SIKERSZTORIK
A Rovatból

A kitartás és az erő diadala: ilyen volt a 3. Scitec Power Challenge

Az Angyalföldi Sportközpontban az egészen fiatal, tinédzser korosztálytól a szenior korosztályig összesen 254 sportember képviseltette magát a hétvégén.


Tedd próbára az erőd! – hívott versenyre az április 1-jén harmadik alkalommal megrendezett Scitec Power Challenge, Magyarország első számú súlyzós edzés tömegsport rendezvénye, melynek különlegessége, hogy minden indulónak egyvalakivel kellett megküzdenie: önmagával. Az erőpróba hobbi- és versenysportolóknak ad lehetőséget arra, hogy megmérettessék magukat 5 különböző versenyszámban. Az Angyalföldi Sportközpontban az egészen fiatal, tinédzser korosztálytól a szenior korosztályig összesen 254 sportember képviseltette magát a hétvégén.

Tömegsport, ahol csak egy ellenfél van: önmagunk

A BioTechUSA-cégcsoport tagjaként a Scitec Nutrition tavaly új sportágat hívott életre a súlyzós edzés szerelmeseinek. Az április elsején immár 3. alkalommal megrendezett Power Challenge népszerűségét mutatja, hogy 254 amatőr és profi versenyző gyűlt össze az Angyalföldi Sportközpontban azért, hogy összemérje tudását – önmagával. A verseny célja ugyanis nem mások, hanem saját magunk legyőzése, ami arra készteti a sportolókat, hogy a saját szintjükhöz viszonyítva hozzák ki a legtöbbet magukból.

A verseny szellemisége összecseng a Scitec Nutrition küldetésével, mely a „Make a Difference” mottón keresztül azokhoz szól, akik életvitelszerűen űzik az edzőtermi edzést, és arra ösztönzi őket, hogy önmaguk legjobb változatai legyenek. „A testépítés első számú hazai szakértőjeként sokat teszünk a sportágért, többek között versenyeket szervezünk és edukálunk is. A Power Challenge egy tökéletes példa erre, amit elsősorban a súlyzós edzésformát hobbi szinten űzők számára hívtunk életre. Mivel nem testépítő vagy erőemelő versenyről van szó, egyfajta tömegsport a rendezvény, ahol az induláshoz nem szükséges versenyzői múlt, bárki nevezhet kortól, nemtől és edzettségi szinttől függetlenül” – ismertette Nagy Szabolcs marketingvezető.

A kitartás, az erő, a nagybetűs sport diadala

A Power Challenge-en a komplett kategória 5 versenyszámot tartalmaz, de az indulóknak lehetőségük volt csak bizonyos számokat kiválasztani a guggolás, fekvenyomás, felhúzás, mellről nyomás és húzódzkodás (férfiak) vagy állva bicepsz (nők) közül. A versenynap mérlegeléssel kezdődött, ahol kor- és súlycsoport, valamint edzettségi szint alapján határozták meg minden résztvevő számára egyénileg a gyakorlatonként használandó súlyt.

A versenyen részt vett Kathi Béla erőemelő, testépítő bajnok is, aki személy szerint is ajánlja mindenkinek az edzőtermi edzést. Ez a mozgásforma ugyanis kifejezetten biztonságos és egészséges, hiszen nincs benne kontaktmozgás és bármilyen ízületi probléma esetén tudunk olyan gépet használni, ami nem terheli az ízületeket, továbbá időjárás- és évszakfüggetlen. „A Power Challenge erőssége, hogy itt mindenki kipróbálhatja magát, az is, aki nem profi versenyző, de van motivációja belekóstolni a versenyzés világába. Ráadásul mivel a saját teljesítményt kell felülmúlni, mindenki sikerélménnyel térhet haza, és amennyiben valaki megfelelően felkészül fizikailag és mentálisan is a megmérettetésre, elsajátítja a gyakorlatok helyes kivitelezését, hobbisportolóként is magas szintet érhet el” – tette hozzá a Team Scitec oszlopos tagja.

958 gyakorlat, 26 273 ismétlés, 212 arany minősítés

A 3. Power Challengen 192 amatőr és 62 versenyző indult, közülük 81 nő és 173 férfi, a legfiatalabb sportoló 13, a legidősebb 78 éves volt. Az amatőröknél 154 sportolónak sikerült arany minősítést szereznie, amihez az 5 gyakorlatban 100 ismétlést kellett teljesíteni, a 85-100 ismétléssel megszerezhető ezüst minősítéssel 57 versenyzőt díjaztak, míg a 85 ismétlés alatt járó bronz minősítéssel 29-en lettek gazdagabbak. A versenyző kategóriában 58 arany, 23 ezüst és 14 bronz minősítés született.

Ismétlésszámokból sem volt hiány a versenyen: egyetlen nap alatt a sportolók 958 gyakorlat során összesen 6239 guggolást, 5578 fekvenyomást, 6139 felhúzást, 3788 mellről nyomást, 1852 húzódzkodást és 2677 bicepsz gyakorlatot végeztek el.

A cégcsoport részéről egy 10 főből álló dolgozói csapat is indult, amely a legváltozatosabb munkakörökben dolgozó kollégákat foglalta magában a termékfejlesztőkön át a marketinges, kereskedelmi és bolti dolgozókon keresztül a minőségellenőrig.

„A 3. Power Challenge versenyen újra bebizonyosodott, hogy a súlyzós edzést végzők tábora egyre nagyobb és sokszínűbb. Lehetnek hobbi sportolók vagy profi versenyzők, fiatalok vagy idősek, összeköti őket a fegyelem, az alázat és az a motiváció, hogy szorgalommal és kitartással minden nappal jobb teljesítményt tudnak elérni, önmaguk jobb változatai lehetnek. Ezeket a tulajdonságokat aztán az élet minden területén tudják kamatoztatni, ezáltal pedig a környezetük számára is jó példával és motivációval szolgálnak” – mondta el Nagy Szabolcs.

Az eddigi 3 Power Challengen összesen 643-an vettek részt, és idén még kétszer, az augusztus első hétvégéjén érkező Scitec Muscle Beachen és ősszel lesz lehetőségük megmérettetni magukat a versenyzőknek.

VIDEÓ: Nézd meg a Scitec Power Challenge videós összefoglalóját!

A 3. Scitec Power Challenge Abszolút 1. helyezettjei

Női Amatőr Komplett:

Ifjúsági: Hegedűs Zsófia (244 ismétlés)

Junior: Mazumel Tímea Erzsébet (357)

Masters I: Lakatosné Kulcsár Tímea (265)

Open: Budai Veronika (276)

Férfi Amatőr Komplett:

Ifjúsági: Csáki Dániel Ronaldó (208 ismétlés)

Junior: Fodor Előd (156)

Masters II: Arányász János (167)

Open: Semsei Roland (170)

Női Versenyző Komplett:

Ifjúsági: Rácz Anasztázia (137 ismétlés)

Junior: Knáb Dominika (111)

Masters II: Fehér Dóra (479)

Open: Nagy Ancsa (282)

Férfi Versenyző Komplett:

Junior: Szabó Attila Patrik (116 ismétlés)

Masters II: Rácz Tibor Illés (126)

Open: Bodó István (158)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Soha nem látott díjeső: 42 magyar hotel került be a Michelin első hazai szállodai válogatásába
Két budapesti ikon, a Four Seasons és a Matild Palace két kulcsot is kapott, de számos vidéki szálláshely is bizonyította, hogy a magyar vendéglátás ma már a nemzetközi élvonalban játszik.


A kulcsok azt a kiválóságot jelképezik, amely a vendégélményt, a dizájnt, a kiszolgálást és a helyszínhez való hiteles kapcsolódást egyaránt magában foglalja. A nemzetközi program célja, hogy világszerte kiemelje azokat a hoteleket, amelyek nem csupán szállást, hanem maradandó, személyes élményt nyújtanak – és most már Magyarország is felkerült erre a térképre.

Két Michelin-kulcs Budapesten: ikonok a Duna partján

A főváros két legismertebb szállodája, a Four Seasons Hotel Gresham Palace és a Matild Palace, a Luxury Collection Hotel rögtön a legmagasabb, két Michelin-kulcsos minősítést érdemelte ki. Mindkettő a budapesti elegancia és vendéglátás megtestesítője: a Gresham Palace századfordulós pompájával és kifinomult szolgáltatásaival a város egyik legimpozánsabb épülete, míg a Matild Palace egyszerre őrzi a történelmi nagyságot és a modern luxus friss lendületét.

Tizenegy kiválóság egy kulccsal: a vendéglátás élvonalában

A Michelin szakértői további tizenegy magyarországi hotelt is egy kulccsal jutalmaztak, elismerve ezzel különleges hangulatukat, kifinomult stílusukat és a vendégek iránti elkötelezettségüket. A listán ott találjuk az Anantara New York Palace Budapest, a Dorothea Hotel, a Hotel Clark Budapest, a Kimpton Bem Budapest, a Kozmo Hotel Suites & Spa, a Párisi Udvar Hotel Budapest, a Verno House, valamint a W Budapest nevét is.

A vidéki szállodák közül a BOTANIQ Castle of Tura, a Hotel Petit Bois Balatonfüreden, és a Platán Manor Tatán emelkedett ki. Ezek az épületek nemcsak kifogástalan szolgáltatásaikkal, hanem a helyszínhez fűződő, hiteles atmoszférájukkal is megragadják az utazókat – legyen szó a turai kastély mesebeli eleganciájáról vagy a tatai Platán Manor természetközeli nyugalmáról.

Anantara New York Palace Budapest

A Michelin által ajánlott 29 különleges magyar szálloda

A kulcsos minősítések mellett a Michelin Guide további 29 magyar hotelt ajánlott, amelyek szintén kiemelkednek a hazai kínálatból, és a szakértők szerint felejthetetlen élményt nyújtanak. A listán szerepel a Natura Hill Zebegény, a Pest-Buda Design Hotel, az Aria Hotel Budapest, a Kástu by Pajta Őriszentpéterről, valamint a Hotel Rum Budapest és a Baltazár Budapest - Boutique Hotel is. Helyet kapott továbbá a Hotel Collect, az Andrássy Kúria & Spa Tarcalról, a LUA Resort Balatonfüredről, az Al Habtoor Palace Budapest, az Aurea Ana Palace, valamint a Hotel Vinifera Wine & Spa.

A sort folytatja a Minaro Hotel Tokaj, a BoHo Hotel Budapest, az Avalon Resort & Spa Miskolctapolcáról, a Palatinus Boutique Hotel Pécsről, a Hotel GIN Budapest, a Mandilla Köveskárról, a Sirius Hotel Keszthelyről, a Le Primore Hotel & Spa Hévízről és a Viale Boutique Hotel Villányból.

A természetközeli élményeket keresőknek a Natur Lodge Tiszafüred lehet különleges célpont, míg Szegeden három szálloda is felkerült a listára: a Noir Hotel, az Art Hotel Szeged és a Riva Prestige Hotel.

A mezőnyt színesíti a Turul Boutique Rooms & Apartment Szarvasról, a Mövenpick Balaland Resort Lake Balaton Szántódról, valamint a H11 Rooms Esztergomból és az 1552 Boutique Hotel Egerből.

Ez a válogatás jól mutatja, mennyire sokszínű a magyar szálláskultúra: a Duna-parti luxushotelektől a vidéki borvidékek elegáns boutique szállásaiig, a tóparti wellness-oázisoktól az őrségi dizájnhotelig minden típusú utazó megtalálhatja a maga kedvencét.

Nemzetközi elismerés a magyar vendégszeretetnek

„Ez az óriási elismerés új szintre emeli a magyar turizmus nemzetközi megítélését. A Michelin Key-díjak nemcsak a kitüntetett hotelek számára jelentik a kiválóság visszaigazolását, hanem Magyarország turisztikai márkáját is erősítik” – mondta Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója.

A szakember szerint

a Michelin minősítések révén a világ utazói számára mostantól egyértelmű, hogy Magyarország nemcsak gasztronómiai, hanem szállodai élményekben is világszínvonalat kínál.

A díjazottak között található hotelek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az ország új szintre lépjen a nemzetközi turizmus térképén, és a minőség, a figyelmesség, valamint a hiteles helyi értékek országaként maradjon meg a látogatók emlékezetében.

A Visit Hungary a magyar szállodaipar egészét méltatta, hiszen ez a díjeső nem csupán a hotelek sikere, hanem egy hosszú távú fejlődés eredménye is. Az innovatív vendéglátás, a helyszínek gondos fejlesztése és a szakemberek elhivatottsága mind hozzájárultak ahhoz, hogy ma Magyarország a világ legelismertebb turisztikai úti céljai közé emelkedjen.

A Michelin szerint is: Magyarország felfedezésre érdemes

A Michelin Key minősítések megjelenése mérföldkő, amely egy új korszakot jelez a hazai turizmusban. Ezek a díjak nemcsak visszaigazolják a magyar vendégszeretet minőségét, hanem új lendületet is adnak a jövő fejlesztéseinek.

A világutazók számára a Michelin-kulcs mostantól garancia arra, hogy Magyarországon különleges élmények, egyedi szállodák és figyelmes vendéglátás várja őket – a főváros szívétől a Balaton partjáig, a borvidékektől a természet csendjéig.

Mert most már nemcsak mi mondjuk, hogy Magyarország csodás – hanem a Michelin is így gondolja.


Link másolása
KÖVESS MINKET: