SZEMPONT
A Rovatból

Így nézik komplett hülyének a reklámok a nőket

A Tékasztorik egykori szerzője, Bihari Viktória keresi a választ arra, hogy miért lehet a nőket palira venni a reklámokkal.


Az agymosó reklámok ellen kelt ki a Tékasztorikból ismert Bihari Viktória Facebook-oldalán. Bejegyzésében nem csak azt ítéli el, hogy a marketingesek hülyének nézik a nőket. Egyben választ is keres arra, hogy miért pont a nőket lehet ennyire bepalizni ezekkel a reklámokkal.

magazine-250069_640

indi2

"Az egész valahol gyerekkoromban kezdődött. Anyám imádta a romantikus sorozatokat és a szerelmes lányregényeket meg a színes magazinokat, engem pedig már akkor is zsigeri szinten taszított ez az egész. Sokkal valóságosabbnak éreztem a fájdalmat, hogy nyolcadikban nem tetszem a Zsoltnak, hogy nincsenek szép ruháim és csúnyák a fogaim, sokkal inkább meg akartam oldani helyzeteket és kielemezni saját magamat, mint betömni a számat légvár-cukorkákkal és tiniálom-falatokkal.

Nem akartam "egyszerű" maradni, akinek beszédtéma XY színésznő magánélete és azonnal megveszi a reklámban látott mosóport. A nagyobb ellenállás felé akartam haladni, mert ennek olyan ál-nőcis műanyag szaga volt.

Aztán elérkeztünk sok-sok csalódás és pofáraesés után 2015-höz és azt látom, hogy a nők boldogtalanok-nagyrészt - és hogy erre egy külön iparág épült.

És akkor felmerült bennem a kérdés: Tényleg ennyire hülyére lehet venni a nőket? Tényleg. Kétség nem fér hozzá.

És félreértés ne essék, nem fogok megint a nők ellen beszélni, hanem épp ellenkezőleg, engem pont az érdekel, miért lehet palira venni a nőket?

Nagyon egyszerű a képlet. Aki egy kicsit is ért a marketinghez, az tudja, hogy a legnagyobb vásárlói réteget a nők alkotják. Első sorban a családanyák - na őket minden szektor imádja, mert ahol gyerek van, ott aztán megy a költés, és a gyerekes anya mindent meg akar adni a kicsinek, ami érthető - és persze ott vannak a szinglik, meg gyakorlatilag mindenki, aki 18 és 60 közti és nuni van a lába között.

Mert: a nők hiúak, öltözködnek, sminkelnek, elhíznak és le akarnak fogyni, főznek, takarítanak, utaznak, pelenkáznak, ügyeket intéznek, kávéznak, neteznek, magazinokat olvasnak, ékszereket hordanak, ajándékot vesznek a férjüknek vagy a pasijuknak, tehát gyakorlatilag majdnem az egész piacot gyönyörűen lefedik, ezért ők vannak a célkeresztben.

Reggel felkelnek, kinyitják a laptopot, bekapcsolják a mobiljukat és már ömlik is rájuk a reklám, a fogyókúrás tippek, az akciós parfümök, a wellness hétvége, a szexi fehérnemű és a visszérműtét, az arcbőr fiatalító krémekről, amikről eddig csak "hallgattak a tudósok, de most itt a nagy leleplezés!!!" meg már ne is beszéljünk!

És a nő megbolondul. Ami teljesen normális 2015-ben. Megbolondul, mert túl sok hatás éri, mert azt pumpálja belé a média, hogy gyönyörűnek kell lenned, 55 kilósnak kocka hassal és dús keblekkel, nézd meg a horoszkópod, legyél istennő az ágyban, főzz 10 perc alatt vacsorát, olvass el 5 tippet a tökéletes orgazmusról, vásárolj 2 kattintással babakocsit, ŐRÜLET!!! MI VAN ITT????

Akkora a zaj, annyi a felesleges információ, aminek a nagy része csak reklám (vásárolj vásárolj vásárolj), hogy meg lehet tébolyodni!

Instant világ lettünk, minden azonnal kell, online, nincs idő, minden perc számít, most vedd meg, csak ma akciós, csak neked...

Érdekes.

Látsz olyan hirdetést, hogy "már nem boldog a párkapcsolata? Jöjjön el párterápiára, néhány év alatt változást érhet el." NÉHÁNY ÉV? HÜLYÉK EZEK? Ide nekem egy kapszulát, nincsenek éveim, rohannom kell, nem érek rá magammal, vagy a másikkal foglalkozni! Minden oldódjon meg AZONNAL!

Arról szól most itt a világ, hogy a nők ne gondolkodjanak.

Nyúljanak oda a bevásárlóközpont középső polcára és vegyék meg azt a fogkrémet, aminek pont tegnap látták azt a nagyon megható reklámját, amiben a szőke német nő hófehér mosollyal omlott Klaus-Jürgen karjaiba.

Nem kell pluszban kis látogatottságú blogokat olvasni házi készítésű mosóporról, szappanról és bébiételről, mert az egyrészt nem trendi, másrészt sokkal több idő, mint odanyúlni és hopp, beejteni a kosárkába és már mehet is a Paypass, pontgyűjtő kártya villan, öröm, elégedettség, boldogság.

indi3

Sajnálom a nőket, mert óriási nyomás van rajtuk, olyan óriási, hogy fel sem tudjuk fogni.

Miközben egész nap ilyen hatások érik őket, ott van a saját életük. A munkahely, a vanpasi, a nincspasi, a gyerek, a pénz, az egészség, a jönatavasz úristenhogynézekki hiszti, a háztartás, a minden. És mivel szuperszonikus sebességgel rohan körülöttük a világ, nincs idejük lemenni a mélybe, elővenni egy 500 oldalas orosz regényt, elmenni pszichológushoz, elvégezni egy önismereti tréninget - tisztelet a kivételnek, mert persze vannak, - megteremteni valamiféle belső csendet és nyugalmat, ahol nem a fogyás, az egészséges táplálkozás és az akciós sampon van a középpontban, hanem az ő lelke. Nagyon fontos, hogy nem az egója, hanem a kis lelke és a kis szíve, hogy megnyugodjon és lecsillapodjon.

Nem áll érdekében a gazdasági rendszernek és a politikának sem, hogy az emberek, a nők gondolkodjanak. Nem véletlen, hogy a kereskedelmi csatornákon túlnyomó részt agymosó és "szórakoztató" műsorok mennek, a kerekasztal beszélgetések szinte teljesen kiszorultak, ki a franc kíváncsi arra, hogy 5-6 öreg fószer a Magyar Tudományos Akadémia soraiból egzisztencialista filozófiáról beszélget, mikor a villában a szilikonos csaj épp szexelni akar a tetkós csávóval.

A gondolkodó ember veszélyes, mert bekukucskál a színpad mögé, elhúzza a függönyt és összeesküvés elméleteket gyárt. A nőket félelemben kell tartani, frusztrálni kell, nézd meg hogy nézel ki, látod ezt a címlapot? Ugye hogy 25 kilóval több vagy? ÉS A BŐRÖD IS LÓG! Megettél egy pizzát? Paleo helyett? Nem szégyelled magad?! Azonnal tisztítsd meg a csakráidat, és éhezz egy hétig!

indi4

Aki egy kicsit is foglalkozott pszichológiával - én pont csak egy kicsit tettem -az tudja, hogy a félelem a legjobb eszköz, hogy fenntartsa a fogyasztást.

Ezért vagyunk állandó rettegésben tartva - bár az amcsik, ha jól látom, évtizedek óta jobbak ebben, ott aztán a terrorizmus miatt állandó a narancs riasztás - de hogy ez nálunk is így van.

Félj a Viktortól, gyűlöld a Ferit, félj, hogy nem lesz munkád, hogy szar az oktatás - sok helyen tényleg az - hogy nincs jövő, hogy jön a háború, hogy elhagy a pasid, hogy nem lesz nyugdíjad, stb... És a statisztika hozza is szépen a várva várt számokat: Annyit iszunk és annyi antidepresszánst szedünk, hogy ha olimpiát rendeznének, talán meg is nyernénk.

Az agymosó gépezet működik, hiszen félnek a nők, szoronganak, és az nagyon jó, mert minden szirszart meg fognak venni, és a hiúságukra és a gyerekükre kell beállítani a marketing puska célkeresztjét, mert az garantáltan találni fog.

Sajnálom a nőket és ezt mos a szívemből mondom. Mert megértem, hogy 1-2 gyerek mellett nem hallják a saját gondolataikat, hogy valóban nincs idejük semmire, hogy egyszerűbb megvenni a készen előállított cuccokat amiknek szebb a csomagolásuk, mint a nem reklámozott, de talán sokkal jobb és olcsóbb terméket, ami nem ér el hozzájuk, mert nem tudnak róla, mert nincs idejük utánaolvasni.

india-172658_1280

Annyira gyűlölöm, hogy hülyének nézik a nőket azért, mert lehet rájuk pakolni, mert teherbírók, mert sokszor egyedül kell felnevelniük a gyerekeket és közben dolgoznak is, és csak keveseknek jut idejük benézni a nagy összeesküvések és a megetetett társadalom függönye mögé.

Nekem nagy a szám, mert egyedül vagyok és ha saját családom lenne, talán én is rohannék és szeretnék konyhakész dolgokat kapni, 2 gyereksírás közt nem lenne időm politikai elemzéseket és természettudományos újságokat olvasni, de egyelőre van időm, és ha mást nem is tudok tenni, akkor csak leírom, hogy a nők nem hülyék.

indi5

A nők a gazdaság és a marketing áldozatai és a nők szerelmet és romantikát keresnek a ponyvában, a bulvárban és a csöpögős amerikai filmekben, mert nagyrészt boldogtalanok, mert a média telepumpálja őket félelemmel. És ez az, amit utálok. Hogy hülyére vannak véve és plusz terhek és félelmek vannak rájuk pakolva ahelyett, hogy segítenénk nekik. De hát, miért is tennénk.

Az okos és boldog nők nem vásárolnak annyit...

Köszönöm a figyelmet, Bihari Viktória voltam és vagyok, egy nő, aki a mellékelt ábra szerint nem is annyira antifeminista."

Forrás: Bihari Viktória

Ha te is egyetértesz Viktóriával, oszd meg a cikket másokkal is!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZEMPONT
A Rovatból
Tarjányi Péter Orbán Viktor rajzáról: Nemzetbiztonsági alapelv, hogy a vezető elméjét nem mutatjuk meg a világnak
Szerinte „a miniszterelnök kézzel írt jegyzete nem »ártatlan firka« egy interjú alatt, hanem pszichológiai profil-térkép”.


Tarjányi Péter a Facebookon bírálta élesen a kormányzati kommunikációt, miután nyilvánosságra hozták Orbán Viktor miniszterelnök egy interjú közben készített kézírásos jegyzetét.

„Soha – ismétlem, soha – nem ad ki egyetlen profin működő ország sem olyan anyagot, mint amit tegnap láttunk. A miniszterelnök kézzel írt jegyzete nem »ártatlan firka« egy interjú alatt, hanem pszichológiai profil-térkép”

– fogalmazott a biztonságpolitikai szakértő, aki szerint ilyet egy vezető nem mutat meg, és egy kommunikációs stáb pláne nem publikál.

Tarjányi úgy véli, minden vonal, szám és irányjel információt hordoz egy vezető gondolkodási szerkezetéről, döntési logikájáról és stresszreakcióiról.

„Egy ilyen lap aranybánya minden hírszerző szolgálatnak, keleten és nyugaton egyaránt. Aki azt mondja, hogy ebben a rajzban nincs titok, nincs lelepleződés – az ostoba”

– írta bejegyzésében.

A szakértő szerint ez nem esztétikai kérdés, hanem egy nemzetbiztonsági alapelv megsértése. Úgy fogalmazott:

„a vezető elméjét nem mutatjuk meg a világnak. Mert ami egy miniszterelnök fejében van – az a haza védelmi vonala.”

Hozzátette, hogy ha ő képes olvasni a jegyzetben, akkor mások is, akár jobban is.

Mint azt mi is megírtuk: kedden Orbán Viktor több mint egyórás interjút adott az ATV Mérleg című műsorában Rónai Egonnak. A beszélgetés közben a miniszterelnök végig jegyzetelt, rajzolgatott. Az interjú után a közösségi oldalán közzétett egy kulisszavideót is, amelyen megmutatta a beszélgetés közben készített, „nonfiguratívnak” nevezett rajzait, és röviden el is magyarázta, melyik ábra milyen témát jelképezett. A felvételen az is látszik, hogy a lapot a műsorvezető lefényképezte, a részlet pedig gyorsan vitát indított a médiában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SZEMPONT
A Rovatból
„Sok fiatal megköszöni a pénzt, és az ellenzékre szavaz” - Bódi Mátyás a Fidesztől elforduló fiatal nemzedékről
A Fidesz demográfiai csapdában van, hiába népszerű az idősek körében, ha a szavazók száma abban a korcsoportban egyre fogy - mondja az szakértő. Meg kellene szólítaniuk a fiatalokat, de a próbálkozásaik gyakran inkább önmaguk paródiájának tűnnek.


„Lowkey hatalmasat szólt a Trump tali” - írta Orbán Viktor Washingtonból hazafelé tartva a lelkes rajongók által körbevett Szentkirályi Alexandrának, a Fidesz egy új kampányvideója szerint. Ő úgy válaszolt, „Nagyon adom! Tali a választáson!” A Fidesz láthatóan mindent megtesz, hogy megszólítsa a fiatalokat. A miniszterelnök október 23-i beszédében is üzent nekik, lázadásra hívta fel őket, igaz, nem a fennálló hatalom, hanem Brüsszel ellen. És persze hangsúlyosan nekik szól az Otthon Start, ami az egyik legnagyobb valós problémájukra reflektál: a saját otthon megteremtésének nehézségeire.

Nem véletlen a sok erőfeszítés. Mára nyilvánvalóvá vált, hogy a fiatalok körében megroppant a Fidesz támogatottsága. A választókorúak alsó harmadában nagyobb a Tisza előnye, mint amennyi a Fideszé az ennél idősebbek között. Bódi Mátyás, a Választási földrajz szakértője minderről a Válasz Online-ban írt részletes elemzést, melyben azt is kimutatja, ha semmi sem változna, már önmagában a természetes fogyás miatt is több százezerrel csökkenne 2030-ra a Fidesz tábora. Fordíthat-e ezen a kormánypárt, és hol veszíthették el a fiatalok támogatását? Erről beszélgettünk vele.

— Emlékszem, hogy még a 2010-es években szinte evidens volt: aki fiatal egyetemista, az leginkább a Fideszre szavaz. Mi történt?

— A pártnak van ifjúsági szövetsége, tehát akár lehetne is fiatalos. Az biztos, hogy globálisan, európai szinten is igaz, hogy a kormányzásban eltöltött idő általában rontja a fiatalok körében mért népszerűséget. Hatalmon lenni, kormányozni, az elit része lenni nem szexi.

A fiatalok lázadni szeretnek, kifejezni a véleményüket. Egy 15 éve hatalmon lévő pártnak ez a csoport nem feltétlenül vonzó.

Nagyjából 2017–2018 óta látjuk a mérésekben, hogy a Fidesz nagyon megerősödik az idősebb generációk körében. Korábban nem volt ennyire jelentős a generációs szakadék a magyar választók között. Voltak törésvonalak, például amikor a szocialista párt volt nyolc évig kormányon, ők is az idősebb választókra támaszkodtak, és akkor a Fidesz volt relatíve erősebb a fiataloknál. A 2010 előtti világban nem volt ennyire éles a különbség. Ma a Fidesznek már több választója van a 65 év fölötti generációban, mint a 40 év alattiakban, ami jól mutatja, hogy a kormányzó párt döntően az idősebb választókra épít. Szerintem a kormányzati évek kikezdték a támogatottságukat a fiatalabbaknál, miközben megerősítették őket az idősebbeknél.

— Azért vannak próbálkozások. Orbán Viktor például október 23-án azt mondta a fiataloknak, hogy lázadjanak – mondjuk Brüsszel ellen. Meg itt vannak persze TikTok-os megjelenések is. Vajon ez eredményes lehet?

— A TikTok-kal kapcsolatos próbálkozások nekem inkább önmaguk paródiájának tűnnek. A brüsszeli lázadásra való felhívásnál is, ha jól idézem, a miniszterelnök azt mondta a fiataloknak, hogy „le kell jönnötök a gépről, és ki kell hajítani a brüsszeli infúziót”. Ez egy „Mátrixos” hasonlat, de a Mátrix is már több mint húszéves film. Nem hiszem, hogy a mai tizen- és huszonévesek többségének ez élő referenciapont. Ezek a kommunikációs panelek nehezen megfoghatók, és kevésbé reflektálnak a fiatalok napi problémáira.

— Néhány éve nagy diáktüntetések voltak, azok a középiskolások mostanra választókorúak. Az számíthat?

— Igen, bár ennek az össztársadalmi hatását korlátozottnak láttam: döntően elit gimnáziumok diákjai tüntettek. A nyári fesztiválokon idén felcsendülő Fidesz-ellenes rigmusok is ezt erősítették, hogy ezek főleg középosztálybeli fiatalok köreiben voltak jellemzők. A Fidesz népszerűsége a fiataloknál tényleg nagyon alacsony, de ezt inkább a közvélemény-kutatásokból érdemes levezetni, semmint ezekből a jelenségekből.

Elég beszédes például, hogy a kormányközeli intézetek által publikált pártpreferencia-mérésekben ritkán látunk korcsoportos bontást, nem tudom, miért.

— Helmut Kohl maga mellé vett egy fiatal, kelet-német származású, volt FDJ aktivistát, Angela Merkelt, aki sikeresen továbbvitte a pártot, nagyon hosszú időt töltött kormányzással. Tehát lehetségesek olyan stratégiák, hogy egy kormányzó párt megújuljon, nyisson a fiatalok felé. A Fidesznél ez szóba sem jött?

— Voltak a Fideszben politikusok, akik alkalmasak lehettek volna erre a szerepre, például Varga Judit vagy Novák Katalin, de a kegyelmi botrány nyomán nagyon gyorsan lekerültek a politikai színtérről. Ez komoly veszteség volt a kormánypártnak a fiatalok megszólítása szempontjából is, hiszen két női politikustól kellett megválnia, akik hitelesebben tudtak volna gesztusokat tenni a fiatalabb generációk felé. Az utánpótlás oldalon most nem nagyon látok olyan neveket, akik a következő tíz évben komoly politikai szereplőkké válhatnának, és új választókat hoznának be a nyilvánosságba. Az is különbség, például az amerikai helyzethez képest, hogy ott Trump mellett organikusan nőttek fel saját közönséget építő influenszerek és podcasterek, mint Joe Rogan és mások, akik tudtak segíteni.

Nálunk inkább mesterségesen próbáltak felépíteni szereplőket, amit a fiatalok az első pillanattól „kamunak” éreztek.

Ezért sem működik, ha valakit csak pénzzel, paripával, fegyverrel kreálnak híressé, és nem organikusan nő fel. A kegyelmi ügy pedig lezárta a lehetőséget több, a fiatalok felé eladható hiteles arc számára.

— És még itt van a demográfia, ami szintén nem kecsegtet jóval. Ön írta meg a Válasz Online-ban a minap, hogy ha semmi sem változna, négy év múlva pusztán demográfiai okokból sok százezerrel több szavazója lehet a Fidesszel szemben álló ellenzéknek. Ha a Fidesz politikai tényező akar maradni, mit lehet ez ellen tenni?

— Alapvetően nem is az okozza majd a legnagyobb gondot, hogy nagy lesz az időskori lemorzsolódás. Hanem az, hogy belép nagyjából 480 ezer új választó a mostani 13-17 éves korosztályból, és köztük, ha minden úgy marad, mint most, a nagy többség ellenzéki preferenciát mutat. Durván 260-280 ezren lehetnek új „tiszás” szavazók, miközben fideszesből csak 60-90 ezer, azaz itt már önmagában plusz 200 ezres ellenzéki többlet jön a belépő fiatalokból. Ehhez adódik az idősek természetes fogyása okozta veszteség,

így jön ki a körülbelül 300 ezres demográfiai különbség 2030-ra, ha minden változatlan marad.

A fiataloknál sokkal nagyobb a TISZA-előny, mint amekkora a Fidesz előnye az időseknél, például a Medián korcsoportos számai is ezt rajzolják ki.

— Érdemes egyáltalán a Fidesznek a következő, már nem is egészen öt hónapban a fiatalok felé gesztusokat tenni, vagy inkább a meglévő bázist kell egyben tartani?

— A Fidesz sok hangszeren játszik. G. Fodor Gábor szokta mondani, hogy úgy működnek, mint egy szimfonikus zenekar. Az elsődleges preferencia most is az idősebbek megtartása. A 13. havi nyugdíj, a háborús retorika, a biztonságérzet hangsúlyozása. De voltak próbálkozások a fiatalok felé is: a 25 év alattiak szja-mentessége, a 30 év alatti anyák adómentessége, családtámogatások. Ezek hatékonyságában azért kételkedem:

sok fiatal megköszöni a pénzt, és az ellenzékre szavaz.

— A Fidesz jelenleg vezérelvű, nagyon központosított párt. Amikor elindult, még az alapszabályában is benne volt, hogy 35 év a felső korhatár a tagságnál; aztán a vezetés megöregedett, és vele a párt is. Egy olyan párt, amiről elmondható némi túlzással, hogy egyetlen személy a párt maga, ott lehet-e egyáltalán fiatalítani?

— Lehetne fiatalítani, ha a döntéshozó úgy dönt.

— Hiteles lehet-e az a döntés, ha marad Orbán Viktor a párt élén, és közben fiatalokat tolnak előre?

— Persze, simán lehet. Mivel az ő személyét senki nem kérdőjelezi meg a saját oldalán, erős ember. Aki próbálta, az nem járt jól, 2006 környékén láttunk példákat. Attól még, hogy nem demokratikusan működik a párt, taktikai elemként előtérbe helyezhetne fiatal politikusokat. Volt pár próbálkozás, de az említett okok miatt ezek a szereplők lekerültek a színpadról, és nem nagyon jöttek helyettük újak.

Akiket fiatalnak szoktak mondani, mondjuk Orbán Balázsék, ők is majdnem 40 évesek.

— Nekem ezekről a középkorú fiatalokról a ‘80-as évek KISZ-vezetői jutnak eszembe...

— Én 1988-ban születtem, de valóban, a családi történetek szólnak ilyenről. Sok hasonlóság fedezhető fel a két korszak között, nemcsak emiatt.

— Nyilván, ahogy mondta: a Fidesz „szimfonikus zenekar”, sok hangszeren játszik, tehát még egy-két nyulat elő tud húzni a kalapból. De az „álmoskönyv” szerint nyerhet-e választást úgy egy párt, hogy a fiatalabb generáció felől gyakorlatilag vákuum van?

— Választást az nyer, akinek többsége van. Szélsőséges helyzetben előállhat, hogy a Fidesz nyer, miközben brutálisan népszerűtlen a fiatalok körében. Nem lehetetlen, csak sokkal nehezebb, mint ha korcsoportonként kiegyensúlyozottabb lenne a tábora. Ez egy demográfiai csapda, és az idő nem nekik dolgozik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SZEMPONT
A Rovatból
Vox Populi: Orbán Viktor kínos helyzetbe hozta saját közvélemény-kutatóit, ha neki igaza van, akkor a Nézőpont és a Századvég hazudott a nyilvánosságnak
A kormányfő szerint 2021-ben az ellenzék vezetett, de a saját intézetei akkor mást mondtak. Most azt találgatják, hogy valójában kinek a számaival van a baj.


A Vox Populi blogon Tóka Gábor bejegyzés szerint

Orbán Viktor ismét "lehazugozta" a kormánypárti közvélemény-kutatókat, a Nézőpont Intézetet és a Századvéget.

Tóka felidézi, hogy a miniszterelnök áprilisban Hont Andrásnak azt állította, hogy 2021 őszén az ellenzéki összefogás mind párt-, mind miniszterelnök-jelölti szinten a Fidesz előtt volt. A washingtoni repülőgépen pedig nemrég úgy nyilatkozott, hogy 2006 óta csak 2021 őszén látott olyan kutatást, amiben nem a Fidesz vezetett, és soha nem tettek elé hazug kutatást.

A bejegyzés írója szerint a kormánypárti megrendelésre dolgozó intézetek 2021 őszén rendre komoly Fidesz-előnyt mutattak ki, miközben ekkoriban az összes többi közvélemény-kutató az ellenzéki közös lista szerény előnyét vagy döntetlen-közeli állást talált. Ebből azt a következtetést vonja le, hogy

Orbán Viktor a független intézetek adatait kapta meg, vagy legalábbis azokat tartotta „nem hazugnak”.

A poszt írója ezután azt írta:

„Hát én tényleg nem értem, hogy miért nem tiltakozik Mráz Ágoston és a Századvég összes igazgatója ez ellen a masszív hitelrontás ellen!

A bejegyzéshez fűzött kommentben pedig még hozzáteszi:

"Persze a csoda tudja, mennyire kell komolyan venni Orbán szavait, hiszen az áprilisi interjúban azt is belengette, hogy fél éven belül jöhet valami magyarkompenzáció az USA-ból a magyar gazdaságnak is lekevert vámpofonokért, aztán meg látjuk, még a novemberi fehérházi ebédért is csak Orbán fizetett egy sokszáz milliárdos ígérettel, pedig azóta sincs jele annak a Fehér Ház közleményeiben, hogy kapott volna valamit. Pedig legalább azt a kettős adóztatást megelőző egyezményt megköthetnék már!"


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
A Drogriporter a ByeAlex-ügyről: Kormánykritikus dallal jött elő - és ezért most meg kell büntetni
A stigmatizáció és előítéletek ellen küzdő alapítvány facebook oldalán azt írják, a hazai drogprobléma nem attól fog megoldódni, hogy a kormányzat háborút indít az ellenzéki fogyasztókkal szemben.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. november 12.



Szerda reggel 6:30-kor rendőrök tartottak házkutatást ByeAlexnél. A hírről elsőként a Blikk számolt be, az énekes később megerősítette a lap értesüléseit. Azt sem tagadta, hogy a hatóságok kábítószert találtak a lakásán.

„A mai hírek velem kapcsolatosan igazak! Valóban találtak nálam egy nagyon kis cuccot!” - fogalmazott ByeAlex szerda este a Facebookon.

Az énekesnél tartott házkutatásról ugyancsak a közösségi médiában osztotta meg a gondolatait a Drogriporter, a Társaság a Szabadságjogokért által létrehozott alapítvány oldala, amelynek alapelve, hogy a büntetőjogi elrettentésen alapuló drogpolitika nem lehet sem hatékony, sem pedig igazságos, mivel szerintük sokkal nagyobb ártalmat okoz, mint a drogfogyasztás maga.

Azt írják, ByeAlex „az orbáni drogellenes kultúrharc legújabb áldozata”.

„Beleillik a sorba, nem is olyan régen ő is kormánykritikus dallal jött elő - és ezért most meg kell büntetni”

- olvasható a bejegyzésben.

„Egészen hajmeresztő tényleg, ami itt kezd elszabadulni. Lehet, hogy ennek sokan tapsolnak most a "nem kellett vóna drogozni" egybites gondolkodású emberek csoportjában - de szerintem egyre többen vagyunk olyanok, akiknek tele van a hócipője ennek a pálinka-liberalizációs kormánynak a zavaros, kettősmércés kultúrháborújával és szelektív zéró-toleranciájával. Szerhasználóknak és nem szerhasználóknak egyaránt. Olyanok, akik szeretik a drogokat, és olyanok is, akik utálják őket. Szülők, hozzátartozók. Segítő szakemberek. Jogtudatos polgárok. Konzervatívok és liberálisok” - írja posztjában a Drogriporter.

Szerintük egyre többen látják be, hogy „ez az egész társadalmi probléma nem attól fog megoldódni, hogy háborút indítanak bizonyos (értsd: ellenzéki) fogyasztók ellen”.

„Lehet, hogy a változás lassú, hogy sok visszaesés van, de a társadalom előbb-utóbb fel fog épülni ebből a drogháború-függőségből. Ez a múlt, nem a jövő. Meg fog bukni - és vele buknak azok, akik felelősek érte” - zárják a bejegyzést.


Link másolása
KÖVESS MINKET: