SIKERSZTORIK
A Rovatból

Krisán László: Az a közel két millió magyar vállalkozás, aki próbál boldogulni, megérdemli a segítséget

A Széchenyi Kártya Programot koordináló KAVOSZ Zrt. vezérigazgatóját a kedvezményes hitelprogram mellett arról is kérdeztük, mitől lehet valaki sikeres vállalkozó.


– Mi az a tudás és szemléletmód, amit hivatásos katonatiszt édesapjának, illetve kereskedelemben dolgozó édesanyjának köszönhet?

– Édesapám a hivatásából adódóan pedáns, elég merev katonatiszt volt. Édesanyámnak köszönhetem azt a kereskedői vénát, amit az évek során adottságból sikerült profi szintre fejlesztenem és a szakmámmá tennem. Egyfajta furcsa kettősséget képviseltek ők ketten a közvetlen és a megközelíthetetlen pólust. Szemléletmód terén a legfontosabb örökségem, hogy az adott szónak mindig van hitele, azt tartani kell. A későbbi mentoraimtól is mindig azt tanultam, hogy egy kézfogás sokszor többet ér, mint egy sok száz oldalas szerződés, az elveinket pedig egy viszonylagos előny kedvéért sosem szabad feladni.

- Pályájának elején több évet töltött délkelet-ázsiai külszolgálaton. Milyen volt ez az időszak, visszatekintve mit adott hozzá az üzleti és privát szemléletéhez?

– Az első mentorom egy kínai üzletember volt, akire azóta is óriási tisztelettel tekintek, évente kétszer-háromszor is szoktunk beszélni. Ő mutatta meg nekem azokat a kezdő lépéseket, amelyek egy Magyarországról érkező fiatal fiúnak rengeteget jelentettek. A mai napig erős elfogultságom van Ázsia felé, nagyon kedvelem az ottani embereket, azzal együtt is, hogy valószínűleg soha nem tudom majd teljesen kiismerni őket, annyira máshogy gondolkodnak. Ettől függetlenül rengeteget tanultam tőlük, a személyiségem kialakulását is alapvetően befolyásolták.

– Demján Sándorra a mentoraként tekint. Hogyan emlékszik a vele töltött évekre, mi mindent köszönhet neki?

– Szinte mindent. Amikor több mint 20 évvel ezelőtt felfigyelt rám és magához hívott dolgozni, egyáltalán nem terveztem ingatlanokkal foglalkozni, amit meg is mondtam neki. Ő erre azt felelte, hogy nem is kell, inkább többféle szerepkörben segítettem neki, egyfajta jolly jokerként. Hihetetlenül sok bizalmat és iránymutatást kaptam tőle, több különféle projektet adott a kezembe. Sokan, akik körülötte voltunk, egyfajta apaképet is láttunk benne. Legalább annyit ért a dicsérete és a vállveregetése, mint amikor anyagilag honorálta eredményeinket. Nem volt kérdés, hogy a halála után is elvszerűen viszem tovább a tőle tanultakat. A szellemi örökségét, akár a Széchenyi Kártya Program, akár a Prima Primissima-díj, nem szabad elengedni.

Mindig keleti szemléletben, a Kelet felé nyitásban gondolkodott, hiszen az ottani szemléletmód, az egyértelmű alá-fölérendeltségi viszonyok sokkal nagyobb hatásfokot és sikerrátát garantálnak. Az üzleti életben igenis fontosak a letisztult szerepek, hatáskörök és a kijelölt feladatok, határidők. A gazdaságnak kitapintható szabályrendszere is van a sok változó mélyén. Ez egy folyamatosan mozgásban lévő és mozgásban tartó rendszer az üzlet nem alszik, így nekünk, akik függnek tőle megállás nélkül résen kell lennünk. Azonban azt is megtanultam, hogy a saját mentális egészségünkért, persze a magánéletet sem szabad elhanyagolni, egyensúlyt kell találni.

– Mitől lesz valaki sikeres vállalkozó? Van-e általános recept erre?

– Általános választ nem lehet adni rá.

Szerintem nagyon fontos, hogy egy pályakezdő fiatalnak, vagy egy kezdő vállalkozónak néhány pofont is ki kell állnia ahhoz, hogy igazán megedződjön. Nem is nagyon ismerek olyan sikeres üzletembert, akit legalább néhányszor ne küldött volna padlóra vagy egy válság, vagy egy rossz döntés. Nincs olyan, hogy valaki állandóan sikeres, legfeljebb olyan, hogy újra és újra talpra áll.

Kockázatokat kell vállalni, követni a belső hangot, mert esni és bukni az élet része. Hogy az ember ilyenkor feláll, vagy a földön marad a kudarcait siratva, az már csak rajta múlik. Fontos az elengedés is: adott esetben akár menet közben, hidegfejű döntést hozva is rá lehetünk kényszerülve egy teljes újratervezésre. Ebből is tanulni kell.

– Miért kötelezte el magát a kis- és középvállalkozások segítése mellett? Mi fogta meg ebben a szférában?

– Demján Sándorral sokat beszélgettünk arról, hogy a vállalkozó szónak milyen negatív felhangja volt még 20-25 évvel ezelőtt. Nekem az elejétől kezdve volt egy olyan idealisztikus elképzelésem, hogy igenis le kell mosni, meg kell tisztítani ettől az éltől. A rendszerváltás után persze rengeteg nyerészkedő kókler tetszelgett a vállalkozói név mögött, ők rászolgáltak ugyan a lenézésre, de sajnos általánosítást hoztak magukkal. A vállalkozók többsége azonban nem ilyen. Méltó a megbecsülésre. Magyarországon a munkaerő több mint háromnegyedét a mikro-, kis- és középvállalkozások adják, ezeknek az életben tartása és fejlesztése alapvető gazdasági érdek. Ezt az eszmét Sándortól vettem át, mostanra azt gondolom, hogy én is jó képviselőjük vagyok. Az a közel két és félmillió ember, aki vállalkozóként próbál boldogulni, megérdemli a segítséget. Fontos, hogy a legtöbben számokról és statisztikákról beszélnek, mi viszont az ezek mögött lévő emberekre, sorsokra is koncentrálunk.

Napi 4-500 ember jön be hozzánk, mindegyikük egy külön életút, nekünk pedig mindent meg kell tennünk az érdekükben, legyen szó vállalkozásfejlesztésről, beruházásról vagy a likviditási gondjaik megoldásáról.

(Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy minden a szektorban dolgozó munkavállalóra, vállalkozóra jut bizony egy család is, így a sorok között még több individuum tartozik a felelősségi körünkbe.)

– Hogyan foglalná össze, melyek a Széchenyi Kártya Program legnagyobb előnyei?

- A Program most már több mint 20 éve működik, válság idején és békeidőben is jelentős szerepet játszik. A Covid-világjárvány idején is azt láttuk, hogy amikor minden más gazdasági eszköz megállt, elkezdett száguldani felfelé. Gyakorlatilag elsőként, már 2020 áprilisában előálltunk egy a kormánnyal, partnereinkkel és a garantőr intézményekkel közösen kidolgozott, mindenki másnál kedvezőbb konstrukcióval. Mondhatjuk, hogy ez a Program egyrészt időálló, másrészt válságálló, a legfontosabb előnye pedig az, hogy a vállalkozók igényei alapján folyamatosan fejlesztjük, alkalmazkodunk az aktuális körülményekhez. Ez az állandó evolúció, öntanuló rendszer a tartós siker garanciája. 2002 óta több mint 520 ezer hiteligénylésnél járunk, amiből nagyjából 370 ezer sikeres volt. Összegben pedig közelítünk a 4300 milliárdhoz, ami átszámítva azt jelenti, hogy percenként 10-12 millió forint kerül ki a vállalkozókhoz, a nap 24 órájában.

– Sokan vannak, akik ódzkodnak a hitelfelvétel okozta eladósodástól. Őket mivel biztatná, hogy vegyék igénybe a szolgáltatásaikat?

- Hitelre nem szoktam senkit rábeszélni, hiszen ez egy kötelezettség-vállalás, ugyanakkor ennyire kedvező konstrukció (akár 0,5 százalékos FIX éves kamat) soha nem volt, és nagy eséllyel nem is lesz. Azért nem szabad kihagyni, mert még ha valaki épp nem is gondolkodik beruházásban, annak is komoly dobbantási esélyt jelenthet. Ráadásul a kamatozás fix, ami a körülmények hozta bizonytalanságban stabil és biztonságos horgonyt jelent. Ez is amiatt lehetséges, mert ahogy említettem, a termékeinket nem az íróasztal mellett találjuk ki, hanem mindig létező igényekre reagálunk. A különösen kitett ágazatokat, mint a turizmus vagy az agrárium, külön termékfajtákkal láttuk el, ezek mind legfeljebb 1 százalékos kamattal futnak. Lízingelésben is tudunk segíteni, akár 1 milliárd forintig, szintén fix 2,5 százalékos kamattal, a mikrohitelünk pedig induló vállalkozásoknak lehet hasznos: fél százalékos hitelt adunk 10 évre, amit például ingatlanvásárlásra is fel lehet használni.

– Hogy látja, mennyi idő alatt tudnak majd talpraállni a járvány által megtépázott kis- és középvállalkozások?

– A járvány eléggé átformálta a fejeket. Felértékelődtek a személyes kapcsolatok, az online tér szerepe óriási lett. Úgy gondolom, ezek a változások tartósan velünk maradnak majd. Fontos kérdés, vajon a vállalkozói mentalitást átformálta-e a válság: az nem opció, hogy ülünk ölbe tett kézzel, várva a dolgok jobbra fordulását. Nincs egyetlen varázsmegoldás, ami mindenre jó. Az olcsó hitel nem old meg mindent, viszont nem Isten ellen való vétek, amit sokféleképpen fel lehet használni és a segítségével vissza lehet térni a rendes működéshez.

Én úgy látom, hogy aki a mai napig talpon maradt, meg tudta őrizni a vállalkozását így vagy úgy, annak innentől már javulni fog a helyzete. Jönnek majd új vállalkozók is, új ötletekkel, új befektetőkkel. A gazdaság körforgása nem állt meg, csak megtorpant kicsit.

– Hogyan változott az elmúlt években a digitalizáció a KAVOSZ-nál, milyen technikai újdonságokat vezettek be?

- Aki most nem áll vagy állt át a digitalizációra, aligha tud majd jól kijönni a válsághelyzetből. Ezek a „-ció” végű szavak, mint az automatizáció, a robotizáció, vagy akár mesterséges intelligencia és a klímasemlegesség, még nem épültek be a gazdaság mindennapjaiba, de mindenki ebbe az irányba tol bennünket, a Magyar Nemzeti Bank zöld programjától az uniós pénzek zöld fókuszáig.

A Széchenyi Kártya Program GO! két népszerű termékét, a mikrohitelt és a lízinget áttettük online felületre, a vállalkozások pedig éltek a lehetőséggel, az igénylések kétharmadának előkészítését otthonról kezdeményezik.

Bár a legvégén be kell jönni személyesen aláírni, így is szinte teljesen száműztük a papírokat és lerövidítettük a személyes ügyintézés idejét. A folyamatnak még közel sincs vége, úgy hiszem ezt nem lehet megúszni, a világ előrehaladásának elengedhetetlen követelménye.

– Milyen céljaik vannak, merre szeretnének továbbfejlődni?

– Az alapmissziónkat máig Demján Sándor mondása írja le legjobban: mindig a legolcsóbb, legproblémamentesebb, leggyorsabb és az adminisztráció által legkevésbé terhelt termék legyen a Széchenyi Kártya.

A kamatkörnyezet változását természetesen senki nem kerülheti el, így biztosan át kell majd tekintenünk a program minden elemét. A folyamatosan változó világban nekünk továbbra is gyorsreagálású egységként kell működnünk, mindig a vállalkozók érdekeit képviselve. A jövőben is a számukra legkedvezőbb konstrukciókat szeretnénk nyújtani, hogy legnagyobb gondjuk ne a napi működés körül koncentrálódjon, hanem fejlődjenek, tervezzenek, vegyenek fel munkaerőt, képezzék azt és teljesítsék vízióikat, álmodjanak újabbakat!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: