Egy brit technológiai startup az eddigieknél pontosabban szeretne tájékozódni az utasok súlyáról a repülések előtt. Ahhoz már hozzá voltunk szokva, hogy a csomagjainkat is lemérik, de úgy tűnik, hamarosan mi is mérlegre kell, hogy álljunk, írja a People.
A légitársaságoknak ugyanis nagyjából minden utazás előtt kalkulálniuk kell az adott gépen szállított súllyal, hogy biztosan elég legyen az üzemanyag az útra.
Minél nehezebb a repülőgép, értelemszerűen annál több üzemanyag kell bele.
Viszont mivel az utasokat nem szokás arra kérni, hogy álljanak mérlegre, a társaság maximum csak saccolni tudja a "szállítmánya" pontos tömegét - általában átlagértékekkel számolnak férfiakra, nőkre és gyerekekre. Emiatt aztán a gépek rendszerint több üzemanyagot szállítanak, ami növeli a légitársaság költségeit és a szénlábnyomát is.
Egy brit technológiai startup az eddigieknél pontosabban szeretne tájékozódni az utasok súlyáról a repülések előtt. Ahhoz már hozzá voltunk szokva, hogy a csomagjainkat is lemérik, de úgy tűnik, hamarosan mi is mérlegre kell, hogy álljunk, írja a People.
A légitársaságoknak ugyanis nagyjából minden utazás előtt kalkulálniuk kell az adott gépen szállított súllyal, hogy biztosan elég legyen az üzemanyag az útra.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelteOrbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.
Magyar György szerint azonban a miniszterelnök munkajogilag nem kötelezheti a munkatársait arra, hogy vele utazzanak, majd előbb saját pénzből állják a költségeiket.
Az ügyvéd úgy fogalmazott: a munkatárs dönthet úgy, hogy ezt bevállalja, de ő nem tartja reálisnak, hogy mindenki maga állta a számlát. Szerinte az a kérdés, kinek a nevére állították ki a számlát, és ha nincs ilyen, akkor valószínűsíthető az ingyenesség.
Magyar György így fogalmazott: kedves Fanni és Balázs és János, mutassátok a számlát. De nem elég ám egy díjbekérő, hogy mennyibe fog kerülni: legyen ráütve pirossal, hogy »fizetve«.
Az ügyvéd arról is beszélt, hogy
Orbán Viktor választást akar nyerni, ezért nem engedheti meg magának, hogy teljesen kivonja magát a munkából a szabadsága alatt.
Ha viszont dolgozni kell, azt meg kell vásárolni, és erről a munkaadónak és a munkavállalónak kell megállapodnia.
Hozzátette: nem gondolja, hogy a munkaügyi bíróságon bárki azzal érvelne, hogy a miniszterelnök nem váltotta meg a szabadságukat, nem fizetett pótlékot, és a saját zsebükből kellett fizetniük.
Az utazással kapcsolatban Magyar Péter is megszólalt: pénteken ő tett közzé képeket a miniszterelnök horvátországi útjáról.
Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelteOrbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter Orbán apjának: Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán
A Tisza Párt elnöke felszólította Orbán Győzőt, hogy ha tényleg tisztázni akarja a fiát, Orbán Viktort a vádak alól, minden dokumentumot hozzon nyilvánosságra a hatvanpusztai építkezéssel kapcsolatban.
„Kedves Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán” – kezdte szerdai Facebook-bejegyzését Magyar Péter annak kapcsán, hogy a miniszterelnök édesapja a napokban egy interjúban azt állította: a Dolomit Kft. bevételeiből fedezte a 300 hektár föld megvételét és 7000 négyzetméternyi építkezést Hatvanpusztán.
„A 300 hektár föld ára 1 milliárd forint lehetett. A romok, valamint a veszélyes hulladék elszállításával és luxus anyagok beépítésével kalkulálva minimum 1,5 millió, de inkább 2 millió forintba kerülhetett az építkezés négyzetméterenként. De épült ott még mélygarázs, gyerekmedence, kerítés, napelempark. A mélyépítészeti és magas gépészeti munkákat még nem is számoltuk.
Óvatos becslések szerint 15-20 milliárd forintba kerülhetett a családi birtok kiépítése”
– írta a Tisza Párt elnöke, majd hozzátette:
ehhez képest a Dolomit Kft. 2010 óta körülbelül 16,5 milliárd forintos adózott eredményt ért el.
„A cég 51%-a van az ön tulajdonában. Az adózott eredmény 51%-a 8,41 milliárd forint. Ha a cégből történt nyereség kivételekor is minden adót tisztességesen befizetett, akkor nagyjából 6 milliárd forint maradt belőle. A 300 hektár föld megvétele után maximum 5 milliárd forint maradt.
A megmaradt 5 milliárd forintból hogyan fizethetett ki az uradalmi birtok felépítésére 15-20 milliárd forintot? Honnan van a pénz?” – tette fel a kérdést Magyar Péter, majd
felszólította Orbán Győzőt, hogy – ha tényleg tisztázni akarja a fiát, Orbán Viktort a vádak alól – minden dokumentumot hozzon nyilvánosságra.
Tegye nyilvánossá a szerződéseket, a számlákat és a kifizetéseket, és tételesen számoljon el vele, miből fizették a hatvanpusztai építkezést. Mutassa be a kifizetéseket, hogy pontosan mennyibe került a háromszáz hektár föld megvásárlása, a 7000 négyzetméternyi épület felépítése, a francia palotakerteket túlszárnyaló zöldmunka.
„Győző Bátyám! Ha nem élne ezzel a lehetőséggel, tíz hónap múlva akkor is kiderül minden, mert a kormányváltás után az adóhatóság minden tételt egyesével, tégláról téglára át fog vizsgálni. Ahogy bizonyára hallotta,
a jövőre felálló TISZA-kormány minden volt miniszterelnök, miniszter, képviselő és családtagjaik vonatkozásában húsz évre visszamenőleg vagyonosodási vizsgálatot kezdeményez.
A felállítandó Nemzeti Vagyonvisszaszerzési- és Védelmi Hivatal pedig lépésről lépésre ki fogja vizsgálni az elmúlt húsz év minden egyes visszaélését és korrupciós ügyét. A jogtalanul szerzett, ellopott közvagyont pedig visszaszerezzük a magyar embereknek” – zárult a bejegyzés.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő többször is járt Hatvanpusztán, és lapunknak úgy nyilatkozott: újabb bizonyítékot talált arra, hogy ez nem egy mezőgazdasági üzem, hanem egy luxuskastély, amit a miniszterelnöki család építtetett magának. „Amit Orbán Győző mondott, az beismerése volt a dolgoknak. Ahogy keretezte, inkább hasonlított egy humorista magyarázatára: nagy a család, ezért kell ekkora ingatlan” – mondta Hadházy.
„Kedves Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán” – kezdte szerdai Facebook-bejegyzését Magyar Péter annak kapcsán, hogy a miniszterelnök édesapja a napokban egy interjúban azt állította: a Dolomit Kft. bevételeiből fedezte a 300 hektár föld megvételét és 7000 négyzetméternyi építkezést Hatvanpusztán.
„A 300 hektár föld ára 1 milliárd forint lehetett. A romok, valamint a veszélyes hulladék elszállításával és luxus anyagok beépítésével kalkulálva minimum 1,5 millió, de inkább 2 millió forintba kerülhetett az építkezés négyzetméterenként. De épült ott még mélygarázs, gyerekmedence, kerítés, napelempark. A mélyépítészeti és magas gépészeti munkákat még nem is számoltuk.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A magyar kormány július 11-én nyújtotta be keresetét a luxembourgi Törvényszékhez, amely augusztus 25-én tette közzé az ügyet az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Ezzel hivatalosan is megindult a per. A keresetet először az EU Bíróságához adták be, de az az alsóbb fokú luxembourgi testülethez továbbította az ügyet, írta a Portfolio.
A kabinet az Európai Békekeretet támadja, mert kifogásolja, hogy a zárolt orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. A kormány szerint ezzel megsértik az uniós alapszerződésekben lefektetett jogszerű döntéshozatal alapelveit,
és a hivatalos jegyzőkönyv sem pontosan tükrözi a folyamatot.
Magyarország azt kéri a bíróságtól, hogy semmisítse meg az Európai Békekeret irányító bizottságának 2025 februárjában hozott döntését. Ez a határozat a Tanács 2024. május 21-én elfogadott intézkedésének végrehajtásáról rendelkezett. A tanácsi döntés kimondta, hogy a zárolt orosz eszközök kezeléséből származó nettó nyereség 99,7 százalékát az Európai Békekeretbe kell átutalni.
A határozat arról is szólt, hogy az adminisztratív költségeket szintén ebből a forrásból kell fedezni, így a tagállamoknak nem keletkeznek plusz kiadásaik.
Az Európai Békekeret az Unió kül- és biztonságpolitikai eszköze, amelyből katonai támogatást, fegyvereket és hadianyagot biztosítanak Ukrajnának.
Eddig több mint 11 milliárd eurót folyósítottak Kijev számára.
A perrel kapcsolatban hosszadalmas és összetett jogi eljárás veszi kezdetét, amely akár évekig is eltarthat, különösen az esetleges fellebbezések miatt.
A magyar kormány július 11-én nyújtotta be keresetét a luxembourgi Törvényszékhez, amely augusztus 25-én tette közzé az ügyet az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Ezzel hivatalosan is megindult a per. A keresetet először az EU Bíróságához adták be, de az az alsóbb fokú luxembourgi testülethez továbbította az ügyet, írta a Portfolio.
A kabinet az Európai Békekeretet támadja, mert kifogásolja, hogy a zárolt orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. A kormány szerint ezzel megsértik az uniós alapszerződésekben lefektetett jogszerű döntéshozatal alapelveit,
és a hivatalos jegyzőkönyv sem pontosan tükrözi a folyamatot.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vitézy Dávid Lázár János újabb HÉV-es ígéretéről: Nehéz nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint most a nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal megterveztek.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagáltLázár János bejelentésére, miszerint indul a gödöllői HÉV fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője arra emlékeztetett, hogy a beruházást a miniszter 2022 végén saját maga állíttatta le.
„Most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve”
– hangsúlyozta Vitézy, majd összefoglalta a projekt korábbi eseményeit.
A politikus szerint még Tarlós István főpolgármestersége alatt indult el a BKK részéről a gödöllői HÉV és a metró integrációjának tervezése, ezt Kovács Péter XVI. kerületi és a fiatalon elhunyt Riz Levente XVII. kerületi polgármester harcolta ki akkor a Fővárosi Közgyűlésben. A sok milliárdos tervezési munkát jelentősen késleltette, hogy a HÉV-ek átkerültek állami tulajdonba, végül a kormány 2021-ben döntött úgy, hogy a tervezést folytatja, uniós pénzt is rendelt hozzá, és 5,7 milliárd forintért a BFK átvette a korábbi tervezés irányítását.
„Sikerült megállapodni a műszaki tartalomról mind a négy érintett kerülettel és a Fővárossal, az engedélyezési tervek szinte véglegesek voltak, amikor megérkezett Lázár János, odaírta, hogy „Nem! Lezárni”, és ezzel ment a szerződés, a tervek és az uniós pénz is a kukába” – fogalmazott Vitézy.
„Most ugyanez a Lázár János bejelenti, hogy nulláról újrakezdik az egész beruházást úgy, hogy a tervezésre (!) újból kiírt tenderen az ajánlatok beadási határideje a 2026-os választásokkal esik egybe (!), nehéz azért nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan.
Ugyanis, ha a gödöllői hév fejlesztését, sőt, bármelyik hév-vonal fejlesztését egy percig is komolyan vette volna ez a közlekedési kormányzat, akkor az elmúlt három évben nem csak és kizárólag romboltak volna minden beruházás körül” – írta a politikus.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagáltLázár János bejelentésére, miszerint indul a gödöllői HÉV fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője arra emlékeztetett, hogy a beruházást a miniszter 2022 végén saját maga állíttatta le.
„Most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve”
– hangsúlyozta Vitézy, majd összefoglalta a projekt korábbi eseményeit.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!