Jön a világ legfurább járműve: cuki elektromos furgon viszi házhoz a rendeléseket
Egyre nagyobb az érdeklődés az olyan robotjárművek iránt, amelyek nem csupán utasok, hanem áruk szállítására is alkalmasak. A Nuro startup szintén ebből a koncepcióból indult ki: ugyanis kifejezetten olyan elektromos furgont terveztek, amelynek fő (és egyetlen) funkciója az, hogy
sofőr nélkül kézbesítse a megrendelt árukat.
A cég nem arra helyezte a hangsúlyt, hogy az önjáró elektromos furgon képes legyen nagy távolságokat megtenni. A keskeny, átlagosnál könnyebb gépjárművek inkább szó szerint az utolsó néhány méteren segítenek a csomagokat eljuttatni a vásárlókhoz. A Nuro kocsijai hasonló méretűek, mint a hagyományos crossoverek, de a szélességük alig több mint egy méter, a súlyuk megközelítőleg 1500 font, vagyis mintegy 680 kilogramm.
VIDEÓ: Nuro bevetésen
A vásárlók egy mobilalkalmazás segítségével értesülnének róla, ha a megrendelt csomagjuk megérkezett, ezután pedig nem lenne más dolguk, mint kisétálni, és az egyedi kódjukkal kinyitni a Nuro rakterét. Bár a mini teherautót "szélvédővel" is ellátták, hogy ne riassza meg a többi vezetőt, de a jármű belsejét úgy alakították ki, hogy főként étel, dobozok és egyéb tárgyak szállítására lehessen használni.
Így a ruhatisztító vállalattól kezdve a virágárusokig lényegében bármilyen cég profitálhat az innovatív kisautóból.
Forrás: nuro.ai
Az önjáró furgon természetesen rendelkezik a legkifinomultabb önvezető technológiával, azaz szenzorok és távolságmérők pásztázzák folyamatosan az utat és annak környezetét, így akár csúcsforgalomban is segítenek elnavigálni a kocsit az úticélhoz.
A startup alapítói szerint kifejezetten versenyelőnyt jelenthet, hogy a sofőr nélküli járműveik viszonylag lassúak, a sávnak csupán egy kisebb részét foglalják el és nem szállítanak utasokat. Bármennyire is egyedi azonban a kisteherautó, a piacvezető szerepért olyan nagyobb autógyárak is ringbe szállnak, mint a Ford és a General Motors. Az említett autóipari óriások szintén saját autonóm járműveik kifejlesztésén munkálkodnak – mind utasok, mind rakomány szállítására.
Forrás: Player / Financial Times