteken volt szerződtetési tárgyalása a vezérigazgatóval, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződését.

A helyzetet még érdekesebbé teszi, hogy a színésznő nemrégiben kapta meg a Nemzet Színésze címet, amiről a lap úgy tájékoztat, éppen Vidnyánszky Attila hathatós támogatásával történt meg.

Az Index információi szerint

a tavaly novemberben súlyos balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia sem tér már vissza. Továbbá felmondott Barta Ágnes és férje, Mészáros Martin, illetve Szép Domán és Szabó Sebestyén László, illetve Farkas Dénes már korábban elhagyta a színházat.

A lap felkereste a színészeket, akik közül Barta Ágnes megerősítette a hírt, miszerint az évad végétől nem lesz már a társulat tagja. A távozók helyére nem tervez új embereket alkalmazni a színház.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET: